Ήταν θυμάμαι κάπου αρχές καλοκαιριού, πριν μια πενταετία όταν στην τηλεόραση άκουσα πρώτη φορά το Malamente. Δύο πράγματα που τράβηξαν την προσοχή. Πρώτα, η αισθητική του video clip που συνδυάζει urban τόνους με στοιχεία flamenco. Στη συνέχεια, η ίδια η καλλιτέχνιδα που φαινόταν πως το μέλλον της θα είναι λαμπρό στη μουσική βιομηχανία. Το όνομά της: Rosalia.
Η 30χρονη από την Καταλονία έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους καλλιτέχνες, όπως τον J Balvin στο κομμάτι Con Altura και τον Travis Scott στο ΤΚΝ. Επίσης, έχει συνεργαστεί με τον The Weeknd στο τραγούδι La Fama από το τελευταίο της album Motomami.
Σε μικρό χρονικό διάστημα, η Rosalía έχει συνεργαστεί με σπουδαία ονόματα της μουσικής βιομηχανίας
Η Rosalia μπορεί να έγινε ευρέως γνωστή με το Malamente στην χώρα μας. Ωστόσο η Ισπανίδα καλλιτέχνις είχε κυκλοφορήσει ήδη από το 2017 ένα album με τίτλο Los Angeles. To Los Angeles (όχι η πόλη των Ηνωμένων Πολιτειών) έχει ως βασική επιρροή το flamenco και τα tablaos (μέρος όπου λάμβαναν χώρα παραστάσεις flamenco). Σε αυτά συμμετείχε και η ίδια από την ηλικία των 13 ετών. Κεντρικό θέμα του δίσκου αποτελεί ο θάνατος.
Η συνέχεια ωστόσο επιφύλασσε τον δίσκο που εκτόξευσε την καριέρα της. Το El Mal Querer καθιέρωσε τη Rosalia σε μια προσωπικότητα που πλέον ξεπερνούσε τα σύνορα της χώρας της και έγινε παγκοσμίου εμβέλειας καλλιτέχνις. Πηγή έμπνευσής της αποτέλεσε η νουβέλα Flamenca. Το βιβλιό δημοσιεύτηκε κατά τον 13ο αιώνα και αναφερόταν σε ένα ρομαντικό ειδύλλιο!
Το album αυτό έχει ως concept πως κάθε κομμάτι αποτελεί και ένα κεφάλαιο ενός βιβλίου. Εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου, το προαναφερθέν Malamente. Μιλά για μία κακοποιητική σχέση από την οποία πρέπει η γυναίκα να ξεφύγει, μα δεν μπορεί.
Το El Mal Querer καθιέρωσε τη Rosalia σε μια προσωπικότητα που πλέον ξεπερνούσε τα σύνορα της χώρας της
Από το El Mal Querer, εκτός από το Μalamente κυκλοφόρησαν δύο ακόμη singles. Τα Di Mi Nombre (8ο κεφάλαιο του album, ονομαζόμενο Éxtasis), και το Pienso Εn Τu Μirá (3ο κεφάλαιο, με τίτλο Celos). Σημαντικό επίσης είναι να τονιστεί το γεγονός πως το album αυτό ήταν η πτυχιακή εργασία της Rosalia για την σχολή της, με την οποία αποφοίτησε με άριστα. Απόλυτα λογικό και αναμενόμενο, αν με ρωτάτε.
Η τελευταία δισκογραφική κυκλοφορία της Rosalia, Motomami, του 2022 αποτελεί μια μουσική συνέχεια των προηγούμενων albums, κρατώντας σταθερά τους flamenco τόνους. Διακρίνεται και ως η πιο προσωπική και εσωτερική πλευρά της στιχουργικά.
Το album τιτλοφορήθηκε έτσι, προς τιμήν της μητέρας της, η οποία την πήγαινε στην πόλη με μια μοτοσικλέτα. Στο Motomami κάνει λόγο για το πόσο δύσκολος και μη διαχειρίσιμος τείνει να είναι πολλές φορές ο δρόμος της φήμης. Πόσο ευάλωτος αισθάνεται κάποιος μετά από την απότομη έκθεση της ζωής το. Και πώς αυτό καταλήγει να τον οδηγεί στην απομόνωση.
Στο Motomami η Rosalia κάνει λόγο για το πόσο δύσκολος και μη διαχειρίσιμος τείνει να είναι πολλές φορές ο δρόμος της φήμης
Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός πως θίγει φεμινιστικά θέματα σχετικά αόρατα. Όπως αντίστοιχα η ίδια η κοινωνία αποδίδει σιωπή σχετικά με το κίνημα. H Rosalia έχει δηλώσει πως αν αυτό το album ήταν έργο τέχνης, θα ήταν σίγουρα αυτοπροσωπογραφία.
Γνωστότερο κομμάτι του δίσκου είναι με διαφορά το Bizcochito. Από τα πιο ξεσηκωτικά τραγούδια του album, έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. To Despechá, που συνδυάζει reggaeton και merengue στοιχεία, είναι άκρως καλοκαιρινό. Και το Chicken Teriyaki -του οποίου έμπνευση αποτέλεσε το έργο Arroz Con Pollo, του γνωστού εικαστικού Jean–Michel Basquiat– επίσης!
Στις αρχές του Ιουνίου κυκλοφόρησε το νέο της single, με τίτλο TUYA. Γυρίστηκε στην Ιαπωνία και έχει σκηνοθετικές πινελιές επηρεασμένες από την ταινία της Sofia Coppola, Lost In Translation του 2003. Αυτό το κομμάτι προετοιμάζει το έδαφος για το τι θα αντικρίσουμε την Τρίτη 20/06, στην Πλατεία Νερού στα πλαίσια του Release Athens 2023 x SNF Nostos.