2 Φεβρουαρίου. Σημαδιακή ημερομηνία. Σίγουρα για τη Σακίρα, μιας που έχει τα γενέθλιά της! Και οποία σύμπτωσις, το πρώην έτερόν της ήμισυ, ο Ζεράρ Πικέ, πρώην ποδοσφαιρικής της Μπαρτσελόνα, έχει την ίδια μέρα γενέθλια. Τέλος πάντων, την ώρα που, αρχές Φλεβάρη του ‘81, εμείς εδώ στην Ελλάδα ήμασταν έτοιμοι να αδράξουμε την Ευρωπαϊκή ημέρα – καθώς ένα μήνα νωρίτερα είχε προηγηθεί η ένταξη της χώρας στην ΕΟΚ – στην Αγγλία, η Θάτσερ έβλεπε τη Λίβερπουλ να σηκώνει πρωτάθλημα, με δεύτερη τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, τρίτη την Ίπσουϊτς και κλασικά τέταρτη την Άρσεναλ. Ο Steve Harris απ’ την άλλη μην μπορώντας να αντέξει το γεγονός ότι η αγαπημένη του West Ham βολόδερνε στη δεύτερη κατηγορία, αποφάσισε πνίξει τον πόνο του κυκλοφορώντας ακόμα ένα δίσκο με τους Iron Maiden, το “Killers”.
Το “Killers” λοιπόν κυκλοφόρησε στις 2 Φεβρουαρίου του 1981 από την EMI για το Ηνωμένο Βασίλειο και στις 6 Ιουνίου της ίδιας χρονιάς από τις Harvest και Capitol Records για τις Η.Π.Α. Το εξώφυλλο φυσικά έγινε από τον Derek Riggs ενώ ήταν ο πρώτος δίσκος Maiden με τον Adrian Smith στη σύνθεση της μπάντας και η πρώτη φορά που συνεργάστηκαν με τον Martin Birch. Το “δίδυμο” Iron Maiden – Martin Birch στις κυκλοφορίες των Iron Maiden μέχρι και το “Fear of the Dark” ήταν φούστα-μπλούζα, μίλκο-τυρόπιτα, Βίσση-Καρβέλας, Άκης-Τάκης. Ταίριαζαν απόλυτα, αυτό προσπαθώ να πω τέλος πάντων.
Ε για το δίσκο τι να πούμε; Δε θα πιάσω κάθε κομμάτι ξεχωριστά λες και κάνουμε review στο “Killers” σαράντα χρόνια μετά. Θα πετάξω έτσι καναδυό trivia που “αλίευσα” από τα άδυτα του διαδικτυακού ωκεανού. Τώρα που το σκέφτομαι, και το “ύδατα” κάνει. «Τα ψηφιακά ύδατα του διαδικτυακού ωκεανού». Καλά, πολύ δυνατό κι αυτό. Πολύ δημοσιογραφικό. Ένας αναγραμματισμός κάνει τη διαφορά.
Οι Iron Maiden, μέσα από το “Killers”, αναδεικνύουν τις στενές συνδέσεις τους με τους Samson και την επιδέξια αξιοποίηση ιδεών του Steve Harris
Λοιπόν, τα περισσότερα κομμάτια του δίσκου είναι γραμμένα πριν από την κυκλοφορία του πρώτου (“Iron Maiden”) με εξαίρεση τα “Prodigal Son” και “Murders in the Rue Morgue” (βασισμένο σε ιστορία του Edgar Allan Poe με τον ίδιο τίτλο) που γράφτηκαν για το “Killers”. Και μετά κατηγορούσαν τους Metallica γιατί λέει ότι τo Reload είναι τα κομμάτια που έμειναν έξω από το Load και ότι κυκλοφόρησαν τα περισσεύματα κλπ. Τι να πει κανείς. Πάντως περίσσευμα σαν το “The Memory Remains” το τρώω πολύ ευχαρίστως.
Το εναρκτήριο instrumental κομμάτι του δίσκου “Ides of March”, το οποίο στην ουσία λειτουργεί σαν intro για το ιστορικό “Wrathchild”, είναι βασισμένο στο track των Samson με τίτλο “Thunderburst”. Καλά, ας είμαστε ειλικρινείς, ίδιο είναι όχι απλά “βασισμένο”. Πράγμα που δεν προκαλεί και φοβερή εντύπωση αν σκεφτούμε ότι για μια σύντομη περίοδο εκεί στα 1977, ντράμερ των Iron Maiden ήταν ο Barry Graham Purkis, ο επονομαζόμενος και “Thunderstick” και μετέπειτα ντράμερ των Samson. Εδώ, ο Steve Harris βλέπουμε ότι δε λειτούργησε και πολύ ομαδικά καθώς στα credits του “Ides of March” αναγράφεται αποκλειστικά αυτός, ενώ σε αυτά του “Thunderburst” βρίσκουμε και τα τέσσερα μέλη των Samson μαζί τον Steve. Όπως βλέπουμε, Iron Maiden και Samson είχαν πολύ στενές επαφές.
Παρατηρούμε μια τακτική από τους πρώτους, δηλαδή τον Harris, να συνεργάζεται με μέλη των Samson. Ή να τους παίρνει για να τους εντάξει στη δική του μπάντα. Μην ξεχνάμε ότι ΚΑΙ ο Clive Burr αλλά KAI ο Bruce Dickinson ήταν μέλη τους. Τα πράγματα βέβαια θα μπορούσαν να είναι πιο εύκολα αν απλώς ο Steve Harris είχε ενταχθεί στους Samson και να ξεμπερδεύουμε. Ποιος ξέρει τι θα γινόταν;
Στα setlist των Iron Maiden, το “Wrathchild” είναι το μοναδικό κομμάτι από το “Killers” που επιβιώνει μέχρι σήμερα
Ίσως σήμερα να μιλάγαμε για το ότι κατά βάθος είμαστε όλοι Samson-άδες, να ζητούσαμε στον DJ να παίζει μόνοσάμσον και να τσακωνόμασταν για το αν ξεπουλήθηκε ο Mustaine κουρεύοντας κι αυτός τα μαλλιά του, αφού θα συνέχιζε να είναι μέλος των Metallica και έχοντας ήδη γίνει κουμπάρος με τον Lars.
Στα setlist των Iron Maiden μέχρι σήμερα, απ’ αυτόν το δίσκο, συναντάμε μόνο το “Wrathchild” αν και προσωπικά θα ήθελα και το ομώνυμο. Άλλος μπορεί να θέλει και το “Genghis Khan”. Ωραία φάση θα ήταν αυτή. Εκεί που είναι ο Bruce ανεβασμένος σε τίποτα σκαλωσιές και φωνάζει τα διάφορα “Scream for me Athens”, να αρχίσει η μπάντα να παίζει και να φωνάζει “When I scream “Ouh” you scream “Αh”” και στα ρεφρέν “ΤΖΕ (τζε), ΤΖΕ (τζε) ΤΖΕΝΚΙΣ ΧΑΝ” και νά σου από κάτω χαμός, εννοείται με sing along από το αλαλάζον κοινό. Αλλά ας τα ξεχάσουμε όλα αυτά γιατί το “Genghis Khan” είναι το δεύτερο instrumental του “Killers” οπότε ακόμα κι αν υπήρχε μία πιθανότητα στο εκατομμύριο να γίνει αυτό, δε βοηθάει το ίδιο το κομμάτι.
Το “Killers” αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του Paul Di’Anno με τους Iron Maiden
Το “Killers”, ή “Asesinos” όπως κυκλοφόρησε στη Λατινική Αμερική, τουλάχιστον έτσι διαβάζουμε στο έγκυρο Discogs, ήταν το κύκνειο άσμα του Paul DiAnno με την μπάντα. Μεγάλη στεναχώρια για αρκετούς νοσταλγούς του ροκ εν ρολ των Iron Maiden εκείνης της περιόδου. Η κυκλοφορία αυτή αποτέλεσε απτή απόδειξη για τον Bruce, ότι οι τύποι είναι για πολλά παραπάνω και τους έκανε τη χάρη να τραγουδήσει, φεύγοντας από τους Samson φυσικά. Η συνέχεια λίγο πολύ είναι γνωστή σε όλους. Μετά από χρόνια έφυγε από τους Maiden και κυκλοφόρησε τη δισκάρα το “The Chemical Wedding”. Δηλαδή και άλλους, αλλά αυτό ήταν το κάτι άλλο.
Για την ιστορία απλώς να πούμε ότι τη χρονιά που κυκλοφόρησε το “Killers”, η West Ham αναδείχθηκε πρωταθλήτρια της δεύτερης κατηγορίας ανεβαίνοντας στην πρώτη. Έτσι ανέβηκαν και οι Maiden, παίζοντας μπάλα πλέον σε παγκόσμια κλίμακα μιας και ο δίσκος αυτός τους οδήγησε στην πρώτη τους παγκόσμια περιοδεία, από τις πολλές που ακολούθησαν. Up the Irons!