Σε τέσσερα άλμπουμ, οι Messa έχουν χτίσει τη δισκογραφία τους σαν ένα μακρόπνοο αρχιτεκτονικό σχέδιο όπου κάθε κυκλοφορία μετακινεί τα βασικά στοιχεία του ήχου τους. Η αρχική τους ενασχόληση με το doom metal άνοιξε δρόμο για μια πιο πλατιά μελέτη της μορφής, της δομής, της ρευστότητας του είδους και της στιλιστικής τους ταυτότητας. Αν δούμε τα “Belfry”, “Feast for Water”, “Close” και “The Spin” ως ενιαία πορεία, προκύπτει η εικόνα μιας μπάντας που προσεγγίζει κάθε άλμπουμ με δική του μέθοδο, ακόμη κι όταν επιλέγει γνώριμα εργαλεία.

Το ντεμπούτο “Belfry” λειτουργεί ως παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο οι Messa προσεγγίζουν την εξερεύνηση του ήχου. Δεν αντιμετωπίζουν το doom metal ως σταθερό καλούπι, το βλέπουν σαν υλικό που μπορεί να αραιώσει, να κοπεί και να συνδυαστεί με στοιχεία έξω από το συνηθισμένο πλαίσιο του είδους. Οι ambient εισαγωγές που εμφανίζονται σποραδικά δείχνουν τη διάθεση μιας μπάντας να διαμορφώσει το περιβάλλον του άλμπουμ με δικούς της ρυθμούς, χωρίς να χρειάζεται να οδηγεί τον ακροατή. Η μουσική γίνεται ένας χώρος που επιδέχεται αλλαγές, οι παρατεταμένοι τονικοί ήχοι λειτουργούν ως πυρήνες που κατευθύνουν τη ροή και τα πνευστά ενσωματώνονται οργανικά στο άλμπουμ αντί να λειτουργούν ως απλές λεπτομέρειες.

Με το “Feast for Water”, οι Messa συνέχισαν την προσέγγιση που είχαν ξεκινήσει στο “Belfry”, δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και στην ατμόσφαιρα. Οι ίδιοι το περιγράφουν ως «το επόμενο μέρος της μάζας που ξεκινήσαμε με το Belfry», δείχνοντας ότι το βλέπουν ως συνέχεια μιας ιδέας και όχι ως ανεξάρτητο δεύτερο βήμα. Η αναφορά τους στην ιδέα ότι το “Feast for Water” βασίστηκε στον συμβολισμό του νερού, «με τις πολλές πλευρές αυτού του στοιχείου που συνδέεται με τελετές και μύηση», εξηγεί γιατί το άλμπουμ στρέφεται σε ήχους που κινούνται με σταθερό ρυθμό και δίνουν χώρο στη ροή των συνθέσεων

Messa: Η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην εξέλιξη και τη συνοχή

Πολλά από τα στοιχεία που χαρακτήριζαν το “Belfry” παραμένουν, όπως οι εναλλαγές ανάμεσα σε πιο ήσυχες στιγμές και σε σημεία μεγαλύτερης έντασης, η ισορροπία ανάμεσα στη φωνή και τα όργανα και η διάθεση να μπουν στον ήχο όργανα έξω από το metal πλαίσιο. Η χρήση αυτών των επιλογών ακούγεται πιο συγκροτημένη. Η ίδια η μπάντα μιλά για μια αλλαγή στον τρόπο που δομούν τα κομμάτια: «Οι δομές στο “Feast for Water” είναι πιο μελετημένες, λιγότερο αυτοσχέδιες… Θέλαμε να είμαστε 100% ικανοποιημένοι με τα τραγούδια, αφήνοντας όμως περιθώρια για ελευθερία στην εκτέλεση».

Η μέθοδος σύνθεσής τους δείχνει αυτή τη πιο οργανωμένη κατεύθυνση. Τα κομμάτια πήραν μορφή μέσα από πολλές πρόβες, ξεκινώντας από απλά riffs ή πρώιμες ιδέες που η μπάντα δούλεψε συλλογικά και συζήτησε ανοιχτά, με κάθε μέλος να εκφράζει τι λειτουργούσε και τι όχι. Αυτή η διαδικασία οδήγησε σε ένα υλικό που απλώνεται με τον δικό του ρυθμό, με πιο καθαρές επιλογές και με ξεκάθαρο στόχο για το πού θέλει να φτάσει. Το “Feast for Water” ηχογραφήθηκε κυρίως ζωντανά, με κιθάρα, μπάσο και τύμπανα να παίζονται μαζί ώστε να μείνει ακέραιη η αίσθηση του συνόλου. Οι Messa στόχευσαν σε έναν ήχο που να ταιριάζει με τη βασική τους εικόνα για το άλμπουμ: «Θέλαμε έναν πιο ρευστό ήχο, σαν να βρίσκεσαι κάτω από το νερό».

Αυτή η στροφή προς μια πιο εσωτερική συνοχή δείχνει μια μπάντα που έχει βρει τον ρυθμό της, όμως το “Close” μετακινεί ξανά το σημείο ισορροπίας και ανοίγει το πλαίσιο προς περισσότερες κατευθύνσεις. Αντί να επαναφέρουν την αφαίρεση του “Belfry” ή τη συγκράτηση του “Feast for Water”, οι Messa «ανοίγουν» τον ήχο τους, εντάσσοντας κλασικές rock επιρροές, στιγμές αυτοσχεδιασμού και ιδέες που απομακρύνουν τον ήχο τους από το αυστηρό doom. Η διάρκεια και η διάταξη των κομματιών ακολουθούν αυτή τη διάθεση: τα μεγάλα κομμάτια κινούνται πιο άνετα, άλλοτε με ξεκάθαρη πορεία όπως στο “Pilgrim”, κι άλλοτε χάνοντας λίγο τη συνοχή τους, όπως στο “0=2”. Το “Close” δείχνει πως η εξέλιξη των Messa δεν ακολουθεί ευθεία γραμμή, αλλά μια πιο κυκλική διαδικασία, όπου κάθε φορά που η δομή γίνεται πιο σφιχτή, η μπάντα νιώθει την ανάγκη να την ανοίξει ξανά.

Ο σταθερός άξονας σε όλες αυτές τις αλλαγές είναι η προσοχή στην εκτέλεση. Η φωνή της Sara προσαρμόζεται σε όποια δομή τη συνοδεύει: πιο δυνατή στα ροκ σημεία, πιο ήρεμη στα φολκ μέρη, πάντα σε ισορροπία μέσα στο σύνολο. Ο πυρήνας των οργάνων λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, με κιθάρες που περνούν από blues σε doom, ενώ οι ρυθμοί κινούνται ανάμεσα σε σταθερά χτυπήματα και πιο ελεύθερες ιδέες. Στο “Close”, οι Messa δείχνουν ενδιαφέρον όχι μόνο για το πώς διευρύνεται το στυλ τους, αλλά και για το πώς μεγαλώνει το εύρος των «εργαλείων» που χρησιμοποιούν.

Το “The Spin”, η πιο πρόσφατη κυκλοφορία της μπάντας, δείχνει ένα διαφορετικό είδος εξέλιξης, πιο κοντά στην ενοποίηση παρά στη διεύρυνση. Η καθαρότητα, ο ρυθμός και η αμεσότητά του φανερώνουν μια τάση προς πιο άμεσες μορφές έκφρασης. Η ίδια η μπάντα περιγράφει αυτή τη μετατόπιση ως μέρος μιας εσωτερικής αναζήτησης: «Θέλουμε να εκπλήξουμε τον εαυτό μας, να βρούμε μια νέα μουσική γλώσσα, να βγούμε από τη ζώνη άνεσής μας… Δεν θέλουμε να βαρεθούμε». Αυτή η στάση συνδέεται με τον τρόπο που το άλμπουμ παίρνει την τελική του μορφή.

Το “The Spin” λειτουργεί πιο συμπυκνωμένα σε σχέση με όσα είχαν προηγηθεί. Εκεί όπου τα προηγούμενα άλμπουμ στηρίζονταν σε πιο ατμοσφαιρικές εισαγωγές, εδώ δίνεται έμφαση σε καθαρές μεταβάσεις και πιο συγκεκριμένα μοτίβα. Η σύνδεση με πρώιμο goth-rock και post-punk προκύπτει από συνειδητή επιλογή, κάτι που η μπάντα εξηγεί ανοιχτά: «Ερευνήσαμε ένα έδαφος που δεν είχαμε ακουμπήσει στο παρελθόν… Μερικές βασικές επιρροές για το “The Spin” ήταν οι Killing Joke και οι The Sound».

Και οι επιλογές παραγωγής ενισχύουν αυτή τη νέα κατεύθυνση. Η απόφαση να ηχογραφήσουν σε διαφορετικές τοποθεσίες, ανάμεσά τους και μια βίλα 500 ετών, και να χρησιμοποιήσουν κυρίως εξοπλισμό από τη δεκαετία του ’80, στηρίζει την ανάγκη για καθαρό και άμεσο ήχο. «Θέλαμε να αλλάξουμε τον τρόπο που δουλεύουμε… Αντί να περνάμε ατελείωτες ώρες στο στούντιο, το “The Spin” ηχογραφήθηκε σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού», λένε οι ίδιοι.

Κομμάτια όπως το “Fire on the Roof” συμπυκνώνουν τον χαρακτήρα του “The Spin” σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα χωρίς να τον περιορίζουν, ενώ το “The Dress” δείχνει ότι η διάθεση για πειραματσιμό παραμένει ενεργή ακόμη και μέσα σε πιο μετρημένα πλαίσια. Η συνοχή του άλμπουμ, άλλωστε, είναι αποτέλεσμα επιλογής: «Θέλαμε να γράψουμε πιο καθορισμένα τραγούδια. Θέλαμε το άλμπουμ να λειτουργεί ενιαία από την αρχή μέχρι το τέλος».

Συνολικά, αυτά τα τέσσερα άλμπουμ δείχνουν μια εξελικτική πορεία που δεν συναντάται και κάθε μέρα στον heavy ήχο. Οι Messa δείχνουν να μην κινούνται προς ένα συγκεκριμένο σημείο, αντιμετωπίζουν κάθε κυκλοφορία σαν ένα ακόμη στάδιο σε μια συνεχή προσπάθεια κατανόησης του τρόπου με τον οποίο χτίζεται η μουσική τους, άλλοτε ανοίγουν το πεδίο, άλλοτε το συγκεντρώνουν, πάντα όμως εξετάζουν τις βάσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται. Η εξέλιξή τους δεν μοιάζει ούτε χαοτική ούτε απόλυτα γραμμική. Θυμίζει περισσότερο χτίσιμο: κάθε νέο άλμπουμ αλλάζει το υπάρχον σύνολο χωρίς όμως ποτέ να το γκρεμίζει.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version