Οι διασημότερες φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί ποτέ

Η φωτογραφία είναι ένας τρόπος να μεταφέρεις την αίσθηση, τη συγκίνηση, την αγάπη. Αυτό που θα «πιαστεί» στο φιλμ συλλαμβάνεται για πάντα. Σου θυμίζει μικρά πράγματα, τη στιγμή που έχεις ξεχάσει τα πάντα. Η φράση ανήκει στον Aaron Siskind, έναν από τους σπουδαιότερους Αμερικανούς φωτογράφους του περασμένου αιώνα. Πολλά του έργα κοσμούν διάφορα μουσεία των Ηνωμένων Πολιτειών. Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε μερικές από τις διασημότερες φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί.

Οι διασημότερες φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί ποτέ Earthrise  - William Anders

Η φωτογραφία “Earthrise” τραβήχτηκε από τον αστροναύτη William Anders στις 24 Δεκεμβρίου 1968 κατά την αποστολή Apollo 8 της NASA. Στην εικόνα φαίνεται η Γη να ανατέλλει πάνω από τον ορίζοντα της Σελήνης. Δικαίως θεωρείται μία από τις πιο εμβληματικές φωτογραφίες όλων των εποχών. Μάλιστα, έχει χαρακτηριστεί και ως η “πιο σημαντική περιβαλλοντική φωτογραφία που τραβήχτηκε ποτέ.”

Η “Earthrise” τραβήχτηκε καθώς το διαστημόπλοιο Apollo 8 βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Ο Anders παρατήρησε τη Γη να αναδύεται πάνω από τον σεληνιακό ορίζοντα και άρπαξε την ευκαιρία να αποτυπώσει τη στιγμή. Η εικόνα δείχνει την πανέμορφη, μπλε και λευκή Γη να αιωρείται στο απέραντο μαύρο του διαστήματος. Με τον γκρίζο και άνυδρο ορίζοντα της Σελήνης στο προσκήνιο.

Η “Earthrise” άλλαξε τον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουμε τον πλανήτη μας. Για πρώτη φορά, η ανθρωπότητα είδε τη Γη από απόσταση. Την είδε ως έναν μικρό, εύθραυστο κόσμο κρεμασμένο στο διάστημα. Σήμερα, συνεχίζει να υπενθυμίζει την ομορφιά και τη μοναδικότητα του πλανήτη μας. Παραμένει σύμβολο της ανακάλυψης και της ευθύνης μας να προστατεύσουμε το σπίτι μας.

Στη συνέχεια, έχουμε τη φωτογραφία “Brian Ridley and Lyle Heeter“, τραβηγμένη από τον διάσημο Αμερικανό φωτογράφο Robert Mapplethorpe το 1979. Ο Robert Mapplethorpe ήταν ένας πρωτοπόρος φωτογράφος που έγινε γνωστός για τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του. Το έργο του εξερευνούσε τη μορφή, τη σύνθεση και τη σεξουαλικότητα. 

Στην “Brian Ridley and Lyle Heeter”, βλέπουμε δύο άντρες, τον Brian Ridley και τον Lyle Heeter, ντυμένους με δερμάτινα ρούχα. Ο ένας κάθεται σε μια πολυθρόνα, ενώ ο άλλος στέκεται πίσω του, κρατώντας μια αλυσίδα που είναι δεμένη στο λαιμό του πρώτου. Η φωτογραφία αποτέλεσε μέρος της έκθεσης “The Perfect Moment” το 1989. Σαφώς, οδήγησε σε μεγάλες συζητήσεις για την τέχνη, την λογοκρισία και την ελευθερία της έκφρασης. Ο Mapplethorpe, μέσω της τέχνης του, κατάφερε να σπάσει τα ταμπού και να ανοίξει τον διάλογο για θέματα που αφορούν τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την αποδοχή.

Ακόμα μια αγαπημένη φωτογραφία, είναι εκείνη του Michael Jordan να πηδά στον αέρα για ένα κάρφωμα τραβήχτηκε από τον φωτογράφο Co Rentmeester το 1984. Αποτελεί μία από τις διασημότερες φωτογραφίες στην ιστορία του αθλητισμού και της φωτογραφίας. Ενώ έχει χαρακτηριστεί ως σύμβολο της αθλητικής υπεροχής και του θρύλου του μπάσκετ.

Το 1984 ήταν η χρονιά που ο Michael Jordan ξεκίνησε την καριέρα του στο NBA και τους Chicago Bulls. Την περιόδο εκείνη, είχε ήδη αρχίσει να προσελκύει την προσοχή ως ένας από τους πιο ταλαντούχους παίκτες του μπάσκετ από την εποχή του στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας. Επομένως, η είσοδός του στο επαγγελματικό μπάσκετ αναμενόταν να έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, η φωτογραφία του Co Rentmeester επηρέασε βαθιά, όχι μόνο τον αθλητισμό, αλλά και την ποπ κουλτούρα συνολικά. Έγινε η βάση για το διάσημο λογότυπο του Air Jordan της Nike, το οποίο αναγνωρίζεται παγκοσμίως. Παράλληλα, το λογότυπο αυτό, γνωστό ως “Jumpman”, χρησιμοποιήθηκε σε αμέτρητα προϊόντα και καμπάνιες. Με αυτόν τον τρόπο, συνέβαλλε στην εδραίωση της επωνυμίας του Jordan και στην ανάπτυξη της αγοράς των αθλητικών παπουτσιών.

Επόμενη, η φωτογραφία “Immersions (Piss Christ)” του Andres Serrano, τραβηγμένη το 1987, είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες και συζητημένες εικόνες στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης. Ο Αμερικανός καλλιτέχνης, με καταγωγή από την Αφρο-Κουβανική και την Ονδουριανή κοινότητα, ήταν γνωστός για την προκλητική του τέχνη, η οποία συχνά εστίαζε σε κοινωνικά και θρησκευτικά θέματα. 

Η “Immersions (Piss Christ)” παρουσιάζει έναν πλαστικό σταυρό με τη μορφή του Ιησού Χριστού βυθισμένο σε ένα δοχείο γεμάτο με τα ούρα του καλλιτέχνη. Η εικόνα έχει έναν έντονο χρυσοκόκκινο φωτισμό, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό και, παράλληλα, σοκαριστικό θέαμα. Παρόλη την προκλητική φύση του περιεχομένου της, η αισθητική της φωτογραφίας απαρτίζεται από ζεστούς χρωματισμούς και φωτεινή αντίθεση.

Η “Piss Christ” αναδεικνύει θέματα όπως η ιεροσυλία, η βεβήλωση και η σύγκρουση μεταξύ τέχνης και θρησκείας. Ο ίδιος Serrano έχει δηλώσει ότι το έργο του είναι μια κριτική στην εμπορευματοποίηση και την εκκοσμίκευση του θρησκευτικού συμβόλου του Χριστού, και όχι μια προσβολή προς τη θρησκεία αυτή καθαυτή.

Η φωτογραφία προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από θρησκευτικούς και πολιτικούς κύκλους. Πολλοί θεώρησαν την εικόνα βλάσφημη και προσβλητική, οδηγώντας σε διαμαρτυρίες και καταγγελίες. Η φωτογραφία έγινε κεντρικό σημείο στις συζητήσεις για την κρατική χρηματοδότηση της τέχνης. Και αυτό, γιατί το έργο του Serrano είχε χρηματοδοτηθεί εν μέρει από το National Endowment for the Arts (NEA) των Ηνωμένων Πολιτειών.

Παρά τη διαμάχη (ή και λόγω αυτής), η “Piss Christ” καθιερώθηκε ως ένα σημαντικό έργο στη σύγχρονη τέχνη. Έχει παρουσιαστεί σε μουσεία και γκαλερί παγκοσμίως, ενώ έχει αποτελέσει αντικείμενο μελετών και αναλύσεων σε καλλιτεχνικούς και ακαδημαϊκούς κύκλους. Τελικά, η εικόνα παραμένει ένα ισχυρό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί να προκαλέσει έντονες συναισθηματικές και διανοητικές αντιδράσεις, αλλά και να διερευνήσει τα όρια της κοινωνικής και πολιτισμικής αποδοχής.

Η φωτογραφία του “Tank Man” από τον Jeff Widener, τραβηγμένη το 1989, αποτελεί μία από τις διασημότερες φωτογραφίες αντίστασης και ανθρώπινης αποφασιστικότητας απέναντι στην καταπίεση.

Πιο συγκεκριμένα, η εικόνα δείχνει τον “Tank Man”, με μια τσάντα στο χέρι, να στέκεται μπροστά από τανκς που κατευθύνονται προς το μέρος του. Ο άνδρας είναι μόνος, μικρός σε σχέση με τα τεράστια άρματα μάχης, αλλά αποπνέει αποφασιστικότητα και θάρρος. Γενικά, η εικόνα αποτυπώνει τη στιγμή που η ανθρώπινη αποφασιστικότητα αντιμετωπίζει τη στρατιωτική δύναμη με ειρηνικό και ακίνητο τρόπο.

Οι “Pillars of Creation” είναι μια εικόνα που απαθανατίστηκε το 1995 από το τηλεσκόποιο Hubble. Τα “Pillars of Creation” βρίσκονται στον αστερισμό του Αετού (Eagle Nebula), περίπου 6,500 έτη φωτός μακριά από τη Γη. Η φωτογραφία έχει μεγάλη επιστημονική σημασία και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες φωτογραφίες, καθώς παρέχει στους αστρονόμους μια μοναδική ευκαιρία να μελετήσουν τη διαδικασία της αστρογέννησης.

Ο Philippe Kahn, στις 11 Ιουνίου 1997, χρησιμοποίησε ένα κινητό τηλέφωνο Motorola και μια φορητή φωτογραφική μηχανή για να τραβήξει την πρώτη φωτογραφία που μεταδόθηκε αμέσως διαδικτυακά.

Η εικόνα που τράβηξε ο Kahn ήταν μια φωτογραφία της νεογέννητης κόρης του, στην οποία απεικονιζόταν το πρόσωπό της. Η φωτογραφία αυτή ανοίξε τον δρόμο για την αυτοκρατορία των φωτογραφικών κινητών τηλεφώνων που ακολούθησε. Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα στην ιστορία της τεχνολογίας και της φωτογραφίας, καθώς ανέδειξε τις δυνατότητες των κινητών τηλεφώνων ως εργαλείων για την καθημερινή ζωή και την καταγραφή σημαντικών στιγμών.

Για το τέλος, παρουσιάζουμε τη φωτογραφία του Neil Leifer από τον αγώνα Muhammad Ali εναντίον του Sonny Liston το 1965. Μια εμβληματική στιγμή στην ιστορία του αθλητισμού και της φωτογραφίας.

Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε στις 25 Μαΐου 1965 στο Σεντ Λούις του Μιζούρι. Σε αυτόν, ο Muhammad Ali (τότε γνωστός ως Cassius Clay) αγωνίστηκε εναντίον του Sonny Liston για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή βαρέων βαρών.

Η φωτογραφία του Neil Leifer είναι μία από τις διασημότερες φωτογραφίες καθώς καταγράφει τη στιγμή κατά την οποία ο Muhammad Ali έχει ρίξει τον Sonny Liston knock out με έναν δυνατό χτύπο στον τρίτο γύρο του αγώνα.

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version