Στο “Ghost in the Shell βρισκόμαστε στο εγγύς μέλλον, σε έναν κόσμο που η ιδέα των cybernetics έχει επικρατήσει. Όποιος θέλει, μπορεί να αντικαταστήσει οποιοδήποτε κομμάτι του σώματός του με ρομποτικά μέλη. Η τεχνολογία αυτή μάλιστα έχει εξελιχθεί τόσο πολύ, που κάποιος μπορεί να επέμβει στον ίδιο του τον εγκέφαλο. Μπορεί να του εγκαταστήσει προγράμματα και να τον συνδέσει στο διαδίκτυο. Όταν τελικά η συνείδησή μας μετατραπεί ολοκληρωτικά σε ψηφιακές πληροφορίες, θα είμαστε ακόμα το ίδιο άνθρωποι;

Αυτό το τρομακτικά κοντινό cyberpunk μέλλον αποτελεί τον κόσμο του “Ghost in the Shell“. Ένας κόσμος, που έγινε γνωστός στην Ιαπωνία μέσω του manga του 1989, του Masamune Shirow. Εμπνευσμένος από το βιβλίο του Βρετανού φιλόσοφου, Arthur Koestler, “The Ghost in the Machine“, ο Shirow μέσα από το “Ghost in the Shell” καταπιάστηκε με τα βαθιά φιλοσοφικά ζητήματα του ανθρώπινου δυισμού και της έννοιας της ψυχής. Η πρωταγωνίστρια του, η Motoko Kusanagi, δεν έχει πλέον ανθρώπινο σώμα. Το μόνο πράγμα μέσα της, που είναι σε κάποιο βαθμό ανθρώπινο, είναι το μυαλό της. Όμως, είναι συνδεδεμένο μονίμως στο διαδίκτυο, προσβάσιμο σε οποιονδήποτε έχει τα μέσα.

Ghost in the Shell

Η ταινία κινουμένων σχεδίων του 1995 αποτελεί την πρώτη προσπάθεια μεταφοράς του franchise στη μεγάλη οθόνη. Αν και την περίοδο της κυκλοφορίας της, παρ’όλη την σχεδόν καθολική αποδοχή της από τους κριτικούς, δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη από πλευράς εισπράξεων. Ωστόσο, στα χρόνια που ακολούθησαν, απέκτησε μεγάλο -cult- κοινό. Τόσο μεγάλο μάλιστα, που πλέον θεωρείται από τα καλύτερα animation που έχουν βγει ποτέ από ιαπωνικό στούντιο.

Το "Ghost in the Shell" επηρέασε σε τεράστιο βαθμό την αισθητική του cyberpunk

Ακολουθούμε, λοιπόν, τη Motoko Kusanagi, ταγματάρχη μιας ομάδας κρούσης της κυβέρνησης της Ιαπωνίας. Μαζί με τον συνάδελφό της, Batou, έχουν αναλάβει να λύσουν το μυστήριο του Puppet Master. Ο Puppet Master είναι ένας φαινομενικά αόρατος εχθρός, που μπορεί να χακάρει τα μυαλά ανθρώπων μέσω του διαδικτύου, όντες και αυτοί συνδεδεμένοι. Η Kusanagi, προσπαθώντας να λύσει αυτήν την υπόθεση, θα έρθει αντιμέτωπη με την ίδια της τη φύση. Θα αναθεωρήσει το πως βλέπει την έννοια της ψυχής, η οποία, στον κόσμο του “Ghost in the Shell”, ορίζεται ως το Ghost του τίτλου.

H ιδέα αυτού του “Ghost” αποτελεί και τη φιλοσοφική βάση της ταινίας. Η ηρωίδα δε βρίσκεται μέσα στο σώμα που γεννήθηκε, ούτε έχει αναμνήσεις από το παρελθόν της. Ο εγκέφαλός της είναι εγκατεστημένος σε ένα τεχνητό σώμα, μονίμως συνδεδεμένος με το διαδίκτυο και αποτελείται από άπειρες πληροφορίες, που δεν προέρχονται όλες από την ίδια. Το γεγονός ότι έχει συνείδηση είναι αρκετό για να θεωρήσει τον εαυτό της άνθρωπο;

Η ταινία σκηνοθετήθηκε από τον Mamoru Oshii, γνωστό για το εξίσου υπαρξιακό “Angel’s Egg”. Για την πραγματοποίηση του φιλμ χρησιμοποιήθηκε ένας καινούριος για την εποχή τρόπος animation, γνωστός ως digitally generated animation. Το DGA συνδυάζει παραδοσιακό animation στο χέρι μαζί με CGI (computer generated images). Είναι μια τεχνική, η οποία χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές από τότε, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση φαίνεται να ταιριάζει γάντι στον cyberpunk κόσμο που μας περιγράφει το “Ghost in the Shell”. Το animation στις σκηνές δράσης είναι ισάξιο με αυτό του Akira“. Χαρακτηρίζεται από επιβλητικές, σχεδόν φωτορεαλιστικές σκηνές της πόλης, όπου διαδραματίζεται η ιστορία (μια ανώνυμη πόλη βασισμένη στο Τόκιο), και εκτενείς φιλοσοφικές συζητήσεις πάνω στα τεκταινόμενα από τους πρωταγωνιστές.

Η παρακολούθησή της είναι μια εμπειρία που μπορεί να κάνει κάποιον να αναθεωρήσει για το πως βλέπει την ιδέα της τεχνολογίας

Το “Ghost in the Shell” επηρέασε σε τεράστιο βαθμό την αισθητική του cyberpunk. Τα διαχρονικά θέματα που θέτει, όσο περνούν τα χρόνια, φαίνονται όλο και πιο κοντά στην πραγματικότητά μας. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι τα βλέπουμε σε πολλές ταινίες (και όχι μόνο) μέχρι σήμερα. Πολλοί δημιουργοί, μάλιστα, έχουν παραδεχτεί ξεκάθαρα το πόσο σημαντική είναι για αυτούς η ταινία. Μεταξύ τους, οι Wachowski, των οποίων η τριλογία των Matrix είναι ξεκάθαρα επηρεασμένη από την αισθητική αλλά και από τα βασικά φιλοσοφικά θέματα του “Ghost in the Shell”.

Και απ’ ό,τι φαίνεται, αυτά τα θέματα θα γίνονται ολοένα και πιο διαχρονικά. Αυτό θα βοηθήσει το “Ghost in the Shell” να γίνεται ακόμα πιο επίκαιρο τις επόμενες δεκαετίες. Η παρακολούθησή της είναι μια εμπειρία που μπορεί να κάνει κάποιον να αναθεωρήσει για το πώς βλέπει την ιδέα της τεχνολογίας και της ψυχής. Μία εμπειρία, που κάθε λάτρης του cyberpunk, του animation και της φιλοσοφίας πρέπει να βιώσει.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Movie: Ghost in the Shell

Duration: 83′

Year: 1995

Genre(s): Anime, Cyberpunk, Sci-Fi

Director: Mamoru Oshii

Starring: Atsuko Tanaka, Akio Otsuka, Iemasa Kayumi

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version