2011: οι Current 93 γεμίζουν με ευκολία το Gagarin. Προσφέρουν ένα show που επικεντρώνεται στην τότε πρόσφατη περίοδό τους χωρίς να πολυκοιτούν το παρελθόν. Συγκλονιστικοί μεν, αλλά κάτι έλειπε. Αυτή η αίσθησηπου έχεις όταν λες το όνομά τους και αυτόματα κινείσαι σε neofolk ήχους με αγγλική ούγια. Σίγουρα η avant garde-weirdo περίοδός του έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά πώς να το κάνουμε ρε παιδιά. Λείπει το κεντρικό μέρος της εμπειρίας που έχουμε κατασκευάσει στον ορίζοντα των προσδοκιών μας. Και θα έλειπε για 13 χρόνια. Μέχρι να ανακοινωθεί η επιστροφή τους και να ανανεωθεί το ραντεβού με τον πολυάσχολο κύριο Tibet.

Με το κέντρο να τελεί υπό σύγχυση λόγω των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων λόγω μαραθώνιου το Ωδείο Αθηνών γεμίζει όχι απευθείας μα σταδιακά. Γνώριμα πρόσωπα που έχεις πετύχει ανά τα χρόνια, μέλη μπαντών, παιδιά που πλέον τους ρίχνεις μια δεκαετία αλλά αγάπησαν τη μουσική τους και είναι εκεί για να τους δουν. Πολυσυλλεκτικό μα ταυτόχρονα και περίεργα ομοιογενές πλήθος. Η αίθουσα γεμίζει και η αρχή γίνεται με το σετ του Davide Pepe.

Ο υπεύθυνος για τα ψηφιακά ηχοχρώματα και τις προβολές του συγκροτήματος αφοσιώνεται πλήρως σε μια digital noise/drone εξερεύνηση αφηρημένων εννοιών. Από τη βοή της πόλης μέχρι την ενδοσκόπηση στο ανθρώπινο σώμα και τη μετατροπή γνώριμων εικόνων σε glitched εφιάλτες. Άλλοτε συγγενής μιας κρίσης πανικού στη μέση της Σταδίου και άλλοτε ambient σαν ένα απόγευμα στο κρεβάτι, ξενίζει όσους δεν έχουν επαφή με τους ήχους του. Ή έστω με την πρώιμη περίοδο των Current 93. Και για κάποιο λόγο ο συνδυασμός των ηχοτοπίων του με τα «Συγγνώμη, αυτή είναι η Γ25 ή η Δ25;» όσων έφταναν εκείνη την ώρα, κόλλησε απίστευτα. Είναι αλήθεια αυτά; Είμαι εγώ βλαμμένος; Ποιος ξέρει; Εμένα με ευχαρίστησε. Και αποτέλεσε το τέλειο προοίμιο της εισόδου της υπόλοιπης μπάντας

Ζούμε τις πρώιμες μέρες των Current 93 με τα μάτια του σήμερα

Γιατί ένας ένας βγαίνουν στη σκηνή μετά το σετ του Pepe και επιδίδονται σε ένα οργιαστικό, θορυβώδες και απόλυτα ανατριχιαστικό ηχητικό σύνολο που με την άφιξη του David Tibet φανερώνει πως πρόκειται για το “Ach Golgotha (Maldoror Is Dead)”. Τόσο μεγάλη βουτιά στο παρελθόν μόνο τρόμο μπορεί να προκαλέσει. Και επειδή φυσικά μιλάμε ια τους Current 93 το κομμάτι κλείνει με το Rivers of Babylon να δίνει τον «άλλο» τόνο της μπάντας.

Και έπειτα, η κατάβαση ξεκινά αργά και μεθοδικά. Γιατί το “Thunder Perfect Mind” είναι αριστούργημα και το “The Descent of Long Satan And Babylon” μόνο χαμόγελα προκαλεί. Τουλάχιστον πριν αρχίσει η καταβύθιση στο δίδυμο της περιόδου Imperium, Be και Alone. Ονειρεμένη αρχή που όμως είναι αλήθεια. Το ζούμε. Δεν είναι φαντασίωση ούτε ανεκπλήρωτη επιθυμία. Ζούμε τις πρώιμες μέρες των Current 93 με τα μάτια του σήμερα. Και ενδιάμεσα ο Tibet φεύγει από τη σκηνή για να φιλήσει τη σύντροφό του. Ναι, τέτοιο ήταν το κλίμα.

Πριν την «επιστροφή στο παρόν της μπάντας, άλλη μια έκπληξη από το παρελθόν. Το “This Carnival Is Dead And Gone” από το “All The Pretty Little Horses” ανεβάζει τις ταχύτητες και ο Tibet «λυσσάει». Κάνοντάς μας να απορούμε πως είναι δυνατόν να ακούγεται ίδια η φωνή του τόσα χρόνια μετά.

Και ήρθε η ώρα να θυμηθούμε ότι οι Current 93 τα τελευταία χρόνια έβγαλαν δίσκους που αγγίζουν την μέχρι 1998 εποχή τους. Γιατί η τριπλέτα Bright Dead Star/A Thousand Witches/The Bench And The Fetch από το “The Light Is Leaving Us All” αποδεικνύεται ένα σπαραξικάρδιο ενιαίο αφήγημα.

Έχουμε ανάγκη από συναυλίες σαν των Current 93

Που αν στο δίσκο είναι ένα γλυκόπικρο άκουσμα, ζωντανά γιγαντώνεται σε μια συγκλονιστική κατάθεση ψυχής.  Και μετά από αυτό, ξανά βουτιά στο παρελθόν με τα “Mary Waits In Silence” και “In The Heart of The Wood” για ένα διάλειμμά πριν την παρουσίαση του νεότερου υλικού τους από το “If A City Is Built Upon A Hill”. Και ω θεοί, τι κομματάρα και τι έμπνευση είναι το “There Is No Zodiac”.

Η θλίψη και τα δάκρυα εν συνεχεία θα έχουν την τιμητική τους. Γιατί το “A Sad Sadness Song” στίχο προς στίχο είναι γραμμένο για να σου πατήσει την καρδιά. Και να βουρκώσεις όχι εκβιαστικά αλλά πηγαία σαν ταινία του Ozu. Το “Death of The Corn” με το “Hourglass For Diana” κλείνουν το κυρίως μέρος της συναυλίας με σαφώς πιο uptempo τρόπο. Έξοδος και χειροκρότημα.

Μέχρι τουλάχιστον να επιστρέψουν και αφού ο Tibet αναφέρει τον γάτο που υιοθέτησαν με τη σύντροφό του στην Κέα, μας κερνάνε ένα Happy Birthday Pigface Christus. Και επειδή «δεν πάνε πουθενά» χωρίς το χιτάκι τους, ένα “Oh Coal Black Smith” να μετατρέπει ένα φρικτό γεγονός σε σχεδόν παιδικό τραγούδι. Ένα τελευταίο δάκρυ με το γραμμένο για τον πατέρα του “Sleep Has His House” πριν το γλυκόπικρο αντίο του “Hushabye Mountain”.

Με τέτοιο σέτλιστ, τέτοιο ήχο και την ίδια την παρουσία μορφών όπως ο David Tibet και ο Andrew Liles στον ίδιο χώρο, δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως η κορυφαία τους εμφάνιση σύμφωνα και με τους παλιότερους. Έλειψαν μα γέμισαν γενναία το κενό. Και μακάρι να μην ξαναϋπάρξει άλλο ή τουλάχιστον μεγάλο. Γιατί έχουμε ανάγκη από τέτοιες συναυλίες.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Ach Golgotha (Maldoror Is Dead)

Rivers of Babylon

The Descent of Long Satan and Babylon

Be

Alone

This Carnival Is Dead and Gone

Bright Dead Star

A Thousand Witches

The Bench and the Fetch

Mary Waits In Silence

In the Heart of the Wood and What I Found There

If a City…

There Is No Zodiac

Clouds at Teatime

A Sadness Song

The Death of the Corn

Hourglass for Diana

Encore:

Happy Birthday Pigface Christus

Oh Coal Black Smith

Sleep Has His House

Hushabye Mountain

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version