Μου τα είπε και όλα ο Χρήστος την προηγούμενη φορά που μιλήσαμε. Τα είχα γράψει και από μόνος μου με αφορμή τη συγκλονιστική εμφάνιση των SepticFlesh στο Μεξικό. Ήρθαν όλα έδεσαν με την τελευταία τους δουλειά – πρώτη μέσω της Nuclear Blast, “Modern Primitive“.

Nα λοιπον που βρίσκομαι πάλι απέναντι από το πληκτρολόγιο μου να γράφω για τους Septicflesh. Αυτήν τη φορά, θα φτιάξω μία setlist «καριέρας», διαλέγοντας κομμάτια από το σύνολο της εικοσαετούς (και βάλε) τους διαδρομής. Ίσως ακούγεται δύσκολο task, μόνο που δεν είναι. Ένα συγκρότημα με τόσο υλικό – και μάλιστα σπουδαίο- μπορεί να σου δώσει πλήθος επιλογών.

Το «κακό» με τους SepticFlesh είναι ότι μετά την επιστροφή τους το 2007 έχουν κυκλοφορήσει μόνο σπουδαίους δίσκους. Και γιατί είναι αυτό «κακό» σάς ακούω να ρωτάτε. Είναι «κακό» διότι κάνει μερικούς να ξεχνάνε πως και μέχρι το 2003 πάλι το ίδιο έκαναν. Σαφώς η εμπορική εκτόξευση ήρθε από το “Communion” και μετά, αλλά μη νομίζει κανείς ότι οι Αθηναίοι μέχρι τότε ήταν κάποια άσημη μπάντα, τουναντίον.

Ο πρώτος δίσκος τους έρχεται το 1992. Η γνωστή τριάδα βρίσκεται εκεί, στις επάλξεις. Στο μπάσο και τα brutal φωνητικά ακούμε τον Seth Siro Anton (Σπύρος Αντωνίου), σε κιθάρα, πλήκτρα και καθαρά φωνητικά, τον Σωτήρη Βαγενά, ο οποίος εναλλάσσεται/συνοδοιπορεί στα δύο πρώτα με τον Χρήστο Αντωνίου.

Τι κρατάμε από αυτό το κομμάτι; Αρχικά ότι είναι ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ πώς ένα κομμάτι που γράφτηκε πριν τριάντα χρόνια να ακούγεται τόσο φρέσκο σήμερα. Δεύτερον, ενώ τίποτα τότε δεν προϊδέαζε για την ηχητική εξέλιξη των Septicflesh μέσα στα χρόνια, πολλά πράγματα του ήχου τους που σήμερα μοιάζουν δεδομένα, ακούγονται για πρώτη φορά.

Σε μια εποχή όπου την ελληνική σκηνή τη χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό μία ωμότητα στον ήχο της (και αυτό δεν είναι μομφή), οι Septicflesh κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα από τη στιγμή που δημιουργήθηκαν. Διαφοροποιούνται.

To “Ice Castle” όπως και το “‘Εσοπτρον” συνολικά, έχει στοιχεία πρωτάκουστα για την εγχώρια σκηνή. Καλά, όχι ότι έξω τα έπαιζαν στα δάχτυλα. Βrutal φωνητικά πάνω σε ακουστικά μέρη, εναλλαγές ρυθμών, ψαλμωδίες και μία θεοσκότεινη παραγωγή υπογεγραμμένη από τον Magus Wampyr Daoloth (Γιώργος Ζαχαρόπουλος).

Έχουμε φτάσει αισίως στο 1997 και τον τρίτο τους δίσκο. Ενδεχομένως να είναι και η πρώτη φορά όπου μία σοπράνο συμμετέχει σε δίσκο ελληνικής metal μπάντας. Θα περίμενε κανείς ότι μετά από τέτοια εισαγωγή θα επέλεγα κάποιο κομμάτι με την παρουσία της Natalie Rassoulis, όμως, είμαι άνθρωπος που πάντα τον κερδίζει το riffing. Και στο ομώνυμο “The Ophidian Wheel“, δεν έχουμε απλά καλό riffing, έχουμε εκπληκτικό, υπογεγραμμένο από τον Σωτήρη Βαγενά.

Υποτίθεται ότι είναι λάθος να ξεκινάς παράγραφο με επιφώνημα, οπότε η παρούσα πρόταση είναι η εισαγωγή πριν το επιφώνημα. Ω θεοί, τι κομματάρα είναι αυτή; Το κύριο θέμα που παίζει η κιθάρα, τα καθαρά του Σωτήρη, η μαγική αντίθεση που δημιουργούν τα brutal του Seth; Από όπου και να το πιάσεις, αυτό το album ξεχειλίζει μελωδία και έμπνευση, ίσως το πιο αδικημένο της καριέρας των Septicflesh.

Και να που η τριάδα γίνεται τετράδα! Στους Seth, Σωτήρη Βαγενά και Χρήστο Αντωνίου, έρχεται να προστεθεί στα τύμπανα ο ‘Ακης Καπράνος. Πιο death metal από τους προκατόχους του, χωρίς όμως να παραστρατεί από τις αξίες που έχουν θέσει μέχρι τότε οι Septicflesh. Αρκετά industrial και σε αισθητική και σε ήχο, όλος ο δίσκος – και ιδίως το κομμάτι που έχει επιλεχθεί – διέπεται από έναν φρενήρη ρυθμό. Αυτό που όμως ξεχωρίζει του Septicflesh από όλους όσους έχουν παίξει σε τέτοιο tempo, είναι η έντονη και ξεκάθαρη παρουσία μελωδιών.

H πιο industrial μουσική προσέγγιση του Revolution DNA έρχεται να εξερευνηθεί περαιτέρω στο “Sumerian Daemons“. Στην τετράδα έχουμε νέα προσθήκη, αφού ο George Z (Γιώργος Ταμβακολόγος) αναλαμβάνει τα πλήκτρα. Μιλάμε για έναν μνημειώδη δίσκο που ακροβατεί ανάμεσα σε δέκα διαφορετικά μουσικά είδη και όχι απλώς ισορροπεί, αλλά οριακά ξαπλώνει κιόλας.

Μετά από μία τετραετή παύση, οι Septic Flesh επιστρέφουν ως Septicflesh με έναν ΑΠΙΘΑΝΟ δίσκο. Στην θέση του ‘Ακη συναντούμε τον Φώτη Μπενάρντο και σε αυτήν του George Z, τη φιλαρμονική της Πράγας. Προφανώς το τελευταίο πρόκειται για χιούμορ, απλά ήθελα να καταδείξω τη χαοτική διαφορά στην προσέγγιση της μουσικής τους.

Απείρως πιο κινηματογραφικοί, με κομμάτια γεμάτα εναλλαγές ρυθμών και μελωδιών. Οι Αθηναίοι επανέρχονται μετά από την παύση τους με μία πρωτόγνωρη ορμή. Δεν είναι ότι το “Sangreal” ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, είναι καθαρά προσωπική επιλογή και νομίζω ότι μπορεί να εξυπηρετήσει άριστα τον ρόλο της «περίληψης».

Έχοντας πια μπει στη δεύτερη εποχή των Septicflesh, η επιλογή κομματιών γίνεται ολοένα και δυσκολότερη. Πλέον οι κυκλοφορίες τους είναι τρομερά στιβαρές και κάθε κομμάτι λέει τη δική του, ξεχωριστή, μοναδική ιστορία. Οι αντιθέσεις που τόσα χρόνια χρόνια χτίζονταν κομμάτι-κομμάτι από τα φωνητικά του Seth και του Σωτήρη, πλέον αποθεώνονται αφού έχουμε τρομακτικές συνθέσεις, ενορχηστρωμένες με «παραδεισένιο» τρόπο.

Septicflesh, Modern Primitive, DEPART, some

Συνολικά το Titan μοιάζει σαν μία ταινία τρόμου του Roman Polanski και εδώ επιστρέψτε μου μία κακία. «ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΥΡΙΟΙ CARACH ANGREN, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!». Θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε αυτόν τον δίσκο οι Septicflesh τελειοποιούν τον ήχο τους. Επίσης, βλέπουμε μία διαφοροποίηση στις κιθάρες, οι οποίες σε κάποια σημεία κλίνουν προς το black metal. Πάνε οχτώ χρόνια από όταν πρωτοβγήκε και ακόμα είναι ένα από τα λίγα albums εκείνης της χρονιάς που θυμάμαι τόσο έντονα.

Σε άλλες μπάντες αν έφευγε ο Μπενάρντο μπορεί και να το έκλειναν το μαγαζί. Όμως, πρώτον οι Septicflesh δεν είναι σαν τις άλλες μπάντες και δεύτερον, πήραν τον Krimh.Ίσως το πληρέστερο album τους καλλιτεχνικά. Το εικαστικό, τα videos, η μουσική, όλα εναρμονισμένα κάτω από μία ακραία μα εκλεπτυσμένη αισθητική. Ως άλμπουμ, τι να πούμε, οι Αθηναίοι έχουν κάτσει από το 2007 σε ένα θρόνο και απλά με κάθε τους κυκλοφορία μεγαλώνουν την απόσταση τους από οποιονδήποτε πιστεύει ότι μπορεί να τους «απειλήσει».

Last but not least που λένε και αυτήν την φορά δε θα φλυαρήσω, αφού το έχω ήδη κάνει στο review του album. Θα αρκεστώ μόνο στο εξής που μου είχε πει ο Χρήστος, «Το μήνυμα του album είναι το δίπολο δημιουργίας και καταστροφής. Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε μια επανεκκίνηση ώστε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο. Η ζωή είναι ένας κύκλος, η πανδημία θα ξανάρθει, από μας εξαρτάται πώς θα την αντιμετωπίσουμε».

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version