Close Menu
    What's Hot

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Οι Elephant στο Electricity Sound Studio
    • Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica
    • Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    Πέμπτη, 15 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Sinéad O’Connor: Σκίζοντας το παραπέτασμα της υποκρισίας
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Sinéad O’Connor: Σκίζοντας το παραπέτασμα της υποκρισίας

    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2024-09-29
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Στις 3 Οκτωβρίου 1992, η Sinéad O’Connor έκανε κάτι που κανείς δεν περίμενε όταν ανέβηκε στη σκηνή κατά τη διάρκεια του Saturday Night Live. Ερμηνεύοντας μια a cappella εκδοχή του “War” του Bob Marley, άλλαξε τους στίχους για να τραβήξει την προσοχή στην παιδική κακοποίηση και στη συνέχεια εξέπληξε τον κόσμο σκίζοντας μια φωτογραφία του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’. Με αυτή την κίνηση, έκανε μια ισχυρή δήλωση κατά του χειρισμού των υποθέσεων σεξουαλικής κακοποίησης από την Καθολική Εκκλησία. Αυτή η μοναδική πράξη προκάλεσε σοκ σε όλο τον κόσμο και προκάλεσε αντιδράσεις τόσο από υποστηρικτές όσο και από επικριτές.

    Η διαμαρτυρία της Sinéad O’Connor δεν ήταν μια τυχαία πράξη προκλητικότητας. Ήταν μια σκόπιμη και συμβολική έκφραση της οργής της ενάντια στη συστηματική κακοποίηση εντός της Καθολικής Εκκλησίας. Eνός θεσμού που, εκείνη την εποχή, απέφευγε συστηματικά να λογοδοτήσει για τα εγκλήματά του. Η εικόνα του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’ δεν είχε επιλεγεί τυχαία. Ήταν μια φωτογραφία από το σπίτι της μητέρας της, που για εκείνη αντιπροσώπευε τα ψέματα και την υποκρισία της Εκκλησίας.

    Καθώς το ακροατήριο καθόταν σε εμβρόντητη σιωπή, η Ο’Κόνορ βίωσε μια αντίδραση που θα τη στοίχειωνε για χρόνια. Το NBC, το δίκτυο που πρόβαλε το SNL, κατακλύστηκε από οργισμένα τηλεφωνήματα. Ο δημιουργός της εκπομπής, Lorne Michaels, φέρεται να είχε απενεργοποιήσει την ένδειξη «χειροκρότημα», οπότε η παράσταση τελείωσε σε απόκοσμη σιωπή. Πολλοί θεώρησαν την πράξη αυτή ως ιεροσυλία, με διασημότητες και μέσα μαζικής ενημέρωσης να την κατακρίνουν τις επόμενες ημέρες.

    Ήταν ένας τρόπος να αμφισβητήσει αυτή την αδιαμφισβήτητη φιγούρα εξουσίας

    Ωστόσο, για την O’Connor, αυτή δεν ήταν μια απόφαση της στιγμής. Όπως εξηγεί στα απομνημονεύματά της “Rememberings”, ήταν μια υπολογισμένη και ουσιαστική διαμαρτυρία. Δεν την ενδιέφερε να γίνει ποπ σταρ, παρά την παγκόσμια επιτυχία της με τραγούδια όπως το “Nothing Compares 2 U”. Αντ’ αυτού, ταυτιζόταν ως τραγουδίστρια διαμαρτυρίας, χρησιμοποιώντας το ταλέντο της για να αμφισβητήσει καταπιεστικούς θεσμούς και να προκαλέσει δύσκολες συζητήσεις. «Δεν είχα καμία επιθυμία για δόξα», έγραψε, «αλλά είμαι τραγουδίστρια διαμαρτυρίας».

    Η απόφαση της να σκίσει τη φωτογραφία του Πάπα ήταν βαθιά προσωπική. Μεγαλωμένη σε μια αφοσιωμένη καθολική οικογένεια στην Ιρλανδία, είχε βιώσει από πρώτο χέρι την κακοποίηση. Επίσης είχε δει τη συνενοχή της Εκκλησίας που επέτρεπε την κακοποίηση να περνά ατιμώρητη. Για εκείνη, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ συμβόλιζε τον θεσμό που διαιώνιζε, αγνοούσε ή κάλυπτε αυτές τις αποτρόπαιες πράξεις. Το σκίσιμο της φωτογραφίας του σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση ήταν ένας τρόπος να αμφισβητήσει αυτή την αδιαμφισβήτητη φιγούρα εξουσίας.

    Στα απομνημονεύματά της, η O’Connor περιγράφει πώς η φωτογραφία αντιπροσώπευε κάτι περισσότερο από τον ίδιο τον Πάπα. Συμβόλιζε την κακοποιητική ανατροφή της και την αφοσιωμένη, αλλά διαστρεβλωμένη, προσήλωση της μητέρας της στο καθολικό δόγμα. Σκίζοντας τη φωτογραφία, συμβολικά απελευθερωνόταν από τα ψέματα και την κακοποίηση που είχε υποστεί. Παράλληλα, τραβούσε την προσοχή στις εκτεταμένες κακοποιήσεις που συνέβαιναν υπό την εποπτεία της Εκκλησίας.

    Η Madonna χλεύασε την κίνηση της Sinéad O’Connor

    Εκείνη την εποχή, ο ρόλος της Εκκλησίας στη συγκάλυψη της σεξουαλικής κακοποίησης δεν αναγνωριζόταν ευρέως, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το σκάνδαλο δεν θα ερχόταν πλήρως στο φως παρά μόνο χρόνια αργότερα. Εκθέσεις όπως αυτή της ομάδας Spotlight της “The Boston Globe”, αποκάλυψαν το παγκόσμιο σκάνδαλο κακοποίησης από την Καθολική Εκκλησία. Υπό αυτή την έννοια, η O’Connor ήταν μπροστά από την εποχή της, χρησιμοποιώντας το βήμα της για να μιλήσει ενάντια σε κάτι που αργότερα θα γινόταν μία από τις πιο γνωστές κρίσεις της Εκκλησίας.

    Οι άμεσες συνέπειες των ενεργειών της Ο’Κόνορ ήταν σοβαρές. Της απαγορεύτηκε η είσοδος στο SNL για όλη της τη ζωή και το κλιπ με το σκίσιμο της φωτογραφίας του Πάπα κόπηκε από τις επαναλήψεις του επεισοδίου. Ακόμα και άλλες διασημότητες δεν συγκρατήθηκαν. Ο Joe Pesci, οικοδεσπότης του επεισοδίου της επόμενης εβδομάδας, έκανε ένα χοντροκομμένο αστείο, λέγοντας ότι θα την είχε «χαστουκίσει» αν ήταν εκεί. Η Madonna χλεύασε τη διαμαρτυρία της Sinéad O’Connor, σκίζοντας μια φωτογραφία ενός άλλου δημόσιου προσώπου κατά τη διάρκεια της δικής της παράστασης.

    Οι αντιδράσεις ξεπέρασαν τις απλές λέξεις. Μόλις δύο εβδομάδες μετά το περιστατικό, η O’Connor εμφανίστηκε σε μια συναυλία-αφιέρωμα στον Bob Dylan στο Madison Square Garden, όπου αποδοκιμάστηκε έντονα από το κοινό. Σκοπεύοντας αρχικά να ερμηνεύσει ένα τραγούδι του Dylan, τραγούδησε ξανά το “War” ως απάντηση. Παρά την πίεση, έμεινε πιστή στα πιστεύω της. Ο Kris Kristofferson, που την είχε παρουσιάσει, την υπερασπίστηκε στη σκηνή, λέγοντάς της να μην αφήσει «τους μπάσταρδους να τη ρίξουν».

    Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, η Sinéad O’Connor μιλούσε με συνέπεια για θέματα που πίστευε, συχνά με μεγάλο προσωπικό κόστος

    Η καριέρα της O’Connor δεν ανέκαμψε ποτέ πλήρως στις ΗΠΑ μετά από εκείνη τη στιγμή. Έγινε μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και πολλοί ραδιοφωνικοί σταθμοί αρνήθηκαν να παίξουν τη μουσική της. Οι κριτικοί συχνά την αποκαλούσαν «δύσκολη» ή «τρελή», μια αφήγηση που την ακολούθησε για το υπόλοιπο της ζωής της. Παρόλα αυτά, σε συνεντεύξεις, η O’Connor δεν εξέφρασε ποτέ λύπη για ό,τι είχε κάνει. «Δεν λυπάμαι που το έκανα. Ήταν έξυπνο», δήλωσε στους The New York Times το 2021, αν και παραδέχτηκε ότι η εμπειρία ήταν τραυματική.

    Στη διαμάχη, συχνά παραμερίστηκε η μουσική της. Η O’Connor ήταν μια εξαιρετικά ταλαντούχα τραγουδίστρια-τραγουδοποιός, αλλά μετά το περιστατικό στο SNL, οι άνθρωποι επικεντρώθηκαν περισσότερο στον ακτιβισμό της παρά στην καλλιτεχνία της. Όπως δήλωσε ένα στέλεχος της μουσικής βιομηχανίας, «Κανείς δεν έκρινε τη μουσική, και αυτό την πλήγωσε περισσότερο».

    Sinéad O'Connor

    Αν και το περιστατικό στο SNL είναι ίσως το πιο διάσημο παράδειγμα του ακτιβισμού της O’Connor, δεν ήταν το μοναδικό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, μιλούσε με συνέπεια για θέματα που πίστευε, συχνά με μεγάλο προσωπικό κόστος. Πριν από την επίμαχη εμφάνισή της στο SNL, η O’Connor είχε ήδη προκαλέσει αίσθηση μποϊκοτάροντας τα βραβεία Grammy, διαμαρτυρόμενη για την εμπορευματοποίηση της μουσικής βιομηχανίας. Είχε επίσης αρνηθεί να εμφανιστεί σε συναυλίες που έπαιζαν τον εθνικό ύμνο των ΗΠΑ, επικαλούμενη την αντίθεσή της στον εθνικισμό και τον ιμπεριαλισμό.

    Ο ακτιβισμός της O’Connor επεκτάθηκε πέρα από την Καθολική Εκκλησία και τη μουσική βιομηχανία. Έγινε ένθερμη υποστηρίκτρια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδιαίτερα για περιθωριοποιημένες κοινότητες. Υποστήριξε τον αγώνα για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων και αργότερα ασπάστηκε το Ισλάμ, υιοθετώντας το όνομα Shuhada Sadaqat. Παράλληλα, υπερασπίστηκε ζητήματα ψυχικής υγείας, συζητώντας ανοιχτά για τις δικές της μάχες με την κατάθλιψη.

    Το 2001, σχεδόν μια δεκαετία μετά τη διαμαρτυρία της Sinéad O’Connor, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ ζήτησε συγγνώμη για το ρόλο της Εκκλησίας στο σκάνδαλο της κακοποίησης

    Η αφοσίωση τής O’Connor παρέμεινε ακλόνητη καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της. Ενώ κάποιοι την θεωρούσαν απρόβλεπτη ή αμφιλεγόμενη, εκείνη έβλεπε τον εαυτό της ως αφηγήτρια της αλήθειας. Χωρίς ποτέ να φοβάται να αντιμετωπίσει θέματα που άλλοι απέφευγαν. Οι διαμαρτυρίες της συχνά προκαλούσαν αντιδράσεις, αλλά είχαν πάντα τις ρίζες τους στην επιθυμία της να «επιβάλει μια συζήτηση όπου υπήρχε ανάγκη».

    Στα χρόνια που ακολούθησαν το SNL, η Καθολική Εκκλησία θα αντιμετώπιζε μια μεγάλη κρίση, με εκτεταμένες έρευνες που αποκάλυπταν τη φρικτή έκταση της σεξουαλικής κακοποίησης που είχε συγκαλυφθεί για δεκαετίες. Το 2001, σχεδόν μια δεκαετία μετά τη διαμαρτυρία της Ο’Κόνορ, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ ζήτησε συγγνώμη για το ρόλο της Εκκλησίας στο σκάνδαλο της κακοποίησης. Αν και η συγγνώμη αυτή ήρθε πολύ αργά για πολλά θύματα, τόνισε την προνοητικότητα της διαμαρτυρίας της Ο’Κόνορ το 1992.

    Στα τελευταία της χρόνια, η Ο’Κόνορ αναστοχάστηκε τη διαμαρτυρία της, δηλώνοντας ότι δεν εκτροχίασε την καριέρα της, αλλά την επανέφερε στον σωστό δρόμο. «Δεν γεννήθηκα για να γίνω ποπ σταρ», είπε. Την ενδιέφερε πάντα περισσότερο να χρησιμοποιήσει το βήμα της για να μιλήσει ενάντια στην αδικία. Παρά τον πόνο και τη ζημιά που υπέστη, παρέμεινε περήφανη για την κληρονομιά της.

    Μετά τον θάνατό της τον Ιούλιο του 2023, πολλοί άρχισαν να επανεκτιμούν την κληρονομιά της, όχι μόνο ως μουσικού αλλά και ως ατρόμητης ακτιβίστριας που συχνά παρεξηγήθηκε. Η τολμηρή, προκλητική της στάση απέναντι στην Καθολική Εκκλησία το 1992, που κάποτε θεωρήθηκε ως το τέλος της καριέρας της, τώρα θεωρείται από πολλούς ως μια πράξη ηθικού θάρρους. Η ζωή της Sinéad O’Connor αποτελεί απόδειξη της δύναμης που έχει η αλήθεια όταν απευθύνεται στην εξουσία, ακόμα και όταν ο κόσμος δεν είναι έτοιμος να την ακούσει.

    Info ⓘ

    Artist: Sober On Tuxedos

    Album: Good Intentions

    Label: Heaven Music

    Release Date: 11/12/2020

    Genre: Nu Metal, Metalcore

    Follow Sinéad O'Connor

    Sinéad O’Connor (OW) | Facebook | Instagram | X/Twitter | YouTube | Spotify | Apple Music

    Sinead O'Connor
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοIron Maiden: No Prayer for the Dying | Ένα σημείο καμπής
    Επόμενο Kris Kristofferson: Έφυγε από τη ζωή ο Αμερικανός τραγουδιστής & ηθοποιός

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Γιορτάζοντας τη μουσική κληρονομιά της Sinead O’Connor

    2023-07-28

    Έφυγε από τη ζωή η Sinead O’Connor

    2023-07-26
    Our Picks

    Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

    2025-05-11

    Scorpions: In Trance | To πρώτο «αληθινό» τους άλμπουμ

    2024-09-14
    8.0

    Fortress Under Siege: Envy | Album Review

    2023-10-21

    Diviner-Sirius @KYTTARO, 18/11/2023 @Kyttaro Live Club | Live Report

    2023-12-04
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Μουσικά Νέα

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    Από DEPART Staff2025-05-14

    Οι Elephant επιστρέφουν με ένα 20λεπτο live session στο Electricity Sound Studio, λίγο μετά το νέο τους EP “Generation of Identity Crisis”

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Rockstar Games Update Is Great News for GTA 6 Fans

    2021-01-14

    Dead Congregation: Επιστροφή στην Αθήνα

    2024-11-27

    Lebanon Hanover, Selofan, 14/02/2015 @Floyd

    2025-02-16
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.