Close Menu
    What's Hot

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Οι Elephant στο Electricity Sound Studio
    • Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica
    • Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    Πέμπτη, 15 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Μήδεια, 12/08/2022 @Θέατρο Ορέστης Μακρής, Χαλκίδα
    Ανταποκρίσεις παραστάσεων

    Μήδεια, 12/08/2022 @Θέατρο Ορέστης Μακρής, Χαλκίδα

    DEPART StaffΑπό DEPART Staff2022-09-20
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    * Η παράσταση “Μήδεια” ανεβαίνει σε ποικίλους χώρους ανά την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2022. Προπώληση: viva.gr

    Όπως μας έχουν συνηθίσει τα τελευταία καλοκαίρια, έτσι κι αυτό, ο Αιμίλιος Χειλάκης παρέα με τους δικούς του συνεργάτες και συνεργάτριες, καταπιάστηκαν με το θέατρο και περιοδεύουν στην ελληνική επικράτεια. Το ταξίδι στην επαρχία για το θίασο πλησιάζει στο τέλος του, μιας και το έργο σε λίγες ημέρες γυρνάει στο λεκανοπέδιο της Αττικής και καλεί το κοινό της. Η δική μου εμπειρία έλαβε μέρος στην περιοχή της Χαλκίδας, παρακολουθώντας την παράσταση στο ανοιχτό θέατρο της πόλης, ύστερα από αρκετές εμφανίσεις της. Επομένως, είδα μια ώριμη version της.

    Μήδεια του Ευριπίδη | Μία παράσταση των Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια

    Η εφετινή τους επιλογή ακούει στο όνομα «Μήδεια», το γνωστό έργο του Ευριπίδη. Κάτι μου λέει ότι η επιλογή αυτή δεν είναι καθόλου τυχαία, μετά τα όσα έχουν δει τα φώτα της δημοσιότητας. Ειδικά, γύρω από τα όσα τραγικά συμβαίνουν στο χώρο, μετά βέβαια από τις καταγγελίες των θυμάτων. Εν τω μεταξύ, φαίνεται ότι ο ίδιος κ. Αιμίλιος Χειλάκης έχει μια ροπή προς τις αρχαίες τραγωδίες. Υποθέτω μέσα από αυτές εμπνέεται και δοκιμάζεται, αφού το να ανεβάζεις αρχαία έργα ενέχει σημαντικότατες δυσκολίες. Ωστόσο, η επαφή και μόνο με την αρχαία γραμματεία, όχι μόνο την ελληνική, αλλά και την παγκόσμια, για να ξεφεύγεις από εθνικιστικές παρωδίες, θαρρώ πως εκκινεί δημιουργικούς προβληματισμούς, σε πάμπολλα επίπεδα για τον καθένα και την καθεμιά.

    Βέβαια, όπως σε όλα στη ζωή άλλωστε, για να ανέβει ένα έργο δεν αρκεί ένα άτομο κι έτσι στη σκηνοθεσία συναντάμε και τον Μανώλη Δούνια. Την ενσάρκωση όλων των ρόλων του έργου φέρουν εις πέρας ο Αναστάσιος Ροϊλός, μαζί με τον Αιμίλιο Χειλάκη και τέλος, τη Γυναίκα ερμηνεύει η Αθηνά Μάξιμου. Φυσικά, τους χαρακτήρες του αρχαίου δράματος συνοδεύει κι ο απαραίτητος Χορός με έντονο το στίγμα νεανικού ταλέντου, ενώ παράλληλα μέσα σε αυτόν βρίσκουμε τη γνωστή ηθοποιό Μυρτώ Αλικάκη και την τραγουδοποιό Γιώτα Νέγκα. Ταυτόχρονα, καθ΄ όλη την παράσταση, ο Δημήτρης Καμαρωτός εμπλουτίζει το έργο με τις πρωτότυπες μουσικές του επί σκηνής. Η απόδοση του έργου είναι καινούργιας κοπής, με μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα, ενώ το παζλ συμπληρώνεται από τα σκηνικά και τις ενδυματολογικές επιλογές της Εύης Νάθενα, τον φωτισμό του Νίκου Βλασόπουλου και, τέλος, τη χορευτική κίνηση την υπογράφει η Πατρίσια Απέργη.

    Στη Μήδεια του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια, βλέπουμε ξεκάθαρο σχόλιο για τις άνισεις σχέσεις στα ετεροκανονικά ζευγάρια.

    Όπως αναφέρθηκε ήδη, οι απαιτήσεις, για να ανέβει τη σήμερον εποχή ένα αρχαίο έργο, είναι μεγάλες. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μία εμβληματική τραγωδία, όπου μέσα από αυτήν έχουν ξεπηδήσει διάφορες αναγνώσεις. Ωστόσο, για αυτό θα ήθελα να επεκταθώ λίγο περισσότερο προς το τέλος του κειμένου. Ακόμα, η όλη προσπάθεια γίνεται δυσκολότερη, όταν η απεύθυνση των συντελεστών δεν αφορά συγκεκριμένο κομμάτι του πληθυσμού, αλλά καλεί σχεδόν το σύνολό του, ταξιδεύοντας. Είναι αλήθεια ότι για να προσεγγίσεις το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού σε τέτοια δράματα, είναι αναγκαίος ο εκ λαϊκισμός του πρωτότυπου.

    Ασφαλώς αυτή η ανάγκη γίνεται επιτακτικότερη, όταν η τέχνη που κάνεις, θες να μην εντάσσεται στα στενά σύνορα του avant guarde για καθαρά δικούς σου λόγους. Ταυτόχρονα, δεν είναι ήσσονος σημασίας η συμβολική αλλά και πραγματολογική διαφορά τηλεόρασης, θεάτρου, όπου στο εντόπιο κοινό διαμορφώνει προτιμήσεις, πόσο μάλλον δε όταν μιλάμε για την επαρχία. Για να μην παρεξηγηθώ, τα όσα υποστηρίζω, δε θέλω με τίποτα να υποτιμήσουν την επαρχία μπροστά στις μητροπόλεις, όσο να αναδείξω κάποιες σαφείς διαφοροποιήσεις, που παίζουν ρόλο στις προτιμήσεις, είτε των συντελεστών, είτε των θεατών, και εμπεριέχουν μέσα τους, εκτός από υποκειμενικά κριτήρια, κοινωνικά, πολιτιστικά αλλά και πληθυσμιακά.

    Αυτό που πραγματικά εντυπωσίασε, έως και επισκίασε ευτυχώς πολλά, ήταν η ερμηνεία του πρωταγωνιστικού ρόλου της Μήδειας από την Αθηνά Μάξιμου

    Οι δημιουργοί του έργου, στα δικά μου μάτια πάντοτε, επέλεξαν να επικεντρωθούν πάνω στα όσα διηγείται το κείμενο γύρω από τον Έρωτα στην κλασσική πατριαρχική του έκφανση, βγάζοντας, άρα ερμηνεύοντας υποκριτικά τα δικά τους συμπεράσματα, όπως είναι λογικό. Η Μήδεια, ως ο μόνος χαρακτήρας του έργου, που την έπαιξε αποκλειστικά ένα άτομο, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, ενσαρκώνεται επιτηδευμένα ως αδίστακτη και μηχανεύτρα, όπου μέχρι και αυτή έχει εξαπατηθεί από το δυνατό, αντιθετικό προς αυτήν, φύλο. Παράλληλα είναι ευδιάκριτο ότι στους σκοπούς έγκειται, όλη αυτή η μανιακή επένδυση στο πρόσωπο της να διαχέεται σε όλο το σκηνικό, μέσα από την κινησιολογία της, ή την σκηνογραφική της θέση.

    Στα πατριαρχικά προσωπεία, που ερμήνευσαν οι άλλοι δύο πρωταγωνιστές, δόθηκε ο τόνος του ορθολογικού, αλλά του άδικου και του ισχυρού. Μια σημείωση εδώ, ότι σε αυτά μπορούμε να σταθούμε και να προβληματιστούμε πάνω στην κοινωνική κριτική, που ήθελε να ασκήσει ο Ευριπίδης στα όσα συνέβαιναν γύρω του. Παράλληλα, στους υπόλοιπους χαρακτήρες και ιδιαιτέρως στο Χορό, το παράλογο πρωτοστατούσε επίτηδες, σαν αντανάκλαση του κεντρικού συμβόλου. Με άλλα λόγια, η προτίμηση τόσο στις ενδυμασίες και στο μη χρώμα, γκρι, όσο και στο υποκριτικό δραν, ήθελαν ολοφάνερα να αποδώσουν ότι από τη μία ο έρωτας μπορεί να σε φτάσει στην «τρέλα» και από την άλλη πως οι σχέσεις μέσα στα ετεροκανονικά ζευγάρια είναι ακόμα άνισες. Παρόλα αυτά, για να παρουσιαστούν όλα με επιείκεια και να μην ταράξουν, ούτε το εσωτερικό, ούτε το εξωτερικό, οι αντιφάσεις έκαναν δυναμικά την εμφάνιση τους.

    Σε αυτήν μου την οπτική, μάλιστα, συνηγορεί η απόδοση του έργου, οι διάλογοί του. Η νέα του μετάφραση, οι λέξεις και οι φράσεις στόχευαν να ρίξουν όλο το βάρος της ιστορίας πάνω σε κάτι εύπεπτο. Εκεί, όμως, κατά έναν τρόπο, να μου επιτραπεί να υποστηρίξω ότι το έργο χώλαινε αρκετά. Ταυτόχρονα, σε ένα ακόμα πεδίο, όπου θαρρώ πως το έργο έχανε τη δυναμική του, είναι όταν εισερχόταν για να κάτσει δίπλα στο λυρισμό του Χορού, το τραγούδι.

    Η Μήδεια, ως ο μόνος χαρακτήρας του έργου, που την έπαιξε αποκλειστικά ένα άτομο, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, ενσαρκώνεται επιτηδευμένα ως αδίστακτη και μηχανεύτρα, όπου μέχρι και αυτή έχει εξαπατηθεί από το δυνατό, αντιθετικό προς αυτήν, φύλο.

    Κι όχι, δε θίγω προσωπικά τις ικανότητες της τραγουδοποιού, ή του μεταφραστή, αλλά το κατά πόσο ταίριαζε η σύζευξη αυτή. Βασικά, πιστεύω, ότι κατά μία έννοια εδώ δημιουργήθηκε παγίδα, όπου έφτιαξε μια διττή κατάσταση. Θέλω να πω, το έργο είχε έντονα τα στοιχεία εκείνα, που  συναντάμε κυρίως στην ελληνική τηλεόραση. Σίγουρα ο παράγοντας τηλεόραση εξασφαλίζει μια επιτυχία, ωστόσο σε έργα με αυτήν την απήχηση, μπορεί να τα υπονομεύσει. Όμως, αλήθεια, δεν μπορείς να παραμερίσεις ότι μερικές φορές πρέπει να γίνεται κι αυτό, γιατί αλλιώς θα υπήρχε μονοτονία, τόσο στη δημιουργία, όσο και στην επιλογή. Επίσης, ο πειραματισμός καλό είναι να μην μπαίνει σε καλούπια, αλλά δεν πρέπει να ξεφεύγει και της κριτικής πάνω σε τι καλούπια πάτησε. Δηλαδή, νομίζω πως το έργο μπλέχτηκε στα δίχτυα – ηθελημένα ή άθελα του – της εντόπιας ρηχής τηλεοπτικής κουλτούρας, βγάζοντας τη δική του αντίδραση.

    Κι εδώ θα ήταν τρομερή παράλειψη από μεριάς μου, το να μην εξαίρω τα όσα, είτε μου άρεσαν, είτε με εντυπωσίασαν. Πρώτον, θέλω να δηλώσω ότι η σκηνοθετική επιτέλεση είναι άξια συγχαρητηρίων, διότι σε κάνει να ακολουθείς την υπόθεση με ρυθμό, όπως ανεβοκατεβαίνεις ξεκούραστα μια σκάλα. Παράλληλα, όπως ανέφερα και πριν, όλο το σκηνογραφικό σκηνικό μοιάζει εξαιρετικό, από τα ρούχα και τις κινήσεις, έως το σωματικό λυρισμό του Χορού. Οπωσδήποτε, σε αυτό θεωρώ πως έχει τη σημασία του η ικανότητα παιξίματος από τα άτομα που απάρτιζαν τον Χορό, όπως, επίσης, και οι πολύ ωραίες μουσικές που συνόδευαν την παράσταση εν εξελίξει της κι όχι στα διαλλείματά της.

    Η Αθηνά Μάξιμου εντυπωσίασε με την ερμηνεία του πρωταγωνιστικού ρόλου της Μήδειας

    Όμως, αυτό που πραγματικά εντυπωσίασε, έως και επισκίασε ευτυχώς πολλά, ήταν η ερμηνεία του πρωταγωνιστικού ρόλου της Μήδειας από την Αθηνά Μάξιμου. Κυριολεκτικά η υποκριτική της τέχνη, ο τρόπος που υποδύθηκε και ενσάρκωσε τη Γυναίκα στην παράσταση, σε γέμιζε με ρίγος. Ιδιαίτερα δε, όταν στην σκηνή εισέρχεται ο αγγελιοφόρος για να αναγγείλει τους θανάτους του Κρέοντα και της Γλαύκης, σε ένα αρκετά ωραίο συλλογικό momentum της παράστασης, η πρωταγωνίστρια στο δικό της σόλο κομμάτι, που της αναλογούσε, φαίνεται – βιωματικά μιλώντας – πως μπορεί να φτάσει το κοινό σε σημείο παράλυσης από την Απόλαυση.

    Και τώρα ας καταχραστώ το ρόλο μου, για να καταθέσω έναν σχολιασμό μέσα και πέραν της παράστασης καθαυτής. Είναι ολοφάνερο πως στο ποίημα αυτό του Ευριπίδη, Η Γυναίκα διαδραματίζει εξέχοντα ρόλο, ενώ η μανία πρωτοστατεί, μέσα σε ένα περιβάλλον έντονων, έως και παράλογων συναισθημάτων. Επομένως, αφού έχουμε να κάνουμε με συναισθήματα που μπορεί να ξεπερνούν τη λογική, η οπτική της ψυχολογίας, και δη της ψυχανάλυσης δείχνει να ταιριάζει. Εξάλλου, αφενός επιφανείς ψυχαναλυτές, μέσα από αρχαία δράματα, προσπάθησαν κι ακόμα προσπαθούν να εξηγήσουν τις θεωρίες τους και αφετέρου σε πολλές παραστάσεις, όπως και στη συγκεκριμένη, κάνουν την εμφάνισή τους νευρωτικοί χαρακτήρες.

    Στη ψυχαναλυτική εμπειρία, οι Επιθυμίες της γυναίκας παραμένουν αδιάλυτες, όμως, μέσα από τον ευριπίδειο μύθο της Μήδειας, όπως διατυμπανίζει η Λακανική σκέψη, ίσως μπορούμε να δούμε έναν σημαντικό διαχωρισμό. Η πράξη της δολοφονίας των παιδιών από τη Μήδεια/Μητέρα, μπορεί διαφορετικά να ιδωθεί ως θυσία για ότι πιο πολύτιμο έχει, ώστε να παραμερίσει τα όσα αντικειμενικά της έχουν φορεθεί έξωθεν. Και αυτό, για να καταφέρει να αναδείξει την ελευθερία της, τη δική της υποκειμενική διάσταση και επιθυμία, ώστε έτσι να ξαναγίνει η Μήδεια/Γυναίκα. Όχι γιατί δε θέλει να είναι αυτή το αναπαραγωγικό φύλο, αλλά γιατί δεν είναι μόνο αναπαραγωγικό φύλο. Η παράσταση, αλήθεια σε μια άδικη κριτική από μεριάς μου, δεν ακουμπάει σε τίποτα τη διάσταση αυτήν. 

    Πάντως για να μην είμαι άδικος τελείως και προς την άποψή μου, όπως η Λακανική θεώρηση προσπάθησε να πάει τη σκέψη, όσον αφορά τα φύλα παραπέρα από τη Φροϋδική, και να φτάσει να υποστηρίζει πως η Γυναίκα δεν υπάρχει, έτσι καλούμαστε κι εμείς σήμερα στα δικά μας κοινωνικά γίγνεσθαι να την προχωρήσουμε. Και ποιος ο πιο προνομιακός χώρος, εκτός από αυτόν της τέχνης θα αναρωτηθώ εγώ, όπου μπορεί να μετουσιωθεί ο ψυχισμός από μονάδα σε πληθυντικό;

    Συνοψίζοντας, παρά τις ορισμένες παραφωνίες της παράστασης, πέτυχε τον στόχο της. Σε ένα δημόσιο κλίμα, όπου οι έμφυλες συγκρούσεις έχουν κάνει έντονα την εμφάνισή τους, ιδιαίτερα δε στο χώρο του θεάματος, τέτοιες προσπάθειες αξίζουν προσοχής. Ωστόσο, θεωρώ ότι η πραγμάτευσή τους, η αποτύπωσή τους, πρέπει να μπει σε καινούργια μονοπάτια, να ξεφύγει από παλιές διαδρομές και να αναδειχθούν άλλες, πιο ριζοσπαστικές. Αλλιώς, απλά θα σερβίρεται ξαναζεσταμένο φαγητό.

    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info ⓘ

    Παράσταση: Μήδεια του Ευριπίδη

    Θέατρο: Καλοκαιρινή Περιοδεία 2022

    Πρεμιέρα: 29/06/2022

    Έως: 14/09/2022

    Τιμές εισιτηρίων: από 17€

    Συντελεστές 🎭

    Πρωταγωνιστούν: Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης, Αναστάσιος Ροϊλός

    Χορός: Μυρτώ Αλικάκη, Γιώρα Νέγκα, Πετρίνα Γιαννάκου, Μάιρα Γραβάνη, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Γιώργος Ζυγούρης, Ελευθερία Κοντογεώργη, Εριέττα Μανούρη, Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Νούσης, Δάφνη Σταθάτου

    Επί Σκηνής: Δημήτρης Καμαρωτός

    Συντελεστές: Γιώργος Μπλάνας (Μετάφραση), Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας (Σκηνοθεσία – Διασκευή), Δημήτρης Καμαρωτός (Πρωτότυπη Μουσική, Διδασκαλία Χωρικών), Εύα Νάθενα (Σκηνικά – Κουστούμια), Πατρίσια Απέργη (Κίνηση – Χορογραφία), Νίκος Βλασόπουλος (Φωτισμοί), Ηλίας Παπαθανασίου (Λογοθεραπεία – Αγωγή Λόγου), Νίκος Τσιμάρας (Βοηθός Σκηνοθετών), Δάφνη – Χρυσή Φωτεινάτου (Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου), Εμμανουέλα Σακελλάρη (Βοηθός Χορογράφου), Μαριλένα Αναστασιάδου (Φωτογραφίες), Σίσσυ Πετροπούλου (Μακιγιάζ)

    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοChronoboros: It Happened Near Your Home | Album Review
    Επόμενο Pixies: Doggerel | Album Review

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13
    Our Picks

    Midnight Express presents: Batman | Το εξπρεσιονιστικό φθινόπωρο των υπερηρώων

    2023-09-08
    7.5

    Dødheimsgard: Black Medium Current | Album Review

    2023-05-21
    9.0

    The Darkness: Dreams on Toast | Album Review

    2025-04-20

    Πυρετός 42 – Το νέο μουσικό ταξίδι του Γιάννη στο όνειρο

    2025-03-20
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Μουσικά Νέα

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    Από DEPART Staff2025-05-14

    Οι Elephant επιστρέφουν με ένα 20λεπτο live session στο Electricity Sound Studio, λίγο μετά το νέο τους EP “Generation of Identity Crisis”

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks
    9

    DITZ: Never Exhale | Album Review

    2025-03-20

    Η ιστορία πίσω από τη μάγισσα των Black Sabbath

    2023-09-17

    Οι Dr. Crüe, Snakebite και Wild Machine στήνουν ένα απίστευτο πάρτι στο Temple

    2024-01-03
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.