Δεν είναι πολλές οι εκπομπές που έχουν σημαδέψει τόσο έντονα τη μουσική ιστορία με τη μουσική, και δη τη rock, όσο το Saturday Night Live. Το σόου έγινε γνωστό επειδή καλούσε καλλιτέχνες που άλλες αντίστοιχες εκπομπές απέρριπταν. Όμως, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, το hype του SNL είχε αρχίσει να φθίνει. Μέχρι που ένα σχετικά μικρό συγκρότημα, οι Nirvana, πήραν την ευκαιρία να λάμψουν σε εθνικό επίπεδο.

Παράλληλα, την ίδια ημέρα, στις 11 Ιανουαρίου 1992, οι Nirvana πέτυχαν το αδιανόητο. Το άλμπουμ τους, “Nevermind”, έριξε τον Michael Jackson από το Νο. 1 του Billboard chart. Το να φτάσει στο νούμερο 1 έμοιαζε  αδύνατο. Ο Jackson ήταν τότε το μεγαλύτερο αστέρι στον κόσμο, ο αδιαμφισβήτητος “βασιλιάς της ποπ” και μια τεράστια δύναμη πωλήσεων. Τα δύο προηγούμενα άλμπουμ του είχαν πουλήσει συνολικά περισσότερα από 40 εκατομμύρια αντίτυπα στις Η.Π.Α. Το Dangerous, που έφτασε στα τέλη Νοεμβρίου του 1991, φαινόταν έτοιμο να συνεχίσει την τάση αυτή. Το άλμπουμ έκανε ντεμπούτο στο Νο. 1 και είχε ήδη πουλήσει περισσότερα από 4 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι τον Ιανουάριο του 1992.

Στην αντίπερα όχθη, το “Nevermind” των Nirvana δεν αναμενόταν να γίνει επιτυχία. Το προηγούμενο LP του συγκροτήματος, το “Bleach”, είχε συγκεντρώσει μόνο την προσοχή των οπαδών της underground μουσικής. Με τη μουσική σκηνή της grunge να αναβλύζει από το Σιάτλ, η δισκογραφική εταιρεία του συγκροτήματος ήλπιζε ότι το “Nevermind” θα μπορούσε να πάρει περισσότερο boost και ενδεχομένως να ξεπεράσει τα 200.000 αντίτυπα. Ωστόσο, θα ξεπερνούσαν αυτό το στόχο σε λιγότερο από ένα μήνα.

'Aλλαξα το όνομα της μπάντας σε Darkthrone, αλλά το πρώτο μας demo εξακολουθούσε να στερείται των πάντων

Το “Nevermind” έκανε ντεμπούτο στο νούμερο 144 του chart και άρχισε να ανεβαίνει. Όταν το MTV πρόσθεσε το βίντεο για το “Smells Like Teen Spirit” στις προβολές του, τα πράγματα απογειώθηκαν ακόμα πιο γρήγορα. Μέχρι τον Νοέμβριο του 1991, είχε ξεπεράσει τις 500.000 πωλήσεις. Καθώς έφτασε το νέο έτος, ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια.

Ενώ το άλμπουμ έκανε την ανοδική του πορεία, οι Nirvana πραγματοποιούσαν ευρωπαϊκή περιοδεία στο εξωτερικό. «Κάθε τόσο λαμβάναμε αναφορές: “’Ει, είστε στο Top 40″», θυμόταν ο Kurt Cobain το 1993. «Δεν πιστεύαμε καν τους ανθρώπους για πολύ καιρό. Νομίζαμε ότι όλοι μας κοροϊδεύουν. Απλά γυρίσαμε σπίτι και ήταν σαν να ήμασταν οι Beatles.»

Το Nevermind όταν έφτασε το Νο. 1, εκτιμάται ότι πουλούσε 300.000 αντίτυπα την εβδομάδα. «Είδαμε στο MTV News ότι το “Nevermind” είχε ξεπεράσει  τον Michael Jackson και εμείς απλά κοιταζόμασταν έκπληκτοι», θυμήθηκε ο ντράμερ των Soundgarden Matt Cameron στο VH1. «Θέλω να πω, οι φίλοι μας, αυτοί οι τύποι που ξέρουμε, έβαλαν από κάτω τον βασιλιά της ποπ. Ήταν υπέροχο».

O Fenriz παραδέχεται ότι η ένταξη του Nocturno Culto δεν άλλαξε μόνο ριζικά τον ήχο του "Soulside Journey" αλλά και των Darkthrone συνολικά

Το κερασάκι στην τούρτα θα ήταν η εμφάνιση των Nirvana στο SNL, το πρώτο grunge σχήμα που θα ανέβαινε στη σκηνή του Studio 8H. Ο Kurt Cobain με τα μαλλιά του ροζ, και τους Novoselic και Grohl στο πλευρό του, ξεκινούν να παίζουν το “Smells Like Teen Spirit” και να γράφουν για ακόμα μία φορά ιστορία.

«Περίμενα αυτή τη στιγμή σε όλη μου τη ζωή, να παίξω στο Saturday Night Live», παραδέχτηκε δεκαετίες αργότερα ο Dave Grohl. «Και μερικές φορές, όταν φοβάσαι και η αδρεναλίνη σου ανεβαίνει στα ύψη, ξεσπάς στο όργανό σου. Ξεκινήσαμε με το “Smells Like Teen Spirit” και η αριστερή μου μπαγκέτα έσπασε.»

Οι περισσότεροι θεατές πιθανότατα δεν αντιλήφθηκαν το ατύχημα του Grohl και οι Nirvana συνέχισαν να παίζουν. Αργότερα θα επέστρεφαν για μια εκτέλεση του “Territorial Pissings“, αλλά αυτή τη φορά η καταστροφή θα ήταν σκόπιμη. Στο τέλος του τραγουδιού, το τρίο έσπασε τα όργανά του, με τον Cobain να καρφώνει σε έναν ενισχυτή την κιθάρα του.

Παρότι το “Soulside Journey” δεν φτάνει τα επίπεδα της Unholy trinity που ακολούθησε, ωστόσο, παραμένει ένα καλογραμμένο death metal άλμπουμ

Παρόλα αυτά, το σπάσιμο δεν ήταν η τελευταία πράξη προκλητικότητας των Nirvana. Κατά τη διάρκεια των συνηθισμένων αποχαιρετισμών -όταν οι μουσικοί καλεσμένοι συνήθως χαμογελούν και χαιρετούν την κάμερα- τα μέλη των Nirvana άρχισαν να φιλιούνται σε μια προσπάθεια να «τσαντίσουν τους βλάχους και τους ομοφοβικούς».

Το SNL προχώρησε στο μοντάζ των φιλιών για τις επαναλήψεις της εκπομπής, αλλά το νόημα είχε γίνει κατανοητό. Παρόλο που η βραδινή εμφάνιση και το Νο. 1 άλμπουμ είχαν τοποθετήσει το συγκρότημα σταθερά στο mainstream, οι Nirvana δεν είχαν καμία πρόθεση να περιορίσουν τους επαναστατικούς τους τρόπους.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Nirvana: Kurt Cobain (Κιθάρα, φωνή), Krist Novoselic (Μπάσο), Chad Channing (Τύμπανα)

Smells Like Teen Spirit

Territorial Pissings

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version