Πόσες μπάντες ξέρετε, ρε παιδί μου, που μπορούν να πουν ότι μέσα σε μία τετραετία όρισαν δύο φορές τον metal ήχο; Το σκέφτομαι χρόνια τώρα, αλλά πέρα από τους Bathory, κανένα άλλο όνομα δεν μου έρχεται στο μυαλό. Και ναι, είμαι από εκείνους που θεωρούν το ομώνυμο ντεμπούτο τους τον πρώτο πραγματικό black metal δίσκο, και το “Blood Fire Death” τη στιγμή που ο κόσμος άκουσε για πρώτη φορά ένα άλμπουμ όπου οι βάσεις του viking metal έπαιρναν σάρκα και οστά. Και φυσικά, επειδή μιλάμε για τον Quorthon, αυτό δε θα μπορούσε να γίνει με τίποτα λιγότερο από εντυπωσιακό τρόπο, ένα δημιούργημα που μπλέκει μυθολογία, λογοτεχνία και ιστορία, αφήνοντας πίσω του έναν απόηχο που παραμένει ζωντανός μέχρι σήμερα.

Αυτό το όραμα δεν περιορίστηκε στον ήχο. Ο Quorthon είχε αρχίσει να χτίζει ολόκληρο έναν κόσμο γύρω από τη μουσική του, έναν κόσμο όπου το παλιό και το επικό συνυπήρχαν με το ωμό και το σκοτεινό. Η χρήση του πίνακα του Peter Nicolai ArboThe Wild Hunt of Odin” ως εξώφυλλο, οι ποιητικές αναφορές σε δημιουργούς όπως η Erica Jong και ο Robert W. Chambers, και η μετάβαση από το ατόφιο black metal σε ένα πιο επικό viking ύφος, συνέθεσαν ένα έργο γεμάτο βάθος. Ένα άλμπουμ που βράζει από μανία, αλλά ταυτόχρονα μοιάζει να ψιθυρίζει αρχαίους μύθους.

Το εξώφυλλο με το “The Wild Hunt of Odin” ήταν μια ξεκάθαρη δήλωση για το πνεύμα του δίσκου. Ο πίνακας, με τον Odin καβάλα στο άλογό του Sleipnir να οδηγεί στρατιές θεών και πνευμάτων μέσα σε έναν χαοτικό ουρανό, καθρεφτίζει ιδανικά τη θεματική καταιγίδα που ξεσπά στη μουσική των Bathory. Το ίδιο το “Wild Hunt”, ένας πανάρχαιος ευρωπαϊκός μύθος, συμβολίζει τον θάνατο, την καταστροφή και τον κύκλο που γεννά την αναγέννηση, έννοιες που ο Quorthon μετέφρασε μουσικά μέσα από πολεμικές εικόνες και τo δέος για τη φύση και τη μοίρα.

Τόσο στον πίνακα του Arbo όσο και στη μουσική του Quorthon, υπάρχει η αίσθηση μιας ασταμάτητης δύναμης που κινείται μέσα στον κόσμο. Ο Odin ενσαρκώνει το αναπόφευκτο του θανάτου και τη σκληρή πραγματικότητα της μοίρας. Στο “Blood Fire Death”, οι Bathory αναδύουν την ίδια μυθική ενέργεια μέσα από τα κομμάτια τους. Τα τύμπανα, τα φωνητικά και τα riffs μοιάζουν με το μουσικό ισοδύναμο του Wild Hunt. Μια αδυσώπητη ορμή που σε σαρώνει με την ίδια ένταση όπως οι θεοί και τα πνεύματα στον πίνακα του Arbo.

Οι στίχοι του άλμπουμ απηχούν αυτό το μυθολογικό βάρος. Τραγούδια όπως το “A Fine Day to Die” και το ομότιτλο κομμάτι προκαλούν εικόνες πολεμιστών που αγκαλιάζουν τη μοίρα τους, όπως οι φιγούρες στο “The Wild Hunt of Odin”. Αυτά τα κομμάτια είναι γεμάτα με εικόνες μάχης, θανάτου και Αρμαγεδδώνα. Θέματα που είναι κομβικά στη σκανδιναβική μυθολογία και ιδιαίτερα στην έννοια του Ragnarök, της τελικής μάχης που οδηγεί στην καταστροφή και την τελική αναγέννηση του σύμπαντος. Ακριβώς όπως ο πίνακας του Arbo μπορεί να θεωρηθεί ως προοίμιο του Ragnarök, η μουσική των Bathory, ιδιαίτερα σε αυτό το άλμπουμ, αντανακλά την αίσθηση της επικείμενης καταστροφής και των μεγαλύτερων δυνάμεων που δρουν στο σύμπαν.

Bathory: Blood Fire Death

Αυτό που κάνει το “Blood Fire Death” ακόμα πιο συναρπαστικό είναι η ενσωμάτωση λογοτεχνικών αναφορών, η οποία του δίνει ένα ξεχωριστό βάθος. Στο “For All Those Who Died”, οι στίχοι προέρχονται από ένα ποίημα της Erica Jong, που δημοσιεύτηκε αρχικά στο βιβλίο της “Witches” το 1981. Το έργο της Jong διερευνά θέματα φεμινισμού, μαγείας και διώξεων των γυναικών σε όλη την ιστορία, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των δικών μαγισσών. Αυτή η επιλογή του Quorthon δεν είναι τυχαία, καθώς συνήθιζε να εξερευνά τις σκοτεινές πλευρές της ανθρωπότητας.

Προσαρμόζοντας το ποίημα της Jong, οι Bathory μετατρέπουν τον στοχαστικό προβληματισμό της για τον πόνο και τη θυσία σε ένα επιθετικό τραγούδι που καταδικάζει τη δίωξη όσων τόλμησαν να αψηφήσουν τους κοινωνικούς κανόνες. Οι στίχοι του “For All Those Who Died” αποτίουν φόρο τιμής σε όσους εκτελέστηκαν άδικα, ιδιαίτερα στις γυναίκες που χαρακτηρίστηκαν ως μάγισσες. Μια άλλη σημαντική λογοτεχνική αναφορά στο άλμπουμ έρχεται στο “A Fine Day to Die”, το οποίο δανείζεται τους τρεις πρώτους στίχους του από το ”Cassilda’s Song” στο “The King in Yellow” του Robert W. Chambers.

Η συλλογή υπερφυσικών διηγημάτων και ιστοριών τρόμου του Chambers από το 1895 είναι γνωστή για τη σουρεαλιστική ατμόσφαιρά της, όπου η τρέλα και η απόγνωση μπλέκονται με τη μοίρα. Η συμπερίληψη του “Cassilda’s Song” στο “A Fine Day to Die” είναι μια εξηγίσιμη επιλογή, καθώς το ποίημα μιλάει για το αναπόφευκτο της μοίρας και για κάποια μεγάλη κοσμική καταστροφή. Έννοιες που συντονίζονται βαθιά με τις αποκαλυπτικές εικόνες της μουσικής των Bathory.

Τα “For All Those Who Died” και “A Fine Day to Die” είναι διάλογοι του Quorthon με τη λογοτεχνική παράδοση, δανειζόμενοι από έργα που εμβαθύνουν στο μυστικιστικό, το τραγικό και το άγνωστο. Αυτές οι αναφορές ενισχύουν τον μυθικό, απόκοσμο τόνο του “Blood Fire Death”, καθιστώντας το άλμπουμ μια εξερεύνηση του θανάτου, της μοίρας και των αρχαίων δυνάμεων που διαμορφώνουν την ανθρώπινη ιστορία και τον πολιτισμό.

Όμως, πέραν του θεματικού του βάθους, το “Blood Fire Death” είναι σημαντικό και για το γεγονός ότι σηματοδοτεί ένα σημαντικό σημείο καμπής στον ήχο των Bathory. Πριν από αυτό το άλμπουμ, οι Bathory είχαν συνδεθεί κυρίως με το black metal, με τον ήχο τους να χαρακτηρίζεται από την lo-fi παραγωγή και την επιθετική, χαοτική ενέργεια. Ωστόσο, με το “Blood Fire Death”, οι Bathory άρχισαν να ενσωματώνουν πιο επικά, Viking metal στοιχεία στη μουσική τους, μια στροφή που θα πραγματοποιηθεί πλήρως σε μεταγενέστερα άλμπουμ όπως το “Hammerheart” και το “Twilight of the Gods”.

Το άλμπουμ διαθέτει ένα μείγμα γρήγορων, thrash τμημάτων με πιο μελωδικά και ατμοσφαιρικά περάσματα, ένας συνδυασμός που θα γινόταν σήμα κατατεθέν του viking ήχου. Η χρήση ακουστικών οργάνων από τους Bathory προσθέτει μια κινηματογραφική διάσταση στο άλμπουμ, θυμίζοντας το μεγαλείο των Βίκινγκς σαγκών και μυθολογικών ιστοριών. Η συνολική διάθεση του άλμπουμ είναι αυτή του θριάμβου και της πρόκλησης, αλλά με μια υποβόσκουσα αίσθηση μελαγχολίας, σαν να αναγνωρίζει την αναπόφευκτη μοίρα που περιμένει όλους τους πολεμιστές, είτε είναι ανθρώπινοι είτε θεϊκοί. 

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Bathory

Album: Blood Fire Death

Label: Black Mark Production

Release Date: 08/10/1984

Genre: Black metal, Viking metal

1. Odens Ride over Nordland

2. A Fine Day to Die

3. The Golden Walls of Heaven

4. Pace ’till Death

5. Holocaust

6. For All Those Who Died

7. Dies Irae

8. Blood Fire Death

Producer: The Boss, Quorthon

Bathory: Quorthon (Φωνή, κιθάρα, στίχοι, μουσική), Vvornth (Τύμπανα), Kothaar (Μπάσο)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version