Για περισσότερα από 20 χρόνια, ο Jordan Rudess αποτελεί κομμάτι της ραχοκοκαλιάς των Dream Theater. Με την προσέγγιση του στα πλήκτρα, επαναπροσδιόρισε αρκετά πράγματα στον ήχο τους, ωστόσο, η πορεία του στο συγκρότημα δεν ήταν ευθύγραμμη. Αρχικά, το 1994, απέρριψε την πρόσκληση να γίνει μέλος. Τελικά, το 1999, εντάχθηκε στους Dream Theater, προσφέροντας μια νέα διάσταση στον ήχο τους.
Τη χρονιά εκείνη, οι Dream Theater έψαχναν αντικαταστάτη για τον πληκτρά τους, Kevin Moore. Ήθελαν έναν μουσικό που όχι μόνο θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις τεχνικές τους απαιτήσεις, αλλά και να συμβάλει δημιουργικά στον ήχο τους. Το όνομα του Jordan Rudess είχε αρχίσει να ακούγεται έντονα στην progressive μουσική σκηνή. Ένας φίλος τού πρότεινε να ακούσει τη μουσική τους, περιγράφοντάς τους ως μια μπάντα που συνδύαζε progressive συνθέσεις με metal δυανμικές.
Ο Rudess εντυπωσιάστηκε από την τεχνική τους και δέχτηκε να δοκιμαστεί για τη θέση. Οι Dream Theater του πρότειναν να ενταχθεί στο συγκρότημα, αλλά εκείνος δίστασε. Παράλληλα, είχε δεχτεί πρόταση από τους Dixie Dregs, το jazz-fusion συγκρότημα του Steve Morse. Εκείνη την περίοδο, προτίμησε τους Dregs, θεωρώντας πως το στυλ και το πρόγραμμα περιοδειών τους ταίριαζαν καλύτερα στη ζωή του.
Αν και απέρριψε την πρόταση των Dream Theater, η επαφή του με τα μέλη τους δεν σταμάτησε. Λίγα χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε με τον John Petrucci και τον Mike Portnoy στο project Liquid Tension Experiment. Αυτή η σύμπραξη αποτέλεσε το πρώτο βήμα για την ένταξή του στο συγκρότημα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, οι Dream Theater είχαν ήδη αλλάξει πληκτρά. Ο Derek Sherinian, που αντικατέστησε τον Moore, είχε ένα πιο rock ύφος. Παρόλο που πρόσφερε εντυπωσιακά leads, η μπάντα ήθελε κάποιον που θα έδινε μια πιο συμφωνική διάσταση στον ήχο τους.
Ο Rudess έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση, βοηθώντας να διατηρηθεί η μουσική συνοχή των Dream Theater
Τότε, ο Rudess είχε ήδη αποκτήσει περισσότερη εμπειρία και είχε χτίσει ισχυρούς δεσμούς με τον Petrucci και τον Portnoy. Οι Dream Theater του έκαναν ξανά πρόταση, και αυτή τη φορά είπε το «ναι». Η πρώτη του συμμετοχή ήρθε με το ”Scenes From a Memory”, το οποίο θεωρείται ένα από τα κορυφαία progressive metal concept albums. Η συνεισφορά του ήταν καθοριστική. Εισήγαγε ένα επίπεδο πολυπλοκότητας και συμφωνικής ενορχήστρωσης που δεν υπήρχε στις προηγούμενες δουλειές του συγκροτήματος. Από εκείνη τη στιγμή, ο ήχος των Dream Theater άλλαξε για πάντα.
Ο Rudess δεν ήταν απλώς ένας πληκτράς που γέμιζε τον ήχο με ατμοσφαιρικά pads. Έφερε μια συμφωνική νοοτροπία και εμβάθυνε τη σύνθεση των κομματιών. Η κλασική του παιδεία, από τη φοίτησή του στο Juilliard, σε συνδυασμό με τη λατρεία του για την τεχνολογία, του επέτρεψε να χρησιμοποιήσει τα συνθεσάιζερ με πρωτοποριακό τρόπο. Δεν περιορίστηκε στην υποστήριξη των υπολοίπων μελών, αλλά δημιούργησε πολύπλοκες ενορχηστρώσεις, ενισχύοντας τη δυναμική του συγκροτήματος.
Τα κομμάτια “The Count of Tuscany“, “Illumination Theory” και το διπλό άλμπουμ “The Astonishing” είναι μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα της επιρροής του. Στο τελευταίο, μια ολοκληρωμένη rock opera, οι συνθέσεις του αποτέλεσαν τον θεμέλιο λίθο για το κινηματογραφικό ύφος του άλμπουμ. Επιπλέον, η τεχνική του συνέβαλε στο να δημιουργηθούν μερικά από τα πιο απαιτητικά unison runs στην ιστορία του progressive metal.
Το 2010, οι Dream Theater υπέστησαν μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές τους, όταν ο Portnoy αποχώρησε. Ο Rudess, που είχε συνεργαστεί στενά μαζί του από την εποχή των LTE, ένιωσε έντονη συναισθηματική απώλεια. Όμως, η μπάντα προχώρησε με τον Mike Mangini στα τύμπανα. Το στυλ του ήταν διαφορετικό από του Portnoy, κάτι που οδήγησε σε νέα ρυθμικά μοτίβα και πιο οργανωμένες δομές στα τραγούδια. Ο Rudess έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση, βοηθώντας να διατηρηθεί η μουσική συνοχή του συγκροτήματος.
Μέχρι και σήμερα, ο Rudess παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι των Dream Theater
Παράλληλα με τους Dream Theater, ο Rudess διατηρεί ενεργή σόλο καριέρα. Τα προσωπικά του άλμπουμ περιλαμβάνουν πειραματικές συνθέσεις, ηλεκτρονικά στοιχεία και ambient ήχους. Το “Wired for Madness” είναι χαρακτηριστικό δείγμα της ικανότητάς του να εξερευνά νέα μουσικά πεδία. Εκτός από μουσικός, είναι και πρωτοπόρος στη μουσική τεχνολογία. Είναι συνιδρυτής της Wizdom Music, εταιρείας που έχει δημιουργήσει καινοτόμες μουσικές εφαρμογές. Το GeoShred, μια από τις δημοφιλέστερες, έχει γίνει εργαλείο πολλών σύγχρονων μουσικών.
Μέχρι και σήμερα, ο Rudess παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι των Dream Theater. Συνεχίζει να πειραματίζεται με νέους ήχους, διατηρώντας το συγκρότημα στην πρώτη γραμμή του progressive metal. Αναλογιζόμενος την πορεία του με τη μπάντα, ο ίδιος αναγνωρίζει πως ήταν ένα απίστευτο ταξίδι. Καθώς οι Dream Theater συνεχίζουν να εξελίσσονται, ένα πράγμα είναι σίγουρο: ο Jordan Rudess θα εξακολουθήσει να οδηγεί με τους υπόλοιπους, το συγκρότημα σε νέα μονοπάτια, διατηρώντας τη μουσική τους πάντα φρέσκια και καινοτόμα.
Artist: Sober On Tuxedos
Album: Good Intentions
Label: Heaven Music
Release Date: 11/12/2020
Genre: Nu Metal, Metalcore
Dream Theater (OW) | Bandcamp | Deezer | Facebook | Instagram | ReverbNation | SoundCloud | Spotify | Tidal | TikTok | X/Twitter | YouTube