Οι Αυστριακοί post-black metallers Harakiri For The Sky κυκλοφόρησαν πρόσφατα ένα φοβέρο album, το “Maere”. Με εφόδιο τον δίσκο αυτόν, άρχισαν να ταξίδευουν σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη για συναυλίες. Μοιραία ο δρόμος τούς έβγαλε και στη χώρα μας, με δύο στάσεις. Οπότε βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον frontman τους τον JJ για τη νέα τους κυκλοφορία, την post-covid εποχή των συναυλιών, ακόμα και για τους Placebo!

Καλησπέρα και ξανα-καλωσήρθατε στην Ελλάδα! Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια από την τελευταία σας εμφάνιση εδώ και σίγουρα μας λείψατε! Όλοι πέρασαν πολλά τα τελευταία χρόνια, αλλά ευτυχώς οι συναυλίες γυρνάνε σιγά σιγά στις ζωές μας. Πώς νοιώθετε που αρχίζετε να παίζετε ξανά live και να κάνετε περιοδεία;

JJ: Νομίζω ότι θα μου πάρει λίγο χρόνο να δεχτώ την “κανονικότητα” Δεν μπορώ να το εμπιστευτώ. Δεν είμαι και πολύ σίγουρος ότι ο χρόνος θα θεραπεύσει τις πληγές της πανδημίας, της πολιτικής κατάστασης και των ίδιων των ανθρώπων στην κοινωνία μας. Δεν είμαι σίγουρος αν θα ξεχάσω εύκολα το ποσο εγωκεντρική ήταν η συμπεριφορά των ανθρώπων γύρω μου, κοιτάζοντας μόνο τους εαυτούς τους.

Κανείς δεν περίμενε ότι οι HFTS δε θα έκαναν καλή δουλειά στο "Maere", ωστόσο αυτοί κυκλοφόρησαν ένα έπος | Harakiri for the Sky: Mӕre | Album Review

Οπότε, ελπίζουμε ότι επανερχόμαστε κανονικά σε ότι αφορά τις συναυλίες και τις περιοδείες, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι θα επανέλθει ποτέ η κοινωνία μας. Αλλά ανυπομονονώ να παίξουμε και να παρακολουθήσουμε συναυλίες, να πάμε σε festivals, περιοδείες και τα λοιπά. Ήταν πραγματικά πολύς ο καιρός της αβεβαιότητας και ελπίζουμε ότι φτάνει στο τέλος.

Το τελευταίο σας album, “Maere”, κυκλοφόρησε τον περασμένο Ιανουάριο και φαντάζει σαν ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των Harakiri For The Sky. Έχετε και κάποιους guests, όπως τον Stephane “Neige” Paut από τους Alcest και τον ανώνυμο τραγουδιστή των μυστήριων Gaerea, που σίγουρα εμπλoύτισαν την μουσική και τους στίχους των τραγουδιών σας. Γιατί διαλέξατε τους συγκεκριμένους καλεσμένους και πως άλλαξε η διαδικασία σύνθεσης από το προηγούμενο “Arson”;

Ως μπάντα, ως άτομο ή ως στιχουργός, δεν πρέπει να υπάρχει ποτέ στασιμότητα. Ωριμάζεις από album σε album, από χρόνο σε χρόνο και σε κάθε κεφάλαιο της ζωής σου. Και αυτό είναι πολύ καλό. Στη συνέχεια, γίνεσαι πιο έμπειρος, ξέρεις τι σου αρέσει και τι όχι. Για αυτό το λόγο, πιστεύω ότι το “Maere” είναι η πιο ισορροπημένη δουλειά των Harakiri for the Sky μας μέχρι τώρα. Eίμαστε πολύ περήφανοι με το αποτέλεσμα της δουλειάς μας. Όσον αφορά τον τραγουδιστή των Gaerea, μοιραζόμαστε μία αγάπη για hardcore σχήματα, όπως οι Modern Life Is War, Converge, Defeater και άλλα. 

Γνωρίστηκε με τον Matthias στην Πορτογαλία πριν πολλά χρόνια και γίναμε φίλοι από τότε. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σας πω για τον Neige. Είναι μία ιδιοφυία και οι Alcest, όπως και οι Amesoeurs, είναι ένας από τους κύριους λόγους που δημιουργηθήκαμε. Έπειτα, τα φωνητικά του και τα screams του είναι απίστευτα. Επίσης, είναι ο πιο συμπαθητικός και down to earth τύπος που μπορείς να βρεις στην black metal σκηνή.

Το Maere είναι το όνομα ενός μυθολογικού πλάσματος που κάθεται στο στήθος σου την νύχτα, δυσκολεύοντας την αναπνοή και φέρνει εφιάλτες. Αυτή ήταν η ιστορία που ενέπνευσε την στιχουργική θεματολογία;

Ακριβώς. Ένας δαίμονας που κάθεται στο στήθος μου όταν κοιμάμαι είναι μία καλή μεταφορά για τους στίχους και τις ιστορίες που διηγούνται. Τα περισσότερα που γράφω είναι αυτοβιογραφικά. Συνεπώς, το “Maere” ως τίτλος έβγαζε νόημα, γιατί, παράλληλα, πάσχω από παράλυση ύπνου.

Το πρώτο offical video που κυκλοφορήσατε είναι το πρώτο track του δίσκου, “I, Pallbearer” και αφηγείται την ιστορία με έναν διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας ένα μέρος των στίχων και εικόνες να συμπληρώνουν τις λέξεις. Γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο κομμάτι ως πρώτη κυκλοφορία;

Διαλέξαμε αυτό το κομμάτι διότι νομίζω ότι είναι μία καλή σύνοψη όλου του album. Έχει τα post-rock parts, έχει τα γρήγορα και υστερικά black metal parts, ενώ στιχουργικά είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια του δίσκου. Η ιστορία είναι για τρεις ανθρώπος και την διπολική διαταραχή. Δύο από αυτούς είναι νεκροί. Επομένως, αυτοί ήταν οι λόγοι που διαλέξαμε τότε το “I, Pallbearer” ως πρώτο single.

Ένα μήνα μετά, κυκλοφορήσατε το δεύτερο video “Sing For The Damage We’ve Done”, με τη συμμετοχή του Neige από τους Alcest ως guest τραγουδιστή. Αυτό έχει διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την εικόνα, αλλά με κάποιο τρόπο νοιώθει οικείο και συνδεδεμένο με το “I, Pallbearer”. Ποια είναι η ιστορία σε αυτό το track και βοήθησε η συμμετοχή του Neige να συμπληρωθεί;

Νομίζω ότι το “Sing For The Damage We’ve Done” είναι ένα κλασσικό τραγούδι των Harakiri For The Sky. Αφορά δύο ανθρώπους σε μία τοξική σχέση, που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτή αλλά δεν μπορούν να ζήσουν και μαζί. Κάτω από την σημαία της αγάπης λοιπόν, κάνουν φρικτά πράγματα ο ένας στον άλλον, ένα άτομο που υποτίθεται ότι αγαπούν. Τα φωνητικά του Neige πιστεύω ότι ταιριάζουν τέλεια, γιατί υπάρχει σίγουρα ένας παλμός Alcest, όσον αφορά τη μουσική.

Το τρίτο σας video είναι το “Us Against December Skies”, ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια από το “Maere”. Μία ακόμα διαφορετική προσέγγιση, που δημιουργεί μία συννεφιασμένη, σκοτεινή ατμόσφαιρα ενός εφιάλτη. Πώς συνδέεται αυτή η εικόνα με τους στίχους του συγκεκριμένου;

Το συγκεκριμένο video έχει μία πιο artistic προσέγγιση, χωρίς να έχει κάποια άμεση σύνδεση με τους στίχους. Η ιστορία είναι για άλλη μια φορά αφιερωμένη στην χαμένη αγάπη και στον χρόνο που περνούν δύο άνθρωποι μαζί. Από τη μία πλευρά, ξέρουν ο ένας τον άλλο καλύτερα από οποιονδήποτε, από την άλλη είναι ξένοι. Πολύ άσχημη και παράδοξη κατάσταση. Όπως πιστεύω είναι και η ζωή γενικότερα.

Μία ερώτηση που μάλλον δέχεστε συχνά, αλλά σίγουρα πρέπει να κάνω. Κάνατε μία πολύ ενδιαφέρουσα διασκευή στο “Song To Say Goodbye” των Placebo, που “φέρατε” στα μέτρα σας πολύ περίτεχνα. Γιατί διαλέξατε Placebo και γιατί το συγκεκριμένο τραγούδι;

Χαχαχα ναι, νομίζω κάθε φορά μας ρωτάνε αυτό. Ο Matthias λοιπόν, είναι ένας από τους μεγαλύτερους fans των Placebo, νομίζω από το λύκειο, ίδια περίπου περίοδο που μου άρεσαν και εμένα. To “Song To Say Goodbye” και το videoclip του, κυκλοφόρησε περίπου την τελευταία χρονιά που πήγαινα σχολείο. 

Ήταν ένα πολύ έντονο καλοκαίρι, με πολλές άγρυπνες νύχτες, πάρτυ, ποτά και ερωτικές περιπέτειες. Εκείνο το καλοκαίρι έγραψα και τα πρώτα μου κομμάτια για την άλλη μου μπάντα, τους Karg. Οπότε, το συγκεκριμένο κομμάτι μου φέρνει πολλές ωραίες αναμνήσεις. Ταυτόχρονα, ο Matthias δυσκολευόταν να διαλέξει, γιατί του αρέσουν όλα. Άρα, κάναμε αυτό διασκευή.

Επίσημα, είστε duo, ο JJ ( aka Michael V. Wahntraum) και ο Matthias Sollak. Στις live εμφανίσεις σας, συνεργάζεστε με session μουσικούς, όπως o Mischa Bruemmer στα τύμπανα, ο Marrok σε κιθάρες και φωνητικά, ο Thomas Dornig στο μπάσο και τελευταία ο Kerim “Krimh” Lechner στα τύμπανα, που παίζει στους Septic Flesh, μεταξύ άλλων. Πώς λειτουργεί το να παίζετε με session μουσικούς;

Το να παίζεις live με session μουσικούς απλώς λειτουργεί σε επαγγελματικό επίπεδο. Δεν χρειάζονται πολλές πρόβες, αλλά πρέπει να γίνει δουλειά στο σπίτι. Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι μουσικοί που συνεργαζόμαστε το παίρνουν πολύ σοβαρά, οπότε δεν έχουμε ποτέ κάποιο πρόβλημα. Πραγματικά, φοβεροί τύποι και τους ευχαριστούμε για το πάθος και τον χρόνο τους.

Οι Harakiri for the Sky φτιάχτηκαν σε μια εποχή όπου οι δίσκοι ήταν μια ανάμνηση από το παρελθόν. Πώς σας φαίνεται που πρέπει να εκτίθεται το υλικό σας σε αμέτρητες πλατφόρμες streaming, στο YouTube, το Apple Music, το Spotify, σε ψηφιακά δισκάδικα και όλη αυτή η τεχνολογία που άλλαξε τη μουσική βιομηχανία; Σας «λείπει» η εποχή του βινυλίου ή του CD, μια εποχή που δεν προλάβατε ως καλλιτέχνες αλλά μόνο ως νεαροί ακροατές;

Πιστεύω πως οι νέοι νιώθουν την ίδια «σύνδεση» μέσω του streaming, όπως εμείς που αγοράζαμε cd. Αλλά χαίρομαι που ακόμα υπάρχουν δισκάδικα. Ακόμα μου αρέσει να αγοράζω και να ανταλλάσσω μουσική σε δίσκους, ωστόσο δεν έχω θέμα με την αλλαγή. Το μόνο αρνητικό είναι οι εταιρείες που «τρέχουν» τα streaming και η αντιμετώπιση των καλλιτεχνών στο οικονομικό κομμάτι.

Και τώρα, η ερώτηση που όλοι μισούν, αλλά πάντα έχει πλάκα! Τι επιφυλλάσει το μέλλον; Περιοδεία για όσο περισσότερο γίνεται ή καινούρια μουσική στα σκαριά;

Χαχαχα, δεν μπορώ σου πω σίγουρα. Το πλάνο είναι να κάνουμε live shows και περιοδεία για το “Maere” για τον επόμενο χρόνο. Ανακοινώσαμε περιοδεία στην Νότια Αμερική και πολλά άλλα γαμάτα. Υπάρχει, επίσης, μία headline tour στην Ευρώπη τον Ιανουάριο του 2023. 

Μπορεί μετά από αυτό να αρχίσουμε να δουλεύουμε νέα κομμάτια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα κάνουμε live εμφανίσεις. Μπορεί, επίσης, να “φρενάρουμε” λίγο μετά από ένα γεμάτο 2022, καλώς εχόντων των πραγμάτων. Ελπίζουμε ότι όλα θα λειτουργήσουν καλά για εμάς και τη live μουσική φέτος! Fingers crossed!

Σας ευχαριστώ πολύ που απαντήσατε στις ερωτήσεις μου και ελπίζω να μην σας κούρασα. Θα χαρώ πάρα πολύ να γνωριστούμε από κοντά στις 12 Μαρτίου στο Temple Athens. Ο επίλογος δικός σας!

Ευχαριστούμε πολύ για την συνέντευξη! Θα τα πούμε σε λίγες μέρες! Stay Gold!

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Share.
Exit mobile version