Όταν ήμουν μικρός, ήμουν πεπεισμένος ότι το άλμπουμ λεγόταν “Rain in Blood” και, αν το καλοσκεφτεί κανείς, δεν θα ήταν καθόλου άστοχο. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε το “Raining Blood”, ο τίτλος θα ταίριαζε τέλεια σε αυτό το αποκαλυπτικό σύμπαν που έστησαν οι Slayer. Το “Reign in Blood” αναφέρεται συχνά ως ένα magnum opus του metal συνολικά, και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Κυκλοφόρησε το 1986 και ήταν το τρίτο άλμπουμ της μπάντας, όμως η άφιξή του έμοιαζε περισσότερο με αριστερό ντιρέκτ του Tyson κατευθείαν στα μούτρα, παρά με κυκλοφορία άλμπουμ. Μέσα σε μόλις 28 λεπτά, καθόρισε έναν εντελώς νέο τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ένταση στη heavy μουσική.

Οι Slayer είχαν ήδη χτίσει το όνομά τους με τα δύο «underground» άλμπουμ που είχαν κερδίσει τον σεβασμό των οπαδών. Όμως η σκηνή γύρω τους μεταβαλλόταν, οι Metallica είχαν ανοίξει τον δρόμο προς το ευρύτερο κοινό, οι Megadeth προκαλούσαν αναταράξεις, και η έννοια του «heavy» έπαιρνε νέα μορφή. Εκείνη την περίοδο, οι Slayer λειτουργούσαν σαν μηχανή σε υπερβολική πίεση. «Ξέραμε ότι ήταν καλό, αλλά ποτέ δεν φανταστήκαμε πως θα είναι κάτι για το οποίο θα μιλούσε ο κόσμος για τις επόμενες τρεις δεκαετίες», θυμήθηκε αργότερα ο κιθαρίστας Kerry King.

Αυτό που ακολούθησε έχει πλέον περάσει στη σφαίρα του θρύλου. Οι Slayer άφησαν τη Metal Blade και υπέγραψαν με τη Def Jam, μια εταιρεία ταυτισμένη τότε με το hip hop. Για μια thrash μπάντα, η επιλογή έμοιαζε τουλάχιστον απρόσμενη, όμως ο συνιδρυτής της Def Jam, Rick Rubin, διέκρινε κάτι που άξιζε να αναδειχθεί. Η προσέγγισή του ήταν να απογυμνώσει τον ήχο μέχρι το κόκαλο και να βεβαιωθεί ότι κάθε νότα έχει πραγματικό λόγο ύπαρξης.

Για να το πετύχει αυτό, ο Rick Rubin υιοθέτησε μια νέα φιλοσοφία: απόλυτη συγκέντρωση στον πυρήνα του ήχου. Πριν από το “Reign in Blood”, τα περισσότερα metal άλμπουμ είχαν μεγάλη διάρκεια, βαριά μίξη και περίπλοκες δομές. Οι Slayer όμως άλλαξαν πορεία. Το άλμπουμ οριακά φτάνει το μισάωρο, και αυτό ήταν εντελώς εσκεμμένο. Ο Rubin πίστευε πως «αν ακούγεται έτοιμο, τότε είναι έτοιμο» και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε πλήρως. Ο Dave Lombardo δε, ολοκλήρωσε τις ηχογραφήσεις του μέσα σε λίγες μέρες, ενώ η μπάντα έστησε μόνη της τον εξοπλισμό, οι ηχογραφήσεις κράταγαν ως αργά και κανείς δεν είχε περιθώριο για λάθη.

Slayer: Reign in Blood | Στη μάπα και καληνύχτα

Οι στίχοι, ειδικά σε κομμάτια όπως το “Angel of Death“, άναψαν τη σπίθα μιας διαμάχης που λίγο έλειψε να τινάξει στον αέρα ολόκληρη την κυκλοφορία. Το τραγούδι περιέγραφε τα εγκλήματα των Ναζί με ψυχρή, σχεδόν ιατρική λεπτομέρεια, γεγονός που έκανε την Columbia Records να αρνηθεί τη διανομή του άλμπουμ. Παρ’ όλα αυτά, οι Slayer και ο Rick Rubin έμειναν ανυποχώρητοι: καμία αλλαγή στους στίχους, κανένας συμβιβασμός. Τελικά, η Geffen Records ανέλαβε την κυκλοφορία, αν και κράτησε το όνομά της εκτός εξωφύλλου, προσθέτοντας έτσι ένα ακόμα επίπεδο μυστηρίου γύρω από το άλμπουμ.

Η ακραία φύση της μουσικής απαιτούσε ένα εξίσου δυνατό οπτικό στοιχείο. Εκεί ανέλαβε ο Larry Carroll, ο οποίος κλήθηκε να αποτυπώσει την ιδέα της «αιώνιας παγίδευσης στην κόλαση». Ο αρχικός του πίνακας, τεράστιος και γεμάτος σουρεαλιστικό τρόμο, θα περιγραφόταν αργότερα ως «ο Κήπος των Γήινων Απολαύσεων για την εποχή του metal». Ο Carroll προτιμούσε να αφήνει χώρο για ερμηνείες, μάλιστα, είχε πει κάποτε πως του άρεσε οι άνθρωποι να δίνουν το δικό τους νόημα σε ό,τι έβλεπαν. Ο Kerry King δεν ενθουσιάστηκε στην αρχή, αλλά αργότερα παραδέχτηκε πως το έργο «αναδιαμόρφωσε την τέχνη του metal». Η μπάντα κατάλαβε ότι είχε πετύχει τον στόχο της όταν η μητέρα ενός μέλους βρήκε το εξώφυλλο αηδιαστικό.

Η ανατριχιαστική εικόνα του εξωφύλλου ταίριαζε απόλυτα με την ενέργεια που ξέσπαγε στις ζωντανές εμφανίσεις. Η πρώτη περιοδεία των Slayer μετά το “Reign in Blood” έμοιαζε με αιματηρό άθλημα. Οι support μπάντες προσπαθούσαν να αποφύγουν τα αντικείμενα που πετούσαν οι οπαδοί, ενώ σε κάποιες συναυλίες το πάτωμα στο τέλος ήταν κυριολεκτικά γεμάτο αίμα. Αυτή η ένταση όμως είχε και το τίμημά της. Ο Dave Lombardo αποχώρησε λίγο μετά την έναρξη της περιοδείας, απογοητευμένος από την οικονομική πραγματικότητα της metal μουσικής. «Δεν έβγαζα καθόλου χρήματα. Σκέφτηκα πως, αν επρόκειτο να το κάνουμε επαγγελματικά, τουλάχιστον ήθελα να πληρώνονται το νοίκι και τα κοινόχρηστά μου». Επέστρεψε όταν ο Rick Rubin τού υποσχέθηκε κανονικό μισθό, όμως η αποχώρησή του λίγο έλειψε να σημαδέψει πρόωρα το τέλος της κλασικής εποχής των Slayer.

Πίσω από όλη αυτή την ένταση, οι Slayer δεν ζούσαν καμία ροκ υπερβολή. «Τι άλλο μας έδινε δύναμη; Τίποτα. Δεν έπινα καν τότε. Δεν υπήρχε πάρτι», έχει πει ο Kerry King. Η ενέργεια ερχόταν από αλλού, από τον ανταγωνισμό, το πείσμα και την ανάγκη να αποδείξουν κάτι. Παρακολουθούσαν προσεκτικά τι έκαναν οι υπόλοιποι, αλλά δεν ήθελαν να ακολουθήσουν κανέναν. «Ακούγαμε άλλες μπάντες και λέγαμε: “Αυτό είναι αδύναμο, μπορούμε να το κάνουμε καλύτερα, είμαστε πιο βίαιοι από αυτό”», θυμάται ο Dave Lombardo.

Το “Reign in Blood” μπορεί να μην έφτασε ποτέ στην κορυφή των charts, όμως έγινε τεράστια επιτυχία μέσα στην κοινότητα του heavy metal. Χωρίς ραδιοφωνική στήριξη και χωρίς διαφημιστικές καμπάνιες, ο δίσκος εξαπλώθηκε με τον παλιό τρόπο, από στόμα σε στόμα και μέσω αντιγραμμένων κασετών. Η αγριότητά του δημιούργησε ένα νέο μέτρο σύγκρισης: από εκεί και πέρα, οτιδήποτε πιο ήπιο ακουγόταν σχεδόν άτονο. Οι Slayer μετατράπηκαν από μια underground λατρεία σε σημείο αναφοράς για τον ακραίο ήχο.

Καθώς ο δίσκος εξαπλωνόταν, δεν άργησε να προκαλέσει αντιδράσεις. Η στάση των Slayer να μην εξηγούν τίποτα ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη μυστηριώδη τους εικόνα. «Ο κόσμος παρεξήγησε τα συναισθήματα πίσω από το “Angel of Death” και πίστεψε ότι είχαμε ναζιστικές συμπάθειες», είχε πει κάποτε ο Tom Araya. «Αυτό δεν ίσχυε ποτέ». Η διαμάχη προκάλεσε αρκετούς πονοκεφάλους στη μπάντα, κυρίως στην Ευρώπη, αλλά οι Slayer παρέμειναν αμετακίνητοι.

Παρά τις αντιδράσεις και τις παρεξηγήσεις, τίποτα δεν κατάφερε να μειώσει την ορμή του “Reign in Blood” και των Salyer. Ο δίσκος άφησε πίσω του ένα κενό που οι μπάντες προσπαθούν ακόμα να γεφυρώσουν. Τα «πλοκάμια» του απλώνονται παντού, από το metal και το punk μέχρι το hardcore και κάθε μουσικό είδος που δοκιμάζει τα άκρα. Με τα χρόνια, η βιομηχανία άλλαξε, όπως και οι ίδιοι οι Slayer μέσα από διαφορετικές φάσεις και συνθέσεις, όμως η σκιά αυτών των 28 λεπτών παραμένει αμετακίνητη και το ίδιο βαριά.

Και κάπως έτσι, το “Reign in Blood” έγινε αυτό που όλοι προσπαθούν ακόμα να περιγράψουν, χωρίς ποτέ να το αγγίζουν πλήρως. Ίσως τελικά ο λάθος μου τίτλος, “Rain in Blood”, να ταίριαζε περισσότερο απ’ όσο νόμιζα, γιατί αυτός ο δίσκος πέφτει πάνω σου σαν μια μανιασμένη καταιγίδα. Οι Slayer μπήκαν στο studio για να παίξουν όπως ένιωθαν: βαριά, γρήγορα και αληθινά. «Ποτέ δεν θέλαμε να βάζουμε στους δίσκους μας τραγούδια που δεν χρειάζεται να είναι εκεί», είχε πει ο Kerry King. «Θα κάνουμε τη μουσική που θέλουμε, και αν δεν αρέσει στον κόσμο, ας πάνε να γ@μηθούν».

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Slayer

Album: Reign in Blood

Label: Def Jam Recordings

Release Date: 10/07/1986

Genre: Thrash Metal

1. Angel of Death

2. Piece by Piece

3. Necrophobic

4. Altar of Sacrifice

5. Jesus Saves

6. Criminally Insane

7. Reborn

8. Epidemic

9. Postmortem

10. Raining Blood

Producer: Rick Rubin

Slayer: Tom Arraya (Φωνή, μπάσο), Kerry King (Κιθάρα), Jeff Hanneman (Κιθάρα), Dave Lombardo (Τύμπανα)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version