Η πορεία των Cathedral είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και απρόβλεπτες στη heavy μουσική. Από την αρχή της μπάντας στα doom βάθη των πρώιμων άλμπουμ, όπως το “Forest of Equilibrium” μέχρι το ιδιόρρυθμο και ροκ ύφος που καθόρισε το “The Carnival Bizarre”, οι Cathedral εξελίχθηκαν με τρόπους που λίγοι θα μπορούσαν να προβλέψουν. Ιδρυμένοι από τον πρώην τραγουδιστή των Napalm Death, Lee Dorrian, το συγκρότημα κατάφερε να μεταβεί από το αργό, μελαγχολικό doom σε έναν ήχο εμποτισμένο με επιρροές από rock των ’70s, ψυχεδέλεια και ένα μείγμα παραδοσιακών και bluesy riffs. Το “The Carnival Bizarre”, το τρίτο στούντιο άλμπουμ τους, ξεχωρίζει ως καθοριστική στιγμή στη δισκογραφία τους, αποτυπώνοντας τόσο την ουσία του ήχου τους όσο και το αποκορύφωμα της δημιουργικότητάς τους. Με τον Tony Iommi να παίζει καθοριστικό ρόλο σε όλα αυτά. 

Το “The Carnival Bizarre”, που κυκλοφόρησε το 1995, αποτέλεσε συνέχεια της κατεύθυνσης που οι Cathedral άρχισαν να εξερευνούν στο “The Ethereal Mirror”. Αυτή τη φορά, όμως, η μπάντα άλλαξε τον ήχο της ακόμα περισσότερο, μειώνοντας τα doom στοιχεία, ενώ ενίσχυσε την προτίμησή της στο κλασικό rock και το heavy metal. Το αποτέλεσμα ήταν ένα άλμπουμ που έμοιαζε τόσο vintage όσο και φρέσκο, συνδυάζοντας ογκώδη, γεμάτα groove riffs με το μοναδικό στυλ του Lee Dorrian.

Cathedral: The Carnival Bizarre | The Tony Iommi effect

Η δημιουργία του “The Carnival Bizarre” σημαδεύτηκε από σημαντικές αλλαγές στο εσωτερικό της μπάντας. Κατά τη διάρκεια μιας ταραχώδους περιόδου που είδε τα αρχικά μέλη Adam Lehan και Mark Wharton να αποχωρούν για διάφορους προσωπικούς λόγους, ο Dorrian και ο κιθαρίστας Gaz Jennings βρέθηκαν σε μια «κρίση ταυτότητας». Ένα γεγονός που άλλαξε τα πάντα στους Cathedral ήταν η περιοδεία με τους Black Sabbath. Εκεί συνάντησαν το είδωλό τους, τον Tony Iommi. Οι συμβουλές του θα διαμόρφωναν το μέλλον της μπάντας με έναν απροσδόκητο αλλά τελικά εντυπωσιακό τρόπο.

Η κιθαριστική δουλειά του Jennings στο “The Carnival Bizarre” αντικατοπτρίζει την επιρροή του Iommi

Η επιρροή του Tony Iommi στο “The Carnival Bizarre” δεν μπορεί να προσπεραστεί. Ενώ η guest εμφάνισή του στο κομμάτι “Utopian Blaster” αποτελεί highlight, οι συμβουλές του προς την μπάντα αποδείχθηκαν μεταμορφωτικές. Αφού είδε το συγκρότημα να παίζει με τον Jennings ως μοναδικό κιθαρίστα, ο Iommi τους πρότεινε να παραμείνουν σε αυτήν τη σύνθεση, καθώς πίστευε ότι ο ήχος του συγκροτήματος ήταν πιο συγκεντρωμένος και δυνατός χωρίς δεύτερη κιθάρα. Μία συμβουλή, προερχόμενη από μια προσωπικότητα τόσο σεβαστή όσο ο κιθαρίστας των Black Sabbath, είχε τεράστια βαρύτητα. Για τον Dorrian και τον Jennings, ήταν καθοριστική καθώς εδραίωσε την απόφασή τους να συνεχίσουν ως συγκρότημα με μία κιθάρα.

Η κιθαριστική δουλειά του Jennings στο “The Carnival Bizarre” αντικατοπτρίζει την επιρροή του Iommi, ενώ παράλληλα διαμορφώνει τη δική του ταυτότητα. Το άλμπουμ είναι γεμάτο με riffs που είναι πιο blues, πιο groovy και θυμίζουν περισσότερο Black Sabbath από οτιδήποτε άλλο είχαν κάνει οι Cathedral πριν. Κομμάτια όπως το “Inertia‘s Cave” και το ομώνυμο αναδεικνύουν την ικανότητα του Jennings να συνδυάζει τον heavy ήχο με groove.

Το “The Carnival Bizarre” ξεχωρίζει όχι μόνο για τον μοναδικό του ήχο αλλά και για το θεματικό και στιλιστικό εύρος που καλύπτει. Από τα gothic και μεσαιωνικά θέματα του “Hopkins (The Witchfinder General)” μέχρι τον ατμοσφαιρικό τρόμο του “Night of the Seagulls”, οι Cathedral κατάφεραν να εμπλουτίσουν τη μουσική τους με μια αίσθηση αφήγησης που συχνά έλειπε από τις doom και stoner rock μπάντες.

Το “The Carnival Bizarre” θεωρείται συχνά ως το τελευταίο μεγάλο κεφάλαιο της τριλογίας των πρώτων αριστουργημάτων των Cathedral

Παρά τις αλλαγές στον τόνο και το ρυθμό σε όλο το άλμπουμ, υπάρχει μια συνοχή στο “The Carnival Bizarre” που αντανακλά την αυτοπεποίθηση και την ωριμότητα της μπάντας σε αυτό το στάδιο της καριέρας τους. Η απόφαση να πειραματιστούν με διαφορετικά στυλ, όπως το γεμάτο με mellotron “Blue Light” ή το σχεδόν prog “Utopian Blaster”, δεν μοιάζει ποτέ εξαναγκασμένη. Αντίθετα, κάθε κομμάτι συμβάλλει στη συνολική αίσθηση της καρναβαλικής τρέλας του άλμπουμ, όπου όλα μπορούν να συμβούν και συχνά συμβαίνουν.

Η χημεία μεταξύ των μελών της μπάντας είναι αισθητή. Οι νέες προσθήκες των Leo Smee στο μπάσο και Brian Dixon στα τύμπανα φέρνουν στο άλμπουμ τις δικές τους πινελιές. Οι μπασογραμμές του Smee είναι αξιοσημείωτες, προσθέτουν ένα βάθος και groove που απογειώνουν κομμάτια όπως το “Blue Light” και το “Frangalactic Supergoria”. Το παίξιμό του συμπληρώνει αυτό του Jennings, δημιουργώντας ένα δυναμικό rhythm section.

Το “The Carnival Bizarre” θεωρείται συχνά ως το τελευταίο μεγάλο κεφάλαιο της τριλογίας των πρώτων αριστουργημάτων των Cathedral. Ενώ το συγκρότημα θα κυκλοφορούσε κι άλλα άλμπουμ, κανένα δεν θα μπορούσε να συλλάβει την καινοτομία του “The Carnival Bizarre”. Αυτό που κάνει το “The Carnival Bizarre” ιδιαίτερα συναρπαστικό είναι η άρνησή του να περιοριστεί σε κάποιο στυλ. Είναι ένα doom metal, stoner rock και psychedelic rock ταυτόχρονα. Και ενώ αντλεί από ένα ευρύ φάσμα επιρροών δεν χάνει ποτέ την ξεχωριστή του ταυτότητα.

Ο αντίκτυπος του Tony Iommi στο άλμπουμ ξεπερνάει το guest solo και τα λόγια ενθάρρυνσης: η παρουσία του δεσπόζει σε ολόκληρο τον δίσκο, διαμορφώνοντας τον ήχο του με λεπτούς αλλά σημαντικούς τρόπους. Καθοδηγώντας τους Jennings και Dorrian προς μια πιο λιτή, πιο εστιασμένη προσέγγιση, ο Iommi βοήθησε τους Cathedral να τελειοποιήσουν τον ήχο τους και να κυκλοφορήσουν ένα άλμπουμ που παραμένει ένα από τα κορυφαία στα χρονικά της heavy μουσικής.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Cathedral

Album: The Carnival Bizarre

Label: Earache Records

Release Date: 29/09/1995

Genre: Doom Metal, Stoner Metal

1. Vampire Sun

2. Hopkins (The Witchfinder General)

3. Carnival Bizarre

4. Utopian Blaster

5. Night of the Seagulls

6. Inertia’s Cave

7. Fangalactic Supergoria

8. Blue Light

9. Palace of Fallen Majesty

10. Electric Grave

Producer: Kit Woolven

Cathedral: Lee Dorrian (Φωνή), Leo Smee (Μπάσο, Mellotron), Garry Jennings (Κιθάρα, Mellotron), Brian Dixon (Τύμπανα)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version