Η ταινία του Robert EggersNosferatu” αναγεννά το κλασικό έργο του F.W. Murnau, επανερμηνεύοντας το ως ένα έργο τέχνης γεμάτο σκοτεινές ενέργειες. Ο Eggers εμβαθύνει στις βαθύτερες ψυχολογικές και κοινωνικές διαστάσεις του έργου. Σε μια συνέντευξή του, ο σκηνοθέτης εξηγεί τις σκέψεις και τις προσεγγίσεις του κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της ταινίας, προσφέροντας μια πιο προσωπική εικόνα του έργου του.

Ο Eggers αρχίζει τη συζήτηση αναφέροντας την αρχική του επαφή με το έργο και τη διαδικασία αναβίωσής του. Όπως αποκαλύπτει, το πρώτο βήμα στην πορεία της ταινίας ήταν η δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης στο σχολείο του, όταν ήταν 17 χρονών. Η εμπειρία αυτή στάθηκε η αφετηρία του για να εξετάσει τις δημιουργικές προθέσεις του Murnau. «Η παράσταση που έκανα τότε ήταν πιο εξπρεσιονιστική και πιο έντονη από την ταινία του Murnau», εξηγεί ο Eggers, σημειώνοντας πως ο ίδιος είχε προσπαθήσει να κατανοήσει τις επιρροές των δημιουργών της αυθεντικής ταινίας, οι οποίοι, σύμφωνα με τον Eggers, ενδιαφέρονταν περισσότερο για το γερμανικό ρομαντισμό παρά για τον καθαρό εξπρεσιονισμό.

Ο Eggers φέρνει στο προσκήνιο τη χαρακτήρα της Ellen Hutter (Lily-Rose Depp), λέγοντας ότι η ταινία του δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ψυχική σύνδεση μεταξύ αυτής και του Κόμη Orlok. «Η Ellen είναι θύμα όχι μόνο του Κόμη, αλλά και της κοινωνίας του 19ου αιώνα», αναφέρει ο Eggers, υπογραμμίζοντας την ανάγκη της να παραδοθεί στο σκοτάδι για να απελευθερωθεί από την καταπίεση της εποχής της. Η ιστορία της Ellen, όπως σημειώνει ο Eggers, είναι βαθιά επηρεασμένη από την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα της, και η σύνδεσή της με τον Orlok καθίσταται το κλειδί για την εξερεύνηση αυτών των συναισθημάτων.

Ο Robert Eggers αναφέρει ότι υπάρχουν στοιχεία στο “Nosferatu” που θυμίζουν περισσότερο το “Wuthering Heights” παρά το “Dracula”

Ο Eggers είναι γνωστός για την αφοσίωσή του στην έρευνα και στην αυθεντικότητα του παρελθόντος, και αυτή η ταινία δεν αποτελεί εξαίρεση. «Η προσέγγισή μου είναι να αναπαράγω όχι μόνο τις υλικές πτυχές του παρελθόντος, αλλά και τα έθιμα», λέει ο σκηνοθέτης. Στην περίπτωση του “Nosferatu”, αναπαράγει την ρουμανική αριστοκρατική ενδυμασία για τον Orlok και συνδυάζει τη σλαβική και βαλκανική μυθολογία των βαμπίρ, δίνοντας στον χαρακτήρα την εμφάνιση ενός σάπιου πτώματος. Ο Eggers αναφέρει επίσης την προσοχή στις μικρότερες λεπτομέρειες, όπως τα έπιπλα της περιόδου Biedermeier και τα gothic κτήρια της Γερμανίας του 1838, για να συνδέσει το υπερφυσικό με την πραγματικότητα.

Nosferatu: Το φιλμ μέσα από τα μάτια του Robert Eggers

Ο Eggers αναφέρεται επίσης στη γλώσσα της ταινίας, τονίζοντας τη σημασία της αυθεντικότητας στο διάλογο. Παρόλο που οι χαρακτήρες δεν μιλούν γερμανικά, επιλέχθηκε να χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα με στοιχεία από την αγγλική προφορά της εποχής και κάποιους διαλόγους σε Ρουμανικά και Ρομανί. «Η γλώσσα του Orlok είναι η αρχαία Δακική, μια γλώσσα που μιλούσαν οι πρόγονοι των Ρουμάνων», εξηγεί, αναφέροντας τη συμμετοχή του Ρουμάνου συμβούλου Florin Lazarescu, ο οποίος μεταφράζει την ποίηση του Orlok στην αρχαία αυτή γλώσσα.

Όταν ρωτήθηκε για την πολιτική διάσταση της ταινίας και τη σχέση της με το φόβο του “Άλλου”, ο Eggers παραδέχεται ότι η έννοια της «εθνικής ταυτότητας» δεν ήταν η κύρια ανησυχία του. Αντίθετα, τονίζει ότι η πιο συναρπαστική πτυχή του έργου ήταν το θέμα του «δαιμονικού εραστή», όπου ο Orlok έρχεται για την Ellen και όχι κάποια άλλη. «Αυτό το στοιχείο θυμίζει περισσότερο το “Wuthering Heights” παρά το “Dracula” του Bram Stoker», λέει, αναδεικνύοντας τη συναισθηματική και ψυχολογική διάσταση της σχέσης αυτής.

Το “Nosferatu” του Robert Eggers ήταν μια βαθειά εξερεύνηση της ανθρώπινης ψυχής, της επιθυμίας και του φόβου

Όταν ρωτήθηκε για την πολιτική διάσταση της ταινίας και τη σχέση της με το φόβο του “Άλλου”, ο Eggers παραδέχεται ότι η έννοια της «εθνικής ταυτότητας» δεν ήταν η κύρια ανησυχία του. Αντίθετα, τονίζει ότι η πιο συναρπαστική πτυχή του έργου ήταν το θέμα του «δαιμονικού εραστή», όπου ο Orlok έρχεται για την Ellen και όχι κάποια άλλη. «Αυτό το στοιχείο θυμίζει περισσότερο το “Wuthering Heights” παρά το “Dracula” του Bram Stoker», λέει, αναδεικνύοντας τη συναισθηματική και ψυχολογική διάσταση της σχέσης αυτής.

Το “Nosferatu” του Eggers ήταν μια βαθειά εξερεύνηση της ανθρώπινης ψυχής, της επιθυμίας και του φόβου, ενσωματώνοντας στοιχεία από την ιστορία και τη μυθολογία με τον πιο αυθεντικό τρόπο. Η ταινία προσφέρει μια σκοτεινή ματιά στην ανθρώπινη φύση, μέσω της ιστορίας της Ellen και του Orlok.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Nosferatu

Year: 2024

Duration: 132′

Genre: Horror, Fantasy, Mystery

Director: Robert Eggers

Bill Skarsgard, Lily-Rose Depp, Nicholas Hoult, Willem Dafoe, Simon McBurney, Ralph Ineson, Emma Corrin, Aaron Taylor-Johnson

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές.Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας.Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version