Η ανακοίνωση για την κυκλοφορία του …In Times New Roman έγινε από τους ίδιους τους Queens of the Stone Age στις αρχές Μαΐου. Οι QOTSA επρόκειτο να επιστρέψουν με το όγδοο studio album τους και διάδοχο του Villains. Το Villains, θα έλεγε κανείς πως αποτελεί σημείο αναφοράς για τη μουσική πορεία τους. Eμπερικλείει τον χαρακτηριστικό stoner και γκρουβάτο ήχο τους, οπότε οι προσδοκίες είναι ήδη υψηλές με μία τέτοιου είδους παρακαταθήκη. Για άλλη μία φορά, οι Queens of The Stone Age ακολούθησαν την πεπατημένη οδό για εκείνους, που φέρει το όνομα Matador Records. Η συνεργασία αυτή έχει υπάρξει εξαιρετικά επιτυχημένη στο παρελθόν. Παράλληλα, η δισκογραφική αποτελεί εγγύηση για το γεμάτο ανατροπές και εναλλαγές ηχητικό αποτέλεσμα και ύφος που θέλει η μπάντα να αποπνέει η μουσική της.
Τα ερωτήματα που προέκυψαν για τη νέα κυκλοφορία των Queens of the Stone Age είναι αρκετά. Είχαμε να… ακούσουμε νέα τους από το 2017. Η πανδημία Covid-19 μεσολάβησε, αφήνοντας παντού το στίγμα της. Οι απαντήσεις σε αυτά τα υποθετικά ερωτήματα κρύβονται κάπου ανάμεσα στο «κλικ» ενός ποντικιού. Στο πάτημα ενός κουμπιού ή στο «σκρατσάρισμα» ενός pick-up για τις πιο old-school και ρομαντικές υπάρξεις.
Για άλλη μία φορά, οι Queens of The Stone Age ακολούθησαν την πεπατημένη οδό για εκείνους, που φέρει το όνομα Matador Records
Οι Queens of The Stone Age καλωσορίζουν το άτομο που επιλέγει να βάλει να ακούσει το album In Times New Roman με ποικιλία ηχητικών ερεθισμάτων. Στο “Obscenery” συναντάμε stoner – grunge ήχο της κιθάρας των ’90s alternative σχημάτων. Παράλληλα, βρίσκουμε ορχηστρικά στοιχεία με το σταγονόμετρο και λούπες στα drums, που είναι η «φωνή της λογικής» στις οριακά χαοτικές μελωδίες των υπόλοιπων οργάνων.
Συνεχίζοντας, στο “Paper Machete“, όχι μόνο διατηρείται αλλά ίσως να ενισχύεται κιόλας ο alternative ήχος στις κιθάρες. Οι Queens of The Stone Age κουβαλούν ακόμη τον δυναμισμό του Villains – και λοιπών «προγόνων» – και αυτό βγαίνει προς τα έξω. Το “Negative Space” στιχουργικά και συνθετικά είναι μια δήλωση αδιεξόδου. Το συγκρότημα επιδιώκει με τα μουσικά του ξεσπάσματα στις κιθάρες, το μπάσο, τα drums και τα φωνητικά να αποχωριστεί το άβολο συναίσθημα του «αγνώστου». Αναζητά το μονοπάτι που το εκφράζει.
Ήδη από την αρχή του «In Times New Roman» συναντάμε τον stoner – grunge ήχο των '90s
Το κομμάτι “Time And Place” αποτελεί απάντηση στις ανησυχίες και την αγανάκτηση που εκδηλώθηκαν στο “Negative Space”. Οι Queens of The Stone Age, πιο ήρεμοι και σταθεροί, ρυθμικά τουλάχιστον, φαίνεται πως αποφασίζουν να κάνουν το επόμενο βήμα προς την αποκατάσταση του χαμένου εαυτού. Και όλες αυτές οι εικασίες μέχρι να ακούσει κανείς τους στίχους και να καταλάβει πως το «μπέρδεμα» καλά κρατεί!
Έχοντας, πλέον, φτάσει στη μέση της διαδρομής του μουσικού αυτού ταξιδιού με το κομμάτι “Made To Parade“, οι εντυπώσεις για τον δίσκο είναι ακόμα υπό επεξεργασία. Και εκεί που νομίζει κανείς ότι πρόκειται για μια ατελείωτη λούπα και ίσως μια προσπάθεια ομαλής μετάβασης, έρχεται το υποτυπώδες solo στην κιθάρα στο τέλος του κομματιού και προσδίδει το spiciness που χρειαζόταν. Η σκυτάλη δίνεται στην κατάθεση ψυχής του Joshua Homme, ο οποίος εμφανώς περνάει δύσκολα, που ονομάζεται “Carnavoyeur“. Ο acid ήχος στην κιθάρα δίνει την αίσθηση της εξασθένισης. Στο μυαλό αυτόματα αναπαράγονται εικόνες όξινων δακρύων σε μια σάρκα, η οποία σταδιακά εξατμίζεται. Υποφέρει και χάνεται.
Στο κομμάτι “What The Peephole Say“, οι Queens of The Stone Age έδωσαν αρκετό χώρο στο μπάσο. Η παρουσία του είναι αισθητή με έναν τόσο αρμονικό και ισορροπημένο τρόπο. Βρίσκεται και στο επίκεντρο αλλά και στο προσκήνιο. Η μπάντα εκφράζει με το εν λόγω κομμάτι, την απογοήτευση προς τις τοξικές συμπεριφορές των ανθρώπων, στις οποίες προσπαθούν να «κλείνουν τα αυτιά τους». Τι πρόκληση και αυτή! Πάντως, εδώ, η μελωδία «αγκαλιάζει» τους στίχους. Είναι τέτοια η δομή της που αφήνει στο άτομο που ακούει το κομμάτι, τα περιθώρια να χάνεται στο νόημα των στίχων και να στοχάζεται.
Οι Queens of The Stone Age, πιο ήρεμοι και σταθεροί, ρυθμικά τουλάχιστον, φαίνεται πως αποφασίζουν να κάνουν το επόμενο βήμα προς την αποκατάσταση του χαμένου εαυτού…
Οδεύουμε αργά και σταθερά προς τον προορισμό του «ταξιδιού». Σύμφωνα με τα όσα μας παρουσιάζουν οι Queens of The Stone Age, προορισμός μοιάζει να είναι η εσωτερική ανακούφιση. Η λύτρωση. Και κάπου εκεί, ξεκινάει το κομμάτι “Sicily” με γερή δόση «βρώμικου» desert ήχου. Ο συνδυασμός της μπότας, των στιβαρών μπασογραμμών και του ’90s grunge ήχου στις κιθάρες αποτελούν δικαίωση των υψηλών προσδοκιών που χτίζονται εδώ και χρόνια από τις κυκλοφορίες των Queens of The Stone Age. Παρά την τάση για σχετικά συχνή τροποποίηση του lineup τους, οι Queens of The Stone Age έχουν δηλώσει ξεκάθαρα την ταυτότητά τους. Με κάθε κυκλοφορία τους την εμπλουτίζουν με έναν εμπεριστατωμένο τρόπο που δεν απογοητεύει.
Οι Queens of The Stone Age, μέσω του In Times New Roman, μας παρουσιάζουν με λιτό, σαφή και εύστοχο τρόπο, μια κατάθεση ψυχής
Βρισκόμαστε μία ανάσα πριν από το τέλος του δίσκου και ακούγεται το κομμάτι “Emotion Sickness“. Αποπνέει τόση περιπλοκότητα όση βρίσκεται και στην ψυχοσύνθεση που παρουσιάζεται στα περισσότερα τραγούδια του In Times New Roman. Όπως έχει δηλώσει ο Joshua Homme σε συνέντευξή του, διανύει μία περίοδο βυθισμένη στη θλίψη και την απώλεια. Θα είναι ψέμα να ειπωθεί πως δεν εκδηλώνεται μέσω της μουσικής της μπάντας. Άλλωστε και το κομμάτι “Emotion Sickness”, αποτελεί διέξοδο του πόνου και της θλίψης από μια απώλεια. Πηγή έμπνευσης του τραγουδιού αποτέλεσε το ομότιτλο κομμάτι των Αυστραλών Silverchair.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του δίσκου, η αβεβαιότητα, το συναισθηματικό μούδιασμα και ο πόνος ακολουθούν τον ακροατή. Αυτά κορυφώνονται και γίνεται προσπάθεια απομυθοποίησής τους με το τελευταίο τραγούδι, “Straight Jacket Fitting“. “To face down your demons, you’ve got to free them” τραγουδά ο Homme, συνοδευόμενος από έναν οξύ μα συνάμα γλυκό ήχο στις μελωδίες. Η φωνή του ακούγεται ταλαιπωρημένη από τα «δεινά» που εξιστορεί στο δίσκο. Οι μελωδίες «ακολουθούν τα βήματά του», με αποτέλεσμα να υπάρχει η πλήρης αντιστοιχία ανάμεσα στις μελωδίες, το νόημα και τη συνολική ατμόσφαιρα του δίσκου.
Η αβεβαιότητα, το συναισθηματικό μούδιασμα και ο πόνος, που ακολουθούν τον ακροατή καθ’ όλη τη διάρκεια του δίσκου, κορυφώνονται και γίνεται προσπάθεια απομυθοποίησής τους με το τελευταίο τραγούδι, "Straight Jacket Fitting"
Θα παρομοίαζα το In Times New Roman με ένα καυτό μεσημέρι του καλοκαιριού στην πόλη. Ανάμεσα στα τσιμέντα που οριακά λιώνουν και τον αέρα που ανακυκλώνεται, με συνέπεια τη δυσφορία. Η νέα κυκλοφορία των Queens of The Stone Age αποτελεί λίθο στο οχυρό του διαρκώς εξελισσόμενου ήχου τους. Υπάρχουν κομμάτια που ξεχωρίζουν για τα γκρουβάτα riffs, την ένταση και την ανατριχιαστικά ακριβή μετάδοση των συναισθημάτων και των σκέψεων των καλλιτεχνών. Όμως, υπάρχουν και κομμάτια, τα οποία σε μία βδομάδα από τώρα δε θα θυμάμαι ότι τα άκουσα. Κλείνοντας, δηλώνω περίεργη και αναμένω να παρατηρήσω πώς θα συνεχίσει η μουσική πορεία των τιτάνων της stoner σκηνής, Queens of The Stone Age.
Artist: Sober On Tuxedos
Album: Good Intentions
Label: Heaven Music
Release Date: 11/12/2020
Genre: Nu Metal, Metalcore
Artist: Queens of the Stone Age
Album: …In Times New Roman
Label: Matador Records
Release Date: 16/06/2023
Genre: Alternative Rock
1. Obscenery
2. Paper Machete
3. Negative Space
4. Time & Place
5. Made to Parade
6. Carnavoyeur
7. What The Peephole Say
8. Sicily
9. Emotion Sickness
10. Straight Jacket Fitting
Producer: Queens of the Stone Age
Queens of the Stone Age: Josh Homme (Φωνή, κιθάρα, πιάνο), Troy Van Leeuwen (Κιθάρα, πλήκτρα, synths, φωνή), Michael Shuman (Μπάσο, synths, φωνή), Dean Fertita (Πλήκτρα, synths, κιθάρα, φωνή), Jon Theodore (Τύμπανα)
Queens of the Stone Age: Queens of the Stone Age (OW) | Facebook | Instagram | Twitter | YouTube | Spotify | Bandcamp | Deezer | TikTok | Tidal | Soundcloud | Apple Music
Queens of the Stone Age
Η νέα κυκλοφορία των Queens of The Stone Age αποτελεί λίθο στο οχυρό του διαρκώς εξελισσόμενου ήχου τους. Υπάρχουν κομμάτια που ξεχωρίζουν για τα γκρουβάτα riffs, την ένταση και την ανατριχιαστικά ακριβή μετάδοση των συναισθημάτων και των σκέψεων των καλλιτεχνών. Όμως, υπάρχουν και κομμάτια, τα οποία σε μία βδομάδα από τώρα δε θα θυμάσαι ότι τα άκουσες.