Το γαλλικό κουαρτέτο με τη συμπάθεια στις σκούρες αποχρώσεις της ύπαρξης και τον ξεχωριστό τρόπο να την εξωτερικεύει, επιστρέφει 3 χρόνια μετά, με νέα τροφή για σκέψη, εν ονόματι “Saddiction”. Ο τίτλος της νέας τους κυκλοφορίας, σε περίπτωση που το όνομα της μπάντας άφησε την οποιαδήποτε αμφιβολία, επισφραγίζει την ροπή που έχουν οι Hangman’s Chair προς τη ματαιόδοξη προσέγγιση της πραγματικότητας.

Αυτά φυσικά ενισχύονται από τα καθαρά και συνεκτικά φωνητικά του Cédric Toufouti

Η μπάντα μας εισάγει με κατά κόρον doom και gothic διάθεση στο “Saddiction”. Στο “To Know The Night” όλο το σκοτάδι – θα έλεγα το φως αλλά είναι κάπως αντιφατικό – στρέφεται στα drums τα οποία γεμίζουν και στηρίζουν τη σύνθεση του κομματιού. Δίνουν την αίσθηση της βύθισης και της σταθερά καθοδικής πορείας δεδομένης της ταυτότητας των Hangman’s Chair. 

Συνεχίζουν και στο “The Worst Is Yet To Come” με τον ίδιο παλμό ξεσπασμάτων. Όλο το τραγούδι συνοδεύεται από ξεσπάσματα που μοιάζουν με εκείνα της αγανακτισμένης αντίδρασης που παρουσιάζει ο άνθρωπος με τις διάφορες συνειδητοποιήσεις που αφορούν τη ζωή (του). Η προσοχή είναι στραμμένη στον συγχρονισμένο και αρμονικό διάλογο μεταξύ των εγχόρδων και των drums. Αυτά φυσικά ενισχύονται από τα καθαρά και συνεκτικά φωνητικά του Cédric Toufouti.

Προτείνω να πάρουμε μία βαθειά ανάσα για τη συνέχεια

Οι Hangman’s Chair μας έχουν επικοινωνήσει την ψυχοσύνθεση που χρωματίζει το “Saddiction”, είμαστε ακόμα στο δεύτερο κομμάτι. Προτείνω να πάρουμε μία βαθειά ανάσα για τη συνέχεια.

Γνώριμο το σκότος που ξεκινά να απλώνεται με αφορμή το “In Disguise”. Απορρέει η gothic metal αισθητική των Type O’ Negative με μία πειραματική και αιθέρια προσπάθεια να αναπτύσσεται στο προσκήνιο. Επίσης, αδύνατον να αφεθεί ασχολίαστο το εξαιρετικό γύρισμα που γίνεται λίγο μετά το τέταρτο λεπτό του τραγουδιού, αφήνωντας περιθώρια επίπλευσης με τους ψυχεδελικούς του τόνους. 

Τα περάσματα από κομμάτι σε κομμάτι γίνονται με τρόπο που οριακά δημιουργεί σύγχυση για την αρχή και το τέλος του εκάστοτε τραγουδιού

Το “Kowloon Lights” είναι, για το “Saddiction”, το σημείο τομής της post rock. Μας προσφέρεται απλόχερα μέσω των απαλών riffs και της doom metal μέσω των βροντερών και βαρύγδουπων μπασογραμμών σε συνάφεια με το ρεσιτάλ που δίνουν τα κρουστά. Η ισορροπία και η συνοχή αποτελούν κατατεθέν σημάδι των Hangman’s Chair. Τα περάσματα από κομμάτι σε κομμάτι γίνονται με τρόπο που οριακά δημιουργεί σύγχυση για την αρχή και το τέλος του εκάστοτε τραγουδιού.

Ο πρόλογος του “2 AM Thoughts” είναι επιτηδευμένα μακρύς καθώς προετοιμάζει για μια γερή δόση μελαγχολίας και ατμοσφαιρικής ψυχεδέλειας, ή αλλιώς τη συνεργασία των Hangman’s Chair με τους Dool. Στο “Canvas”, τα vocals του Cédric Toufouti και η βαρύθυμη ατμόσφαιρα που δημιουργείται από τις μελωδίες, μας ωθούν να νιώθουμε ολοκληρωτικά στίχο προς στίχο. Κάπου εδώ θα έκανα τον παραλληλισμό του ψυχικού βάρους που συνυπάρχει ορισμένες φορές με την αναδρομή στο παρελθόν, το οποίο ίσως στοιχειώνει τις παροντικές συνθήκες και μας ασφυκτιεί. 

Ευτυχώς, τα σκυθρωπά μα ελαφριά αρπίσματα του “Neglect” μας συντροφεύουν και “σκουπίζουν τα δάκρυα” που προκάλεσε η γερή δόση ρεαλισμού του “Canvas”. Οι εύστοχες ρυθμικές εναλλαγές και η ομαλή κλιμάκωση είναι στοιχεία που εκτίμησα ιδιαίτερα στο “Neglect” αλλά και γενικότερα στο “Saddiction”.

Το “Saddiction” είναι τόσο εθιστικό όσο υπόσχεται το ίδιο του το όνομα

Βρισκόμαστε δύο ανάσες πριν το τέλος και αισθάνομαι πως το ταξίδι του “Saddiction” δε θέλω να τελειώσει. Στο “44 YOD” διακρίνουμε αισθητά την προσπάθεια των Hangman’s Chair να απαλύνουν τον πόνο που προκαλούν οι παράλληλες σκέψεις που κάνει το άτομο που επιλέγει να ακούσει τις μουσικές τους. Έχουν ντύσει το κομμάτι με τις κατάλληλες μελωδίες και στίχους ώστε να στρέψουμε με κάποιο τρόπο το βλέμμα μας στο φως. Ο ζεστός ήχος των κιθαρών λειτουργεί σαν βάλσαμο και «θεραπευτικά» στον ωμό μηδενισμό του υπόλοιπου δίσκου. 

Και μιας και μιλάμε για θεραπεία, το παριζιάνικο κουαρτέτο επιλέγει να μας αφήσει με μία μάχιμη διάθεση κινητοποίησης. Το “Healed” είναι ο τίτλος τέλους που χρειαζόμασταν μετά από την επαφή με τις μελανές σελίδες της ύπαρξης που ξεφυλλίσαμε στο “Saddiction”. Έτσι, ο κύκλος του δίσκου ολοκληρώνεται με αργούς και ευσταθείς ρυθμούς όπως ο χρόνος που χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε ξανά την πραγματικότητα μετά τον τραυματισμό.  

Νομίζω πως η επίγευση και η εικόνα που σχημάτισα για το “Saddiction” εμπερικλείεται στο σημείο που ο στίχος “Forget everything, forget everything and run” δίνει τη σκυτάλη σε εκείνον που γράφει “Face everything, face everything and rise”. Οι Hangman’s Chair για άλλη μια φορά, με εμφανώς πιο ώριμο και εξελιγμένο τρόπο, μετουσίωσαν την ψυχοσύνθεσή τους στις συνθέσεις και τους στίχους τους μεταδίδοντας κάθε πτυχή και συλλογισμό τους σε πλήρη αρμονία. Και πιστέψτε με, το “Saddiction” είναι τόσο εθιστικό όσο υπόσχεται το ίδιο του το όνομα.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Hangman’s Chair

Album: Saddiction

Release Date: 14/02/2025

Label: Nuclear Blast

Genre: Doom Metal

1. To Know The Night 
2. The Worst is Yet To Come
3. In Disguise 
4. Kowloon Lights 
5. 2 AM Thoughts 
6. Canvas 
7. Neglect 
8. 44 YOD 
9. Healed? 

Producer: Hangman’s Chair

Hangman’s Chair: Cédric Toufouti (Φωνή), Julien Rour Chanut (Κιθάρα), Clément Hanvic (Μπάσο), Cédric Toufouti (Κιθάρα), Mehdi Birouk Thépegnier (Τύμπανα)

Hangman's Chair: Saddiction

9.0

Οι Hangman’s Chair κάνουν τις μουσικές τους συνθέσεις να μοιάζουν με ευγενή και ισότιμο διάλογο με τους στίχους, μεταφέροντας τα μηνύματα που επιθυμούν να επικοινωνήσουν. Tο ισοζύγιο του “Saddiction” αποτελείται αφενός από γενναιόδωρη δόση doom metal μελωδιών και αφετέρου από ωμό ρεαλισμό μέσα από το πρίσμα μίας έμμετρης ματαιοδοξίας.

Share.
Exit mobile version