Close Menu
    What's Hot

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    • Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review
    • Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    Τετάρτη, 14 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » In the summer of ’68: Αντιεξουσιαστική γροθιά λαού και μουσικής
    Featured

    In the summer of ’68: Αντιεξουσιαστική γροθιά λαού και μουσικής

    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2024-08-28
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Το καυτό καλοκαίρι του 1968, το Σικάγο έγινε το επίκεντρο μιας εθνικής δίνης. Οι πολιτικές φιλοδοξίες συγκρούστηκαν βίαια με τις κραυγές για δικαιοσύνη και ειρήνη. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, υπέρμαχοι της ειρήνης και της ελευθερίας, βγήκαν στους δρόμους. Στόχος τους; Ο ιμπεριαλισμός. Αίτημα; Το άμεσο τέλος του πολέμου του Βιετνάμ. Οι πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές που έβραζαν επί δεκαετίες, εξερράγησαν στο Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών στο Σικάγο. Η βαθιά απήχηση της μουσικής, βρήκε πρόσφορο έδαφος και έδειξε τον απόλυτο δρόμο. Τον δρόμο της επανάστασης με κάθε μέσο. Ειδικά όταν απέναντι, στέκουν απρόσωποι και «άψυχοι», εκπρόσωποι ενός συστήματος που δολοφονεί εκατομμύρια αμάχους.

    Η μουσική λειτούργησε τόσο ως καθρέφτης όσο και ως καταλύτης. Ένα πρίσμα μέσα από το οποίο διαθλάστηκαν και εντάθηκαν τα ωμά συναισθήματα και οι ιδεολογικές μάχες της εποχής. Συγκροτήματα όπως οι Chicago, οι Doors και καλλιτέχνες όπως ο Graham Nash αποτύπωσαν τη διάχυτη απογοήτευση και τον θυμό που διαπερνούσε τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων. Οι μελωδίες και οι στίχοι τους εξέφραζαν μια συλλογική απογοήτευση για τις ανεξέλεγκτες αδικίες. Όλες υπό το πρόσχημα της προόδου και της τάξης.

    Οι υποβλητικές συνθέσεις των Chicago, με τις περίπλοκες ενορχηστρώσεις και τους οδυνηρούς στίχους τους, υπογράμμιζαν την ασυμφωνία μεταξύ της υπόσχεσης της δημοκρατίας και της πραγματικότητας της εκτέλεσής της. Τα στοιχειωμένα φωνητικά και η ποιητική ενδοσκόπηση του Jim Morrison, διείσδυσαν στον ψυχισμό μιας γενιάς που πάλευε με την καταπίεση και την απώλεια της αθωότητας. Εν τω μεταξύ, η αιχμηρή τραγουδοποιία του Graham Nash παρείχε το soundtrack στην εκκολαπτόμενη αντίσταση. Τα λόγια του διαπερνούσαν τον εφησυχασμό που για καιρό προστάτευε την κοινωνία από το να αντιμετωπίσει τη δική της συνενοχή στη συστημική βία.

    Η Συνέλευση, που σημαδεύτηκε από τις σκληρές εικόνες αντιπαράθεσης και καταστολής, έγινε σύμβολο του ευρύτερου αγώνα ενάντια στις ιμπεριαλιστικές φιλοδοξίες και τις καπιταλιστικές δομές που τις συντηρούσαν

    Αυτές οι μουσικές αφηγήσεις δεν αντανακλούσαν απλώς το χάος του Εθνικού Συνεδρίου των Δημοκρατικών. Άσκησαν κριτική στα ίδια τα θεμέλια ενός συστήματος που μαστίζεται από τον ιμπεριαλισμό και την ανεξέλεγκτη αδηφαγία του καπιταλισμού. Οι ωμές απεικονίσεις της αστυνομικής βίας και της κυβερνητικής υπερβολής που περιέχονται στα τραγούδια τους βρήκαν βαθιά απήχηση σε εκείνους που έγιναν μάρτυρες των συγκλονιστικών σκηνών στο Σικάγο. Σκηνές όπου τα πρόσωπα της εξουσίας, ντυμένα με το προσωπείο της νομιμότητας, εξαπέλυσαν βία εναντίον ειρηνικών διαδηλωτών που ζητούσαν να έχουν φωνή για το μέλλον του έθνους. Και του κόσμου, εν τέλει.

    Αυτή η πολιτιστική κατακραυγή, που ενσωματώθηκε στους ήχους επαναστατικών μελωδιών, πυροδότησε μια σπίθα που θα συνέβαλε στο ξετύλιγμα της παγιωμένης κληρονομιάς του πολέμου του Βιετνάμ. Η Συνέλευση σημαδεύτηκε από τις σκληρές εικόνες αντιπαράθεσης και καταστολής. Έγινε σύμβολο του ευρύτερου αγώνα ενάντια στις ιμπεριαλιστικές φιλοδοξίες και τις καπιταλιστικές δομές που τις συντηρούσαν. Η μουσική, με την ενοποιητική της δύναμη, βοήθησε να αποκρυσταλλωθεί η διαφωνία που τελικά οδήγησε σε μια σεισμική αλλαγή στη δημόσια συνείδηση και πολιτική.

    Τα τραγούδια των Chicago, των Doors και του Graham Nash δεν καταγράφουν απλώς μια χρονική στιγμή. Ενσαρκώνουν το πνεύμα της αντίστασης που αμφισβητεί τα καταπιεστικά συστήματα του κόσμου μας. Στις μελωδίες και τα λόγια τους βρίσκεται η διαρκής μαρτυρία για τον αγώνα μιας γενιάς ενάντια στην αδικία. Έναν αγώνα που συνεχίζει να αντηχεί στον συνεχή αγώνα μας για μια πιο δίκαιη και ανθρώπινη κοινωνία.

    Μπάντες όπως οι Chicago, των οποίων το ίδιο το όνομα ήταν πλέον συνώνυμο της αντίστασης, χρησιμοποίησαν τη μουσική τους για να αμφισβητήσουν την αφήγηση του κατεστημένου

    Καθώς οι χαοτικές ημέρες του Εθνικού Συνεδρίου των Δημοκρατικών το 1968 εκτυλίχθηκαν στο Σικάγο, η πόλη μετατράπηκε σε πεδίο μάχης. Μια ζοφερή μεταφορά για τον ευρύτερο αγώνα που κατατρώει την Αμερική. Οι διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν στο Γκραντ Παρκ δεν ήταν απλώς μια συλλογή απογοητευμένων νέων ή ριζοσπαστικών αντιφρονούντων. Ήταν η ενσάρκωση μιας ηθικής συνείδησης που είχε φτάσει στο χείλος του γκρεμού από την αδυσώπητη επέλαση του ιμπεριαλισμού και τις αλλόκοτες υπερβολές του καπιταλισμού. Όπως οι σκόροι που έλκονται από τη φλόγα, παρασύρθηκαν από την ελπίδα να πυροδοτήσουν την αλλαγή. Ακόμη και όταν η κόλαση της αστυνομικής βίας απειλούσε να τους καταβροχθίσει.

    Ο πόλεμος του Βιετνάμ, ένα παράλογο τέλμα αίματος και απελπισίας, είχε πια αποκαλυφθεί ως ένα τερατώδες θηρίο που καταβρόχθιζε ζωές στο όνομα της γεωπολιτικής στρατηγικής. Ήταν ένας πόλεμος που κατέστησε σαφές τον αισχρό υπολογισμό του καπιταλισμού. Ενός συστήματος που μετρά την επιτυχία σε κέρδη και δύναμη, αδιαφορώντας για το ανθρώπινο κόστος. Οι διαδηλωτές το κατάλαβαν αυτό. Στάθηκαν με πείσμα, τα σώματά τους στην πρώτη γραμμή ενός εγχώριου πολέμου ενάντια σε μια ιδεολογία που αντιμετώπιζε τις ανθρώπινες ζωές ως απλές παράπλευρες απώλειες στην επιδίωξη της κυριαρχίας.

    Αλλά απέναντι σε αυτή τη μηχανή καταστολής, η μουσική ήταν το όπλο της επιλογής. Ένα όπλο όχι της βίας, αλλά της αφύπνισης. Τα τραγούδια που αντηχούσαν στους δρόμους του Σικάγο και στα ραδιοκύματα ήταν κάτι περισσότερο από ύμνοι διαμαρτυρίας. Ήταν κραυγές μάχης που έσπασαν τη σιωπή της συνενοχής. Μπάντες όπως οι Chicago, των οποίων το ίδιο το όνομα ήταν πλέον συνώνυμο της αντίστασης, χρησιμοποίησαν τη μουσική τους για να αμφισβητήσουν την αφήγηση του κατεστημένου. Ο χάλκινος ήχος τους, σαν ένα ηχητικό κάλεσμα, διέσχιζε την ομίχλη της προπαγάνδας. Αποκάλυπτε τη σκληρή πραγματικότητα μιας κοινωνίας που ακροβατούσε στο χείλος της ηθικής κατάρρευσης.

    Η φωνή του Jim Morrison, ταυτόχρονα στοιχειωμένη και προκλητική, έγινε η φωνή εκείνων που είχαν δει το σκοτάδι του αμερικανικού ονείρου να μετατρέπεται σε εφιάλτη

    Οι Doors, με το ψυχεδελικό ροκ τους, λειτούργησαν ως χρησμός μιας γενιάς που χάθηκε στον λαβύρινθο του πολέμου και της απάτης. Η φωνή του Jim Morrison έγινε η φωνή εκείνων που είχαν δει το σκοτάδι του αμερικανικού ονείρου να μετατρέπεται σε εφιάλτη. Οι στίχοι του, διανθισμένοι με μεταφορές που θύμιζαν τη φθορά και τη σήψη στην καρδιά της αυτοκρατορίας, βρήκαν απήχηση σε όσους έβλεπαν τον πόλεμο ως κάτι περισσότερο από μια γκροτέσκα επίδειξη δύναμης. Μια προσπάθεια επιβολής ελέγχου μέσω του φόβου. Όπως τα αστυνομικά γκλοπ που έπεφταν βροχή πάνω στους διαδηλωτές στο Σικάγο.

    Η βία που εξαπέλυσε το κράτος κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης δεν ήταν απλώς μια προσπάθεια καταστολής της διαφωνίας. Ήταν η φυσική εκδήλωση της ανάγκης του καπιταλισμού να διατηρήσει την τάξη με κάθε κόστος. Οι αστυνομικοί, ντυμένοι σαν… αστακοί, εξαπέλυαν δακρυγόνα με τον ίδιο ρυθμό που οι ΗΠΑ αιμορραγούσαν χρήματα και νεκρούς στο Βιετνάμ. Για την αιμορραγία του Βιετνάμ, ούτε λόγος… Εφιάλτης που εξομαλύνθηκε ελάχιστα μόνο χάρη στο γεγονός ότι η ασιατική χώρα έδιωξε τους δολοφόνους. Στα μάτια του κατεστημένου, οι διαδηλωτές δεν ήταν πολίτες που ασκούσαν τα δικαιώματά τους. Ήταν όπως και είναι και σήμερα, εμπόδια που έπρεπε να απομακρυνθούν. Απειλές για την προσεκτικά κατασκευασμένη ψευδαίσθηση της δημοκρατίας.

    Ο Graham Nash, του οποίου η μουσική με τους Crosby, Stills, Nash & Young θα γινόταν αργότερα συνώνυμο του αντιπολεμικού ακτιβισμού, αποτύπωσε τέλεια αυτή την απογοήτευση. Οι στίχοι του ζωγράφιζαν την εικόνα μιας χώρας σε πόλεμο με τον εαυτό της. Μιας χώρας όπου τα όρια μεταξύ εξωτερικών και εσωτερικών εχθρών είχαν θολώσει. Τα τραγούδια του δεν ήταν απλώς κριτικές. Αποτέλεσαν σχέδια αντίστασης, προτρέποντας τους ακροατές να αμφισβητήσουν το status quo. Να δουν τις συνδέσεις μεταξύ της βίας στους δρόμους του Σικάγο και των φρικαλεοτήτων που διαπράττονταν στο Βιετνάμ.

    Η αστυνομική βαρβαρότητα που σημάδεψε το Σικάγο κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης ήταν η απεγνωσμένη προσπάθεια του καπιταλισμού να διατηρήσει τη λαβή του στην εξουσία

    Οι διαδηλωτές, όπως και οι καλλιτέχνες που τους ενέπνευσαν, κατάλαβαν ότι ο αγώνας δεν ήταν μόνο ενάντια σε έναν πόλεμο. Ήταν ενάντια σε ένα σύστημα που διαιωνίζει τη βία και την καταπίεση ως εργαλεία ελέγχου. Είδαν τον πόλεμο στο Βιετνάμ ως το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ενός καπιταλιστικού συστήματος που έδινε προτεραιότητα στα κέρδη έναντι των ανθρώπων. Αναγνώρισαν ότι οι ίδιες δυνάμεις που έστειλαν νέους άνδρες να πεθάνουν στις ζούγκλες της Νοτιοανατολικής Ασίας δρούσαν στους δρόμους των δικών τους πόλεων. Η αστυνομική βαρβαρότητα που σημάδεψε το Σικάγο κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης ήταν μια απεγνωσμένη προσπάθεια του καπιταλισμού. Μια προσπάθεια να διατηρήσει τη λαβή του στην εξουσία. Να φιμώσει όσους τολμούσαν να αμφισβητήσουν τη νομιμότητά του.

    Ωστόσο, καθώς τα δακρυγόνα απομακρύνονταν και οι μώλωπες ξεθώριαζαν, η μουσική παρέμενε. Μια στοιχειωμένη υπενθύμιση ότι ο αγώνας δεν είχε τελειώσει ακόμα. Σε αυτά τα τραγούδια ζούσε το πνεύμα της διαμαρτυρίας. Οι μελωδίες και οι στίχοι έγιναν μέρος της συλλογικής μνήμης. Το soundtrack μιας επανάστασης που δεν ήθελε απλώς να τερματίσει έναν πόλεμο. Ήθελε να αναδιαμορφώσει τον ίδιο τον ιστό της κοινωνίας.

    Η μουσική που συνόδευσε αυτές τις διαδηλώσεις μετέφερε το μήνυμα της αντίστασης σε ωκεανούς και ηπείρους, εμπνέοντας κινήματα σε όλο τον κόσμο

    Τα γεγονότα στο Σικάγο ήταν ο μικρόκοσμος ενός παγκόσμιου αγώνα, που είχε απήχηση πολύ πέρα από τα σύνορα των Ηνωμένων Πολιτειών. Η μουσική που συνόδευσε αυτές τις διαδηλώσεις μετέφερε το μήνυμα της αντίστασης σε ωκεανούς και ηπείρους, εμπνέοντας κινήματα σε όλο τον κόσμο. Ήταν μια υπενθύμιση ότι η τέχνη μπορεί να ξεπεράσει σύνορα και γλώσσες. Να ενώσει τους ανθρώπους σε έναν κοινό σκοπό ενάντια στην τυραννία και την καταπίεση.

    Τελικά, οι διαμαρτυρίες στο Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών το 1968 δεν αφορούσαν μόνο το σταμάτημα ενός πολέμου. Αφορούσαν την αμφισβήτηση ενός ολόκληρου συστήματος που είχε χάσει την ανθρωπιά του. Η μουσική της εποχής ήταν το soundtrack αυτής της αφύπνισης, ένας φάρος ελπίδας που φώτισε το δρόμο για όσους τόλμησαν να ονειρευτούν ένα διαφορετικό μέλλον. Οι διαδηλωτές μπορεί να ξυλοκοπήθηκαν, να δέχτηκαν δακρυγόνα και να διασύρθηκαν, αλλά το μήνυμά τους ήταν σαφές και διαρκές. Η δύναμη του λαού μπορεί να αμφισβητήσει ακόμη και τα πιο παγιωμένα συστήματα καταπίεσης. Και καθώς τα τραγούδια της αντίστασης συνεχίζουν να παίζονται, ο απόηχός τους μας υπενθυμίζει ότι ο αγώνας για δικαιοσύνη δεν τελειώνει ποτέ πραγματικά.

    Η δύναμη του λαού είναι μια φλόγα που όταν ανάψει, δεν μπορεί να σβήσει ποτέ εξ ολοκλήρου

    Με αφορμή το παραπάνω άρθρο, είδα εκ νέου το “The Trial of the Chicago 7” του Aaron Sorkin. Προσπάθησα να βρω την παλιότερη κριτική μου για το φιλμ, αλλά δεν τα κατάφερα. Οπότε αφιέρωσα λίγες ώρες για να αναλύσω και αυτό. Άρρηκτα συνδεδεμένο με τα παραπάνω γεγονότα, αποτελεί μια εξαιρετική απόδοση όσων έγιναν στο Σικάγο το ’68. Και όσων συμβαίνουν δεκαετίες και αιώνες τώρα, όταν συγκρούεται η τυφλή εξουσία με τον αγανακτισμένο λαό. Μπορείτε να διαβάσετε την κριτική εδώ.

    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοΝέος drummer για τους Wastefall
    Επόμενο The Trial of the Chicago 7 | Film Review

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

    2025-05-13

    The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

    2025-05-12

    Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

    9.0 2025-05-12
    Our Picks
    10.0

    Oppenheimer | Movie Review

    2023-08-28

    Depeche Mode: Enjoy the Silence | Ποτέ άλλοτε η σιγή δεν ακούστηκε τόσο δυνατά

    2025-02-02

    Off The Hook Festival 2024: ΛΤ, IAM, DANI GAMBINO, WANG, ZORO & BUZZ, SMF N WESSUN, ΘΥΤΗΣ x SADOMAS, SANTA SALUT, ΡΑΜΜΕΝΟΣ ΑΣΣΟΣ, ΧΑΡΑ, 06/09/2024

    2024-09-09
    7.5

    Obscura: A Sonication | Album Review

    2025-02-04
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Events

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    Από DEPART Staff2025-05-13

    Το An Club υποδέχεται το Σάββατο 31 Μαΐου τέσσερα σχήματα από κάθε γωνιά της χώρας,…

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

    2025-05-12

    Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

    2025-05-09
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    R.E.M.: Losing My Religion | Ένας τυχαίος ύμνος δισεκατομυρρίων

    2025-02-15

    SOAD: Hypnotize | Οι πολυδιάστατες όψεις της αντίστασης

    2024-11-14

    David Lynch: Ένας κινηματογραφικός θρύλος έφυγε από τη ζωή

    2025-01-16
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.