Σε μια απροσδιόριστη πόλη της βόρειας Ελλάδας, σε μια ταβέρνα, η Ευδοκία, μια νεαρή ιερόδουλη, ερωτεύεται τον “λοχία”. Έναν νέο άντρα από την επαρχία ο οποίος εκείνη την περίοδο υπηρετεί την στρατιωτική του θητεία ως λοχίας του πεζικού στο γειτονικό στρατόπεδο. Τα συναισθήματα των δύο νέων είναι δυνατά, κάτι που θα τους οδηγήσει στον γάμο.

Μετά από αυτό, ο Γιώργος έχει να αντιμετωπίσει την καθημερινή κατακραυγή από τους υπόλοιπους στρατιώτες λόγω της απόφασης που πήρε. Αλλά ακόμα χειρότερα, η Ευδοκία έχει να αντιμετωπίσει την καθημερινή πίεση από  τον πρώην νταβατζή της και να επιστέψει στην παλιά της ζωή.  Η συντηρητική Ελληνική κοινωνία λειτουργεί γενικά ως νταβατζής στο ερωτευμένο ζευγάρι. Τους επιβάλει να ξεχάσουν τα όνειρά τους και να αποδεχθεί ο καθένας την “θέση” του.

Η “Ευδοκία” του Αλέξη Δαμιανού θεωρείται δικαίως ως μια από τις σημαντικότερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Σίγουρα είναι μια από τις πιο δυνατές εγχώριες ταινίες που έχω δει και μία που δύσκολα θα ξεχάσω.

Η ταινία γυρίστηκε, όχι σε μια επαρχιώτικη πόλη της βόρειας Ελλάδας, αλλά στην Αθήνα και στις γύρω περιοχές της Αττικής. Την περίοδο που πραγματοποιούνταν τα γυρίσματα στην Ελλάδα κυβέρνηση ήταν η χούντα των συνταγματαρχών. Κάτι που έκανε το σενάριό της δύσκολα χρηματοδοτούμενο από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου οπότε η ταινία είναι στην πραγματικότητα Αγγλική παραγωγή. Μάλιστα είναι γυρισμένη για αυτόν τον λόγο στα αγγλικά και κατόπιν ντουμπλαρισμένη στα Ελληνικά από του ίδιους τους ηθοποιούς. Εξαιρείται ο ρόλος της Ευδοκίας.

Δεν είσαι καθόλου σίγουρος για το αν η Ευδοκία είναι ασφαλής στα χέρια του αγοριού της

Η Μαρία Βασιλείου, η κοπέλα που έπαιξε τον ρόλο ήταν στην πραγματικότητα Κύπρια μεγαλωμένη στην Αγγλία και δεν ήξερε Ελληνικά. Οπότε το ντουμπλάζ της πραγματοποιήθηκε από την Ελένη Ρόδα. Για μένα, το ντουμπλάρισμα σε συνδυασμό με την πανέμορφη βρώμικη φωτογραφία της εποχής αφήνουν μια πολύ γοητευτική ’70s Ευρωπαϊκή αισθητική.

Και αυτή η αισθητική υπηρετεί απόλυτα την ιστορία της νεαρής Ευδοκίας που φαίνεται να είναι και το κυρίως μέλημα του Δαμιανού. Η ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών είναι ιδιαίτερα αληθινές και η χημεία μεταξύ τους ξεκάθαρη. Παρόλο που και οι δύο τους ήταν στην πραγματικότητα ερασιτέχνες. Η έντονη σχέση τους είναι συνέχεια στο επίκεντρο της δράσης.

Η Ευδοκία είναι μία ταινία γυρισμένη με τις δυσκολίες της Ελλάδας των Συνταγματαρχών

Είναι δύο άνθρωποι με τους οποίους δύσκολα θα ταυτιστεί ο μέσος σύγχρονος Έλληνας, αλλά παρόλα αυτά αντιδρούν σε νοοτροπίες που όλοι μας λίγο πολύ έχουμε αντιμετωπίσει μεγαλώνοντας στην Ελλάδα. Θέλεις ως θεατής να δεις την Ευδοκία ευτυχισμένη, θέλεις να δεις το ζευγάρι μαζί, αλλά ξέρεις πως αντιδράει το περιβάλλον της χώρας μας, οπότε έχεις την αγωνία του τι μπορεί να προκύψει.

Η Ευδοκία θα προβληθεί την Παρασκευή 9 Ιουνίου στο πλαίσιο των προβολών του Midnight Express

Για μένα η πιο χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας είναι η σκηνή της κούνιας. Βλέπεις ένα πραγματικά ευτυχισμένο ζευγάρι να παίζει σε ένα πανέμορφο ηλιοβασίλεμα. Αλλά ταυτόχρονα η κάμερα σου δείχνει διαρκώς το πόσο ασταθής είναι ο κόμπος, την Ευδοκία χαρούμενη και τον “λοχία” να σπρώχνει την κούνια. Και μπροστά γκρεμό. Χαίρεσαι με το πόσο χαρούμενοι είναι, αλλά η χαρά κρέμεται από ένα σκοινί και δεν είσαι καθόλου σίγουρος για το αν η Ευδοκία είναι ασφαλής στα χέρια του αγοριού της. Αλλά χαίρεσαι που τους βλέπεις.

Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι εξίσου δυνατές. Ο Χρήστος Ζορμπάς στο ρόλο του νταβατζή της Ευδοκίας δίνει έναν χαρακτήρα που μισείς, αλλά καταφέρνει το κάνει με έναν πραγματικά ανθρώπινο τρόπο. Παρόλο που είναι ξεκάθαρα κάθαρμα, η ειλικρίνεια με την οποία μιλάει για τα συναισθήματά του στην Ευδοκία θυμίζουν την ειλικρίνεια με την οποία την αντιμετωπίζει ο “λοχίας”, κάτι που κάνει την σχέση τους ακόμη πιο δυσοίωνη. Ανατριχιαστική είναι και η Κούλα Αγαγιώτου στον ρόλο της πόρνης/μητρικής φιγούρας της Ευδοκίας. Του μόνου ατόμου που βλέπουμε σε όλη την ταινία να είναι αλληλέγγυα στης δύσκολες στιγμές της.

Τέλος τη μουσική της ταινίας έχει υπογράψει ο Μάνος Λοΐζος. Από αυτή την ταινία έγινε πολύ γνωστό και το ομώνυμο ζεμπέκικο που έγραψε για αυτή. Πέρα από το εν λόγω κομμάτι πάντως, η μουσική του, σε συνδυασμό και με την υπέροχη φωτογραφία του Χρήστου Μάγκου δίνουν μια απόκοσμη ατμόσφαιρα σε μια ξεκάθαρα ρεαλιστική ιστορία.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie Name: Ευδοκία

Country: Ελλάδα

Duration: 97′

Year: 1971

Genre: Drama, Romance

Director: Αλέξης Δαμιανός

Starring: Μάρω Βασιλείου, Χρήστος Ζορμπάς, Κούλα Αγαγιώτου, Γιώργος Κουτούζης

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version