Testament: The New Order | Tο manual για ένα πειθαρχημένο χάος
Το 1988, οι Testament κυκλοφόρησαν το “The New Order”, ένα άλμπουμ που δεν ακολούθησε απλώς την επιτυχία του πρώτου τους δίσκου. Η μπάντα μπήκε στο στούντιο με στόχο να ξεφύγει από τις φόρμες που είχαν καθιερωθεί. Εκείνη την περίοδο, το thrash metal εξελισσόταν με ταχύτητα: άλλες μπάντες δοκίμαζαν πιο μελωδικά μονοπάτια, ενώ κάποιες επέμεναν στον ακραίο ήχο. Οι Testament επικεντρώθηκαν στην ακρίβεια, τη δομή και μια ξεκάθαρη θεματική προσέγγιση. Αυτή η επιλογή έδωσε στο άλμπουμ χαρακτήρα και συνέπεια που έλειπε από πολλές δουλειές της εποχής.
Το “The New Order” παραμένει σταθερό σημείο αναφοράς στις συζητήσεις γύρω από το thrash metal. Όχι λόγω κάποιας ρομαντικής αναπόλησης, αλλά επειδή αποτυπώνει με ακρίβεια μια στιγμή μετάβασης — για τους Testament και για ολόκληρη τη σκηνή. Την περίοδο που τα CD άρχισαν να μπαίνουν για τα καλά στη μουσική ζωή και το MTV άλλαζε τους όρους του παιχνιδιού, το συγκρότημα βρήκε τον τρόπο να κρατήσει τη σύνδεση με το underground thrash της Bay Area, ενώ ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις του ευρύτερου ακροατηρίου. Με απόλυτο έλεγχο στο παίξιμο και καθαρό στόχο στη σύνθεση, ξεχώρισαν χωρίς να στηρίζονται σε τίποτα πέρα από την απόδοσή τους.
Σύνθεση υπό πίεση
Όταν το “The Legacy” κυκλοφόρησε το 1987, οι Testament είχαν ήδη αποκτήσει ένα σταθερό ακροατήριο. Πολλά από τα τραγούδια του δίσκου υπήρχαν στο ρεπερτόριό τους από την περίοδο που εμφανίζονταν ως “Legacy”. Στην περίπτωση του “The New Order”, δεν υπήρχε προϋπάρχον υλικό. Κάθε σύνθεση έπρεπε να δημιουργηθεί από την αρχή, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο κιθαρίστας Alex Skolnick χαρακτήρισε αργότερα αυτή τη διαδικασία ως εντατικό μάθημα στη δημιουργία τραγουδιών. Οι προθεσμίες πλησίαζαν, το πρόγραμμα περιοδειών ήταν ασφυκτικό και η δισκογραφική ζητούσε από τους Testament κάτι ουσιαστικό, όχι μια απλή επανάληψη.

Παρέδωσαν ένα άλμπουμ συγκροτημένο, χωρίς ίχνη επαναληπτικότητας. Κομμάτια όπως τα “Trial by Fire“, “The Preacher” και “Into the Pit” δεν βασίζονταν μόνο στα riffs. Είχαν σαφή δομή, προσεγμένους στίχους και ήταν φτιαγμένα για τη σκηνή. Οι Testament έδειξαν ότι μπορούσαν να συνδυάσουν την επιθετική ενέργεια με μια πιο ελεγχόμενη, μελωδική προσέγγιση. Η συνολική κατεύθυνση του “The New Order” δεν προέκυψε τυχαία.
Η πειθαρχία του στούντιο
Ο δίσκος ηχογραφήθηκε στα Pyramid Sound Studios, με παραγωγό τον Alex Perialas, γνωστό από τις συνεργασίες του με τους Anthrax και τους Overkill. Η διαδικασία βασίστηκε κυρίως στην πειθαρχία. Η μπάντα δεν διέθετε χρόνο για αμέτρητες λήψεις ή για πειραματισμούς. Κάθε βήμα έπρεπε να είναι μετρημένο και αποτελεσματικό. Το αυστηρό πρόγραμμα πρόσθεσε ένταση και πίεση στο τελικό αποτέλεσμα. Αυτή η αίσθηση επείγοντος διαπερνά τον δίσκο από την αρχή μέχρι το τέλος.
Η ηχογράφηση βασίστηκε σε εξοπλισμό που πρόσφερε καθαρότητα χωρίς να αλλοιώνει την ένταση. Τα τύμπανα ηχογραφήθηκαν με Shure SM57 και AKG D112, ενώ οι κιθάρες πέρασαν από ενισχυτές Mesa Boogie και Marshall. Για τα φωνητικά χρησιμοποιήθηκε μικρόφωνο Neumann U87, προσφέροντας ευκρίνεια χωρίς να χάνεται το βάθος. Όλα έγιναν σε αναλογική ταινία, κάτι που βοήθησε στη διατήρηση της ζεστασιάς και της φυσικής δυναμικής των εκτελέσεων. Η μίξη άφησε κάθε όργανο να αναπνέει.
Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, όμως, προέκυψε και ένα πρακτικό πρόβλημα: το άλμπουμ δεν κάλυπτε τον απαιτούμενο ελάχιστο χρόνο που όριζε το συμβόλαιο. Για να αποφύγουν την προσθήκη πρόχειρου υλικού, οι Testament επέλεξαν να διασκευάσουν το “Nobody’s Fault” των Aerosmith, ένα τραγούδι με ξεκάθαρη σύνδεση με τις πρώτες επιρροές τους. Η απόφαση αυτή δεν είχε σχέση με στρατηγικό φόρο τιμής. Ήταν ανάγκη. Η τελική εκτέλεση θεωρείται πλέον μια από τις πιο χαρακτηριστικές διασκευές κλασικού rock σε κάποιο είδος heavy metal.
Επιτυχία χωρίς πρότυπο
Το “The New Order” έφτασε στο νούμερο 136 του Billboard 200, επιτυγχάνοντας πωλήσεις άνω των 250.000 αντιτύπων μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η πορεία του ξεπέρασε τις προβλέψεις για ένα συγκρότημα εκτός των γνωστών ονομάτων Metallica, Slayer, Megadeth και Anthrax. Η αποδοχή αυτή συνέβαλε στο να δοθεί ώθηση στη δεύτερη γενιά του thrash. Μια σειρά από μπάντες βρήκαν χώρο να εξελιχθούν, διατηρώντας τον επιθετικό τους χαρακτήρα χωρίς να θυσιάζουν την ευκρίνεια στον ήχο.
Η αποδοχή δεν ήρθε μόνο από το κοινό. Το AllMusic χαρακτήρισε το “The New Order” ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα άλμπουμ των Testament. Το περιοδικό Decibel το ενέταξε στο Hall of Fame, ενώ το Loudwire το κατέταξε ανάμεσα στα κορυφαία thrash άλμπουμ όλων των εποχών. Οι οπαδοί στήριξαν αυτόν τον ενθουσιασμό με συνέπεια. Κομμάτια όπως τα “Into the Pit” και “Disciples of the Watch” καθιερώθηκαν στις ζωντανές εμφανίσεις της μπάντας και έχουν παιχτεί εκατοντάδες φορές.
Ηχητική ταυτότητα
Το “The New Order” ξεχωρίζει χάρη στην πειθαρχημένη ένταση και την καθαρότητα στην εκτέλεση. Ο Chuck Billy τραγουδά με σταθερότητα, διατηρώντας την ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και τη μελωδία. Όπως και ο Alex Skolnick που παρεμβαίνει με σόλο που εξυπηρετούν τη σύνθεση, όχι τον εντυπωσιασμό. Ο Eric Peterson στηρίζεται σε ευδιάκριτα riff κοφτά χωρίς περιττές γαρνιτούρες. Ούτε ρόλος του Louie Clemente στα τύμπανα μπορεί να υποτιμηθεί, αφού με τρομέρη ένταση διατηρεί τον ρυθμό με ακρίβεια, ενώ ο Greg Christian προσφέρει σταθερότητα που στηρίζει όλο το σύνολο.

Η μουσική του “The New Order” δεν απευθυνόταν σε παθητικούς ακροατές. Είχε σκοπό να κινεί τα σώματα, να γεμίζει τους χώρους και να δείχνει πως η τεχνική μπορεί να συνυπάρχει με την ένταση. Ορχηστρικά κομμάτια όπως το “Hypnosis” φανερώνουν την επιρροή της τζαζ στον Alex Skolnick. Το “Musical Death (A Dirge)” ολοκληρώνει τον δίσκο με μια αίσθηση σκοτεινής εσωστρέφειας, αντί για καθιερωμένα riff υψηλής ταχύτητας.
Κοινωνική ματιά και στίχοι
Οι στίχοι των Testament στο “The New Order” αποφεύγουν τα κλισέ που συναντώνται συχνά στο metal. Δεν συναντάμε φανταστικά τέρατα ή τελετουργίες τρόμου· αντ’ αυτών, το περιεχόμενο κινείται γύρω από υπαρκτές κοινωνικές ανησυχίες. Το “Trial by Fire” καταδικάζει ένα δικαστικό σύστημα που λειτουργεί με βάση την εκδίκηση. Και το “The Preacher” επισημαίνει τον τρόπο με τον οποίο η πίστη μπορεί να γίνει εργαλείο εξουσίας.
Ακόμη και το “Eerie Inhabitants“, που ανοίγει το άλμπουμ, προσφέρει μια ευρύτερη ματιά σε έναν κόσμο σε αποσύνθεση. Ο πόλεμος, η πείνα και η περιβαλλοντική καταστροφή παρουσιάζονται όχι ως αφηρημένες έννοιες, αλλά ως άμεσες προειδοποιήσεις. Οι Testament τα παρουσιάζουν με τρόπο άμεσο, χωρίς να υπερβάλλουν.
Η σκηνή, η κληρονομιά και η διάρκεια
Για την προώθηση του “The New Order”, οι Testament περιόδευσαν ασταμάτητα. Μοιράστηκαν τη σκηνή με τους Megadeth, τους Death Angel και τους Overkill. Συμμετείχαν στο φεστιβάλ Monsters of Rock στη Γερμανία, δίπλα στους Metallica και τους Van Halen. Ταξίδεψαν σε ολόκληρες τις Ηνωμένες Πολιτείες και ενίσχυσαν τη φήμη τους ως μία μπάντα με έντονη σκηνική παρουσία. Η μπάντα μπήκε στην περιοδεία με στόχο να αποδείξει ότι ανήκει στους κορυφαίους του thrash. Έδειξε ότι τα κομμάτια της κρατούσαν την ίδια ένταση στη σκηνή όπως και στο στούντιο. Κάθε εμφάνιση λειτουργούσε ως επιβεβαίωση του ταλέντου τους.
Το “The New Order” ξεπέρασε τον στόχο της απλής καθιέρωσης των Testament στην ιεραρχία του thrash. Σήμανε το τέλος μιας φάσης και την αρχή μιας πιο αποφασιστικής πορείας. Μέχρι τότε, θεωρούνταν πολλά υποσχόμενοι rookies· από εκεί και πέρα, λογίζονταν ως ισότιμοι με τους καθιερωμένους. Δεν απέσπασε βραβεία και δεν σημείωσε εμπορικό θρίαμβο. Η διάρκεια της επιρροής του, όμως, είναι ενδεικτική. Πρόκειται για δίσκο που οι νεότερες μπάντες επικαλούνται όταν αναφέρονται στην ουσία του riff.
Το “The New Order” παραμένει το άλμπουμ των Testament με τη μεγαλύτερη παρουσία σε ζωντανές εμφανίσεις. Κομμάτια όπως τα “The Preacher” και “Into the Pit” σχεδόν πάντα περιλαμβάνονται στα setlists. Είναι επίσης ένα από τα πιο συχνά αναφερόμενα άλμπουμ από σύγχρονους metal μουσικούς, από τον Mark Morton των Lamb of God έως μέλη των Trivium και των Gojira.
Συχνά υπάρχει η τάση να φορτίζουμε συναισθηματικά άλμπουμ όπως το “The New Order” ή να υπερτονίζουμε την επιρροή τους. Ωστόσο, η ιστορία των Testament βασίστηκε σε συγκεκριμένες συνθήκες. Το συγκρότημα δεν στηρίχθηκε στην τύχη· κατέβαλε σοβαρή προσπάθεια. Έγραψε υπό πίεση, ηχογράφησε με περιορισμένα μέσα και περιόδευσε με ξεκάθαρη αποστολή. Το “The New Order” έθεσε πρότυπα για το πώς μπορεί να συνδυαστεί η ένταση με τον στοχασμό. Και γι’ αυτό παραμένει διαχρονικό. Όχι εξαιτίας της ηλικίας του, αλλά χάρη στον τρόπο που ακούγεται: άμεσο, σφιχτό και με έμφαση στη λεπτομέρεια.
Artist: Sober On Tuxedos
Album: Good Intentions
Label: Heaven Music
Release Date: 11/12/2020
Genre: Nu Metal, Metalcore
Artist: Testament
Album: The New Order
Label: Megaforce Records
Release Date: 10/05/1988
Genre: Thrash Metal
1. Eerie Inhabitants
2. The New Order
3. Trial by Fire
4. Into the Pit
5. Hypnosis
6. Disciples of the Watch
7. The Preacher
8. Nobody’s Fault
9. A Day of Reckoning
10. Musical Death (A Dirge)
Producer: Alex Perialas
Testament: Chuck Billy (Φωνή), Eric Peterson (Κιθάρα), Alex Skolnick (Κιθάρα), Louie Clemente (Τύμπανα), Greg Christian (Μπάσο)
Testament (OW) | Deezer | Facebook | Instagram | ReverbNation | SoundCloud | Spotify | TikTok | X/Twitter | YouTube