Το 1993, οι Beherit κυκλοφόρησαν το “Drawing Down the Moon”, ένα άλμπουμ που με τα χρόνια έγινε cult σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τη φινλανδική black metal σκηνή, αλλά και για ολόκληρο τον underground ήχο. Αν και η νορβηγική black metal σκηνή των αρχών της δεκαετίας του ’90 έχει μελετηθεί και αναλυθεί εκτενώς, η προσέγγιση των Beherit στο “Drawing Down the Moon” είναι τελείως διαφορετική και προσφέρει μια άλλη οπτική, που δεν έχει να κάνει με εντυπωσιασμούς, αλλά με τον καλλιτεχνικό πειραματισμό, την απομόνωση από προσωπική επιλογή και συνέπειες που δύσκολα θα περίμενε κανείς.

H τριάδα πίσω από το άλμπουμ – Marko Laiho (γνωστός και ως Nuclear Holocausto Vengeance), Santtu Siippainen (Black Jesus) και Pekka Virkanen (Necroperversor) – σύμφωνα με τα δικά τους λεγόμενα, δεν είχαν κάποιο μεγάλο σχέδιο για να αλλάξουν το black metal. Η μόνη τους σταθερή ιδέα ήταν να πειραματιστούν χωρίς να ξέρουν ακριβώς ποιο ήταν το “σωστό” και ποιο το “λάθος”. Όπως λέει και ο Laiho, «Δεν ξέραμε καν τα βασικά για το πώς να γράφουμε μουσική, το μόνο που μας ένοιαζε ήταν να φτιάχνουμε τραγούδια που να ακούγονται βίαια και σατανικά. Έτσι ξεκινήσαμε και νομίζω πως αυτό δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα».

Αυτή η θέση του outsider υπήρχε για τους Beherit από πολύ νωρίς, πολύ πριν το “Drawing Down the Moon”. Εκεί που οι περισσότερες μπάντες τότε έδιναν βάση στην ταχύτητα και την επιθετικότητα, οι Beherit προτιμούσαν να κάνουν πρόβες σε έναν χώρο μαζί με punk συγκροτήματα και να κυνηγούν έναν ήχο όσο πιο ωμό μπορούσαν. Για τον Laiho, το να ξεφύγει από την απλή μίμηση των αγαπημένων του συγκροτημάτων δεν ήταν αυτοσκοπός, αλλά περισσότερο ήρθε εξαιτίας της επαφής του με ακραίες εμπειρίες. Όπως θυμάται ο ίδιος, οι πρώτες του επαφές με το metal είχαν κάτι το μαγικό, θυμάται να ακούει Hanoi Rocks στο σπίτι της γιαγιάς του ή να βλέπει βίντεο των Slayer και να τον εντυπωσιάζει η ένταση: «Αυτό το αίσθημα κινδύνου, αυτό το πήρα από τους Slayer».

Beherit: Drawing Down the Moon | Η τελειότητα της ατέλειας

Όταν λοιπόν οι Beherit μπήκαν στο στούντιο για να γράψουν το πρώτο τους άλμπουμ, η λογική που επικρατούσε τότε στο black metal είχε αρχίσει να μην τους συναρπάζει και τόσο. Το “Drawing Down the Moon: εμφανίστηκε με μια ατμόσφαιρα τελείως διαφορετική: αργή, βαριά και με πολλές ατέλειες που ήταν συνειδητή επιλογή. Ο ήχος της μπάντας προέκυψε από έναν συνδυασμό ευρηματικότητας και ανάγκης, αλλά και από διάφορα “λάθη” στο στούντιο, τα οποία κράτησαν όπως ήταν, παρόλο που κάποιοι διαφώνησαν. Όπως θυμάται ο Laiho: «Όταν ακούσαμε την πρώτη μίξη, ο μπασίστας και ο ντράμερ σταμάτησαν το αυτοκίνητο και είπαν: “Όχι, Marko, αυτό ακούγεται λάθος.” Κι εγώ σκέφτηκα: “Ακούγεται τέλειο!” Απλώς ακουγόταν διαφορετικό από όλα τα άλλα τότε και αυτή η διαφορά έχει τη σημασία της».

Αν υπήρχε κάποια συνειδητή επιλογή, αυτή ήταν να κρατήσουν αυτές τις ατέλειες. Ενώ στις πιο σύγχρονες παραγωγές του metal και άλλων ειδών μουσικής όλα ακούγονται πολύ επεξεργασμένα, οι Beherit ήταν ευχαριστημένοι με ό,τι οι περισσότεροι θα έλεγαν πως είναι λάθος, τύμπανα που δεν ακούγονται πάντα σωστά, μείξεις που δεν είναι τέλειες και φωνητικά που συχνά θυμίζουν περισσότερο χιόνια τηλεόρασης παρά ανθρώπινη φωνή. Για τον Laiho, αυτό δεν ήταν αποτυχία στην τεχνική, αλλά τρόπος σκέψης: «Πάντα θέλω να προσπαθώ να αποτυπώσω το πνεύμα. Αν κάποια στιγμή κάτι δεν ταιριάζει, μπορώ να το αφήσω απ’ έξω ή να το ξαναηχογραφήσω αργότερα. Νομίζω όμως πως αυτό ήταν πάντα κάτι που χαρακτήριζε τους Beherit, ότι δεν θέλαμε να ακούγονται όλα τέλεια».

Φυσικά, μία τέτοια λογική, έκρυβε και ρίσκο. Εκείνη την περίοδο, η ακραία μουσική σκηνή στη Φινλανδία ήταν ακόμα σχετικά κλειστή και η δισκογραφική εταιρεία των Beherit δεν έδειχνε ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στη περίεργη κατεύθυνση που είχαν. Το αποτέλεσμα ήταν ένα άλμπουμ που δεν χωρούσε εύκολα σε υπάρχουσες κατηγορίες. Τα βασικά στοιχεία παρέμεναν γνώριμα, όμως ο τρόπος που δέθηκαν μεταξύ τους και η συνολική παρουσίαση έδιναν μια ατμόσφαιρα που δεν ήταν ούτε έντονα επιθετική, ούτε υπερβολικά μελωδική. Αντί για αυτό, το άλμπουμ βγάζει μια αίσθηση τελετουργικής μελαγχολίας, που τονίζεται από τις ιδιαιτερότητες της ηχογράφησης και τις λεπτομέρειες του συνθεσάιζερ.

Μετά το “Drawing Down the Moon”, η πορεία των Beherit έγινε ακόμα πιο παράξενη. Αντί να εκμεταλλευτεί τη αναγνωρισιμότητα που του προσέφερε το ντεμπούτο, ο Laiho μετακόμισε και άρχισε να δουλεύει σε ένα δισκοπωλείο, απομακρύνοντας τον εαυτό του από τις προσδοκίες που υπάρχουν συνήθως για μια μπάντα. Οι επόμενες κυκλοφορίες κινήθηκαν απότομα προς τον ηλεκτρονικό και σκοτεινό ήχο, κάτι που έγινε τόσο για πρακτικούς λόγους, αφού πλέον ήταν ουσιατικά μόνος του, όσο και επειδή ο Laiho ήθελε να πειραματιστεί με νέους ήχους. Όπως λέει ο ίδιος: «Ήταν τόσο απελευθερωτικό να έχεις το δικό σου sampler keyboard, το δικό σου home studio και να φτιάχνεις ήχους μόνος σου, χωρίς να χρειάζεσαι κανέναν άλλον».

Αν και το “Drawing Down the Moon” έχει πλέον αναγνωριστεί από άπαντες, η δημιουργία και η πορεία του θυμίζουν περισσότερο τον κόσμο της outsider art παρά αυτόν της μουσικής που ακολουθεί αυστηρούς κανόνες. Η μεταγενέστερη ιστορία του άλμπουμ περιλαμβάνει τόσο εκτίμηση όσο και αμηχανία, κάποιοι το θεωρούν επιδραστικό, ενώ άλλοι το βλέπουν ως κάτι αινιγματικό. Για τους ίδιους τους Beherit, όμως, αυτό που μετράει δεν είναι τόσο η αναγνώριση, αλλά το ότι διατήρησαν την ελευθερία να πειραματίζονται. Όπως λέει ο Laiho: «Είμαι χαρούμενος που δεν ήξερα τι είναι σωστό και τι λάθος, γιατί τότε το μόνο που είχαμε ήταν η ελευθερία να φτιάχνουμε μουσική και τέχνη, χωρίς να μας απασχολεί τι σκέφτονται οι άλλοι για αυτό που δημιουργούσαμε».

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Beherit

Album: Drawing Down the Moon

Label: Spinefarm Records

Release Date: 13/11/1993

Genre: Black Metal

1. Intro (Tireheb)

2. Salomon’s Gate

3. Nocturnal Evil

4. Sadomatic Rites

5. Black Arts

6. The Gate of Nanna

7. Nuclear Girl

8. Unholy Pagan Fire

9. Down There…

10. Summerlands

11. Werewolf, Semen and Blood

12. Thou Angel of the Gods

13. Lord of Shadows and Goldenwood

Producer: Nuclear Holocausto Vengeance (Marko Laiho)

Beherit: Nuclear Holocausto Vengeance (Marko Laiho) (Φωνή, κιθάρα, synth), Necroperversor (Τύμπανα), Black Jesus (Μπάσο)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version