Το “Tales of Creation” των Candlemass, που κυκλοφόρησε το 1989, αντιπροσωπεύει μια κομβική στιγμή στην ιστορική καριέρα του συγκροτήματος. Αυτή η κυκλοφορία σηματοδοτεί το αποκορύφωμα ενός ταξιδιού, που ξεκίνησε το 1985 με τη δημιουργία του συγκροτήματος από τον Leif Edling. Ενώ τα δύο πρώτα άλμπουμ των Candlemass, “Epicus Doomicus Metallicus” και “Nightfall”, συχνά αναφέρονται ως κλασικά, το “Tales of Creation” αποτελεί απόδειξη της εξέλιξης και της ικανότητάς τους να καινοτομούν στο doom metal.

Η ιδέα πίσω από το “Tales of Creation” χρονολογείται από τις πρώτες μέρες των Candlemass, ακόμα και πριν από τη δημιουργία τους. Ο Edling, μπασίστας και βασικός συνθέτης του συγκροτήματος, οραματίστηκε ένα άλμπουμ που θα εξερευνούσε θέματα δημιουργίας, ζωής και υπαρξιακού ταξιδιού. Μερικές από τις πρώτες εκδοχές των τραγουδιών ηχογραφήθηκαν κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής του προηγούμενου συγκροτήματος του Edling, των Nemesis, το 1985. Κομμάτια, όπως τα “Under the Oak”, “Dark Reflections” και “Into the Unfathomed Tower” υπήρχαν ήδη, αλλά ήταν ακατέργαστα.

Το ταξίδι από τους Nemesis στους Candlemass δεν ήταν μόνο μια αλλαγή στο όνομα αλλά και μια αλλαγή στις μουσικές φιλοδοξίες. Το αρχικό όραμα του Edling για το “Tales of Creation” μπήκε στο ράφι όταν οι Candlemass κυνήγησαν άλλα projects, αλλά η ιδέα δε χάθηκε ποτέ. Μετά την κάπως ανάμεικτη υποδοχή του τρίτου τους άλμπουμ, “Ancient Dreams”, το οποίο υπέφερε από τη βιαστική παραγωγή και τις εσωτερικές διαμάχες της μπάντας, οι Candlemass είδαν το “Tales of Creation” ως μια ευκαιρία να «διορθώσουν» τα πράγματα. Αυτός ο δίσκος θα ήταν το πρώτο και μοναδικό concept άλμπουμ τους.

Ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο “Tales of Creation” είναι η θεματική του συνοχή

Το “Tales of Creation” σηματοδότησε μια επιστροφή σε μια πιο γυαλισμένη παραγωγή, που χαρακτήριζε προηγούμενες δουλειές των Candlemass. Ο ήχος του άλμπουμ είναι καθαρός, επιτρέποντας στην ενορχήστρωση του συγκροτήματος να λάμψει. Ιδιαίτερα, τα οπερατικά φωνητικά του Messiah Marcolin, τα οποία υψώνονται πάνω από τα πυκνά, doom riffs. Η παραγωγή χρησιμεύει για να αναδείξει τόσο τη βαρύτητα όσο και τις περίπλοκες, συχνά μεγαλοπρεπείς συνθέσεις, που κάνουν τους Candlemass να ξεχωρίζουν.

Ένα ακόμα μοναδικό στοιχείο του “Tales of Creation” είναι η θεματική του συνοχή. Από το εναρκτήριο “The Prophecy”, μέχρι το μεγαλοπρεπές κλείσιμο του “A Tale of Creation”, το άλμπουμ αναπτύσσσει μια ιστορία που καταπιάνεται με την ανθρώπινη κατάσταση, τη δημιουργία και την πνευματική αφύπνιση. Δεν είναι μόνο οι στίχοι που αφηγούνται αυτήν την ιστορία, αλλά και η ίδια η μουσική, η οποία μετατοπίζεται από το δυσοίωνο στο ανεβαστικό, ενσαρκώνοντας το θρίαμβο της αφήγησης.

Candlemass: Tales of Creation

Το άλμπουμ είναι γεμάτο με αξιομνημόνευτα κομμάτια, που αναδεικνύουν την ικανότητα των Candlemass να συνδυάζουν το «συνθετικά βαρύ» με τη μελωδική χάρη. Το “Dark Reflections” είναι το τέλειο παράδειγμα. Ξεκινά με ένα σχεδόν αταίριαστο για doom metal riff. Όμως, λειτουργεί λόγω της ενορχήστρωσης και της επιβλητικής φωνητικής παρουσίας του Messiah. Το τραγούδι εναλλάσσεται μεταξύ ταχύτητας και μελαγχολικής ενδοσκόπησης, αποτυπώνοντας τη δυαδικότητα που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος της δουλειάς των Candlemass.

Το “Tears”, ένα ακόμα highlight, χαρακτηρίζεται από τους πένθιμους στίχους του και ένα αντιθετικά αισιόδοξο ρεφρέν. Η φωνητική απόδοση του Messiah είναι ξανά αξιοσημείωτη, μεταδίδοντας μια αίσθηση νοσταλγίας και απελπισίας. Και βέβαια, το outro διαθέτει ένα από τα πιο όμορφα κιθαριστικά σόλο του Lars Johansson, ένα τέλειο μείγμα τεχνικής και συναισθήματος.

Οι Candlemass ήταν μία μπάντα που δε φοβόταν να διευρύνει τα όρια του τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει το doom metal

Το ομώνυμο, “A Tale of Creation”, αναμενόμενα, αποτελεί την κορύφωση του άλμπουμ. Συνδυάζει όλα όσα κάνουν τους Candlemass σπουδαίους: ισχυρά riffs, υψίφωνα φωνητικά και μια αίσθηση μεγαλείου, που λίγες μπάντες του είδους μπορούν να φτάσουν. Δεν εντάσσονται όλα τα κομμάτια του “Tales of Creation” με απόλυτη ευθυγράμμιση στη συνολική μουσική αφήγηση του άλμπουμ. Το “Into the Unfathomed Tower”, ένα ορχηστρικό κομμάτι , είναι το πιο γρήγορο και τεχνικά απαιτητικό που είχαν ηχογραφήσει ποτέ οι Candlemass, αναδεικνύοντας τις κιθαριστικές ικανότητες του Lars Johansson σε έναν καταιγισμό shredding.

Το κομμάτι εξυπηρετεί έναν σκοπό. Αντανακλά το πειραματικό πνεύμα των Candlemass κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μιας μπάντας που δε φοβόταν να διευρύνει τα όρια του τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει το doom metal. Μετά την κυκλοφορία του “Tales of Creation”, οι Candlemass ξεκίνησαν μια εκτεταμένη περιοδεία. Δυστυχώς, οι εσωτερικές εντάσεις άρχισαν να αυξάνονται κατά τη διάρκεια, με αποκορύφωμα την αποχώρηση του Messiah Marcolin. Η αποχώρησή του σηματοδότησε το τέλος αυτού που πολλοί θεωρούν τη χρυσή εποχή των Candlemass. Κι ενώ η μπάντα θα συνέχιζε, δεν κατάφερε ποτέ να ανακτήσει την ίδια μαγεία.

Το “Tales of Creation” αποτυπώνει την ουσία του doom metal, ενώ παράλληλα σπρώχνει τα όρια του είδους. Είναι ένα στιγμιότυπο μιας μπάντας πρόθυμης να εξερευνήσει νέα εδάφη, μένοντας παράλληλα πιστή στις ρίζες της. Ίσως και αυτό να είναι το μυστικό, που 30+ χρόνια μετά την κυκλοφορία του, παραμένει ένα άκρως ενδιαφέρον άκουσμα.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Candlemass

Album: Tales of Creation

Release Date: 25/09/1989

Genre: Doom Metal

1. The Prophecy

2. Dark Reflections

3. Voices in the Wind

4. Under the Oak

5. Tears

6. The Edge of Heaven

7. Somewhere in Nowhere

8. Through the Infinitive Halls of Death

9. Dawn

10. A Tear of Creation

Producer: Mats Lindfors

Candlemass: Messiah Marcolin (Φωνή), Leif Edling (Mπάσο), Mappe Björkman (Κιθάρα), Jan Lindh (Τύμπανα), Lars Johansson (Κιθάρα)

Share.
Exit mobile version