Θυμάμαι σαν χθες την πρώτη φορά που είδα το Profondo Rosso (1975) του Dario Argento. Ήμουν φοιτητής στο πρώτο έτος, λάτρευα τις ταινίες τρόμου του George Romero και του John Carpenter, και ο σινεφίλ κολλητός μου ενθουσιάστηκε όταν την είδε στο βιντεοκλάμπ της πόλης. Μαζευτήκαμε λοιπόν τρία άτομα σπίτι μου και βάλαμε την bootleg έκδοση της εποχής. Αυτή ήταν και η εισαγωγή μου σε μια από τις μεγάλες μου αγάπες, τον Ιταλικό κινηματογράφο τρόμου.

Η πετσοκομμένη αυτή έκδοση ήταν καμένη με το αγγλικό ντουμπλάρισμα της ταινίας. Ως αποτέλεσμα, το πανέμορφο ultrawide aspect ratio του original ήταν κομμένο στις δυο άκρες ώστε να χωράει σε μια 4:3 ανάλυση. Σε μια σκηνή μάλιστα που ο Argento έχει στήσει τους ηθοποιούς του στην άκρη του κάδρου, βλέπαμε για κανένα δίλεπτο απλά ένα άγαλμα στο background.

Παρόλα αυτά η δύναμη της ταινίας ήταν αρκετή για να μας κάνει να ξεχάσουμε αυτές τις τεχνικές ατέλειες της έκδοσης που βλέπαμε. Μάλιστα, αγαπήσαμε, θυμάμαι, τόσο αυτή την ταινία που την νοικιάσαμε αρκετές ακόμα φορές. Την πηγαινοφέρναμε σε διάφορες κινηματογραφικές βραδιές σε σπίτια συμφοιτητών. Περιμέναμε με αγωνία να δούμε την αντίδρασή τους μετά την σκηνή της αποκάλυψης του μυστηρίου στο φινάλε της ταινίας.

Το “Profondo Rosso” προσπαθεί να αποδώσει όσο πιο πιστά μπορεί την αισθητική αυτών των βιβλίων

Στο Profondo Rosso ακολουθούμε την περιπέτεια του τζαζ πιανίστα Marcus Daly (David Hemmings), ο οποίος γίνεται μάρτυρας ενός βίαιου φόνου. Ο Marcus, στην προσπάθειά του να βοηθήσει μπλέκεται περισσότερο στην υπόθεση απ’ όσο θα ήθελε. Και με την βοήθεια της δημοσιογράφου Gianna Brezzi (Daria Nicolodi) προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο του φόνου. Ο δολοφόνος όμως φαίνεται να τους καταδιώκει, όντας πάντα ένα βήμα μπροστά.

Οι περισσότερες ταινίες του Dario Argento είναι επηρεασμένες από τα βιβλία “giallo”. “Giallo” (δηλαδή κίτρινο) ήταν μια κατηγορία φθηνών βιβλίων με ιστορίες μυστηρίου και τρόμου που κυκλοφορούσαν στην Ιταλία τις δεκαετίες του 60′ και του 70′. Το “Profondo Rosso” δεν είναι απλώς επηρεασμένο από τα “gialli” όπως το “Ιnferno” (1980) ή το Phenomena (1985). Αντίθετα, προσπαθεί να αποδώσει όσο πιο πιστά μπορεί την αισθητική αυτών των βιβλίων.

Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

Αυτό είναι κάτι το οποίο έχει καταφέρει με επιτυχία και σε άλλες ταινίες του, όπως το “L‘uccello dalle piume di cristallo (1970) και το “Tenebrae” (1982). Το “Profondo Rosso”, όμως, από πολλούς θεωρείτε το καλύτερο Giallo που έχει γυριστεί. Κατά την γνώμη μου, η μόνη ταινία του Argento που την ξεπερνά είναι το Suspiria. Αν και εκείνη σουλατσάρει αρκετά και σε μονοπάτια καθαρού μεταφυσικού τρόμου έχοντας παρόλα αυτά ξεκάθαρα στοιχεία giallo.

Τα χρώματα είναι έντονα, και η φωτογραφία του Luigi Kuveiller κάνει την ατμόσφαιρα αποπνιχτική

Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι πολύ νατουραλιστικές, χωρίς να φοβηθούν να είναι χιουμοριστικές όπου αυτό χρειάζεται. Δίνουν έναν ιδιαίτερο ρεαλισμό στα δρώμενα και μας βοηθούν να ταυτιστούμε με τους πρωταγωνιστές μας. Η χημεία μάλιστα μεταξύ του  David Hemmings και της  Daria Nicolodi βοηθούν ιδιαίτερα ώστε η πλοκή να εξελιχθεί με φυσικότητα. Μετά το Profondo Rosso, η Daria Nicolodi θα συνεχίζει να συνεργάζεται με τον Dario Argento και θα συνυπογράψει το σενάριο του Suspiria. Θα διατηρήσει σχέση μαζί του μέχρι τα ‘80s, η οποία θα τους χαρίσει και ένα παιδί (Asia Argento).

Από τα πρώτα πλάνα της ταινίας είναι δύσκολο κάποιος να πάρει τα μάτια του από πάνω της. Το εκπληκτικό camerawork μας βοηθάει να απορροφηθούμε από τον ζοφερό κόσμο του Profondo Rosso. Τα χρώματα είναι έντονα, και η φωτογραφία του Luigi Kuveiller κάνει την ατμόσφαιρα αποπνιχτική, ειδικά στα έντονα βίαια crescendi που μας έχει συνηθίσει ο Argento. 

Σε αυτό βοηθάει και η πραγματικά αξέχαστη μουσική του συχνών συνεργατών του Argento, της progressive rock μπάντας “Goblin”. Από τους τίτλους αρχής της ταινίας κιόλας, δεσπόζει επιβλητικά πάνω από τα πλάνα.

Αυτό το Σάββατο η ταινία θα προβληθεί στα πλαίσια του Midnight Express σε αποκατεστημένη 4Κ κόπια με αφορμή τα 50 χρόνια από την κυκλοφορία της. Μια σπάνια ευκαιρία να δει κάποιος αυτό το αριστούργημα όπως του αξίζει.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Profondo Rosso (Deep Red)

Duration: 127′

Year: 1975

Genre: Giallo, Slasher Horror

Director: Dario Argento

David Hemmings, Daria Nicolodi, Gabriele Lavia

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version