Πέντε χρόνια μετά το υποψήφιο για Όσκαρ “The Favourite”, ο Γιώργος Λάνθιμος, ο πλέον διακεκριμένος Έλληνας σκηνοθέτης του 21ου αιώνα, επιστρέφει με το «Poor Things», διασκευάζοντας το ομότιτλο μυθιστόρημα του Alasdair Gray και παραδίδοντας μια από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες του
2023, η οποία βραβεύθηκε με το Χρυσό Λιοντάρι του πρόσφατου Φεστιβάλ Βενετίας και οδεύει ολοταχώς προς τα επερχόμενα βραβεία Όσκαρ.

Στo “Poor Things”, ο Γιώργος Λάνθιμος, με τη βοήθεια του σεναριογράφου Tony McNamara, αφηγείται την απίστευτη ιστορία της Bella Baxter (Emma Stone). Μια γυναίκα που, αφού αυτοκτόνησε, επανήλθε στη ζωή χάρη στον επιστήμονα Godwin Baxter (Willem Dafoe). Στη συνέχεια γνωρίζει τον
δικηγόρο Duncan Wedderburn (Mark Ruffalo), με τον οποίο γυρίζει όλον τον κόσμο σε ένα συναρπαστικό ταξίδι ανακάλυψης της ταυτότητάς της.

Poor Things | Film Review

Είναι σαφές ότι μέσα από αυτήν την αφήγηση, ο Γιώργος Λάνθιμος επιχειρεί να σκιαγραφήσει το πορτραίτο μιας γυναίκας που μαθαίνει να στέκεται στα δικά της πόδια. Μιας γυνάικας που μαθαίνει να μην στηρίζεται στους άνδρες που επιθυμούν να διαφεντεύσουν τη ζωή της.

Το μεγαλύτερο ατού του "Poor Things" είναι η σκηνοθετική σύλληψη του Γιώργου Λάνθιμου, η ευρηματικότητα με την οποία πλάθει το άχρονο σύμπαν της ταινίας

Η Emma Stone διαπρέπει, σε μια από τις πιο απαιτητικές ερμηνευτικές προκλήσεις της μέχρι τώρα καριέρας της. Σίγουρα ο Λάνθιμος ένιωσε ότι τον έβγαλε ασπροπρόσωπο η ηθοποιός του. Δε φοβάται να «τσαλακώσει» την εικόνα της. Eιδικά στην πρώτη πράξη της ταινίας. Εκεί όπου επιδίδεται σε τολμηρές ερωτικές σκηνές και αποτυπώνει άψογα τη συναισθηματική διαδρομή της ηρωίδας της. Η ερμηνεία της Stone είναι ένα από τα στοιχεία που κυριαρχούν στην ταινία.

Ο Willem Dafoe κι ο Mark Ruffalo, επίσης, συνεισφέρουν με τις στιβαρές παρουσίες τους στο έργο. Ο πρώτος δίνει μια εκκεντρική ερμηνεία κάτω από το βαρύ προσθετικό μακιγιάζ και ο δεύτερος ενσαρκώνει επιτέλους ένα χαρακτήρα διαφορετικό από τη μανιέρα των τελευταίων – διάβαζε, μαρβελικών – ετών.

Το μεγαλύτερο ατού της ταινίας είναι η σκηνοθετική σύλληψη του Λάνθιμου. Η ευρηματικότητα με την οποία πλάθει το άχρονο σύμπαν της ταινίας του. Αναμειγνύει κάθε λογής επιρροές και τις σμιλεύει σε κάτι εντελώς πρωτότυπο και σαγηνευτικό οπτικά. Παράλλλα, η συνέπεια με την οποία λειτουργεί ο σχεδιασμός της παραγωγής, από τη σκηνογραφία ως τα κοστούμια κι από τη φωτογραφία ως τη μουσική επένδυση, εξυπηρετούν το όραμα του δημιουργού.

Το επιμύθιο του "Poor Things" σχετικά με τη γυναικεία χειραφέτηση είναι μεν ξεκάθαρο και εύστοχα δοσμένο, είναι όμως και το μοναδικό επίπεδο ανάγνωσης της ταινίας.

Τα κοστούμια και τα κτίρια παραπέμπουν στη Βικτωριανή εποχή. Όμως, πολλά στοιχεία που βλέπει η Bella, καθώς περιδιαβαίνει τα μέρη που επισκέπτεται παρέα με τον Wedderburn είναι ηθελημένα αναχρονιστικά. Αυτό δε συμβαίνει τυχαία, καθώς ενισχύουν την επιθυμία του Γιώργου Λάνθιμου να δημιουργήσει μία αίσθηση παραμυθιού.

Το σινεμά του Karel Zeman, του Terry Gilliam, του πρώιμου Tim Burton, η τσεχοσλοβακική κι η πολωνική σχολή των δεκαετιών 1960 και 1970 και οι ταινίες τρόμου της αγγλικής εταιρείας Hammer ενώνονται για να δώσουν ένα απόλυτα καινοφανές θέαμα, όπου κάθε στοιχείο του κάδρου είναι διαλεγμένο με προσοχή.

Παρ’ όλα αυτά, η ταινία έχει ορισμένα προβλήματα. Βασικό της πρόβλημα, όπως και στις περισσότερες ταινίες του Λάνθιμου, είναι το σενάριο. Από ένα σημείο και μετά ξεμένει από ιδέες και δείχνει απλώς να επαναλαμβάνoνται οι ίδιες. Αυτό τον αναγκάζει να απλώσει σε υπερβολικό μάκρος τις σκηνές του, ώστε να διαρκέσει περισσότερο. Τουλάχιστον τρεις μεγάλες σεκάνς μετά τη μέση της ταινίας, στο πλοίο, στον οίκο ανοχής και η σκηνή της επιστροφής του παλαιού άνδρα της ηρωίδας, θα μπορούσαν να είναι πιο σφιχτοδεμένες και αισθητά μικρότερες σε διάρκεια. Επίσης, το επιμύθιο της ταινίας σχετικά με τη γυναικεία χειραφέτηση είναι μεν ξεκάθαρο και εύστοχα δοσμένο, είναι όμως και το μοναδικό επίπεδο ανάγνωσης της ταινίας.

Το μεγαλύτερο ατού του "Poor Things" είναι η σκηνοθετική σύλληψη του Γιώργου Λάνθιμου, η ευρηματικότητα με την οποία πλάθει το άχρονο σύμπαν της ταινίας

Πάντως, η ταινία είναι τόσο αστεία σε στιγμές και τόσο απρόθυμη να πάρει στα σοβαρά τον εαυτό της, ώστε συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να περνάει εξαιρετικά καλά παρακολουθώντας τη. Δε θα ισχυριστούμε ότι είναι η
καλύτερη ταινία του Λάνθιμου
. Ο τίτλος αυτός ανήκει ακόμη στο “The Lobster“. 

Ωστόσο, είναι σίγουρα μια ταινία που αξίζει να δει κανείς και να ευχαριστηθεί στη μεγάλη οθόνη, παρά το γεγονός ότι από ένα σημείο και ο Γιώργος Λάνθιμος δείχνει να παρασύρεται από την ίδια του την
αυταρέσκεια και να εγκαταλείπει την αφηγηματική συνοχή για χάρη μιας πλήρους, οπτικά συναρπαστικής, αλλά εν τέλει λίγο «κενής» παράδοσης στη φόρμα.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Poor Things

Duration: 141′

Year: 2023

Genre: Comedy, Drama, Romance, Sci-Fi

Director: Yorgos Lanthimos

Starring: Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe

Poor Things

8.0

Η πιο αστεία και «βατή» ταινία του Λάνθιμου, ιδανική για γνωριμία με το σινεμά του για όποιον δεν έχει ξαναδεί ταινία του, αυτή που είναι πιθανότερο να αρέσει σε όποιους αποστρέφονται γενικά το σινεμά του. Εντυπωσιακή σε φόρμα, ολίγον μονοδιάστατη αλλά επίκαιρη σε περιεχόμενο, είναι μια ταινία για μεγάλη οθόνη και διαθέτει φοβερές ερμηνείες και εξαιρετική παραγωγή.

    Share.
    Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
    Cookies settings
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Πολιτική Απορρήτου
    Privacy & Cookies policy
    Cookie nameActive

    Όροι Χρήσης

    Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

    1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

    Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

    2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

    Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

    3. Ευθύνη Χρήστη

    Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

    4. Περιορισμός Ευθύνης

    To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

    5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

    Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

    6. Cookies

    Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

    7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

    Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

    Επικοινωνία

    Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
    Save settings
    Cookies settings
    Exit mobile version