Αν είναι κάτι που λατρεύουμε σαν DEPART (θέλω να πιστεύω), είναι αυτές οι horror “καμενιές” που μπορεί να είναι campy, να φαίνονται γελοίες στο μάτι και όμως να τις έχουμε τόσο κοντά στην καρδιά μας. Και πιστέψτε με, εγώ προσωπικά, έχω μπόλικες καμενιές να δείξω. Αλλά για αρχή θα σας γυρίσω πίσω. Στο μακρινό 1992. Για χάρη του Braindead. 

Το Dead Alive είναι προϊόν μιας άλλης εποχής και μιας άλλης χώρας.

Πολύ πριν γίνει το όνομα πίσω από τη μεγαλύτερη τριλογία φαντασίας όλων των εποχών, ο Peter Jackson καταγόταν από έναν εντελώς διαφορετικό κινηματογραφικό κόσμο. Το 1992, και με ελάχιστα χρήματα στη διάθεσή του, παρέδωσε στο κοινό ένα από τα πιο παρανοϊκά, αιματοβαμμένα και εκρηκτικά δείγματα cult horror που έχουν καταγραφεί ποτέ. Το Dead AliveBraindead, όπως είναι ο αυθεντικός τίτλος της ταινίας στη Νέα Ζηλανδία) δεν μοιάζει με τίποτα άλλο που είχε προηγηθεί — και, ειλικρινά, με ελάχιστα που ακολούθησαν.

Με μια ιστορία που περιλαμβάνει έναν ζωντανό-νεκρό πίθηκο από τη Σουμάτρα, μια υπερπροστατευτική μητέρα που αρνείται να πεθάνει, και ένα φινάλε που εξελίσσεται κυριολεκτικά πάνω σε ένα ρομποτικό χορτοκοπτικό, η ταινία είναι ένας θρίαμβος της καλτ υπερβολής. Το Dead Alive είναι προϊόν μιας άλλης εποχής και μιας άλλης χώρας. Ο Jackson, που ήδη είχε δείξει δείγματα τρέλας με το Bad Taste (1987) και το Meet the Feebles (1989), ήθελε να συνδυάσει την αισθητική των B-movies με το splatter.  Όπως και το έκανε.

Braindead

Ο Lionel είναι ένας νεαρός που είναι υπό την συνεχή επίβλεψη της μητέρας του. Όταν όμως εκείνος ερωτεύεται ένα κορίτσι, εκείνη κάνει τα αδύνατα δυνατά για να τους χωρίσει. Τότε, είναι που προσβάλλεται από τον ιό του πιθήκου που είπαμε στην αρχή. Ως αποτέλεσμα, μετατρέπεται σε ένα ζόμπι, που δεν σταματάει μέχρι να πάρει πίσω τον γιο της και να τον ξανακάνει “υποχείριο”. 

Η ταινία γενικά είναι βουτηγμένη στην παράνοια και την υπερβολή.

Ένας από τους πιο κεντρικούς άξονες του φιλμ είναι η τοξική, σχεδόν σαδιστική σχέση μητέρας-γιου. Η “Μητέρα” αρνείται να πεθάνει, μεταφορικά και κυριολεκτικά, και συνεχίζει να ελέγχει τον Λάιονελ ακόμα και όταν έχει μετατραπεί σε ένα γιγάντιο τέρας. Το συμβολικό βάρος είναι τεράστιο για μια ταινία που — στα χαρτιά — θα έπρεπε να είναι απλώς μια splatter κωμωδία. Ο τρόπος που ο Jackson συνδυάζει το οικογενειακό δράμα με το body horror είναι χαρακτηριστικός του πρώιμου ύφους του, και για πολλούς αναλυτές είναι το πρώτο δείγμα της αφήγησης που θα τελειοποιούσε στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών

Η ταινία γενικά είναι βουτηγμένη στην παράνοια και την υπερβολή, ωστόσο με έναν τρόπο που σε κάνει να θες να χειροκροτήσεις. Το αποκορύφωμα της; Μια σκηνή όπου ο Λάιονελ καταλήγει να εξολοθρεύει έναν στρατό ζόμπι με μια… μηχανή γκαζόν δεμένη στο στήθος του. Η σκηνή περιλαμβάνει τόνους ψεύτικου αίματος (λέγεται πως χρησιμοποιήθηκαν περισσότεροι από 300 λίτρα), αποσπασμένα μέλη, κωμικές ατάκες και σουρεαλιστική σωματική κωμωδία. 

Και όμως, κάτω από το βουνό των εντέρων και του αίματος, υπάρχει κάτι που κάνει το Dead Alive μοναδικό: η απόλυτη, αυθεντική του αφοσίωση στο είδος. Ο Jackson δεν κοροϊδεύει το horror – το γιορτάζει με κάθε πιθανό (και απίθανο) τρόπο. Παρά τις θετικές εντυπώσεις από μερίδα του κοινού, η ταινία δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία κατά την κυκλοφορία της, κυρίως λόγω των υπερβολικών της σκηνών και των προβλημάτων διανομής. Όμως, με τα χρόνια, το Dead Alive απέκτησε φανατικό κοινό και σήμερα θεωρείται ένα από τα καλύτερα cult horror films όλων των εποχών. 

Κάποιες φορές, η κινηματογραφική μαγεία κρύβεται πίσω από μια μηχανή του γκαζόν γεμάτη αίμα.

Το Dead Alive είναι ένα κινηματογραφικό φαινόμενο από εκείνα που μόνο μια συγκεκριμένη εποχή και μια πολύ συγκεκριμένη ιδιοφυΐα μπορούσαν να γεννήσουν. Πριν ο Peter Jackson γίνει ο αυθεντικός αφηγητής της Μέσης Γης, πειραματίστηκε με σπλάτερ, ρομαντισμό, μαύρο χιούμορ και camp. Και το έκανε με τρόπο που ακόμα σοκάρει αλλά και διασκεδάζει. Δεν είναι μόνο μια από τις πιο αηδιαστικές ταινίες όλων των εποχών. Είναι και από τις πιο πρωτότυπες. Γιατί κάποιες φορές, η κινηματογραφική μαγεία κρύβεται πίσω από μια μηχανή του γκαζόν γεμάτη αίμα.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Braindead

Year: 1992

Duration: 104′

Genre(s): Horror, Splatter

Director(s): Peter Jackson

Timothy Balme, Diana Peñalver, Elizabeth Moody, Ian Watkin, Brenda Kendall, Stuart Devenie

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version