Iron Maiden: No Prayer for the Dying | Ένα σημείο καμπής

Το “No Prayer for the Dying”, που κυκλοφόρησε την 1η Οκτωβρίου 1990, αποτέλεσε μια κομβική στιγμή για τους Iron Maiden. Ήταν το όγδοο στούντιο άλμπουμ τους και το πρώτο με σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση και τον ήχο του συγκροτήματος μετά από καιρό. Το άλμπουμ αποτύπωνε μια σκόπιμη απομάκρυνση από το μεγαλοπρεπές στυλ της προηγούμενης δουλειάς τους. Αντ’ αυτού, το συγκρότημα αγκάλιασε μια πιο ωμή προσέγγιση που δίχασε τόσο οπαδούς όσο και κριτικούς.

Αλλαγές στη σύνθεση και νέα αρχή

Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του άλμπουμ ήταν η αποχώρηση του επί σειρά ετών κιθαρίστα Adrian Smith. Δυσαρεστημένος με τη νέα κατεύθυνση του συγκροτήματος, ο Smith έφυγε αφού πρώτα συνέσφερε συνθετικά στο κομμάτι “Hooks in You”, έναν υπαινιγμό (;) για τον νέο τους ήχο. Ο αντικαταστάτης του, Janick Gers, έφερε μια διαφορετική ενέργεια. Ο Gers, που είχε δουλέψει με τον Bruce Dickinson στα solo του, πρόσθεσε ένα φρέσκο στυλ στη μουσική τους. Η προσθήκη του Gers σηματοδότησε ένα νέο κεφάλαιο για τους Iron Maiden, αλλά η παρουσία του σήμαινε επίσης έναν αποχαιρετισμό από τον καθιερωμένο ήχο είχαν όλοι μέχρι τότε αγαπήσει.

Iron Maiden, No prayer for the dying line up

Η ηχογράφηση για το “No Prayer for the Dying” πραγματοποιήθηκε στα Barnyard Studios του Steve Harris στο Essex της Αγγλίας, χρησιμοποιώντας το και Mobile Studio των Rolling Stones. Το συγκρότημα ήταν πρόθυμο να ηχογραφήσει ξανά στην Αγγλία, για πρώτη φορά μετά το “The Number of the Beast”. Ενώ οι ηχοφραφήσεις ήταν αρχικά ζωηρές, ο Bruce Dickinson παραδέχτηκε αργότερα ότι οι επιλογές τους δεν είχαν ως αποτέλεσμα το καλύτερο για τον ήχο τους.

Ηχητική κατεύθυνση και υποδοχή του άλμπουμ

Το “No Prayer for the Dying” ήταν επίσης μια σαφής απομάκρυνση από το φιλόδοξο ύφος του “Seventh Son of a Seventh Son”. Η μπάντα επέλεξε πιο σύντομα και «ευθύβολα» κομμάτια. Αυτή η επιστροφή στόχευε στην επανασύνδεση με τις ρίζες τους στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν ανάμεικτα. Μερικοί εκτίμησαν την επιστροφή σε ένα απλούστερο στυλ, ενώ άλλοι θεώρησαν ότι έλειπε η πολυπλοκότητα και το ταλέντο που χαρακτήριζε τις καλύτερες δουλειές των Maiden.

Τα τραγούδια του άλμπουμ ήταν αισθητά πιο σύντομα, με έναν πιο «ακατέργαστο» ήχο. Κομμάτια όπως τα “Tailgunner” και “Holy Smoke” ενσάρκωναν αυτή την αλλαγή, συνδυάζοντας σκληρά riffs με απλοποιημένες δομές. Στιχουργικά, το άλμπουμ ήταν επίσης διαφορετικό. Αντί για τα συνηθισμένα φανταστικά και ιστορικά θέματα του συγκροτήματος, τα τραγούδια πραγματεύονταν σύγχρονα ζητήματα. Το “Holy Smoke” ασκούσε κριτική στους τηλε-ευαγγελιστές, ενώ το “Mother Russia” προβληματίστηκε για την ανατροπή της ΕΣΣΔ.

Το άλμπουμ ανοίγει με το “Tailgunner”, ένα τραγούδι που εξετάζει θέματα πολέμου, αλλά στερείται της φινέτσας των προηγούμενων επιτυχιών. Περιέχει την ενέργεια κομματιών όπως το “Aces High” αλλά υστερεί στην εκτέλεση. Το ομώνυμο κομμάτι, “No Prayer for the Dying”, ξεκινάει ως «μπαλάντα» και εν συνεχεία ξεσπά σε ένα κλασικό Maiden-ικό κομμάτι. Παρόλο που έχει δυνατές στιγμές, δεν συλλαμβάνει ποτέ πλήρως την επική αίσθηση του παρελθόντος των Maiden.

Το “Bring Your Daughter… to the Slaughter”, γραμμένο αρχικά από τον Dickinson για το “Nightmare in Elme Street 5”, έγινε το πιο αξιοσημείωτο κομμάτι του άλμπουμ. Παρότι απαγορεύτηκε από το BBC, κατάφερε να φτάσει στο νούμερο ένα του βρετανικού singles chart. Οι στίχοι και το πιασάρικο ρεφρέν του το έκαναν αγαπημένο στα live, δείχνοντας πως το νέο στυλ του συγκροτήματος μπορούσε ακόμα να συγκινεί. Ωστόσο, κατά πολλούς, η απλοϊκή δομή του υπογράμμισε επίσης τη συνολική έλλειψη βάθους του άλμπουμ.

Άλλα κομμάτια, όπως το “The Assassin” και το “Run Silent Run Deep”, προσπάθησαν να συνδυάσουν κλασικά στοιχεία των Maiden με τον νέο ήχο, αλλά συχνά έπεφταν στο κενό. Το “Mother Russia”, το κομμάτι που κλείνει το άλμπουμ, στόχευε σε ένα μεγαλειώδες φινάλε αλλά έμοιαζε ημιτελές. Διαθέτει μελωδίες εμπνευσμένες από την Ανατολή και στρατιωτικά θέματα, αλλά δεν έχει τον αντίκτυπο των προηγούμενων κλιμακούμενων τραγουδιών του συγκροτήματος.

Το αποτύπωμα ενός μεταβατικού άλμπουμ

Το “No Prayer for the Dying” θεωρείται συχνά ως σημείο καμπής για τους Iron Maiden – μια στιγμή κατά την οποία το συγκρότημα προσπάθησε να επαναπροσδιορίσει τον ήχο του εν μέσω σημαντικών εσωτερικών αλλαγών. Το άλμπουμ έφτασε στο νούμερο 17 των Billboard charts και απέκτησε χρυσό status, αλλά σηματοδότησε την αρχή μιας περιόδου αγώνων. Μετά την κυκλοφορία του, οι Iron Maiden αντιμετώπισαν αρκετές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αποχώρησης του Bruce Dickinson το 1993.

Πολλοί κατατάσσουν συχνά το “NPftD” στα πιο αδύναμα άλμπουμ των Iron Maiden. Ωστόσο, το άλμπουμ κατέχει μια μοναδική θέση στην ιστορία του συγκροτήματος. Αντιπροσωπεύει μια μπάντα σε μεταβατικό στάδιο, η οποία περνάει τις αλλαγές στη σύνθεση, τον ήχο και το μεταβαλλόμενο τοπίο του heavy metal στη δεκαετία του 1990.

Mπορεί λοιπόν να μην συγκαταλέγεται στις καλύτερες δουλειές των Maiden, αλλά αναμφισβήτητα επηρέασε τις επόμενες κυκλοφορίες τους. Επίσης απέδειξε και κάτι αναφορικά με τους Iron Maiden. Κατά την κυκλοφορία του οι Βρετανοί είχαν ήδη φτάσει σε θρυλικό status, ωστόσο έδειξαν ότι δεν πρόκειται να επαναπαυθούν στις δάφνες τους. Έναν mindset που διατήρησαν σε όλη τη διάρκεια των ‘90s (και το διατηρούν μέχρι και σήμερα), και απέφερε μερικές από τις σημαντικότερες κυκλοφορίες τους. Έτσι, παρά τις ατέλειές του, το “No Prayer for the Dying” παραμένει ένα κρίσιμο κομμάτι του παζλ των Iron Maiden, αντικατοπτρίζοντας μια περίοδο μετασχηματισμού που συνεχίζει να διαμορφώνει τη μουσική τους μέχρι σήμερα.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Iron Maiden

Album: No Prayer for the Dying

Label: EMI

Release Date: 01/10/1990

Genre: Heavy Metal, NWOBHM

1. Tailgunner

2. Holy Smoke

3. Fates Warning

4. No Prayer for the Dying

5. Public Enema Number One

6. The Assassin

7. Run Silent, Run Deep

8. Hooks in You

9. Bring Your Daughter… to the Slaughter

10. Mother Russia

Producer: Martin “The Bishop” Birch

Iron Maiden: Bruce Dickinson (Φωνή), Steve Harris (Μπάσο), Dave Murray (Κιθάρα), Janick Gers (Κιθάρα), Nicko McBrain (Τύμπανα)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version