Όταν οι Iron Maiden κυκλοφόρησαν το “Killers” στις 2 Φεβρουαρίου 1981, το συγκρότημα βρισκόταν σε ένα σταυροδρόμι. Το ομώνυμο ντεμπούτο τους είχε σημειώσει αξιοσημείωτη επιτυχία, φτάνοντας στο Νο. 4 των βρετανικών charts και τους είχε φέρει στην πρώτη γραμμή του NWOBHM. Ωστόσο, η δεύτερη κυκλοφορία τους ήρθε σεμία περίοδο όπου έπρεπε να παρθούν αποφάσεις, που όπως φάνηκε, θα καθόριζαν την πορεία τους τα επόμενα χρόνια.

Το διάστημα που μεσολάβησε από το ντεμπούτο τους μέχρι το “Killers”, σημαδεύτηκε από αλλαγές στο εσωτερικό της μπάντας. Ο κιθαρίστας Dennis Stratton, του οποίου οι μουσικές προτιμήσεις έτειναν προς σχήματα όπως οι Eagles, αντικαταστάθηκε από τον Adrian Smith, παλιό φίλο του Dave Murray. Η προσθήκη του Smith ολοκλήρωσε αυτό που συχνά αναφέρεται ως η «κλασική σύνθεση» των Iron Maiden, με τον Steve Harris στο μπάσο, τον Paul Di‘Anno στα φωνητικά, τους Dave Murray και Adrian Smith στις κιθάρες και τον Clive Burr στα τύμπανα.

Εξίσου σημαντική ήταν και η συνεργασία με τον παραγωγό Martin Birch. Έχοντας δουλέψει με θρύλους όπως οι Deep Purple και οι Black Sabbath, ο Birch έφερε μια πιο επαγγελματικό φινίρσμα στον ήχο των Maiden. Η σχολαστική του προσέγγιση, σε συνδυασμό με το όραμα του Harris, είχε ως αποτέλεσμα μια πιο καθαρή ηχητική ταυτότητα για το “Killers” σε σύγκριση με την ωμή ενέργεια του ντεμπούτου τους.

Το “Killers” περιλαμβάνει ένα μείγμα από παλιά και νέα τραγούδια, με μερικά κομμάτια να χρονολογούνται από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Το εναρκτήριο κομμάτι του άλμπουμ, το “The Ides of March”, είναι ένα κινηματογραφικό instrumental, γράφτηκε αρχικά κατά τη διάρκεια της σύντομης θητείας του ντράμερ Thunderstick το 1977.

To περιοδικό “Sounds” βαθμολόγησε το “Killers” με ένα αστέρι, καθώς το θεώρησε πισωγύρισμα για τους Iron Maiden

Το “Wrathchild”, το μοναδικό κομμάτι που ασκούμε ακόμα στις setlists των Iron Maiden, επίσης είχε αρχικά διαφορετική μορφή. Μάλιστα, μπορούμε να την ακούσουμε στη συλλογή “Metal for Muthas”  του 1980. Για τις ανάγκες του “Killers” οι Maiden ξαναέγραψαν το κομμάτι, αφού ο Steve Harris πίστευε ότι η κιθαριστική αλληλεπίδραση μεταξύ Murray και Smith θα μπορούσε να το αναδείξει καλύτερα. Και για άλλη μία φορά, ο captain δε λάθεψε.

Μεταξύ των νέων συνθέσεων, βρσίκουμε το “Murders in the Rue Morgue”, εμπνευσμένο από το το ομώνυμο έργο του Edgar Allan Poe. Το εν λόγω κομμάτι, όπως και τα “Innocent Exile” και “Another Life”, φέρνουν στο προσκήνιο ένα ακόμα μεγάλο ταλέντο του Steve Harris, αυτό της στιχουργίας. Ενώ το “Killers” διατήρησε την επιθετικότητα του ντεμπούτου, επιχείρησε επίσης να εισέλθει σε νέα μουσικά εδάφη. Το “Prodigal Son” είναι ένα τέτοιο δείγμα, αφού για πρώτη φορά ακούμε τόσο έντονα του prog περιαματισμούς του Harris.

Το ομώνυμο “Killers”, είναι ένα ακόμα φοβερό κομμάτι που φέρει την υπογραφή των Iron Maiden. Και ίσως η καλύτερη στιγμή για να ανοίξουμε μία παρένθεση και να μιλήσουμε για τον Paul Di’Anno. Ενώ κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις φωνητικές ικανότητες του Bruce Dickinson, το εν λόγω κομμάτι χρειάζεται κάτι μία «αλήτεια» στη φωνή που μόνο ο εκλιπόντας frontman μπορούσε να προσφέρει. Και ίσως να είναι αυτός ο λόγος που ενώ αρκετοί το ζητούν στις setlists των Maiden, εκείνοι εξακολουθούν να το αφήνουν εκτός. Δηλαδή πιστεύετε ότι καταλήγουμε εμείς σε αυτό το συμπέρασμα και ο Steve Harris δεν το καταλαβαίνει και ο ίδιος;

Καμία συζήτηση, όμως, για το “Killers” δεν είναι πλήρης χωρίς να αναφερθεί το αξέχαστο εξώφυλλό του

Κριτικά, το “Killers” αντιμετώπισε ανάμεικτες κριτικές κατά την κυκλοφορία του. Το περιοδικό “Sounds”, ως γνωστόν, του έδωσε ένα αστέρι, επικρίνοντας το για έλλειψη συνοχής και θεωρώντας ότι ήταν βήμα προς τα πίσω συγκριτικά με το ντεμπούτο. Το άλμπουμ βρέθηκε στο Νο. 12 των charts του Ηνωμένου Βασιλείου, αξιοπρέπεστατο νούμερο, αλλά ήταν πτώση σε σχέση με τη θέση του προκατόχου του.

Καμία συζήτηση, όμως, για το “Killers” δεν είναι πλήρης χωρίς να αναφερθεί το αξέχαστο εξώφυλλό του από τον Derek Riggs. Ο Eddie, η μασκότ του συγκροτήματος, μεταμορφώνεται από το κενό βλέμμα του ντεμπούτου σε μια απειλητική φιγούρα που κραδαίνει ένα αιματοβαμμένο τσεκούρι. Το αστικό σκηνικό -που διαμορφώθηκε σύμφωνα με τη γειτονιά του Riggs στο Βόρειο Λονδίνο- συμπληρώνει τέλεια τα θέματα του άλμπουμ. Το artwork του Riggs έγινε τόσο αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας των Maiden όσο και η μουσική τους, εδραιώνοντας τη μορφή του Eddie ως heavy metal icon.

Πάντως, δεν ήταν όλα ρόδινα κατά την Killers-era. Το βαρύ πρόγραμμα περιοδειών των Iron Maiden είχε αντίκτυπο. Iδιαίτερα στον Di’Anno, του οποίου η κλιμακούμενη κατάχρηση ουσιών και η απρόβλεπτη συμπεριφορά επιβάρυναν τις σχέσεις μέσα στο συγκρότημα. Η ενδεχόμενη αποχώρησή του αργότερα το 1981 σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής και την έναρξη της θητείας του Bruce Dickinson, με τον οποίο οι Maiden θα μετατρέπονταν σε super stars.

Το “Killers” ήταν μία δήλωση προθέσεων από τους Iron Maiden

Αν και το “Killers” μπορεί να μην έφτασε στα εμπορικά ύψη των επόμενων άλμπουμ, κατέχει μια μοναδική θέση στη δισκογραφία των Iron Maiden. «Φωτογραφίζει» μια μπάντα στο κατώφλι του μεγαλείου, που τελειοποιεί τον ήχο της και θέτει τις βάσεις για μελλοντικά αριστουργήματα όπως το “The Number of the Beast”. Η συνύπαρξη Murray και Smith, οι μπασογραμμές του Harris και το ακριβές drumming του Burr δημιουργούν ένα blueprint που θα καθόριζε την κλασική εποχή των Maiden.

Τόσα χρόνια μετά, το “Killers” παραμένει μια αντανάκλαση της ανησυχίας και της ορμής μιας μπάντας που ακόμη διαμορφώνει την ταυτότητά της. Ήταν μία πρωτοφανής έκρηξη ενέργειας, μια δήλωση προθέσεων από τους Iron Maiden, που αναζητούν το επόμενο βήμα τους. Με κομμάτια που ακόμα σε ξεσηκώνουν και μια ατμόσφαιρα γεμάτη ένταση, το “Killers” δεν ζητά απλώς την προσοχή σου. Tην απαιτεί. Up the Irons!

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Iron Maiden

Album: Powerslave

Label: EMI

Release Date: 02/02/1981

Genre: Heavy Metal, NWOBHM

1. The Ides of March

2. Wrathchild

3. Murders in the Rue Morgue

4. Another Life

5. Genghis Khan

6. Innocent Exile

7. Killers

8. Prodigal Son

9. Purgatory

10. Drifter

Producer: Martin Birch

Iron Maiden: Paul Di’Anno (Φωνή), Dave Murray (Κιθάρα), Adrian Smith (Κιθάρα), Steve Harris (Μπάσο), Clive Burr (Τύμπανα)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version