Όταν μιλάμε για το χώρο της μαύρης κωμωδίας, αυτομάτως καταλαβαίνουμε ότι είναι ένα από τα ιδιώματα τα οποία έχουν το μεγαλύτερο ρίσκο της κακής γήρανσης. Κάτι η προκλητική φύση του συγκεκριμένου χιούμορ, κάτι το ότι όσο περνάει ο καιρός αναθεωρούμε σχετικά με τα όρια της κωμωδίας, πολλές φορές είναι δύσκολο να ειδωθεί με τα ίδια μάτια μια ταινία που απευθύνεται σε έναν άλλο χωροχρόνο. Ωστόσο το Frankenhooker του Frank Henenlotter δεν αποτελεί μια από αυτές τις περιπτώσεις καθώς είτε ειδωθεί σα μια «καλή κακή» ταινία είτε ως ένα σχόλιο πάνω στις ανδροκρατούμενες αντιλήψεις περί των γυναικών, μια χαρά επιβιώνει.

Είτε ειδωθεί ως μια “καλή κακή” ταινία είτε ως σχόλιο στις ανδροκρατούμενες αντιλήψεις περί γυναικών, το Frankenhooker επιβιώνει στις δεκαετίες

Όσοι έχουν έρθει σε επαφή με το έργο του Henenlotter γνωρίζουν πως πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες μορφές του exploitation κινηματογράφου καθώς πίσω από φαινομενικά γκροτέσκα σκηνικά έκρυβε κάποια βαθύτερα νοήματα. Το Basket Case μπορεί κάλλιστα να αποτελεί μια αλληγορία περί της αδελφικής αγάπης ενώ το Brain Damage με τη σειρά του προβληματίζεται σχετικά με τη χρήση των ναρκωτικών.

Επίσης ένας από τους λόγους που ξεχωρίζει ως σκηνοθέτης είναι η εφευρετικότητά του. Και δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα για να επιβεβαιώσει αυτή τη δήλωση από το Frankenhooker καθώς πραγματικά βγήκε στη στιγμή. Σε μια συνάντηση με τον παραγωγό του, μην έχοντας κάτι αξιοποιήσιμο να προτείνει, του ήρθε στο μυαλό η συγκεκριμένη λέξη. Μια λέξη η οποία προκάλεσε αρκετή περιέργεια ώστε να δοθεί το ΟΚ για να γυριστεί. Και το σενάριο γράφτηκε μετά από αυτό το περιστατικό.

Ο φοιτητής ιατρικής Jeffrey βλέπει την υπέρβαρη μνηστή του, Elizabeth, να κατακρεουργείται από μια τηλεκατευθυνόμενη μηχανή του γκαζόν. Βυθισμένος στη θλίψη και μην αντέχοντας μια ζωή χωρίς την αγαπημένη του, αποφασίζει να παίξει το ρόλο του Θεού ξαναφτιάχνοντάς την από την αρχή, σε μια βελτιωμένη εκδοχή. Για να το καταφέρει αυτό, πρέπει να βρει τα ανθρώπινα μέλη που θα του επιτρέψουν να υλοποιήσει το σχέδιό του. Έτσι, ο άβγαλτος νεαρός βυθίζεται στον κόσμο της πορνείας αναζητώντας σεξεργάτριες οι οποίες θα παρέχουν την “πρώτη ύλη» του πειράματός του.

Το Frankenhooker πρώτα απέκτησε όνομα και έπειτα απέκτησε σενάριο, σε μια προσπάθεια του Henenlotter να προτείνει κάτι στον παραγωγό του

Παρά το γεγονός ότι αυτή η ταινία βασίστηκε σε έναν επιτόπιο αυτοσχεδιασμό, ο Henenlotter γνωρίζει καλά τι ταινία θέλει να κάνει. Ποια στοιχεία της θέλει να υπερτονίσει σε κωμικό βαθμό και πώς να τα κάνει με τον κατάλληλο τρόπο, τιμώντας έναν κινηματογράφο ο οποίος τυγχάνει κακής φήμης στο ευρύ κοινό της εποχής. Με εμφανείς αναφορές τόσο στο Frankenstein, τις ταινίες της Hammer, τη νυχτερινή Νέα Υόρκη αλλά και τις raunchy κωμωδίες των προηγούμενων δεκαετιών, χτίζει την ταινία ακριβώς όπως ο πρωταγωνιστής του: σαν ένα ανθρωπόμορφο τέρας το οποίο φτιάχνεται από τα καλύτερα σημεία των σωμάτων που έχει στη διάθεσή του.

Frankenhooker, Midnight Express

Και αυτό που θέλει να καταφέρει, το φέρνει εις πέρας με εκπληκτικό τρόπο. Σκηνοθετεί μια ταινία η οποία μπορεί να ειδωθεί και ως ελαφρά διασκέδαση αλλά και ως ένας προβληματισμός πάνω στο πως το ανδρικό βλέμμα επιβάλλεται πάνω στις θηλυκές οντότητες.

Είτε κάποιος αναζητά μια διασκεδαστική κωμωδία είτε ένα έξυπνο κλείσιμο του ματιού, θα τα βρει στο Frankenhooker

Οπότε είτε κάποιος αναζητά μια διασκεδαστική κωμωδία είτε ένα έξυπνο κλείσιμο του ματιού, θα το βρει καθώς πέρα από το κάφρικο χιούμορ της, η ταινία αποδομεί πλήρως το πώς οι ταινίες της εποχής προβάλλουν τη γυναίκα ως υποκείμενο ηδονής το οποίο υπάρχει απλά για να ικανοποιεί τις φαντασιώσεις των ανδρών. Το δε κλείσιμο είναι με τον τρόπο του ο πιο δηκτικός τρόπος για να φανερωθεί η έκταση αυτής της εμμονής και η βαθιά ριζωμένη φοβία του macho ανδρισμού.

Λόγος, φυσικά, πρέπει να γίνει και για την πρωταγωνίστρια της ταινίας. Γιατί μπορεί ο James Lorinz να είναι ο πρωταγωνιστής και να ενσαρκώνει όλο τον καθωσπρεπισμό των αμερικανικών προαστίων αλλά αυτή η οποία καταλήγει να μένει στη μνήμη του θεατή είναι η Patty Mullen. Μια γυναίκα η οποία αποτελούσε τη φαντασίωση πολλών ανδρών της εποχής καθώς ήταν μοντέλο του Penthouse, βρίσκει την κατάλληλη ευκαιρία να τσαλακώσει την εικόνα του σέξυ μοντέλου και να διασκεδάσει στην πορεία. Και ακόμα και σήμερα, αγαπά τον συγκεκριμένο ρόλο καθώς παρευρίσκεται συχνά σε conventions για να μιλήσει με οπαδούς της ταινίας για την όλη εμπειρία. Υποδύεται το τερατούργημα με καρικατουρίστικο τρόπο αλλά ταυτόχρονα φαίνεται πως περνά καλά κατά τη διάρκεια της ταινίας.

Η ταινία αποδομεί πλήρως το πώς οι ταινίες της εποχής προβάλλουν τη γυναίκα ως υποκείμενο ηδονής το οποίο υπάρχει απλά για να ικανοποιεί τις φαντασιώσεις των ανδρών

Τώρα μια τέτοια ταινία, μετά από ένα τόσο αποθεωτικό κείμενο, «τι δουλειά έχει στα Bad Movie Nights του Midnight Express» και σας ακούω. Μιλάμε για τον θεσμό που έχει προβάλλει το Samurai Cop, το Deathwish 3 και το Ninja 3: The Domination. Η αλήθεια είναι πως οι άνθρωποι που έχουν ενεργό ρόλο σε αυτές τις προβολές την πρότειναν και έχουν κάθε λόγο, καθώς είναι ό, τι πρέπει για τελευταία προβολή πριν το αυγουστιάτικο διάλειμμα. Έτσι οι ιθύνοντες του Film Pit, η τριανδρία της Αγίας Ζώνης, οι χαλκέντεροι ιππότες του κινηματογραφικού podcasting, οι κκ Μάκης Παπασημακόπουλος, Στέλιος Καρακάσης και Αχιλλέας Χαρμπίλας χτύπησαν δυνατά το χέρι στο τραπέζι και είπαν «ΕΜΕΙΣ ΑΥΤΟ ΘΕΜΕ ΝΑ ΠΡΟΛΟΓΙΣΩΜΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΩΜΕ, ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΚΟΥΜΑΝΤΑ ΣΑΣ ΚΥΡ ΚΑΠΡΑΝΕ». Και αν το λένε αυτοί, κακά τα ψέματα, δε χωράει καμία αμφισβήτηση. Παρασκευή λοιπόν, να καεί το πελεκούδι.

Το Midnight Express προβάλει το Frankenhooker στη Ριβιέρα, την Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023. Προλογίζει και σχολιάσει η ομάδα του The Film Pit.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie Name: Frankenhooker

Country: Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής

Duration: 84′

Year: 1990

Genre: Comedy, Horror, Sci-fi

Director: Frank Henenlotter

Starring: James Lorinz, Patty Mullen, Louise Lasser

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version