Η κινηματογραφική πραγματικότητα του 2025 μοιάζει όλο και περισσότερο με παζλ φτιαγμένο από αναμνήσεις άλλων ταινιών. Το Borderline, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Jimmy Warden, επιχειρεί να ενσωματωθεί σε αυτήν τη λογική, αλλά παραπατά σε κάθε του βήμα. Χωρίς ξεκάθαρη ταυτότητα και με σενάριο που δοκιμάζει τις αντοχές του θεατή, η ταινία κλείνει το μάτι στο cult των ’90s χωρίς να χτίζει τον δικό της μύθο.

Ο Warden σκηνοθετεί με αυτοπεποίθηση αλλά γράφει με αστάθεια.

Η υπόθεση εξελίσσεται στο Λος Άντζελες των «1990-κάτι», χωρίς όμως να θυμίζει ουσιαστικά τίποτα από την εποχή. Ο Paul Duerson (Ray Nicholson), ένας stalker με παρανοϊκά όνειρα γάμου, εισβάλλει στη βίλα της pop star Sofia (Samara Weaving). Ένας σωματοφύλακας (Eric Dane), ένας μπασκετμπολίστας σύντροφος (Jimmie Fails) και ένα τσούρμο τρελών συνοδοιπόρων του Paul υπόσχονται φασαρία. Και την προσφέρουν — αλλά για λάθος λόγους.

Η πρώτη εντύπωση από το Borderline προκαλεί σύγχυση. Η έναρξη μοιάζει με σκηνή από τη μέση της ταινίας και η απουσία στοιχειώδους world-building αποδυναμώνει κάθε προσπάθεια εμπλοκής. Δεν υπάρχει σαφής αίσθηση τόπου, χρόνου ή κοινωνικού πλαισίου, ούτε καν ποια είναι η Sofia πέρα από το status «pop star». Καμία αναφορά στη μουσική της, καμία αίσθηση ότι η ταινία γνωρίζει την εποχή που υποτίθεται πως αναπαριστά.

Borderline

Ο Warden σκηνοθετεί με αυτοπεποίθηση αλλά γράφει με αστάθεια. Το σενάριο προσπαθεί να συνδυάσει home invasion, μαύρη κωμωδία, horror και θρίλερ, αλλά αποτυγχάνει. Οι χαρακτήρες δεν οδηγούν την πλοκή· σύρονται μέσα της σαν πιόνια σε σκακιέρα χωρίς στρατηγική. Οι διάλογοι είναι αμήχανοι και μοιάζουν με πρόβα mumblecore που δεν βρήκε ποτέ ρυθμό.

Ο Nicholson δεν προσπαθεί να μιμηθεί τον πατέρα του. Αντιθέτως, αγκαλιάζει τη γελοιότητα και τη θλίψη του χαρακτήρα του με όλη του την ενέργεια.

Και όμως, εκεί που όλα δείχνουν να καταρρέουν, το Borderline ξεκινά ξαφνικά να διασκεδάζει. Η είσοδος της Penny (Alba Baptista) φέρνει ένα άγριο, ανεξέλεγκτο χιούμορ που αναστατώνει δημιουργικά το σκηνικό. Μαζί με τον Ray Nicholson, το δίδυμο μετατρέπει την ταινία σε ένα freak show που, όσο προβληματικό κι αν είναι, δεν μπορείς να αποστρέψεις το βλέμμα.

Ο Nicholson δεν προσπαθεί να μιμηθεί τον πατέρα του. Αντιθέτως, αγκαλιάζει τη γελοιότητα και τη θλίψη του χαρακτήρα του με όλη του την ενέργεια. Με βλέμμα που χορεύει στην άκρη της τρέλας και ένα κοστούμι που του πέφτει μεγάλο, ενσαρκώνει τον Paul με μια χαοτική, σχεδόν σωματική ακρίβεια. Η ερμηνεία του δεν εξηγεί, δεν αναλύει· απλώς επιβάλλεται στον θεατή. Η Samara Weaving, γνώριμη πλέον φιγούρα του σύγχρονου horror, αντέχει στους κραδασμούς του κακού γραψίματος. 

Η Alba Baptista ξεχωρίζει. Η Penny της είναι μια μίξη Harley Quinn και παιδικής τρέλας που φλερτάρει με το camp χωρίς να εκτροχιάζεται. Κάθε της εμφάνιση τραβά την προσοχή· φέρνει τον ρυθμό που λείπει από το υπόλοιπο σύνολο. Ο Eric Dane είναι η ήρεμη δύναμη της ταινίας. Ο Bell είναι ο μοναδικός χαρακτήρας με ξεκάθαρο εσωτερικό δίλημμα και προσωπική ιστορία. 

Το Borderline, από τη μέση και μετά, μετατρέπεται σε ένα φρενήρες θεατρικό τρόμου με cult δυναμική.

Ο Warden αποδεικνύεται καλύτερος σκηνοθέτης από σεναριογράφος. Το βλέμμα του στον χώρο, η χρήση του χρώματος και η χορογραφία των σκηνών μάχης έχουν χιούμορ και ρυθμό. Η κάμερα παίζει, κινείται, ξέρει πότε να κρατήσει απόσταση και πότε να εστιάσει σε μια λεπτομέρεια. Όμως το υλικό που καλείται να υπηρετήσει δεν τον βοηθά.

Το Borderline είναι μια ταινία με ελάχιστο ειρμό και ακόμα λιγότερο βάθος. Ωστόσο, από τη μέση και μετά, μετατρέπεται σε ένα φρενήρες θεατρικό τρόμου με cult δυναμική. Δεν εξερευνά το θέμα της εμμονής με τις διασημότητες, ούτε σχολιάζει το φαινόμενο των παρανοϊκών fans. Χάνει την ευκαιρία να μετατραπεί σε κάτι περισσότερο από ένα συνονθύλευμα αναφορών.

Και όμως, διατηρεί μια ανεξήγητη γοητεία. Όχι επειδή είναι καλή ταινία, αλλά επειδή οι ερμηνείες της δημιουργούν έναν αλλόκοτο μικρόκοσμο. Ο θεατής δεν μπαίνει στον κόσμο της — τον παρακολουθεί από το παράθυρο με το στόμα ανοιχτό.

Το Borderline δεν είναι η ταινία που θα βάλεις σε λίστα με αγαπημένα. Είναι η ταινία που θα αναφέρεις σε συζητήσεις ως παράδειγμα: πώς ένα σενάριο χωρίς ουσία μπορεί να ζωντανέψει από ερμηνείες με πάθος. Και πώς η αδυναμία να βάλεις τάξη, μπορεί να γίνει ενίοτε, ένα ανορθόδοξο πλεονέκτημα.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Borderline

Year: 2025

Duration: 94′

Genre(s): Horror, Comedy

Director(s): Jimmy Warden

Samara Weaving, Ray Nicholson, Alba Baptista, Eric Dane, Jimmie Fails

Borderline

7.0

Το Borderline δεν είναι η ταινία που θα βάλεις σε λίστα με αγαπημένα. Είναι η ταινία που θα αναφέρεις σε συζητήσεις ως παράδειγμα: πώς ένα σενάριο χωρίς ουσία μπορεί να ζωντανέψει από ερμηνείες με πάθος. Και πώς η αδυναμία να βάλεις τάξη, μπορεί να γίνει ενίοτε, ένα ανορθόδοξο πλεονέκτημα.

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version