Οι Sugar For The Pill δε θέλουν ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι μπαντάρα που παίζει αρτιότατο shoegaze/dreampop σε μια χώρα που καμία σχέση δεν έχει με το Ηνωμένο Βασίλειο. Αν έχεις πάει σε κάποια indie συναυλία τους έχεις πετύχει και αν έχεις ψυχούλα σήκωσες φρύδια έκπληκτος. Το έπαθα πέρσι στους Drab Majesty και μετά πολλοί άλλοι μου είπαν ακριβώς το ίδιο-με άλλον headliner βέβαια. Μετά από μια εκτεταμένη περιοδεία σε Ευρώπη και Αμερική ήρθε η ώρα να μας παρουσιάσουν ζωντανά το δεύτερο δίσκο τους, παρέα με τους The Model Spy. Αρκετός κόσμος μαζεύτηκε από νωρίς στο Death Disco και το οικογενειακό κλίμα έγινε εξαρχής έκδηλο. Η φάση που ακόμα «όλοι γνωρίζονται με όλους» και δημιουργείται μια «σπιτική» συνθήκη επικρατεί και η αναμονή κυλάει αναίμακτα. Μέχρι τουλάχιστον να ανέβουν επί σκηνής οι The Model Spy και να ξεκινήσουν εντυπωσιακά το σετ τους.
The Model Spy
Ένα παρατεταμένο κιθαριστικό τείχος με μελωδική χροιά χτίζεται. Αλλά αντί να μας πλακώσει, μας χτίζει ψυχεδελικές εικόνες με πανέμορφα χρώματα, σαν οι Spiritualized να αποφάσισαν να παίξουν κάτι από το “White Light From The Mouth of Infinity” των Swans. Και η υπόλοιπη μπάντα δεν αργεί να μπει και να οδηγηθεί σε έναν indie/dreampop δρόμο με τον κόσμο να συγχρονίζεται απόλυτα στο vibe.
Και η αλήθεια είναι παρά τα κάποια «εμπόδια» φτάνουν ασφαλείς στον προορισμό τους και χωρίς χτυπήματα. Με σμικρυμένη κατά δύο μέλη σύνθεση και την Ευαγγελία να αναλαμβάνει εξολοκλήρου τα φωνητικά, ήταν εξαρχής ένα πείραμα. Και με το μοναδικό μελανό σημείο της εμφάνισής τους τη μίξη των φωνητικών της ναι, μπορεί κάποιος να ξενιστεί. Γιατί καλώς ή κακώς σε αυτό το ιδίωμα, τα φωνητικά πρέπει να «πατικώνονται» λίγο από τα υπόλοιπα όργανα και να ακούγονται σαν ένα επιπλέον όργανο. Εδώ «προεξείχαν» κάπως από το σύνολο και η αιθεριότητά τους δεν τιμήθηκε όπως θα έπρεπε.
Έφταιγαν αυτοί, όμως; Όχι, τόλμησαν και το πέτυχαν, με εντυπωσιακές συνθέσεις, μια ικανότατη τραγουδίστρια, samples δεμένα με ακρίβεια και μια δεύτερη κιθάρα με ένα αυτοκόλλητο της Rei Ayanami να μου κλέβει την καρδιά λίγο παραπάνω. Πανέμορφο ξεκίνημα.
Sugar For The Pill
Μίλησα για την εμφάνιση των Sugar For The Pill το 2024 μαζί με Drab Majesty. Εκεί όπως και οι The Model Spy έπασχαν από τον ήχο και τη μίξη των φωνητικών. Αλλά τα κομμάτια τους μου κόλλησαν και το “Wanderlust” το ξεκοκκάλισα. Δεδομένο πως θα έπρεπε να τους δω σε μια βραδιά δική τους με ένα νέο δίσκο ΠΟΛΛΑ χιλιόμετρα ανώτερο του ντεμπούτου. Και δεν άργησαν να ανέβουν στη σκηνή και να βεβαιώσουν πως δεν είναι η ίδια μπάντα με αυτή που θυμόμουν.

Από την αρχή ήδη τα φωνητικά της Βάνας ακούγονται να λιώνουν μέσα στιος συνθέσεις. Το μπάσο προκαλεί τους γλυκούς του τριγμούς και οι κιθάρες χτίζουν γλυκύτατα ηχοτοπία. Για λίγο η Αθήνα γίνεται νοητά Γλασκώβη και καθόλου δε μας χαλάει εδώ που τα λέμε.
Τα κομμάτια του “Luv” παίζονται ένα προς ένα, με το “Cherry Blossom” να κάνει την Ωγύγου να φαντάζει ανοιξιάτικο Kyoto. Τόσο λατρεμένο που παίχτηκε και δεύτερη φορά ως encore μετά από απαίτηση του κοινού. Και αυτό το “Komorebi“, η λέξη «γλυκόπικρο» σε νότες και μέτρα. Το ομώνυμο τσακίζει καρδούλες. Και εντάξει, δεν μπορεί να παραλειφθεί το παρελθόν. Όχι όταν στη βαλίτσα τους έχουν το “Moan of A Thunder” και το “Falling Back To You“. Φαίνονται και οι ρίζες αλλά και η λογική εξέλιξη της μπάντας που έχουμε μπροστά μας.
Συγκινητικό είναι να μιλάει η Βάνα για τους ανθρώπους που πλαισίωσαν αυτό το δίσκο και κάπου είναι χαμένοι μέσα στο ασφυκτικά γεμάτο Death Disco. Και φυσικά δε θα μπορούσε να μην προλογίσει το “Anelia” χωρίς να κάνει λόγο στους ήρωες που φεύγουν από τη ζωή ενθυμούμενη το Manchester. Εδώ όμως έρχομαι να διαφωνήσω. Γιατί ήρωες δεν είναι αυτοί που φεύγουν. Οι Sugar For The Pill και οι Model Spy όμως είναι. Γιατί ενώ έχει περάσει η «μυθική εποχή» της μουσικής και ζούμε στην εποχή της υπερκατανάλωσης, το να κάνεις τέχνη που πατάει στη γη και ταυτόχρονα πετάει στον ουρανό, είναι ηρωικό. Και σε κυνικούς καιρούς, αυτούς πρέπει να χρίζουμε ως σημαντικούς και σπουδαίους. Τα υπόλοιπα σε κάποιο επόμενο live. Και φυσικά στα οικιακά ηχεία όπου το “Luv” εξακολουθεί να επιβεβαιώνει την κλάση του.

