Το “Red One” του Jake Kasdan προσπαθεί φιλόδοξα να συνδυάσει την εορταστική διάθεση με το θέαμα δράσης, αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο με ένα αμήχανο ρεβγιόν παρά με προσεκτικά σχεδιασμένη γιορτή. Τι κι αν ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 250 εκατομμύρια δολάρια,  το cast γεμάτο A-listers (Dwayne Johnson, Chris Evans, J.K. Simmons) και την υπόσχεση μυθικών ίντριγκων, η ταινία δυσκολεύεται να γίνει… ταινία. Πόσο μάλλον ένα κλασικό χριστουγεννιάτικο έργο. Η προσπάθεια συγχώνευσης της μαγείας των Χριστουγέννων με τα κλισέ των blockbuster ακυρώνεται από μπερδεμένη πλοκή, ανούσια δράση και επιφανειακή ανάπτυξη χαρακτήρων.

Η ιστορία επικεντρώνεται στον Callum Drift (Dwayne Johnson), επικεφαλής ασφαλείας του Άγιου Βασίλη (J.K. Simmons), ο οποίος βρίσκεται κοντά στη συνταξιοδότηση. Τα σχέδιά του αλλάζουν όταν ο Άγιος Βασίλης απάγεται από τη Gryla (Kiernan Shipka), μια μάγισσα με βεντέτα εναντίον του Kris Kringle. Η Gryla θέλει να αποσπάσει τη μαγεία του Άγιου Βασίλη και να φυλακίσει τους «άτακτους» σε μαγεμένες χιονόμπαλες. Ο Callum, συνεργαζόμενος απρόθυμα με τον Jack O‘Malley (Chris Evans), έναν κυνικό χάκερ με ταραχώδες παρελθόν, ξεκινά μια αποστολή για να σώσει τον Άγιο Βασίλη και τα Χριστούγεννα. Κατά τη διάρκεια της αποστολής, συναντούν μυθικά πλάσματα όπως τον Krampus (Kristofer Hivju) και ζωντανούς χιονάνθρωπους.

Αρχικά, το “Red One” κεντρίζει το ενδιαφέρον με την τολμηρή επανερμηνεία της χριστουγεννιάτικης ιστορίας. Ο Άγιος Βασίλης παρουσιάζεται ως ένας γκριζαρισμένος ηγέτης ενός τεχνολογικά προηγμένου Βόρειου Πόλου υπό την εποπτεία της Αρχής Μυθολογικής Εποπτείας και Αποκατάστασης (MORA). Ωστόσο, η ταινία παραφορτώνεται με ιδέες που δεν εξερευνώνται επαρκώς. Η παρουσία της MORA μοιάζει εκτός τόπου, ενώ τα κίνητρα της Gryla δεν προσφέρουν το βάθος που χρειάζεται ένας αξιόλογος κακός.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το “Red One” είναι ότι δεν έχει αποφασίσει σε τι θα είναι μέτριο

Η ταινία προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη δράση, την κωμωδία, τη φαντασία και το δράμα. Ωστόσο, αποτυγχάνει να είναι απλά μέτρια σε οποιοδήποτε από αυτά. Η σκηνοθεσία του Kasdan δεν επιτυγχάνει τη σωστή ισορροπία. Το αποτέλεσμα είναι ένα μωσαϊκό ημιτελών ιδεών που υπονομεύουν την απήχηση της ιστορίας.

Για μια ταινία που διαφημίζεται ως περιπέτεια δράσης, το “Red One” προσφέρει απροσδόκητα βαρετές σκηνές δράσης. Η αρχική καταδίωξη μέσα σε χιονοθύελλα αμαυρώνεται από χαοτική κάμερα και κακοφτιαγμένα CGI, δυσχεραίνοντας την παρακολούθηση. Ομοίως, η μάχη με τους μπράβους της Gryla στερείται δημιουργικότητας και βασίζεται σε επαναλαμβανόμενες χορογραφίες. Ακόμα και οι κωμικές στιγμές, όπως η σύγκρουση του Callum με τον Krampus, δεν εναρμονίζονται με τον υπόλοιπο τόνο της ταινίας.

Red One

Τα οπτικά εφέ είναι ασυνεπή, παρά το υψηλό μπάτζετ. Ενώ ο σχεδιασμός του παγωμένου κρησφύγετου της Gryla δείχνει φαντασία, άλλα στοιχεία, όπως οι χιονάνθρωποι και οι τάρανδοι που ταξιδεύουν στο υπερδιάστημα, μοιάζουν καρτουνίστικα. Αυτή η έλλειψη συνοχής μειώνει την ικανότητα της ταινίας να βυθίσει το κοινό στον φανταστικό της κόσμο.

Η δυναμική μεταξύ Callum και Jack αποσκοπεί στη δημιουργία μιας χημείας τύπου «buddy cop», αλλά δεν τα καταφέρνει λόγω υποανάπτυκτων χαρακτήρων και έλλειψης χημείας μεταξύ των ηθοποιών. Οι προσπάθειες του σεναρίου για συναισθηματικό βάθος είναι βιαστικές, αφήνοντας ελάχιστο περιθώριο για πραγματική ανάπτυξη. Ο Callum, που υποδύεται ο Johnson, στερείται της ζεστασιάς που τον έκανε δημοφιλή, ενώ ο σαρκαστικός Jack του Evans μοιάζει μονοδιάστατος.

Το “Red One” είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα όταν το Χόλιγουντ δίνει προτεραιότητα στο θέαμα έναντι της αφήγησης

Οι δευτερεύοντες ρόλοι, όπως αυτός της Lucy Liu ως επικεφαλής της MORA, περιορίζονται σε επίπεδες απεικονίσεις. Αντίθετα, ο Krampus του Kristofer Hivju προσφέρει στιγμές ιδιοτροπίας που η ταινία χρειάζεται. Ωστόσο, η ιστορία του Krampus παραγκωνίζεται, χάνοντας την ευκαιρία να εξερευνήσει περαιτέρω τη δυναμική του με τον Άγιο Βασίλη.

Η ταινία φλερτάρει με ενδιαφέρουσες θεματικές, όπως η απογοήτευση του Callum από τη φύση του Άγιου Βασίλη, αλλά τελικά επιλέγει ένα επιφανειακό μήνυμα για την καλοσύνη που μοιάζει ανειλικρινές. Το “Red One” είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του Χόλιγουντ που δίνει προτεραιότητα στο θέαμα έναντι της αφήγησης. Παρά την εντυπωσιακή παραγωγή, η ταινία στερείται της ουσίας που απαιτείται για να μείνει αξέχαστη.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Red One

Year: 2024

Genre: Action, Adventure, Comedy

Director: Jake Kasdan

Dwayne Johnson, Chris Evans, Lucy Liu, J. K. Simmons

Red One

5.0

Το "Red One" αποτυγχάνει να συνδυάσει τη χριστουγεννιάτικη μαγεία με τη δράση, παρά τον εντυπωσιακό προϋπολογισμό και το καστ γεμάτο αστέρες. Με μπερδεμένη πλοκή, ανούσια δράση και επιφανειακή ανάπτυξη χαρακτήρων, η ταινία δεν καταφέρνει να προσφέρει τη γιορτινή μαγεία που υπόσχεται, αφήνοντας μια αίσθηση ανεκπλήρωτης δυναμικής.

Share.
Exit mobile version