Μέσα στις ατέρμονες κουβέντες γύρω από κινηματογραφικά θέσφατα, τα ιερά και όσια lore ταινιών της ποπ κουλτούρας κ.ο.κ., εκείνα που ξεχωρίζουν σχεδόν πάντοτε είναι τα διάφορα τέρατα που έχουν παρελάσει κατά καιρούς από τις οθόνες μας. Το πιο ιδιαίτερο απ’ όλα είναι φυσικά το Alien. Ένα αποκύημα της φαντασίας του H.R Giger, του Ελβετού καλλιτέχνη που οπτικοποίησε το σωματικό τρόμο όσο λίγοι. Το παράσιτο που ψάχνει έναν ξενιστή για να γεννήσει τον “τέλειο οργανισμό”. Tο ξεχωριστό μωρό του Giger, θα έφερνε στη μεγάλη οθόνη ο Ridley Scott, στη δεύτερη μόλις ταινία του. Πίσω, στο 1979 και το πλέον αξεπέραστο “Alien“, 

Alien: Romulus

Παρμένο από το σενάριο των Dan O’Bannon και Ronald Shusett, η ταινία επρόκειτο να στήσει ένα πολύ ιδιαίτερο franchise. Να κάνει την πρωταγωνίστρια Sigourney Weaver ως την απόλυτη ηρωίδα – επιζήσασα σε τρεις ακόμα συνέχειες. Στη συνέχεια, δυστυχώς, διασταυρώθηκε με το έτερο μεγάλο τέρας της δεκαετίας του ‘80, τον Predator. Ενώ λίγο αργότερα ο Ridley Scott ξανά γύρισε για να χτίσει το μύθο πίσω από το τέρας με τα films “Prometheus και “Alien: Covenant“. 

Κοινή συνισταμένη όλων των ταινιών Alien μέχρι σήμερα: Καμία δεν μοιάζει με την άλλη. Ειδικά οι τέσσερις πρώτες – αλλά και τα prequels του Scott – είναι ταινίες σκηνοθετών και όχι ταινίες βγαλμένες από κάποια εταιρική επιτροπη στούντιο. Κι αν πέρασαν δημιουργοί: Ridley Scott, James Cameron, David Fincher που δεινοπάθησε, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία και ο Jean – Pierre Jeunet (ναι, ο σκηνοθέτης της Αμελί).

To "Alien: Romulis" θα σταθεί κάπου στη μέση της μεγάλης λίστας με τις ταινίες του franchise

Οπότε, κι έπειτα από τη γκρίνια για το “Covenant” και τα υπαρξιακά ερωτήματα που (παρα)έβαλε ο Scott στα δύο του prequels, έκατσε στην καρέκλα του παραγωγού κι έδωσε τα ηνία στον Fede Alvarez. Ο Ουρουγουανός είχε ήδη πειραματιστεί με το remake του “Evil Dead“, αλλά και το “Don’t Breathe“. Πιστός στο ιδίωμα του τρόμου, με δύο – τρία τίμια θρίλερ, χωρίς ωστόσο κάποιο σπουδαίο αποτύπωμα. Όπερ και εγένετο, “Alien: Romulus“.

Μία ταινία σφηνωμένη ανάμεσα στα πρώτα δύο “Alien”, μας δίνει υπόσχεση για επιστροφή στις ρίζες. Μία καθως φαίνεται πάγια τακτική των τελευταίων, “legacy sequels”, οι αναφορές στα προηγούμενα φιλμ. To τσίγκλημα στις αναμνήσεις, αλλ’ εντέλει με κενό περιεχόμενο. Κι εδώ, o Alvarez παραγεμίζει την ταινία με πολλές μικρές και μεγάλες πάσες στις στιγμές που μας έκαναν να αγαπήσουμε τα “Alien”. Από ατάκες, σε ρούχα, γκάτζετ μέχρι νεκρανάσταση ηθοποιών που δεν είναι πια μαζί μας μέσω της CGI μαγείας. Σαν επίσκεψη σε κάποιο λούνα παρκ, οι αναμνήσεις έχουν την πλάκα τους την πρώτη, δεύτερη άντε τρίτη φορά που τις συναντάς. Τη νιοστή, κάπου νιώθεις γκώσιμο.

Το στόρι: Ένα νεαρό κορίτσι, η Rain (Cailee Spaeny) μαζί με το πιστό της ανδροειδές Andy (David Jonsson) προσπαθεί να γλιτώσει από τη διαβόητη Εταιρεία (Weyland – Yutani) για μια καλύτερη ζωή. Συναντά τον πρώην φίλο της, Tyler (Archie Renaux), την έγκυο αδερφή του, Kay (Isabella Merced), τον ξάδερφο του Bjorn (Spike Fearn) και την υιοθετημένη αδερφή του τελευταίου, Navarro (Aileen Wu). Μαζί, σκαρφίζονται ένα πλάνο να κλέψουν τους κρυοθαλάμους από έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό της Εταιρείας ούτως ώστε να δραπετεύσουν στον μακρινό – ηλιόλουστο πλανήτη Yvaga.

Το πρόβλημα με το "Alien: Romulus" είναι ότι θυμίζει έντονα ένα ανάκατο “best-of” δίσκο μιας μπάντας που ξέρεις και αγαπάς

Ο εν λόγω σταθμός, ονόματι Renaissance, χωρίζεται σε δύο τομείς, το Remus/Romulus. Επίσης, είναι εγκαταλελειμμένος λόγω της επαφής με το γνωστό πλάσμα, οπότε τα πράγματα δε θ’ αργήσουν να πάνε πολύ στραβά για το ετερόκλητο παρεάκι μας.

Κι από εδώ αρχίζει το πρόβλημα με το “Romulus”. Είναι μία ταινία που στέκεται αρκετά καλά, αλλά θυμίζει έντονα ένα ανάκατο “best-of” δίσκο μιας μπάντας που ξέρεις και αγαπάς. Είναι ένα καλό υποκατάστατο, βάζοντας στο μπλέντερ αναφορές από όλα τα προηγούμενα φιλμ. Και παρόλο που οι περισσότερες είναι κάπως καλά βαλμένες, μερικές είναι εξόφθαλμα ενοχλητικές και δεν παύουν να στερούν από τη μοναδικότητα της ταινίας παρά να της προσφέρουν κάτι. Ώρες-ώρες θυμίζει μια μεγάλη παιδική χαρά με ατάκτως βαλμένες φιγούρες που συνδυάζονται για να βγάλουν κάποιο αποτέλεσμα. Σε σημεία πετυχαίνει, ορισμένα design δε, είναι αρκετά πιστά στο ύφος όλου του franchise. Ακόμα και αυτά, όμως, αδυνατούν να κάνουν τη διαφορά.

“Μα η ταινία πάει πολύ καλά στο box office και σπάει ρεκόρ”. Όπως προείπα, δεν είναι ταινία που θα εκνευρίσει τους φαν, θα τους δώσει όμως μάλλον άνευρες συγκρίσεις με τα πρωτότυπα. Σίγουρα δε θα πατώσει, αλλά δε θα μπει και στην κορυφή. Το πιο πιθανό είναι να σταθεί κάπου στη μέση της μεγάλης λίστας με τις ταινίες “Alien”. Διαθέτει, για να είμαστε δίκαιοι, κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες πινελιές.

Η πορεία πάντως δείχνει ότι θα αρμέξουμε το πλάσμα μέχρι να μας βαρεθεί και να τρέχει εκείνο μακριά από εμάς

Για παράδειγμα, είναι εμφανές ότι ο σκηνοθέτης ασχολήθηκε με το πολύ σπουδαίο βιντεοπαιχνίδι Alien: Isolation, έχει ξεσηκώσει και από εκεί την ατμόσφαιρα και μερικώς την αισθητική του (που βασίστηκε στο πρώτο Alien βέβαια), αλλά δε μου βγαίνει από το μυαλό ότι βάσισε την πρωταγωνίστριά του σε κάποιο άλλο βιντεοπαιχνίδι: το The Last of Us. Κι ενώ η Bella Ramsey χειρίζεται πολύ καλά το ρόλο της Ellie στην αντίστοιχη σειρά, δε μπορώ παρά να σκεφτώ πόσο ταιριαστή είναι η Spaeny.

Ασφαλώς, αυτή η διασταύρωση με τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι τυχαία. Tο μέσον έχει εξελιχθεί πολύ και είναι ικανό να παρέχει μια αλησμόνητη διαδραστική αφήγηση. Δεν περνάει πάντα καλά στον κινηματογράφο, ωστόσο εδώ τα καταφέρνει μια χαρά, ενώ όλο το καστ κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, με εξέχοντες το δίδυμο Rain και το ανδροειδές Andy (σε διπλό ρόλο, μάλιστα).

Μπορούμε να ανοίξουμε μεγάλη κουβέντα για το αν είναι πετυχημένα τα prequels του Ridley Scott. Όμως οφείλουμε να τους πιστώσουμε ότι κινήθηκαν σε μία διαφορετική πορεία και προσπάθησαν να στήσουν κάτι δικό τους, κοιτώντας όμως τις πρωτότυπες ταινίες. Και σίγουρα θέλαμε να δούμε το τρίτο μέρος, ειδικά από τη στιγμή που το “Covenant” σταμάτησε σε ένα κομβικό σημείο. Η πορεία πάντως δείχνει ότι θα αρμέξουμε το πλάσμα μέχρι να μας βαρεθεί και να τρέχει εκείνο μακριά από εμάς.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Movie: Alien: Romulus

Duration: 119′

Year: 2024

Genre(s): Horror, Sci-Fi

Director: Fede Alvarez

Starring: Cailee Spaeny, David Jonsson, Isabela Merced, Archie Renaux, Spike Fearn

Alien: Romulus

6.5

Ένα καλογυρισμένο, πλην όμως ήσυχο, legacy sequel που θα εξασφαλίσει χρήματα για τη διαιώνιση του...είδους. Και δυστυχώς, στο διάστημα δεν ακούγεσαι όταν λές "meh".

    Share.
    Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
    Cookies settings
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Πολιτική Απορρήτου
    Privacy & Cookies policy
    Cookie nameActive

    Όροι Χρήσης

    Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

    1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

    Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

    2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

    Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

    3. Ευθύνη Χρήστη

    Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

    4. Περιορισμός Ευθύνης

    To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

    5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

    Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

    6. Cookies

    Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

    7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

    Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

    Επικοινωνία

    Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
    Save settings
    Cookies settings
    Exit mobile version