Δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούν οι κυκλοφορίες των ‘80s για να δείξουμε πόσο δύσκολο ήταν να ξεχωρίσεις. Αν το κατάφερνες, ήταν σίγουρο ότι είχες μία δόση τύχης, μα κυρίως, ασυνήθιστα πολύ ταλέντο. Αναφορικά με το πρώτο, δεν ξέρω κατά πόσο είχαν· για το δεύτερο, όμως, είμαι σίγουρος. Σε μια χρονιά όπου τα “Operation: Mindcrime” και “Seventh Son of a Seventh Son” εμφανίστηκαν στα ράφια των δισκοπωλείων, οι Crimson Glory κατάφεραν να τα κοιτάξουν στα μάτια με το δεύτερο άλμπουμ τους, το “Transcendence”.

Οι Crimson Glory δημιουργήθηκαν στη Sarasota της Φλόριντα ως Beowulf στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Τα αρχικά μέλη – ο Jon Drenning και ο Ben Jackson στις κιθάρες, ο Jeff Lords στο μπάσο και ο Dana Burnell στα τύμπανα – δημιούργησαν ένα ξεχωριστό στυλ με την πάροδο του χρόνου. Όμως, ήταν η προσθήκη του Midnight, ενός τραγουδιστή με εντυπωσιακό εύρος, που εδραίωσε την ταυτότητά τους. Μετά το επιτυχημένο ντεμπούτο του 1986, το συγκρότημα επέστρεψε στο στούντιο με σκοπό να δημιουργήσει κάτι μνημειώδες.

Το “Transcendence” αναπτύσσεται όχι ως άλμπουμ, αλλά περισσότερο ως ταξίδι στη φαντασία, με κάθε θέμα του να ζωντανεύει από τη φωνή του Midnight. Το εναρκτήριο κομμάτι, “Lady of Winter”, δίνει τον τόνο, με τα φωνητικά του Midnight να γλιστρούν πάνω από περίπλοκα κιθαριστικά μέρη. Οι αινιγματικοί, μυστικιστικοί στίχοι σε οδηγούν μέσα σε ένα τοπίο με απόκοσμη ομορφιά.

Πέρα από την επιθετικότητα, το “Transcendence” αποκαλύπτει την ικανότητα των Crimson Glory να δημιουργούν μπαλάντες. Το “Painted Skies” ανοίγει απαλά με μια ηρεμία που ξεγελά, ενώ η φωνή του Midnight ηχεί μελαγχολική. Η ερμηνεία του είναι ωμή και γεμάτη λαχτάρα, ειδικά όταν τραγουδάει: «Spread your wings, you can fly / But the dove is never free». Στο ρεφρέν, τα riffs αποτυπώνουν την αντίθεση μεταξύ ελπίδας και απόγνωσης – μια δυαδικότητα που ο Midnight και η μπάντα αποδίδουν άψογα.

Το “Transcendence” χτίζει μια εννοιολογική αφήγηση που σε ενθαρρύνει να εξερευνήσεις πέρα από το φυσικό και να εμπλακείς με το μεταφυσικό

Μετά το “Painted Skies” ακολουθεί το “Masque of the Red Death”, εμπνευσμένο από το κλασικό έργο του Edgar Allan Poe. Η ένταση του κομματιού αναδεικνύει τις πιο στοχαστικές στιγμές του άλμπουμ, με riffs που θυμίζουν τον ήχο του Ozzy Osbourne της δεκαετίας του ’80 και των πρώιμων Queensrÿche. Εδώ, η φωνή του Midnight αγγίζει ένα εντυπωσιακό εύρος, με κάθε κραυγή να προσθέτει επείγοντα χαρακτήρα στην αφήγηση του τραγουδιού.

Το “In Dark Places” αναδεικνύεται ως το στολίδι του άλμπουμ. Αυτό το επτάλεπτο κομμάτι σε ξεναγεί σε ένα μέρος γεμάτο από σκοτεινούς ήχους, εξερευνώντας θέματα σκοταδιού και απομόνωσης. Οι θρήνοι του Midnight δημιουργούν μια gothic ατμόσφαιρα. Το σόλο του Drenning σε παρασύρει βαθύτερα στη μυσταγωγία του κομματιού, αφήνοντας ανεξίτηλο το σημάδι του.

Crimson Glory, Transcendence

Ο τίτλος “Transcendence” ταιριάζει απόλυτα με τη θεματολογία του άλμπουμ. Το άλμπουμ χτίζει μια εννοιολογική αφήγηση που σε ενθαρρύνει να εξερευνήσεις πέρα από το φυσικό και να εμπλακείς με το μεταφυσικό. Το ομώνυμο κομμάτι κλείνει το άλμπουμ με μια απόκοσμη ατμόσφαιρα. Η απαλή φωνή του Midnight συνδυάζεται με αρπέτζιο στην κιθάρα και αιθέρια χορωδία, καθώς τραγουδά για τη θνητότητα και τη μετά θάνατον ζωή. «Fear not the reaper’s blade. It does not mean the end», διαβεβαιώνει.

Οι ασημένιες μάσκες των Crimson Glory προσθέτουν στη μυσταγωγία τους και ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη σκηνή των ‘80s. Ενώ αρκετοί τις είδαν ως τέχνασμα, η μπάντα τις χρησιμοποίησε για να προστατεύσει την ανωνυμία της, δίνοντας έμφαση στη μουσική και όχι στα μέλη. Αυτή η μυστηριώδης αισθητική ενίσχυσε τις φιλοσοφικές προεκτάσεις του άλμπουμ.

Με το “Transcendence” οι Crimson Glory απέδειξαν εμφατικά ότι ανήκουν στην ελίτ

Αν και οι Crimson Glory διέθεταν εξαιρετικό ταλέντο, δεν έφτασαν τη φήμη των Queensrÿche ή των Fates Warning. Οι εσωτερικές εντάσεις και οι δημιουργικές διαφορές μείωσαν την παραγωγικότητά τους, αλλά η επιρροή τους παραμένει σημαντική. Συγκροτήματα όπως οι Kamelot, οι Conception και οι Dream Theater αναγνωρίζουν ότι οι Crimson Glory συνέβαλαν στη συγχώνευση της έντασης του power metal με τον στοχασμό του progressive metal.

Σήμερα, το “Transcendence” παραμένει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ισορροπίας τεχνικής δεξιοτεχνίας και συναισθήματος. Μάλιστα, ο τρόπος με τον οποίο το κάνει είναι τόσο ξεχωριστός που λίγες μπάντες το κατάφεραν. Τα φωνητικά του Midnight, που συχνά συγκαταλέγονται στα καλύτερα του metal, ενσαρκώνουν δύναμη και ευαισθησία, ένα σπάνιο συνδυασμό που ενισχύει την ατμόσφαιρα του άλμπουμ.

Περισσότερες από τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του, το “Transcendence” συνεχίζει να εμπνέει και να παραμένει επίκαιρο. Σε μια εποχή που το metal διακλαδίστηκε σε πολλές κατευθύνσεις, το άλμπουμ αυτό έλαμψε ως φάρος καινοτομίας, υπερβαίνοντας τα είδη μέσα από την ιδιοφυΐα του. Και μπορεί να μην κέρδισαν τη φήμη άλλων συγκροτημάτων, αλλά με το “Transcendence” οι Crimson Glory απέδειξαν εμφατικά ότι ανήκουν στην ελίτ του ευρύτερου heavy metal χώρου.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Crimson Glory

Album: Transcendence

Label: Roadracer, MCA

Release Date: 01/11/1988

Genre: Progressive Metal

1. Lady Of Winter

2. Red Sharks

3. Painted Skies

4. Masque Of The Red Death

5. In Dark Places

6. Where Dragons Rule

7. Lonely

8. Burning Bridges

9. Eternal World

10. Transcendence

Producer: Jim Morris, Tom Morris

Crimson Glory: Midnight  (Φωνή), Jon Drenning (Κιθάρα), Ben Jackson (Κιθάρα)Jeff Lords (Μπάσο), Dana Burnell (Τύμπανα)

Share.
Exit mobile version