Close Menu
    What's Hot

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Οι Elephant στο Electricity Sound Studio
    • Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica
    • Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    Τετάρτη, 14 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Eurovision 2024: Ωραίο και αυτό το δυστοπικό simulation
    DEPARTISTS

    Eurovision 2024: Ωραίο και αυτό το δυστοπικό simulation

    Καλλιόπη ΒακαλοπούλουΑπό Καλλιόπη Βακαλοπούλου2024-05-11
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Όποιος ισχυρίζεται ότι δεν ασχολείται με τη Eurovision, ενώ ζει στην Ευρώπη, ψεύδεται και αν πίνετε μαζί καφέ, να τον προσέχετε. Και δεν εννοώ αν κάθεται να αναλύσει το videoclip της Σάττι, τη μπαλούν φούστα της (ή του Ελβετού) και τα κοτσιδάκια της Αρμένισσας.

    Η Eurovision είναι μια ζωντανή απεικόνιση των σχέσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών (και όχι μόνο) κρατών. Τόσο στην διαδικασία της ψηφοφορίας όσο και στα κρυμμένα μηνύματα τραγουδιών ανά τα έτη διεξαγωγής της. Η Eurovision μάς αφορά. Διότι εκείνη πρώτη παίρνει θέση στα παγκόσμια τεκταινόμενα είτε ενεργά είτε με τη σιωπή της.

    Το φετινό drama μάς κάνει να αναπολούμε στιγμές όπως αν ο Σάκης θα κάνει την ανάποδη τούμπα ή αν ο Σαρμπέλ θα βάλει ασημί πουκαμισάκι με φύλλα ασημιού. Η εικόνα που θέλει να βγάζει η διοργάνωση προς τα έξω ως μια «ελαφρόμυαλη» σεκάνς βραδιών με γκλίτερ, στρας και συμπεριληπτικότητα, είναι μια καλοδουλεμένη συνταγή. Η οποία όμως έχει την Αχίλλειο πτέρνα της. Και αυτή είναι η πραγματικότητα και τα social media, που δε λειτουργούν πάντα υπέρ της.

    Θα πίστευε κανείς ότι με τον αποκλεισμό Ρωσίας και Λευκορωσίας, και τη σιωπηρή αποχή της Τουρκίας, η EBU θα διαπραγματευόταν έστω τη μη συμμετοχή του Ισραήλ στη Eurovision 2024

    Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και θα συμφωνήσω εμφατικά. Πολλά τα εφετινά αξιοπερίεργα με πρώτο και καλύτερο τη συμμετοχή του Ισραήλ στο διαγωνισμό. Θα πίστευε κανείς ότι με τον σχεδόν αυτόματο αποκλεισμό Ρωσίας και Λευκορωσίας με αφορμή τον εξακολουθούμενο πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς και με τη σιωπηρή -πλην όμως δηλωτική- αποχή της Τουρκίας από το διαγωνισμό, η EBU θα διαπραγματευόταν έστω ανοικτά τη συμμετοχή μιας χώρας που πλέον διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, παραβιάζει τα όρια της θεμιτής άμυνας και ουσιαστικά απαλείφει ένα έθνος από το χάρτη.

    Και μπορεί ο ρους της ιστορίας να είναι ιδιαίτερα περίπλοκος για το Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Ωστόσο, και μόνο για τις εικόνες και τις δηλώσεις που φτάνουν στους δέκτες μας, θα έπρεπε να υπάρχει μια συντονισμένη στήριξη στην ειρήνη, τον άνθρωπο και τη ζωή. Όπως άλλωστε έχει υπάρξει στο παρελθόν (και καλώς) τόσο για άλλους λαούς όσο και για τους συγκεκριμένους.

    Θα μπορούσε η Eurovision να αποκλείσει τη χώρα με τον μεγαλύτερο χορηγό της, τη Moroccanoil; Ίσως όχι με έναν άμεσο τρόπο, αλλά με μία συμφωνία και με την παράλληλη στήριξη άλλων χορηγών. Θα μπορούσε κανείς να πιστεύει ακόμα ότι μια ουδέτερη στάση θα ήταν θεμιτή. “Ελάτε, συμμετέχετε αλλά πέρα από τη σωματική σας ακεραιότητα και αξιοπρέπεια δεν θα σας βάλουμε σε γυάλα με προορισμό τον τελικό”. Αλλά αυτό η διοργάνωση μας απέδειξε ότι δεν το υιοθετεί. Αντιθέτως.

    Τα ευτράπελα της Eurovision 2024 ξεκίνησαν όταν ο Eric Saade ανέβηκε στη σκηνή με παλαιστινιακό μαντήλι στο χέρι

    Ακολουθεί η σειρά κάποιων από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.

    Στις 7 Μαΐου, στον Α’ Ημιτελικό της Eurovision, ο Σουηδός τραγουδιστής Eric Saade, Παλαιστίνιος στην καταγωγή, συμμετείχε στα entertainment acts με το παλαιστινιακό μαντήλι δεμένο στον καρπό του. Η EBU μετάνιωσε την επιλογή της δηλώνοντας: «Όλοι οι καλλιτέχνες έχουν ενημερωθεί για τους κανόνες του Διαγωνισμού και λυπούμαστε που ο Eric Saade επέλεξε να θέσει σε κίνδυνο τον μη πολιτικό χαρακτήρα της εκδήλωσης». Για το λόγο αυτό η εμφάνισή του δεν ανέβηκε σε καμία επίσημη πλατφόρμα. Την ίδια βραδιά η Ιρλανδία «λογοκρίθηκε» στην εμφάνισή τους. Τους απαγορεύτηκε να φέρουν στο body painting μηνύματα όπως “Ceasefire now” και “Free Palestine”. Συγχρόνως, απαγορεύτηκαν οι σημαίες της Παλαιστίνης εντός των χώρων της Eurovision.

    Παρόμοιο κλίμα επικράτησε και τη βραδιά του Β’ Ημιτελικού. Το Βέλγιο επέλεξε μέσω του επίσημου ραδιοτηλεοπτικού του σταθμού να «ρίξει» ένα αντιπολεμικό μήνυμα στις βελγικές οθόνες ενόσω έπαιζε η εμφάνιση του Ισραήλ. Η ίδια εικόνα εμφανίστηκε για ελάχιστα δευτερόλεπτα πίσω από τον τραγουδιστή του. Παρ’ όλο που ήταν ένα από τα φαβορί και trend στις πλατφόρμες, δεν προκρίθηκε στον Μεγάλο Τελικό. Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε την συντονισμένη προσπάθεια του κοινού να γιουχάρει το Ισραήλ, το οποίο τραγουδούσε ένα πειραγμένο στίχο (και όχι το αυθεντικό October Rain) πίσω από φώτα που σχημάτιζαν τον μπλε ήλιο της σημαίας του.

    Ο Ολλανδός Joost Klein αποκλείστηκε από τον τελικό της Eurovision 2024, επειδή υπονόνησε πως η παρουσία του Ισραήλ στη διοργάνωση θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των άλλων συμμετεχόντων

    Η μεγάλες όμως εξελίξεις δεν ξεκίνησαν παρά στο press conference των προκριμένων χωρών που ακολούθησε. Η εκπρόσωπος του Ισραήλ τοποθετήθηκε τελευταία στις θέσεις του πάνελ. Πρακτική αντίθετη με τη συνήθη του να κάθονται οι χώρες κατά τη σειρά ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Κατά τη διάρκεια της δική του συνέντευξης, οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι φανερά παγωμένοι και αδιάφοροι παρακολουθούσαν τις ερωτήσεις. Ανάμεσα τους η δική μας Μαρίνα Σάττι έδειξε μια σιωπηλή δυσφορία – κούραση. Την οποία δυσφορία ελπίζω να την νιώσουμε οι Έλληνες συλλογικά απέναντι σε πολλά ζητήματα.

    Δραματική εντύπωση, ωστόσο, προκάλεσε ο Ολλανδός Joost Klein. Παρακολουθούσε τυλιγμένος στην ολλανδική σημαία. Σε ερώτηση δημοσιογράφου προς την Ισραηλινή Eden Golan “εάν θεωρεί ότι με την παρουσία της διακινδυνεύει την ασφάλεια των συμμετεχόντων”, ο Ολλανδός αντέδρασε στις υποδείξεις των διοργανωτών να μην απαντήσει εάν νιώθει άβολα με ένα επικό «ξεκουκούλωμα» και τη φράση “Why not?”.

    Οι Big Five (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο) ακύρωσαν τις συνεντεύξεις τους ενόψει τελικού, επικαλούμενοι την επικέντρωσή τους στις πρόβες τους

    Έκτοτε: ΧΑΟΣ. Η Παρασκευή ξημέρωσε επεισοδιακή με την ολλανδική αποστολή να απουσιάζει από την επίσημη πρόβα για τις κριτικές επιτροπές. Η επίσημη δήλωση της EBU έκανε λόγο για ένα «περιστατικό» που διερευνάται. Πολλά άρχισαν να ακούγονται, ανάμεσά τους η άρνηση των Ολλανδών να φωτογραφηθούν με το Ισραήλ και ο πιθανός διαπληκτισμός του τραγουδιστή Joost Klein με μέλος της διοργάνωσης έπειτα από προσβολές σχετικά με τον εκλιπόντα πατέρα του από τους Ισραηλινούς.

    Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αληθεύουν τα παραπάνω. Το μόνο που πλέον γνωρίζουμε είναι ότι η Ολλανδία αποκλείστηκε και επίσημα από τον Μεγάλο Τελικό του Σαββάτου, καθώς η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στον εισαγγελέα για λεκτικές προσβολές και θα διευθετηθεί σε μερικές εβδομάδες. Ό,τι και να επακολουθήσει, ας επισημάνουμε μόνο το πρωτόγνωρο του θέματος. Να σημειωθεί εδώ και η ανεξήγητη ακύρωση των συνεντεύξεων των Big Five (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο) την ίδια μέρα “για να επικεντρωθούν στις πρόβες τους”…

    Την ίδια ώρα που η EBU χαρακτηρίζει τη Eurovision ως απολιτίκ, το παρελθόν της διοργάνωσης δείχνει το αντίθετο

    Και επιστρέφουμε στο ερώτημα των ημερών: Είναι απολιτίκ η Eurovision; Πολύ σύντομα και περιεκτικά: Όχι. Ουκ ολίγες φορές όχι απλώς έχει επιτρέψει τραγούδια με πολιτικό μήνυμα, αλλά τα έχει στέψει και νικητές. Πολύ πρόχειρα στο μυαλό μου έρχονται οι πρόσφατες δύο νίκες της Ουκρανίας. Πρώτα το 2016 με το «1944» της Jamala, το οποίο ήρθε ένα χρόνο μετά την αποχή της χώρας λόγω της κρίσης στην Κριμαία και αφορούσε τους Τατάρους της περιοχής.

    Και έπειτα στο κοντινό 2022 με το “Stefania” των Kalush Orchestra αφιερωμένο στον πόλεμο της Ουκρανίας. Αλλά και στα δικά μας χωράφια, η ιστορική εμφάνιση της Μαρίζας Κωχ το 1976 με το τραγούδι της «Παναγιά μου, Παναγιά μου», ένα μοιρολόι-διαμαρτυρία για την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο το 1974. Μια ιστορική μαρτυρία της αλήθειας, από τη νεαρή τότε Μαρίζα να ερμηνεύει αγέρωχη ενώ στο μέγαρο βρισκόταν ελεύθερος σκοπευτής (!).

    Και αυτά είναι μόνο κάποια highlights από τον «γκρι» διαγωνισμό. Ανάμεσα σε πολλά μηνύματα, σημαίες, συνθήματα και δηλώσεις που έχουν «περάσει» το κατώφλι των κριτηρίων της EBU ανά τα χρόνια.

    Η επιλεκτική ευαισθησία όσων βρίσκονται σε θέση ισχύος είναι δεδομένη, αλλά ο στόχος παραμένει ίδιος: να μην φοβόμαστε να επιλέγουμε την αλήθεια και τη λογική, και στη Eurovision, και οπουδήποτε αλλού

    Για να μην μακρηγορούμε άλλο. Η επιλεκτική ευαισθησία όσων βρίσκονται σε θέσεις ισχύος είναι γεγονός. Σε έναν σύγχρονο κόσμο, όπου το σκοτάδι και η αδικία δεν μπορούν να κρυφτούν τόσο εύκολα, να μην φοβόμαστε να επιλέγουμε την αλήθεια και τη λογική. Αυτό είναι το πραγματικό “United by Music” που γράφεται στις γιγαντοοθόνες του Μάλμε. Και αν η διοργάνωση επέλεγε να το ακολουθήσει, με όποιες συνέπειες, θα είχε μαζί της το δίκαιο και τον κόσμο. Η μουσική είναι μήνυμα, είναι φωνή και ακόμα και αν γίνεται mute, να μην φοβάστε. Ακούγεται εκκωφαντικά.

    Eurovision Eurovision 2024
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοLord Goblin: Lord Goblin | Album Review
    Επόμενο Control Denied: The Fragile Art of Existence | Το κύκνειο άσμα του Chuck Schuldiner

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Cruachan: Κατέθεσαν τραγούδι για τη Eurovision 2024!

    2023-09-19
    Our Picks

    Dire Straits Legacy | Έρχονται στην Ελλάδα για δύο συναυλίες

    2023-10-31
    9.0

    Celéne: Forlorn Paradise | Album Review

    2023-07-22

    The O’ Reillys and the Paddyhats, Frank Panx με Σαλταδόρους, Tiny Jackal and the Yellow Mary 10/02/2024 @Arch Club Live Stage

    2024-02-14

    Sci-Fi River | «Μου αρέσει να δημιουργώ συναισθήματα σε ανθρώπους με πράγματα που έχω γράψει»

    2023-10-21
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Μουσικά Νέα

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    Από DEPART Staff2025-05-14

    Οι Elephant επιστρέφουν με ένα 20λεπτο live session στο Electricity Sound Studio, λίγο μετά το νέο τους EP “Generation of Identity Crisis”

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Pearl Jam: Ten | H παραισθησιογόνος μαρμελάδα της προγιαγιάς του Vedder

    2024-08-14

    10 ταινίες που προέβλεψαν το μέλλον

    2025-02-02
    8.0

    Autopsy: Ashes, Organs, Blood and Crypts l Album Review

    2023-11-08
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.