Θυμηθείτε εκείνη την πρώτη φορά που ακούσατε αυτό το κάτι σαν γκονγκ να ηχεί. Εκείνα τα απόκοσμα εφέ που μοιάζουν με κραυγές. Και μόλις όλα αυτά υποχωρίσουν, ένα ξερό thrash riff με άκρως ισοπεδοτική διάθεση, αρχίζει να σπέρνει τον όλεθρο με φόντο τον Εσταυρωμένο (όχι αυτόν στον Αιγάλεω). Όλα αυτά περιγράφουν τα πρώτα δευτερόλεπτα του video clip των Sepultura, “Arise”.

Στις αρχές των ‘90s ήταν προφανές ότι το heavy metal χρειαζόταν μία ανανέωση. Οι Sepultura δεν ήταν νέοι στο παιχνίδι το ’91. Η μπάντα είχε χτίσει ένα σημαντικό κοινό με κυκλοφορίες όπως το “Morbid Visions” και το “Schizophrenia”. Το “Beneath the Remains” του ‘89, το πρώτο άλμπουμ της μπάντας με την Roadrunner Records, τους είχε βγάλει στον αφρό, με κομμάτια όπως τα “Inner Self” και “Stronger Than Hate” να αρχίζουν να γίνονται ύμνοι για το παγκόσμιο thrash metal. Αλλά ακόμα έτσι, οι Sepultura έμοιαζαν να μην ικανοποιούνται με το όσα είχαν πετύχει.

Το “Arise” είναι ο ήχος μιας μπάντας που αγκαλιάζει αυτό που κάνει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. H μεγάλη διαφορά του από τους προκατόχους τους έγκειται στον έλεγχο. Στους προηγούμενους δίσκους τους, οι Sepultura ακούγονταν ξέφρενοι, όμως, στο “Arise”ελέγχουν τα πάντα. Το καλύτερο, ωστόσο, είναι άλλο. Είναι ότι όλα αυτά τα πετυχαίνουν χωρίς να θυσιάζουν κάτι από την ταχύτητά τους. Τα riffs του είναι μελετημένα και ακριβή, το drumming είναι ενθουσιώδες, αλλά ποτέ επιδεικτικό, και τα φωνητικά έχουν πλέον μετατραπεί σε βρυχηθμό. Bottom line, «Το “Arise” ήταν ο σπόρος από τον οποίο άνθισε το “Roots», όπως εύστοχα είχε περιγράψει ο Andreas Kisser.

Το “Arise” είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς μίας μπάντας που φτάνει τον thrash/death ήχο στη φυσιολογική του εξέλιξη

Τον Αύγουστο του 1990, το συγκρότημα ταξίδεψε στη Φλόριντα για να δουλέψει πάνω στο άλμπουμ. Ο Scott Burns επανέλαβε το ρόλο του ως παραγωγός και μηχανικός ήχου, με μία σημαντική, όμως, διαφορά. Οι Sepultura βρίσκονταν στο στούντιο του σπιτιού του, το Morrisound, ένα στούντιο κατάλληλα εξοπλισμένο για την ηχογράφηση του οράματος των Βραζιλιάνων. Η Roadrunner, μάλιστα, έδειξε πόσο τους πιστεύει δίνοντάς τους ένα ποσό 40.000 δολαρίων για τις ανάγκες της ηχογράφησης. Αυτό έλυσε τα χέρια της μπάντας και του παραγωγού, επιτρέποντας σε Igor Cavalera και Burns να περάσουν μια ολόκληρη εβδομάδα δοκιμάζοντας μόνο τα κουρδίσματα του drum kit και πειραματιζόμενοι με την πρακτική των μικροφώνων.

Sepultura: Arise | Κάνοντας το καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον

Το line-up των Sepultura ήταν το ίδιο όπως και σε όλη τη διάρκεια της τότε δισκογραφικής τους ιστορίας. Ο Max Cavalera ήταν στις κιθάρες και τα φωνητικά, ο αδελφός του Igor Cavalera στα τύμπανα, ο Andreas Kisser ήταν ο lead κιθαρίστας και ο Paulo Jr. πιστωνόταν ως μπασίστας της μπάντας. Σε μια ανατροπή, ο Paulo Jr. δεν έπαιξε στην πραγματικότητα μπάσο στο άλμπουμ, ήταν ο Andreas Kisser που στην πραγματικότητα ηχογράφησε τα μέρη του μπάσου.

Παρόλο που ο Andreas Kisser δήλωσε ότι το “Arise” «πήρε πολλές από τις ίδιες κατευθύνσεις» με το προηγούμενο άλμπουμ τους, “Beneath the Remains”, ήταν σαφές ότι η μουσική τους άλλαζε. Ο συνήθης καταιγιστικός ρυθμός των Sepultura έγινε λίγο πιο «ήπιος», ο Igor άρχισε να χρησιμοποιεί groove-φορτωμένους ρυθμούς. Σύμφωνα με τον Don Kaye, το άλμπουμ «αντιπροσώπευε ένα συγκρότημα που πήγαινε τον αρχικό death/thrash ήχο του στη λογική του εξέλιξη».

Τον Ιανουάριο του 1991, στο Rock in Rio 2, οι Sepultura έπαιξαν μπροστά σε 70.000 κόσμο

Η μουσική άλλαζε ραγδαία το 1991 και οι Sepultura αυτό το αντιλήφθηκαν πρώτα και κύρια ως ακροατές. Στο “Arise” βρίσκουμε και μη metal επιρροές επιρροές όπως οι Einstürzende Neubauten, Nine Inch Nails, The Young Gods και Ministry, μπάντες τις οποίες τα μέλη της μπάντας εξερευνούσαν. Ενώ η μουσική στο “Arise” ήταν ως επί το πλείστον στο ίδιο death/thrash στυλ που τους γνωρίζαμε, ήταν σαφές ότι ο ήχος των Sepultura αποκτούσε μια πειραματική πλευρά.

Μόλις μια μέρα μετά την ολοκλήρωση της ηχογράφησης του “Arise”, το συγκρότημα ξεκίνησε μια μικρή headlining περιοδεία με Obituary και Sadus. Αυτή ήταν η αρχή μιας διετούς περιοδείας, τη μεγαλύτερη δηλαδή σε διάρκεια στην καριέρα των Sepultura. Τον Ιανουάριο του 1991, προσκλήθηκαν να παίξουν στο Rock in Rio 2, όπου την εμφάνισή τους παρακολούθησαν 70.000 θεατές.

Πριν αναχωρήσουν από τη Βραζιλία για μια ευρωπαϊκή περιοδεία στα μέσα του 1991, οι Sepultura έδωσαν άλλη μια συναυλία στο Σάο Πάολο, τη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Η τοπική στρατιωτική αστυνομία περίμενε 10.000 άτομα να παρευρεθούν, όμως, εν τέλει εμφανίστηκαν 30.000. Το πλήθος ήταν ανεξέλεγκτο και έτσι στο τέλος του live, έξι άνθρωποι είχαν τραυματιστεί, 18 είχαν συλληφθεί και ένας είχε δολοφονηθεί με τσεκούρι. Στη συνέχεια οι Sepultura κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια θέση σε δύο από τις πιο περιζήτητες περιοδείες του 1992. Η μία έγινε με Ozzy Osbourne, ο οποίος προωθούσε το πολυπλατινένιο “No More Tears”, ενώ η δεύτερη περιοδεία έγινε με τους Ministry.

To “Arise” με την κυκλοφορία του έλαβε αποθεωτικές κρτιικές, μάλιστα ήταν ο πρώτος δίσκος των Sepultura που μπήκε στα charts του Billboard. Ήταν επίσης ο πρώτος δίσκος τους που έγινε χρυσός, πουλώντας 25.000 αντιτύπων στην Ινδονησία. Μέχρι το 1993, το άλμπουμ είχε πουλήσει 1 εκατομμύριο αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και είχε γίνει πλατινένιο σε διάφορες χώρες.

Τις τότε θριαμβευτικές κριτικές του “Arise”, διαδέχτηκαν οι παρουσίες του σε κάθε σχέτικη λίστα “best of”

Μέχρι σήμερα, με τόση μουσική να έχει κυκλοφορήσει, ελάχιστα άλμπουμ αντέχουν απέναντι στον θυμό του “Arise”. O ξέφρενος ρυθμός του “Murder“, η αποκαλυπτική έκταση του “Altered State” και η σαδιστική ορμή του “Infected Voice” ακούγονται πιο απειλητικά από τη συντριπτική πλειοψηφία δίσκων που επιδιώκουν το ίδιο πράγμα. Και μπορεί το “Arise” να ήταν ο προπομπός του “Roots”, αλλά αυτόνομα παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα έργα του heavy metal.

Σήμερα, η κληρονομιά των Sepultura είναι από τις πιο πολύπλευρες. Εν μέρει thrash, εν μέρει groove, εν μέρει nu-metal, όλα μαζί υφασμένα σε έναν ιστό από πρωτόγονο drumming και tribal αισθητική. Το “Arise” συγκεκριμένα, θεωρείται από πολλούς η καλύτερη στιγμή των Sepultura. Τις τότε θριαμβευτικές κριτικές αντικατέστησαν οι σημερινές του παρουσίες σε κάθε σχετική “best of” λίστα. Όμως, η μεγαλύτερη απόδειξη της σημασίας του είναι η επιρροή του στο ευρύτερο heavy metal, με μπάντες από κάθε φάσμα να κατονομάζουν τους Sepultura και το “Arise” ως πηγές έμπνευσής τους.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Sepultura

Album: Arise

Label: Roadrunner

Release Date: 25/03/1991

Genre: Thrash Metal, Death Metal

1. Arise

2. Dead Embryonic Cells

3. Desperate Cry

4. Murder

5. Subtraction

6. Altered State

7. Under Siege (Regnum Irae)

8. Meaningless Movements

9. Infected Voice

Producer: Scott Burns

Sepultura: Max Cavalera (Φωνή, κιθάρα), Andreas Kisser (Κιθάρα, μπάσο), Igor Cavalera (Τύμπανα)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version