Η αυξανόμενη επιτυχία των Iron Maiden στα τέσσερα πρώτα τους άλμπουμ συνοδεύτηκε και από μία – σχετικά έντονη – εναλλαγή μελών. Μεταξύ του ομώνυμου ντεμπούτου του 1980 και του “Killers” του 1981, ο κιθαρίστας Dennis Stratton αντικαταστάθηκε από τον Adrian Smith. Την επόμενη χρονιά, ο τραγουδιστής Paul Di’Anno έφυγε και ο Bruce Dickinson ήρθε για το The Number Of The Beast“. Στη συνέχεια, ήταν η σειρά του ντράμερ Clive Burr να φύγει, με τον Nicko McBrain να τον διαδέχεται στο “Piece Of Mind” του 1983. Ενώ η διαρκώς μεταβαλλόμενη σύνθεση δεν έβλαψε τη δυναμική των Maiden – ή τις πωλήσεις των άλμπουμ τους – η άφιξη του McBrain έφερε κάποια αναγκαία σταθερότητα. Τα πρώτα αποτελέσματα αυτής, ήταν το “Powerslave“.

Σαν σήμερα οι Iron Madien κυκλοφορούν τον - κατά πολλούς καλύτερο τους δίσκο - το Powerslave

«Είχαμε κάνει μια παγκόσμια περιοδεία πριν βάλουμε τον Nicko στο συγκρότημα», θυμάται ο Steve Harris. «Προφανώς ο μπασίστας πρέπει να συνεργάζεται πολύ καλά με τον ντράμερ. Οπότε ναι, ίσως αυτό μας δημιούργησε extra αυτοπεποίθηση».

Αυτή η αυτοπεποίθηση θα φαινόταν στο “Powerslave”, το πέμπτο άλμπουμ των Iron Maiden σε ισάριθμα χρόνια και το πρώτο με την ίδια σύνθεση με τον προκάτοχό του. «Δεν είχαμε ιδέα τι θα γράφαμε στο άλμπουμ. Δε δουλεύουμε με περισσεύματα ή μέρη τραγουδιών που μας έχουν ξεμείνει.» αποκαλύπτει ο Steve Harris. «Όλα ήταν εντελώς φρέσκα και προέκυψαν από την καθορισμένη περίοδο σύνθεσης, γιατί ποτέ δεν γράφουμε στο δρόμο. Ποτέ δεν καταλήγουμε σε μια κατεύθυνση για ένα άλμπουμ. Απλά γράφουμε ένα σωρό πράγματα και βλέπουμε τι θα βγει».

Στο Powerslave υπάρχουν δύο κομμάτια που αντιπροσωπεύουν τους δύο εκ διαμέτρου αντίθετους πόλους του πλανήτη Iron Maiden

«Ήταν όλα τυχαία», προσθέτει ο Bruce Dickinson. «Πάντα έτσι είναι, αν και κανείς δεν με πιστεύει ποτέ όταν το λέω. Κάνω τους στίχους μου όσο πιο οπτικούς μπορώ γιατί έτσι σκέφτομαι. Οραματίζομαι κάθε στίχο όταν τον γράφω και, για να πω την αλήθεια, τραγουδάω και με εικόνες – καθώς τραγουδάω βλέπω στο μυαλό μου την εικόνα μου να στέκομαι στο κατάστρωμα ενός καταραμένου μεγάλου πλοίου στο Rime Of The Ancient Mariner ή τα σκυλιά του πολέμου στο 2 Minutes To Midnight. Γράφω στον δικό μου μικρό κόσμο και μετά τον φέρνω στη σελίδα με τη μορφή στίχου».

Από πολλές απόψεις, αυτά τα δύο κομμάτια αντιπροσωπεύουν τους δύο εκ διαμέτρου αντίθετους πόλους του πλανήτη Maiden. Ενώ το “2 Minutes To Midnight” είναι ένα αιχμηρό κομμάτι, το “Rime Of The Ancient Mariner” είναι ένα έπος, βασισμένο στο ποίημα του Samuel Taylor Coleridge. Είναι επίσης, με διάρκεια λίγο κάτω από 14 λεπτά, το μεγαλύτερο σε διάρκεια τραγούδι που είχε ηχογραφήσει ποτέ το συγκρότημα μέχρι εκείνη τη στιγμή. 

Το αστείο είναι ότι στην πραγματικότητα κανείς δεν πίστευε ότι ήταν 13 λεπτά

«Αυτή ήταν η τρελή ιδέα του Steve», εξηγεί ο Adrian Smith. «Εκείνες τις μέρες συνηθίζαμε να πηγαίνουμε στο Τζέρσεϊ, για να ηχογραφήσουμε πράγματα σε αυτό το στούντιο που νοικιάζαμε και συνήθως, ο καιρός ήταν απαίσιος τον χειμώνα. Τέλος πάντων, είχαμε αυτό το σύστημα σύμφωνα με το οποίο ο καθένας μας έβγαζε τις ιδέες του και μετά δουλεύαμε με όποιον ήθελε για να τις συμπληρώσει.

Όπως εγώ συχνά δούλευα με τον Bruce για τους στίχους των τραγουδιών μου ή με τον Davey για τις αρμονίες και τα μέρη της κιθάρας. Ο Steve συνήθως δουλεύει μόνος του πάνω στις ιδέες του και όταν αυτές είναι κατά 90% έτοιμες, τις παρουσιάζει στο συγκρότημα. Αυτή η παρουσίαση, αν θέλετε, γίνονται πάντα στο τέλος της ημέρας, σαν ένα “show and tell” στο σχολείο!

Αλλά όταν πρότεινε το Mariner, ήξερα ότι έπρεπε να το κάνουμε, γιατί δεν είχα ακούσει ποτέ κανέναν να κάνει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν. Νομίζω ότι όταν το ηχογραφήσαμε στις Μπαχάμες έπρεπε να κρεμάσει τους στίχους από την κορυφή του τοίχου μέχρι το πάτωμα, ήταν τόσοι πολλοί. Και ο Steve ήταν τόσο ενθουσιασμένος με αυτό που έπεισε όλους τους άλλους. Είναι τόσο δραματικό πώς γίνεται να μην σου αρέσει;».

«Στην πραγματικότητα, δεν ξέρω από πού προήλθε», εξομολογείται ο Steve Harris. «Έγραψα το μεγαλύτερο μέρος του στις Μπαχάμες, όπου ηχογραφήσαμε το άλμπουμ. Είχα μια ιδέα πίσω στο Τζέρσεϊ, αλλά στην πραγματικότητα ήταν στα Compass Point Studios όπου συγκεντρώθηκαν όλα. Το αστείο είναι ότι στην πραγματικότητα κανείς δεν πίστευε ότι ήταν 13 λεπτά. Ήμασταν όλοι τόσο απορροφημένοι στο να το κάνουμε να δουλέψει και το απολαύσαμε, που νομίζαμε ότι ήταν μόνο οκτώ ή εννέα λεπτά, το πολύ

O Martin καταλάβαινε πού ήθελαν να φτάσουν οι Iron Maiden και έβγαζε το καλύτερο από τον καθένα μας

Εκτός από τον Steve Harris και τον Dave Murray, υπήρχε μια άλλη βασική σταθερά στην ομάδα των Maiden. Ο Martin Birch ήταν ο παραγωγός του συγκροτήματος από τότε που ήρθε στο συγκρότημα για το “Killers”, και ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της αποτύπωσης του άμεσα αναγνωρίσιμου ήχου τους.

«Οι Deep Purple είναι η αγαπημένη μου μπάντα», παραδέχεται ο Adrian Smith, «οπότε όταν ο Martin – που είχε δουλέψει πολύ με το συγκρότημα αυτό τη δεκαετία του 1970 – ήρθε για να κάνει τους “Killers”, ήμουν πραγματικά πολύ νευρικός μαζί του, γιατί νόμιζα ότι θα με θεωρούσε απλά σκατά. Θέλω να πω, αυτός ο τύπος είχε βγάλει τα καλύτερα από τον Ritchie Blackmore και είχε ηχογραφήσει το άλμπουμ In Rock και όλα αυτά. Οπότε τι θα έκανε ο μικρός Adrian Smith για να τον εντυπωσιάσει; Αλλά ο Martin καταλάβαινε πού ήθελαν να φτάσουν οι Iron Maiden, έβγαζε όντως το καλύτερο από τους ανθρώπους και ήταν ο άξονας που έβγαλε όλες αυτές τις ιδέες, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε δίσκους που ακούγονταν τόσο δυνατοί.».

«Ο Martin ήταν άνετος στη συνεργασία», προσθέτει ο Steve Harris. «Γνωριζόμασταν πολύ καλά ο ένας με τον άλλον μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αλλά ποτέ δεν κανόνισε τίποτα- πάντα εμείς κάναμε όλη τη σύνθεση και τις ενορχηστρώσεις. Ο Martin ήταν εκεί για να το αποτυπώσει».

Το συγκρότημα είχε χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά τα Compass Point Studios για το άλμπουμ “Piece Of Mind”. «Διασκεδάσαμε τόσο πολύ κάνοντας το “Piece Of Mind” στο Compass Point που έπρεπε να επιστρέψουμε για το Powerslave», λέει ο Steve Harris γελώντας. «Αυτό, και για φορολογικούς λόγους!»

Tο Powerslave περιλαμβάνει και το το Losfer Words (Big 'Orra). Το πρώτο instrumental των Iron Maiden μετά το Transylvania

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του “Powerslave” είναι ότι είναι ένας πολύ οπτικός δίσκος. Αν και ποτέ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πραγματικά εννοιολογικός, εντούτοις η ικανότητα της μπάντας να αφηγείται ιστορίες έφτασε σε ένα νέο επίπεδο. Εξερεύνησαν το υπερφυσικό με το “Rime Of The Ancient Mariner”. Τη μάχη της Βρετανίας κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου με το “Aces High” και το τέλος του κόσμου με το “2 Minutes To Midnight”. Ακόμα και ένα αιγυπτιακό θέμα στο ομώνυμο κομμάτι, το οποίο αντικατοπτρίζεται και στο εξώφυλλο του δίσκου.

Το άλμπουμ περιλαμβάνει επίσης ένα ακόμη αξιοπερίεργο – το “Losfer Words (Big ‘Orra)”. Tο πρώτο instrumental των Maiden μετά το “Transylvania” στο ντεμπούτο άλμπουμ τους. «Απλά δεν είχαμε λόγια γι’ αυτό», ισχυρίζεται ο Steve. «Αλλά όταν ακούσαμε το κομμάτι, μας φάνηκε κρίμα να βάλουμε λέξεις, η μελωδία ήταν τόσο καλή. Ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί να ηχογραφήσουμε ένα για το επόμενο άλμπουμ. Όπως είπα, δεν έχουμε καθορισμένους κανόνες – απλά ακολουθούμε την έμπνευσή μας».

Το "Powerslave" κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 1984, φτάνοντας στο νούμερο δύο των βρετανικών charts

«Losfer Words; Ναι, κυριολεκτικά», λέει γελώντας ο Bruce Dickinson. «Είχαμε ξεμείνει από στίχους και πραγματικά παλεύαμε να βρούμε μια ιδέα που να ταιριάζει με τη μουσική. Κάποιος απλά είπε, ‘Το χρειαζόμαστε αυτό;’. Και σκέφτηκα, ‘Όχι, δεν το χρειαζόμαστε. Είναι υπέροχο έτσι όπως είναι”».

Το “Powerslave” κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 1984, φτάνοντας στο νούμερο δύο των βρετανικών charts και στο νούμερο 21 στις ΗΠΑ. Η περιοδεία που ακολούθησε ήταν εύκολα η πιο πλούσια της μέχρι τότε καριέρας του συγκροτήματος. Όμως η περιοδεία είχε το τίμημά της για ορισμένα μέλη. Ο Bruce Dickinson παραδέχτηκε στη συνέχεια ότι σκέφτηκε να εγκαταλείψει το συγκρότημα αφού υπέφερε από εξάντληση. «Το σκέφτηκα αυτό, ναι», δήλωσε στο Loudwire το 2017. «Ήμουν απλά πολύ, πολύ εξαντλημένος ψυχικά από όλη αυτή την τριβή».

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Iron Maiden

Album: Powerslave

Label: EMI

Release Date: 03/09/1984

Genre: Heavy Metal, NWOBHM

1. Aces High

2. 2 Minutes to Midnight

3. Losfer Words (Big ‘Orra)

4. Flash of the Blade

5. The Duellists

6. Back in the Village

7. Powerslave

8. Rime of the Ancient Mariner

Producer: Martin Birch

Iron Maiden: Bruce Dickinson (Φωνή), Dave Murray (Κιθάρα), Adrian Smith (Κιθάρα), Steve Harris (Μπάσο), Nicko McBrain (Τύμπανα)

Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version