Close Menu
    What's Hot

    KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

    2025-05-16

    Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

    2025-05-16

    Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

    2025-05-16
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205
    • Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν
    • Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore
    • Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή
    • Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;
    • Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή
    • Οι Elephant στο Electricity Sound Studio
    • Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica
    Σάββατο, 17 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

      2025-05-16

      Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

      2025-05-16

      Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή

      2025-05-16

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

      2025-05-16

      Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

      2025-05-16

      Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή

      2025-05-16

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

      2025-05-16

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

      2025-05-16

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου
    CINEMA

    Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2024-01-19
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Οι κουβέντες σχετικά με το Poor Things και τον Γιώργο Λάνθιμο αποτελούν το κυρίως θέμα των τελευταίων εβδομάδων στα social media. Απόψεις ανθρώπων που τη λάτρεψαν, που τη μίσησαν, που δεν την είδαν αλλά θέλουν μερίδιο της πίτας. Για μια ακόμα φορά, το κοινό πολώνεται και μένει αποκλειστικά ο θόρυβος.

    Δύο άτομα από τη συντακτική ομάδα την είδαν και μπήκαν σε σκέψεις. Ο πρώτος μέγιστος λάτρης του blockbuster θεάματος. Ο δεύτερος, πιο «γυμνασμένος»  στα σινεφίλ άδυτα. Από τη σκοπιά τους προσπαθούν να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με την εμπάθεια μέρους του κοινού. Ο καθένας από το μετερίζι του και με βάση το κοινό που του είναι πιο γνώριμο. Τι είναι, λοιπόν, αυτό που εγείρει την κακεντρέχεια σύμφωνα με τη γνώμη τους;

    Κινηματογραφική ταινία είναι το "Poor Thing", κινηματογραφική ταινία είναι και το "The Marvels"

    Άρχισε να προβάλλεται το “Poor Things” του Λάνθιμου και αμέσως ξεκίνησε μία αντιπαράθεση άνευ προηγουμένου. Ασχέτως αν σου αρέσει το φιλμ ή όχι, θα πρέπει να αντιληφθείς αν ανήκεις στο κοινό που θέλει ο δημιουργός να απευθυνθεί. Εδώ λοιπόν έρχεται και το hot take μου, που δεν είναι και τόσο καυτό στην πραγματικότητα. Αν θεωρείς το “Endgame” της Marvel ένα αριστούργημα, που καλά κάνεις, τότε μάλλον ο Λάνθιμος έχει ψιλοχεσμένη την άποψή σου.

    Εκ πρώτης αυτό ακούγεται ελιτιστικό, ωστόσο, δεν είναι. Το αντίθετο θα έλεγα, είναι μία σχετικά ωμή αποτύπωση της πραγματικότητας. Και δεν ισχύει μόνο στο σινεμά, ισχύει στα πάντα. Μουσικός είναι η Άντζελα Δημητριού, μουσικός είναι και ο Bob Dylan. Ποδοσφαιρική ομάδα είναι η Manchester City , ποδοσφαιρική ομάδα είναι και ο Αήττητος Κρύας Βρύσης. Έτσι, σκηνοθέτης είναι ο Λάνθιμος, σκηνοθέτης και ο Taika Waititi. Σινεμά αυτό που κάνει το MCU, σινεμά και αυτό που έκανε ο Ingmar Bergman.

    lanthimos_giorgos

    Επομένως όταν ανοίγουμε μία τέτοια κουβέντα, καλό θα είναι πρώτα να δούμε αν μας έχουν μία θέση κρατημένη στο τραπέζι. Αν και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί, αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι μπορεί να διασκεδάζουν ακόμα με τις ταινίες της Marvel. Όμως πρέπει να γίνονται αντιληπτοί δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι ότι οι ταινίες του MCU εδώ και πολύ καιρό ποιοτικά κατρακυλούν. Ο δεύτερος πως δεν έχουμε πρωτότυπο υλικό. 

    Το θέμα ενός δημιουργού έγκειται στον τρόπο με τον οποίο θα αποτυπώσει το μήνυμα και εκεί είναι που ο Λάνθιμος παίρνει άριστα

    Επομένως, πώς μπορεί να συγκριθεί η Nia DaCosta με τον Λάνθιμο; Ο έλληνας σκηνοθέτης πλάθει χαρακτήρες και κόσμους, βάσει ενός κεντρικού μηνύματος. Για παράδειγμα στο “Poor Things” o Λάνθιμος αναδεικνύει το πώς γίνεται αντιληπτός ο καταπιεσμένος από τον καταπιεστή του. Το πώς παύει να τον βλέπει ως άνθρωπο και αρχίζει να τον αντιλαμβάνεται ως μία άψυχη προέκτασή του. Πώς κάνει τα πάντα για να του στερήσει κάθε δικαίωμα προς την αυτοδιάθεση.

    Σαφώς και τα παραπάνω δεν αποτελούν κάποια φιλοσοφική ανακάλυψη του Λάνθιμου. Τα έχουν σκεφτεί, μελετήσει και αναδείξει πολλοί στο παρελθόν, και πιθανώς σε μεγαλύτερο βάθος. Η δε ταινία είναι βασισμένη σε βιβλίο με τον Λάνθιμο να τη «μεταφράζει» σε φιλμικά καρέ. Το θέμα ενός δημιουργού έγκειται στον τρόπο με τον οποίο θα αποτυπώσει το μήνυμα. Εν προκειμένω γίνεται μέσα από εξαιρετικά πλάνα τα οποία οπτικά βρίσκονται εκτός πραγματικότητας, όμως, η εννοιολογική τους αξία είναι τέτοια που φαίνονται άκρως ρεαλιστικά.

    Στο MCU ο δημιουργός ονομάζεται Stan Lee, ο οποίος μια φορά και έναν καιρό μάς προσέφερε έναν γοητευτικό κόσμο. Κινηματογραφικά, όμως, δεν έχουμε καμία δημιουργία, κανένα περιθώριο για φρέσκες ιδέες και οπτικές. Δεν ξέρω αν για αυτό ευθύνεται ο Feige ή η Disney, δεν είναι και δουλειά μας να το διαλευκάνουμε. Όμως, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι αυτό το δεύτερο κεφάλαιο/φάση/κύμα/whatever της Marvel πάει κατευθείαν στα βράχια.

    Το αν σου άρεσε ή όχι το "Poor Things" είναι άσχετο με τη σκηνοθετική ικανότητα του Λάνθιμου

    Όταν δε σέβεσαι τον κινηματογράφο, επομένως ούτε το κοινό, μοιραία κάποια στιγμή θα σου γυρίσει την πλάτη. Είναι πρόβλημα το να σκηνοθετείς πλάνα με γνώμονα αν θα γίνουν ωραία shorts στο YouTube ή αν θα τρεντάρουν στο TikTok. Γιατί ακόμα και αν αποσκοπείς στη δημιουργία περιεχομένου, ακόμα και τότε, πάλι λάθος το κάνεις.

    Η σύγκριση γίνεται ακόμα πιο δυσάρεστη για τη Marvel αν φέρουμε απέναντι της ταινίες που με κάποιον τρόπο μοιάζουν με τις δικές της. Ας μιλήσουμε για το “Matrix”, που ενώ τεχνολογικά βρίσκεται πάνω από είκοσι χρόνια πίσω, η δράση του είναι απείρως ανώτερη. Ενώ και στο άλλο κομμάτι που ποντάρει, το heroes ensemble, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα για αυτή. Υποθέτω ότι ο Peter Jackson θα βλέπει τις ταινίες από κάποια γωνία και θα κατουριέται από τα γέλια.

    Συνοψίζοντας, ανήκω την κατηγορία αυτών που δεν έχουν αποφασίσει ακόμα αν τους άρεσε το “Poor Things” ή όχι. Αν όμως πρέπει να βάλω ένα πρόσημο στον Λάνθιμο, τότε,  χωρίς σκέψη αυτό είναι θετικό. Ο λόγος είναι ότι σε μία εποχή που τα studios κυκλοφορούν ταινίες με φασόν, αυτός προσπάθησε να παράγει τέχνη. Και το πέτυχε, ασχέτως αν είναι του γούστου μου ή όχι. Αλίμονο δηλαδή αν θεωρούμε το προσωπικό μας κριτήριο αυθεντία.

    Καλό είναι όμως για κάθε θέμα να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά ποιους λαμβάνουμε υπόψη και κατά πόσο γνωρίζουν το θέμα για το οποίο μιλούν

    Σε ό,τι αφορά στην κριτική κινηματογράφου, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν ένα καλό κι ένα κακό. Το καλό είναι ότι, περιηγούμενος κάποιος σε αυτά, μπορεί να σχηματίσει μια άποψη περί της υποδοχής της οποίας τυγχάνει μια ταινία κατά την κυκλοφορία της στις αίθουσες. Μπορεί να δοθεί βήμα σε νέες ταλαντούχες πένες οι οποίες ξεκινούν την ενασχόλησή τους με το γράψιμο κειμένων μέσα από το Facebook, το Instagram κλπ..

    Το κακό είναι ότι, μιας και ζούμε σε δημοκρατική κοινωνία όπου όλες οι απόψεις καλώς επιτρέπονται. Mπορεί ο καθένας να εκφράσει γνώμη για ένα κινηματογραφικό έργο, δίχως να ελέγχεται η «αρμοδιότητά» του να το πράξει. Φυσικά και η έκφραση άποψης είναι αναφαίρετο δικαίωμα και απολύτως θεμιτή. Καλό είναι όμως για κάθε θέμα να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά ποιους λαμβάνουμε υπόψη και κατά πόσο γνωρίζουν το θέμα για το οποίο μιλούν. Άλλη, μεγάλη κουβέντα ωστόσο αυτή. Εδώ θέλω να επικεντρωθώ στο “Poor Things”, τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, και μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα «επικριτών» της. Τους λαϊκά αποκαλούμενους «κουλτουριάρηδες».

    Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε η ταινία στις εγχώριες αίθουσες, αν όχι από τη στιγμή που κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, τα πληκτρολόγια πήραν φωτιά και από τις δύο πλευρές. Από εκείνους που έσπευσαν να της απονείμουν τον τίτλο του αριστουργήματος κι από εκείνους που έσπευσαν να κατακεραυνώσουν το φιλμ, τον σκηνοθέτη του και το κοινό που του άρεσε.

    Υπάρχουν και αυτοί που είδαν το κράξιμο στον Λάνθιμο και το "Poor Things" ως μία ευκαιρία να διαφοροποιηθούν

    Ανήκοντας στο τελευταίο, και χωρίς να αγνοώ ορισμένες αδυναμίες που κατά τη γνώμη μου φέρει το έργο, δε θα ασχοληθώ εδώ με τους λεγόμενους «ψεκασμένους». Εκείνους δηλαδή που βλέπουν στον κινηματογράφο του Λάνθιμου ως «δυσφήμιση της Ελλάδος μας» και «πολύ σεξ». Ούτε με εκείνους που απλά δεν τους άρεσε η ταινία – γιατί κι αυτό είναι απόλυτα σεβαστό, όταν τεκμηριώνεται σωστά.

    Αυτοί με τους οποίους θα ασχοληθώ είναι όλοι εκείνοι που, στο να «κράξουν» σοσιαλμιντιακά τον Λάνθιμο και το Poor Things, είδαν ακόμη μια ευκαιρία να διαφοροποιηθούν. Να ξεχωρίσουν και να επιδείξουν τις κινηματογραφικές τους γνώσεις. Ατάκες τύπου «έλα μωρέ, ο Κάρελ Ζέμαν το έκανε καλύτερα» – όπου αντί για Κάρελ Ζέμαν μπορεί κανείς να βάλει ένα άλλο όνομα κατά το δοκούν . Κοινός τόπος σε προφίλ ατόμων που δεν ενδιαφέρονται να συντάξουν αναλυτική κριτική εκθέτοντας τα θετικά και τα αρνητικά της ταινίας. Αντιθέτως «πετάνε» προτασούλες μιας – δυο γραμμών αυνανιζόμενοι πνευματικά με τη σκέψη ότι προκάλεσαν σούσουρο.

    ema-stone-poor-things-lanthimos

    Κι άραγε έχει τόση σημασία τελικά όλο αυτό; Όχι, δεν έχει καμία σημασία, γιατί ευτυχώς οι ταινίες ακόμα δεν κρίνονται ούτε ταξινομούνται ιστορικά με βάση σοσιαλμιντιακά ποστ. Αντιθέτως αυτό γίνεται με βάση την κριτική αποτίμηση εκείνων που μπορούν να τεκμηριώσουν ψύχραιμα. Απλώς, είναι μια ιδανική ευκαιρία να εξετάσουμε πώς έχει εξελιχθεί, στην εποχή των social media, ο λεγόμενος «κριτικός – περσόνα».

    Στην τελική αν δε μας αρέσει ο Λάνθιμος - και ο κάθε Λάνθιμος - ας μιλάμε μόνο για ό,τι αγαπάμε

    Ανέκαθεν υπήρχαν κριτικοί που αντιλαμβάνονταν το επάγγελμά τους ως μέσο προώθησης της περσόνας τους και τον κινηματογράφο ως το εργαλείο τους. Κάτι βέβαια που έρχεται σε αντίθεση με τον αληθινό ρόλο του κριτικού, ο οποίος είναι να υπηρετεί και όχι να υπηρετείται από το σινεμά. Να αναδεικνύει τις ταινίες που αξίζει να προσέξει το κοινό και όχι να αναδεικνύεται «θάβοντας» εκείνες που, κατά τη γνώμη του, είναι αδιάφορες.

    Υπάρχουν ακόμα τέτοιοι κριτικοί, εδώ στην Ελλάδα έχουμε χαρακτηριστικά παραδείγματα. Σε μεγάλο βαθμό όμως η έννοια του «κριτικού – περσόνα» έχει πάρει μεταγραφή στα ΜΚΔ και δεν περιορίζεται πια μόνο σε επαγγελματίες κριτικούς.

    Κάτι τέτοιο σε βάζει σε σκέψεις. Γιατί ένας άνθρωπος ο οποίος έχει γνώσεις αισθάνεται την ανάγκη να επιτεθεί σε ένα φιλμ που άρεσε σε άλλους ανθρώπους προκειμένου να φτάσει να μιλήσει για τα έργα που αγαπάει εκείνος; Γιατί το «ο Κάρελ Ζέμαν ήταν καλύτερος από τον Λάνθιμο» να μην είναι «ο Κάρελ Ζέμαν ήταν ένας σπουδαίος σκηνοθέτης», δίχως καμία αναφορά στον Λάνθιμο; Γιατί τα social media φαίνεται να ξυπνούν μέσα μας τη διάθεση να «αποδομήσουμε» ό,τι χαίρει ιδιαίτερης προσοχής και επαίνων;

    Γιατί το «ο Κάρελ Ζέμαν ήταν καλύτερος από τον Λάνθιμο» να μην είναι «ο Κάρελ Ζέμαν ήταν ένας σπουδαίος σκηνοθέτης», δίχως καμία αναφορά στον Λάνθιμο

    Αυτά, όμως, είναι πιθανότατα θέματα που θα πρέπει να απασχολήσουν ψυχολόγους και κοινωνιολόγους. Κι όπως δε μου αρέσει ένας αναρμόδιος επί των κινηματογραφικών να προβάλλεται ως ειδικός, έτσι κι εγώ δε θα μπω στα χωράφια των δύο αυτών αξιοσέβαστων επιστημονικών κλάδων. 

    Θα κλείσω το κείμενο εδώ, ελπίζοντας να σας έβαλα σε προβληματισμό. Καλή επιτυχία στην ταινία του Λάνθιμου και λιγότερο τοξικό κλίμα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ας μιλάμε μόνο για ό,τι αγαπάμε.

    Poor Things Γιώργος Λάνθιμος
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοΟι Sleep Token διέγραψαν τα πάντα από τον λογαριασμό τους στο Instagram
    Επόμενο Poor Things: Μία βαθιά αισιόδοξη ταινία

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Poor Things | Movie Review

    8.0 2024-01-24

    Poor Things: Μία βαθιά αισιόδοξη ταινία

    2024-01-19

    Γιώργος Λάνθιμος: Οι 5 αγαπημένες ταινίες του από τον 21ο αιώνα

    2023-09-16
    Our Picks

    SUSPIRIA (1977): Ένα… αιματηρό αριστούργημα | Midnight Express

    2024-12-05

    Dark Angel | Still reigning supreme

    2023-07-08

    David Bowie: Heroes | Ένα διαχρονικό αριστούργημα καλλιτεχνικής καινοτομίας

    2023-10-11

    SOAD: Hypnotize | Οι πολυδιάστατες όψεις της αντίστασης

    2024-11-14
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

    Από DEPART Staff2025-05-15

    12 μουσικά είδη που ξεκίνησαν ως underground και εξετάζουμε αν μπορούν να διατηρήσουν την αυθεντικότητά τους με την αναγνώριση

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Trio Mandili: Το ταξίδι ενός μουσικού φαινομένου από τη Γεωργία

    2024-08-16
    6.0

    Infected Rain: TIME | Album Review

    2024-02-25

    Οι Conifère για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

    2025-02-27
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.