“Εverybody knows slaves didn´t have no money of their own to ever bury their loved ones with a headstone. Though you can´t really tell by looking at it.. our entiry history, history of Black people in the South, history of Black people in America of our slave ancestors, it´s all buried everywhere out there.Deep underground. Pretty much where you look, that´s where our history is, in the vast empty fields (….) ‘Till one day, it gets pushed down so deep, buried so deep, can´t anyone find it anymore.” The Burial

Πιστεύω ο καθένας θα συμφωνήσει. Eίτε είδε την ταινία γνωρίζοντας εκ των προτέρων το θέμα της, είτε την είδε τυχαία χωρίς καμία ιδέα περί τίνος πρόκειται, ότι η πρώτη εντύπωση που δίνει είναι αυτή ενός ακόμα δικαστικού δράματος. H κορύφωσή της λαμβάνει χώρα στις δικαστικές αίθουσες ενώπιον των ενόρκων. Εκεί, καταφέρνει να συνδυάσει επιτυχώς τη θεματική του Green Book και των φυλετικών διακρίσεων στον αμερικανικό νότο.

Βέβαια, στην περίπτωση του The Burial“, οι ρόλοι αντιστρέφονται. Ο αφροαμερικανός μεγαλοδικηγόρος, που έχει κατακτήσει στο έπακρο το αμερικανικό όνειρο. Που ποζάρει με το ιδιωτικό του jet στο “Life Style of the  Rich and Famous”. Είναι αυτός που αναλαμβάνει να υπερασπιστεί το λευκό, ηλικιωμένο ιδιοκτήτη  γραφείων τελετών. Έναν άνθρωπο που ψάχνει διαφυγή από το οικονομικό του αδιέξοδο και επιθυμεί ν’ αφήσει παρακαταθήκη στα παιδιά του και στα εγγόνια του.

Έτσι, πέφτει στα δόντια του καναδού μεγαλοεπιχειρηματία, ο οποίος αναμένοντας την αυξημένη θνησιμότητα της γενιάς του baby boom, εξαγοράζει μικρές επιχειρήσεις τελετών στην Αμερική.

To "The Burial" κινείται γύρω από την υπεράσπιση του Jeremiah O'Keefe από τον Willie Gary

Στην περίπτωσή μας, λοιπόν, ο δικηγόρος Willie Gary (Jamie Foxx) αποτελεί το τέλειο δείγμα του αμερικανικού ονείρου. Συνδυάζει τον πλούτο και τη φήμη με τον ασπήλωτο χαρακτήρα του πρότυπου οικογενειάρχη και καλού χριστιανού. Σε μία όχι και τόσο χρηστή κοινωνία των ‘90s, πείθεται εν τέλει ν αναλάβει την υπόθεση του Jeremiah O’Keefe. Παρότι αφορά δικαιοπρακτικό δίκαιο, το οποίο βρίσκεται έξω από τα νερά του. Με την πρώτη ματιά, δεν του επιτρέπει να αναδείξει το ρητορικό του ταλέντο και την δικηγορίστικη πειθώ του. Σε αντίθεση με την ειδικότητά του, το injury law.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό παίζει ο αφροαμερικανός νέος και πολλά υποσχόμενος δικηγόρος, Hal Dockins (Mamoudou Athie), που καλείται προς ενδυνάμωση της αντιπροσωπευτικής ομάδας και στελέχωση του επί χρόνια δικηγόρου και φίλου του, Jeremiah, o οποίος είναι γέννημα-θρέμμα του νότου.

Τα ρίσκα που παίρνει ο Jamie Foxx τον φέρνουν σε ρήξη με τον Tommy Lee Jones

Βέβαια, στο χαρακτήρα του Hal μπορεί να πει κάποιος, ότι είναι το μόνο σημείο, που ίσως χάθηκε η ισορροπία – πιθανότα προς αποφυγή περιορισμού του χαρακτήρα του Jamie Foxx – καθώς αν τύχει κάποιος να παρακολουθήσει την ταινία από τη μέση – κάτι που βεβαίως δε συνίσταται – θα αναρωτηθεί ποιός είναι ο νεαρός, στον οποίο γυρίζει η κάμερα καταγράφοντας τις αντιδράσεις του μην έχοντας πλέον κανέναν ενεργό ρόλο.

Έτσι, ξεκινά ένα ταξίδι στο νότο, όπου η πλειοψηφία των ενόρκων αποτελείται από αφροαμερικανούς. ‘Οπως και η επικεφαλής της σκληροπυρηνικής αντίδικης ομάδας, το οποίο εξιτάρει ακόμα περισσότερο τον Willie. Για αυτό, παίρνει βεβιασμένες αποφάσεις και ρίσκα, τα οποία διαταράσσουν τη σχέση του με τον Jeremiah.

Το "The Burial" καταφέρνει να κινηθεί μεν εντός των κλασικών ορίων, αλλά χάρη στους Jamie Foxx & Tom Lee Jones δεν καταλήγει τετριμμένη ή μονότονη

Προκειμένου ν` αποδείξει ότι ο Καναδός μεγαλοεπιχειρηματίας αναβάλλει με δόλο την υπογραφή του συμβολαίου του, αναμένοντας την επικείμενη χρεοκοπία του, όπως έχει αποδείξει άλλωστε η πρώιμη δραστηριότητά του (συνήθιζε να υπερχρεώνει υπηρεσίες και προϊόντα τελετών στον οικονομικά ασθενέστερο πληθυσμό του νότου).

Mε αυτόν τον τρόπο, προσπαθεί σε πρωταρχικό στάδιο ν`αναδείξει την αγορευτική ικανότητά του και τη νομική ανωτερότητά του έναντι στην αντίδικό του και δη “sister”,  και σε μεταγενέστερο στάδιο, μέσω των συγκρούσεων και των εσωτερικών αναταραχών στην ομάδα του, ν` αναγάγει την υπόθεση σε φυλετική.

Η ταινία καταφέρνει να κινηθεί μεν εντός των κλασικών ορίων, όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, αλλά δεν καταλήγει τετριμμένη ή μονότονη. Εν αντιθέσει, ο Foxx ζωντανεύει τη δικαστική αίθουσα με την κατάλληλη δόση χιούμορ (και τα κοστούμια του), διεκδικώντας το δικαίωμα των αφροαμερικανών να μη θάβουν πλέουν τους δικούς τους χωρίς διακριτικά, όπως στην περίοδο της δουλείας, θάβοντας έτσι ταυτόχρονα και την ιστορία τους.

Καθώς, ό,τι δε φαίνεται, ξεχνιέται και καταπατάται ευκολότερα. Η άλλη όψη του νομίσματος, ο μειλίχιος Tom Lee Jones, καταφέρνει μέσω της δικαίωσης να διακηρύξει ότι ανεξαρτήτου ηλικίας, συνεχίζει να έχει δικαιώματα και απαίτηση σεβασμού και δεν επιτρέπει στον εαυτό του ούτε σε άλλους να θεωρήσουν ως αποκλειστική επιλογή του, το να κάτσει άπραγος στην αυλή του και στ` αυγά του αναμένοντας το μοιραίο τέλος.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: The Burial

Duration: 126′

Year: 2023

Genre: Drama

Director: Maggie Betts

Starring: Jamie Foxx, Tommy Lee Jones, Jurnee Smollett

The Burial

7.0

Ο David Gordon Green ασελγεί επί δύο περίπου ώρες πάνω σε μια από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών. Ο Pazuzu μοιάζει να έχει καταλάβει το σώμα και την ψυχή του σκηνοθέτη των πρόσφατων “Halloween”, με αποτέλεσμα μια ταινία που κάνει το “Exorcist II: The Heretic” να μοιάζει με κάποιο από τα αριστουργήματα του Ingmar Bergman.

Share.
Exit mobile version