Το popcorn έχει ταυτιστεί με την εμπειρία του κινηματογράφου. Η μυρωδιά του κυριαρχεί στις κινηματογραφικές αίσθουσες, ενώ οι μερίδες του αποτελούν βασικό έσοδο για τις αίθουσες. Όμως, η ιστορία του popcorn δεν ξεκίνησε από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Η διαδρομή του ξεκινά χιλιάδες χρόνια πριν, όταν οι πρώτοι λαοί της Κεντρικής Αμερικής «εξημέρωσαν» το αγριόχορτο teosinte και το μετέτρεψαν σε καλαμπόκι. Το popcorn είναι μια ξεχωριστή ποικιλία καλαμποκιού. Οι κόκκοι του έχουν σκληρό περίβλημα και πολύ άμυλο. Όταν θερμαίνονται, η πίεση που δημιουργείται μέσα στον κόκκο το κάνει να σκάει και να παίρνει τη μορφή που ξέρουμε.

Στα μέσα του 19ου αιώνα, το popcorn έγινε διαδεδομένο σε αγορές, τσίρκα και πανηγύρια. Το 1885 ο Charles Cretor εφηύρε την πρώτη ατμοκίνητη μηχανή popcorn. Η φορητή μηχανή επέτρεψε στους πωλητές να προσφέρουν popcorn στον κόσμο χωρίς να χρειάζεται κουζίνα, κάτι που δεν ίσχυε για άλλα σνακ, όπως τα πατατάκια. Η μυρωδιά του φρεσκοψημένου popcorn αποτέλεσε επίσης σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα.

Ωστόσο, τα πρώτα σινεμά διατηρούσαν αποστάσεις. Οι ιδιοκτήτες, επιδιώκοντας να μιμηθούν το στιλ των θεάτρων, δεν ήθελαν να γεμίσουν οι αίθουσες με σκουπίδια και θόρυβο από σνακ. Οι πελάτες θεωρούνταν ανώτερης τάξης και τα χαλιά τους, συχνά πολυτελή, έπρεπε να μείνουν καθαρά. Η έλευση του ήχου στις ταινίες το 1927 άνοιξε τον κινηματογράφο σε ευρύτερο κοινό. Πλέον, η αναγνωστική ικανότητα δεν αποτελούσε μοναδική προϋπόθεση για να απολαύσει κάποιος την ταινία.

Popcorn: Γιατί το σινεμά μυρίζει… βούτυρο;

Η οικονομική κρίση του 1929 άλλαξε τα δεδομένα. Το popcorn, φτηνό και εύκολα διαθέσιμο, έγινε προσβάσιμο ακόμα και στα πιο χαμηλά οικονομικά στρώματα. Οι πωλητές έστηναν τις μηχανές τους έξω από τις αίθουσες και πουλούσαν popcorn σε όσους έμπαιναν για να ξεφύγουν από τα καθημερινά προβλήματα. Η αντίδραση των αιθουσαρχών ήταν αρχικά αρνητική. Τοποθετούσαν πινακίδες για να αφήνουν οι πελάτες το popcorn μαζί με τα παλτά τους. Γρήγορα, όμως, παρατήρησαν πως οι εισπράξεις όσων είχαν συμφωνίες με πωλητές popcorn αυξήθηκαν. Έτσι, άρχισαν να εκμισθώνουν τον χώρο του λόμπι σε πωλητές και στη συνέχεια ανέλαβαν οι ίδιοι την πώληση popcorn.

Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το popcorn κυριάρχησε. Τα ζαχαρώδη προϊόντα σπάνιζαν λόγω περιορισμών στη ζάχαρη, οπότε το popcorn έγινε ο βασιλιάς των σνακ. Μέχρι το 1945, πάνω από το μισό popcorn που καταναλωνόταν στις ΗΠΑ τρωγόταν σε κινηματογράφους. Εμφανίστηκαν οι πρώτες διαφημίσεις snacks που προβάλλονταν πριν ή και κατά τη διάρκεια της ταινίας, όπως το περίφημο “Let’s All Go to the Lobby“.

Η σχέση popcorn και σινεμά μοιάζει αυτονόητη σήμερα, όμως διαμορφώθηκε από οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Το popcorn προσέφερε μια προσιτή απόλαυση σε δύσκολες εποχές και με την εφεύρεση της φορητής μηχανής παραγωγής έγινε εύκολο να προσφερθεί παντού. Η επιτυχία του έγκειται στη φθηνή παραγωγή, στη διασκέδαση του popping, αλλά και στη μοναδική μυρωδιά του που γεμίζει τον χώρο.

Στο σήμερα, το popcorn παραμένει ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής των κινηματογραφικών σνακ. Οι επιλογές μεγέθους στο ταμείο αποτελούν αντικείμενο μάρκετινγκ με έξυπνες τεχνικές πειθούς, όπως το λεγόμενο decoy effect. Αυτό συμβαίνει όταν προτείνεται μια «μέτρια» επιλογή (decoy) με τιμή κοντά στη μεγάλη, ώστε η μεγάλη να φαίνεται συμφέρουσα. Για παράδειγμα, όταν ένας πελάτης επιλέγει ανάμεσα σε small (150), medium (300) και large (350), το μεγάλο μέγεθος γίνεται πιο ελκυστικό επειδή η διαφορά τιμής είναι μικρή σε σχέση με το medium, ενώ η ποσότητα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Το decoy effect στηρίζεται στο ότι η μέση επιλογή λειτουργεί ως δόλωμα, ωθώντας το κοινό να στραφεί στην πιο ακριβή επιλογή που η επιχείρηση θέλει να πουλήσει. Η ίδια στρατηγική έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλα προϊόντα, όπως στις συνδρομές του Economist, όπου η επιλογή print-only λειτουργεί ως decoy για να αυξηθούν οι πωλήσεις της πλήρους συνδρομής. Έτσι, το popcorn δεν είναι μόνο ένα γευστικό συνοδευτικό της ταινίας. Αποτελεί υπόδειγμα για το πώς η ιστορία, η τεχνολογία και το μάρκετινγκ διαμορφώνουν τις καταναλωτικές συνήθειες και επηρεάζουν τη συλλογική μας εμπειρία στον κινηματογράφο.

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version