Η εξοικείωση των κιθαριστών με τις ταμπλατούρες αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά φαινόμενα της μουσικής εκπαίδευσης των τελευταίων δεκαετιών. Από τη στιγμή που εμφανίστηκαν στα ’80s, έγιναν το εργαλείο που επέτρεψε σε γενιές μουσικών να προσεγγίσουν τις συνθέσεις των Eddie Van Halen, Randy Rhoads και Yngwie Malmsteen χωρίς να χρειαστεί να βασιστούν αποκλειστικά στο δικό τους αυτί. Η αποτελεσματικότητα αυτής της μεθόδου παραμένει αναμφισβήτητη, ωστόσο ο Richie Faulkner θεωρεί ότι η υπερβολική εξάρτηση από αυτή αλλοιώνει τον τρόπο με τον οποίο οι νεότεροι κιθαρίστες αναπτύσσουν το ένστικτό τους.
Μιλώντας στο “The No Cover Charge Podcast”, ο κιθαρίστας των Judas Priest ανέλυσε την παρατήρησή του ότι πολλοί νέοι παίκτες μαθαίνουν κυρίως «με τα μάτια», όπως είπε χαρακτηριστικά. Ο Richie Faulkner αναφέρθηκε στη muscle memory και στο πώς η συνεχής χρήση διαγραμμάτων οδηγεί σε ένα στυλ μάθησης όπου η τεχνική καθορίζεται από σημάδια και όχι από την ίδια την ακρόαση. Σύμφωνα με εκείνον, όταν η προσοχή μένει κολλημένη στα σύμβολα αντί στον ίδιο τον ήχο, ο κιθαρίστας δεν εξασκείται στο να αντιλαμβάνεται τις λεπτές διαφορές που δίνουν ζωντάνια σε μια σύνθεση. Με αυτόν τον τρόπο, χάνει εμπειρίες που θα τον βοηθούσαν να εξελίξει τη προσωπικότητά του στον τρόπο παιξίματος.

Ο Faulkner στάθηκε και σε κάτι που βλέπει συχνά: λάθος ταμπλατούρες που κυκλοφορούν online. Όπως είπε, αρκετοί νέοι κιθαρίστες ακολουθούν πιστά αυτό που βλέπουν χωρίς να συνειδητοποιούν ότι αυτό που παίζουν ακούγεται διαφορετικά από ό,τι στο πρωτότυπο. Η δυσκολία τους να το αντιληφθούν, σύμφωνα με εκείνον, προκύπτει από το ότι δεν έχουν εξασκηθεί στο να ακούν πραγματικά τι παίζουν. Όποιος έχει μάθει να εμπιστεύεται την ακοή του μπορεί να εντοπίσει αμέσως μια ασυμφωνία και να προσαρμοστεί φυσικά, χωρίς να μένει δέσμιος μιας λανθασμένης εκδοχής.
Παρά τις επισημάνσεις του, ο Faulkner ξεκαθάρισε ότι δεν αμφισβητεί την αξία των tabs. Αντιλαμβάνεται ότι αποτέλεσαν κομβικό σημείο για να γίνει η μελέτη πιο προσιτή τη δεκαετία του ’80 και ότι σήμερα εντάσσονται σε μια τεράστια ψηφιακή βιβλιοθήκη που διευκολύνει την εκμάθηση. Για εκείνον, το ουσιαστικό θέμα δεν είναι η χρήση των tabs, αλλά η απουσία ισορροπίας ανάμεσα στη διευκόλυνση και την προσωπική μουσική εξερεύνηση, το στοιχείο που διαμορφώνει πραγματικά τον χαρακτήρα ενός μουσικού και χτίζει τις δεξιότητες που δεν μπορούν να αποδοθούν σε κανένα γραπτό.
