Close Menu
    What's Hot

    Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

    2025-05-15

    Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή

    2025-05-15

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;
    • Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή
    • Οι Elephant στο Electricity Sound Studio
    • Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica
    • Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    Πέμπτη, 15 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή

      2025-05-15

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή

      2025-05-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Midnight Express Presents: Predator | There’s something in those trees
    CINEMA

    Midnight Express Presents: Predator | There’s something in those trees

    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2023-12-22
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας 2023 σε συνεργασία με το Midnight Express προβάλουν το “Predator” στο Ideal, την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2023, μισή ώρα μετά τα μεσάνυκτα (σ.σ. ξημερώματα Σαββάτ 23/12).

    “There’s something out there waiting for us. And it ain’t no man”. Το καλοκαίρι του 1987, οι θεατές θα έβλεπαν μια ταινία από εκείνες που, χωρίς να το ξέρουν τότε, θα άφηνε ένα μεγάλο αποτύπωμα στην ποπ κουλτούρα και το σινεμά δράσης. Το Predator (ή ο Κυνηγός, αν προτιμάτε) του John McTiernan έχει γεράσει σαν το παλιό, καλό κρασί. Κι όμως, η αρχή δεν ήταν έτσι για την πιθανότατα καλύτερη ταινία δράσης του 20ου αιώνα. Αν όχι πρώτη (στη δική μου λίστα είναι σίγουρα πρώτη), είναι σχεδόν αδύνατο να μη τη δεις σε λίστες με τις καλύτερες περιπέτειες όλων των εποχών.

    Χωρίς ίχνος ρομαντικοποίησης, τα γυρίσματα του Predator πρέπει να διδάσκονται ως τι να κάνεις ή και να μην κάνεις όταν γυρνάς μια ταινία. Προφανώς ένα φιλμ που πραγματεύεται την αποστολή μιας μισθοφορικής ομάδας υπερκομάντο στη ζούγκλα της Λατινικής Αμερικής, όπου και θα πέσει πάνω σε έναν τερατόμορφο κι αόρατο εχθρό θα καθοριστεί από το κόστος της παραγωγής. Η ποιότητα (ή όχι) του φιλμ κρίνεται από τα καλλιτεχνικά ρίσκα, τους ανθρώπους στις σωστές θέσεις και κυρίως τη χρηματική κάλυψη αυτών των αναγκών. Μερικά χρόνια πριν τον Κυνηγό, υπήρχε ένα μικρό b-movie ονόματι Without Warning με τους Jack Palance, Jack Lemmon.

    Ο ιδιοφυής δημιουργός του Εξολοθρευτή, της βασίλισσας των Άλιεν, τώρα θα γινόταν ο μπαμπάς του Κυνηγού

    Η υπόθεση αρκετά παρόμοια με του Predator, όμως με πολύ πιο φτηνιάρικο αποτέλεσμα. Τον εξωγήινο της ταινίας του 1980 υποδύθηκε ο Kevin Peter Hall. Ο Hall, ύψους 2.18, επρόκειτο να ξεκινήσει μια σύντομη, αλλά ενδιαφέρουσα καριέρα παίζοντας τον “τύπο στη στολή”. Και αυτό θα έκανε μερικά χρόνια αργότερα στο Predator. Είναι πασιφανές ωστόσο, ότι δεν ήταν απλά ένας κασκαντέρ ντυμένος τέρας, αλλά έδινε ερμηνεία με χορευτική κινησεολογία στο θεόρατο εξωγήινο πλάσμα, του έδινε προσωπικότητα και χαρακτήρα. Ούτε κι εδώ η αρχή ήταν έτσι για το φιλμ, μιας που το ρόλο του τέρατος αρχικά είχε ένας άλλος ηθοποιός, ένας που ξέρουμε πολύ, μα πολύ καλά. Ο Jean Claude Van Damme. Και το ντιζάιν του τέρατος ήταν επίσης πολύ διαφορετικό, αρκετά πιο αδιάφορο.

    Όλα αυτά άλλαξαν εν μέρει λόγω της συμπεριφοράς του Van Damme στο πλατό, που άγγιζε τα όρια της βεντέτας, σύμφωνα με τις τότε μαρτυρίες, αλλά κι επειδή η όψη του εξωγήινου έγινε δεκτή με μεγάλη ανησυχία και τρόμο (όχι τον επιθυμητό) από το σκηνοθέτη. Εδώ μπήκε ένα στοπ στα γυρίσματα, γεγονός που φούσκωσε αρκετά το μπάτζετ από τη μία, αλλά από την άλλη, έδωσε την ευκαιρία στον πρωταγωνιστή Arnold Schwarzenegger να φωνάξει έναν παλιό του φίλο για να βοηθήσει στο σχεδιασμό του τέρατος. Κι εγένετο, Stan Winston. Ο ιδιοφυής δημιουργός του Εξολοθρευτή, της βασίλισσας των Άλιεν, τώρα θα γινόταν ο μπαμπάς του Κυνηγού. Ο ραστοφόρος πολεμιστής με τις δαγκάνες, ένας αξέχαστος “ugly motherfucker” παγιώθηκε από την πρώτη στιγμή στο ασυνείδητο της ποπ κουλτούρας. Και εξύψωσε μια ταινία από χλιαρό b-movie σε μια αξιόπιστη και αδιανόητα εθιστική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας.

    Το φεστιβάλ τεστοστερόνης, επιτελεί στο έπακρο το σκοπό του. Να χτίσει μια δεμένη ομάδα, γεμάτη αυτοπεποίθηση, έμπειρη και ικανή να αντιμετωπίσει κάθε κίνδυνο

    Αρκούσε μόνο η συνεισφορά του Winston γι’ αυτό; Σαφώς και όχι, άλλωστε η κινηματογραφική διαδικασία είναι αρκούντως πολύπλοκη από την αρχή μέχρι το τέλος. Το σενάριο, η αρχική ιδέα, των αδελφών Jim και John Thomas, ένα σφιχτοδεμένο κείμενο, με ατάκες απ’ άκρη σ’ άκρη. Είναι σχεδόν κρίμα που οι περισσότεροι θυμούνται την ατάκα “Get to the Choppa”, ειπωμένη με το χαρακτηριστικό ύφος του Σβαρτσενέγκερ, όταν στην ίδια ταινία υπάρχουν ατάκες όπως: “I ain’t got time to bleed, CIA got you pushing too many pencils, Son of a bitch is dug in like an Alabama tick, You think you couldn’t found something bigger?” και η λίστα είναι ατελείωτη.

    Το φεστιβάλ τεστοστερόνης, επιτελεί στο έπακρο το σκοπό του. Να χτίσει μια δεμένη ομάδα, γεμάτη αυτοπεποίθηση, έμπειρη και ικανή να αντιμετωπίσει κάθε κίνδυνο. Όλα αυτά, μέχρι περίπου τη μέση της ταινίας όπου και ο ΜακΤίρναν γυρίζει τούμπα τόσο την ατμόσφαιρα, όσο και το ύφος του φιλμ. Ο Κυνηγός αποτελεί πρακτικά τρεις ταινίες σε μία. Ξεκινάει ως τυπική και σκοπίμως χαζοπεριπέτεια των 80ς για να περάσει σε ταινία τρόμου και στην τρίτη πράξη να κλείσει ως θρίλερ. Όλο αυτό πασπαλισμένο με μια διακριτική ατμόσφαιρα επιστημονικής φαντασίας.

    Η ζούγκλα, δυσκόλεψε την παραγωγή, αλλά πρακτικά αποτελεί έναν ακόμα χαρακτήρα του φιλμ, δίνοντας μια απόκοσμη και σχεδόν απόλυτα ρεαλιστική ματιά στην ταινία

    Το 1986, ο Τζον ΜακΤίρναν σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, Nomads, μια ταινία χαμηλού προϋπολογισμού με πρωταγωνιστή τον Πιρς Μπρόσναν. H σφιχτή θριλερική ατμόσφαιρα του Nomads θα ήταν ιδανική για το πρότζεκτ που σκεφτόταν ο Σβαρτσενέγκερ, το Predator. Και είχε απόλυτο δίκιο. Ο ΜακΤίρναν κάνει ένα σωρό από φανταστικές κινηματογραφικές επιλογές στον Κυνηγό, με πρώτη και καλύτερη το να γυρίσει το φιλμ σε φυσική τοποθεσία, στις ζούγκλες του Μεξικό.

    Η ζούγκλα, δυσκόλεψε την παραγωγή, αλλά πρακτικά αποτελεί έναν ακόμα χαρακτήρα του φιλμ, δίνοντας μια απόκοσμη και σχεδόν απόλυτα ρεαλιστική ματιά στην ταινία. Υπάρχουν στιγμές που νομίζεις ότι αυτό που βλέπεις έχει γίνει στην πραγματικότητα και αυτό πιστώνεται ξεκάθαρα στη δουλειά του ΜακΤίρναν. Ενώ παράλληλα, κρατάει με χαρακτηριστική άνεση τη μπαγκέτα του μαέστρου στο ζήτημα του ρυθμού του φιλμ. Καταιγιστικό από την αρχή μέχρι το τέλος, δεν έχει ίχνος κοιλιάς, ενώ βλέπεται και ξαναβλέπεται με χαρακτηριστική ευκολία, όσο λίγα φιλμ.

    Όλα γίνονται γρήγορα, αλλά όχι βιαστικά, οι χαρακτήρες, πελώριοι και με περίσσιο μπραβάντο τσαλακώνονται μπροστά στην αόρατη απειλή του Κυνηγού, η μαγκιά φεύγει και τη θέση του παίρνει ο τρόμος. Δεν είναι λίγοι που έχουν τραβήξει παραλλήλους ανάμεσα στο Predator και την εμπειρία των Αμερικανών στο Βιετνάμ. Κι αν το δεις υπ’ αυτό το πρίσμα, τότε ίσως να μιλάμε για την καλύτερη ταινία για το Βιετνάμ που δεν ασχολείται με το Βιετνάμ. Διότι, κακά τα ψέματα, οι ταινίες δράσης της δεκαετίας του ‘80 είναι ένα ξεκάθαρο απότοκο της ήττας και του στραπατσαρίσματος του κύρους των ΗΠΑ στη Νοτιοανατολική Ασία.

    Παίρνει το κόνσεπτ των “ατσαλάκωτων”, τραβάει το χαλί κάτω απ’ τα πόδια και τους πετάει στη μηχανή του κιμά

    Ο βετεράνος Ράμπο μεταλλάχθηκε σε πολεμική μηχανή, οι ατσαλάκωτοι μπρατσαράδες γάζωναν κατά ριπάς και το σινεμά της Αμερικής έγινε διαολεμένα διασκεδαστικό, αλλά παράλληλα με ξεκάθαρο στόχο να τονώσει το ηθικό. (Μη ξεχνάμε και το Top Gun που ξανάρθε στην επικαιρότητα με το σίκουελ τώρα). Κι εδώ όμως, ο Κυνηγός κάνει κάτι πολύ ενδιαφέρον. Παίρνει το κόνσεπτ των “ατσαλάκωτων”, τραβάει το χαλί κάτω απ’ τα πόδια και τους πετάει στη μηχανή του κιμά. Σινεμά των αντιθέσεων, εξαιρετικά έντονο και εξαιρετικά χορταστικό.

    Και τι μονάδα ατσαλάκωτων μάζεψε ο ΜακΤίρναν εδώ: Carl Weathers ως George Dillon στο ρόλο του αχώνευτου παλιού συμπολεμιστή του Dutch Schaefer (o ρόλος του Σβαρτσενέγκερ), Mac (o πάντα υπέροχος Bill Duke), ως ο ιδιόρρυθμος λοχίας που χάνει τα λογικά του κυνηγώντας τον αόρατο εχθρό, ο larger than life Jesse Ventura στο ρόλο του λοχία Blain, ο τύπος που μασάει καπνό και κρατάει το μεγαλύτερο όπλο που έχουμε δει επί της οθόνης, τον ανώδυνο, ένα General Electric XM214 Minigun, που όπως έλεγε και ο ίδιος στα γυρίσματα είναι σα να “πυροβολάς αλυσοπρίονο”.

    Ο ίδιος ο Βεντούρα, βετεράνος και Navy Seal στην Καμπότζη, συμμετείχε στην εκπαίδευση, αλλά παράλληλα έδινε και συμβουλές στο υπόλοιπο καστ για το πώς να συμπεριφέρονται σα μονάδα. Από κοντα και η καρδιά του γκρουπ, ο Richard Chaves, στο ρόλο του chicano Poncho, επίσης βετεράνος του Βιετνάμ, που θυμήθηκε αρκετές φορές στα γυρίσματα την εμπειρία του στον πραγματικό πόλεμο.

    Η μουσική του Alan Silvestri, επίσης μαεστρικά σφηνωμένη, αγκαλιάζει κι ενισχύει τις σκηνές, με τα τύμπανα ζούγκλας να έχουν μείνει συνώνυμα του χαρακτήρα, ενώ τα έγχορδα να είναι απόλυτα συμβατά με την αγωνιώδη ατμόσφαιρα

    Προτελευταίος κι από σπόντα, ο Shane Black, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, που πήγε στο Μεξικό για να βοηθήσει λίγο με το σενάριο κι εντέλει βρέθηκε να κάνει τον ασυρματιστή της μονάδας, Hawkins που μπορεί να μην έχει μεγάλο ρόλο, αλλά τα δύο του pussy jokes έχουν μείνει ανεξίτηλα. Και, τελευταίος, η πιο ενδιαφέρουσα ανάμεσα σε πολλές ενδιαφέρουσες φιγούρες, ο Sonny Landham στο ρόλο του ιχνηλάτη Billy, του μόνου που φαίνεται να έχει μυριστεί για τα καλά τον αόρατο εξωγήινο και ίσως αυτός που κάνει το σπουδαιότερο ηρωικό διάβημα όταν βαριέται να τρέχει και στέκεται απέναντι στον εχθρό του με ένα τεράστιο μαχαίρι. Εδώ ο ΜακΤίρναν επενδύει στη φαντασία του θεατή, αφήνοντας το θάνατο του ήρωα εκτός οθόνης με μια μαεστρική εναλλαγή πλάνου. Τέλος, η πάντα εξαιρετική Elpidia Carrillo στο ρόλο της αιχμαλώτου, που εντέλει συντάσσεται με τους κομάντο, προσπαθώντας να επιβιώσει κι αυτή μαζί τους μέχρι το ελικόπτερο.

    Η μουσική του Alan Silvestri, επίσης μαεστρικά σφηνωμένη, αγκαλιάζει κι ενισχύει τις σκηνές, με τα τύμπανα ζούγκλας να έχουν μείνει συνώνυμα του χαρακτήρα, ενώ τα έγχορδα να είναι απόλυτα συμβατά με την αγωνιώδη ατμόσφαιρα. Βέβαια, αξέχαστη είναι και η εισαγωγική χρήση του Long Tall Sally στο ελικόπτερο. Γιατί κάθε σωστή αποστολή χρειάζεται λίγο Little Richard. Συγκοινωνούντα δοχεία, τα ηχητικά εφέ, από τα όπλα, μέχρι τους βρυχηθμούς και τα γρυλίσματα του Κυνηγού, πιάνονται με τη σειρά τους χέρι-χέρι με τα οπτικά εφέ, που αν και φανερώνουν την ηλικία τους σε σημεία, παραμένουν πρωτότυπα μέχρι και σήμερα.

    Η ταινία άνοιξε στις αμερικανικές αίθουσες στις 12 Ιουνίου 1987. Περίπου με μπάτζετ 15 εκατομμυρίων, έβγαλε γύρω στα 100 παγκοσμίως

    Σαν ξεχωριστή ενότητα, η τρίτη πράξη του φιλμ, όπου ο πελώριος Άρνολντ, έχοντας χάσει τ’ αυγά και τα πασχάλια (τη μονάδα του δηλαδή) βρίσκεται αντιμέτωπος ένας προς έναν με τον εξωγήινο δίνει ακόμα μία ανάγνωση. Ο άνθρωπος που πρέπει να επιστρέψει στη ζωώδη του πλευρά, ο άνθρωπος που πρέπει να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία του όχι επειδή του δίνονται, αλλά επειδή τα χρειάζεται, ο άνθρωπος που αγωνίζεται κόντρα στη σκιά του (ο εξωγήινος είναι στο μεγαλύτερο κομμάτι του φιλμ αόρατος, με θερμική όραση και χτυπάει κρυμμένος). Κυνηγός και θήραμα γίνονται ένα.

    Η ταινία άνοιξε στις αμερικανικές αίθουσες στις 12 Ιουνίου 1987. Περίπου με μπάτζετ 15 εκατομμυρίων, έβγαλε γύρω στα 100 παγκοσμίως. Μία ακόμη από τις επιτυχίες του Άρνολντ, την οποία αρχικά δε συμμερίστηκαν οι κριτικοί. Βρήκαν το φιλμ εξαιρετικά ρηχό, αναγνώρισαν το καλό σασπένς, δεν ενθουσιάστηκαν από την αποκάλυψη του εξωγήινου. Επίσης, μερικοί είδαν μεγάλη ομοιότητα στη θεματική με το Aliens του James Cameron την προηγούμενη χρονιά. Ευτυχώς, ο χρόνος αποφάσισε διαφορετικά και ο Κυνηγός στρογγυλοκάθισε έχοντας τρία σίκουελ -για το Predator 2 είχαμε σβήσει γενέθλια κεράκια εδώ- το Predators του 2010 ήταν ένας συμπαθητικός φόρος τιμής στην πρώτη ταινία, ενώ το τέταρτο The Predator που μάλιστα έγραψε και σκηνοθέτησε ο Shane Black, αποτελεί ένα ξεκάθαρο πισωγύρισμα για το μέλλον των ταινιών. Predator σίγουρα δεν ξαναβγαίνει, αλλά από την άλλη, όταν κρατιέται τόσο καλά, γιατί να ξαναβγεί;

    Midnight Express
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοChurch of The Sea, Moon Moth 08/12/2023 @St. Paul’s Anglican Church | Live Report
    Επόμενο Soulside Journey | Let there be Darkthrone

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    The Hitcher: Το Autostop του τρόμου | Midnight Express

    2024-11-01

    Midnight Express | Faster Pussycat! Kill! Kill!

    2024-07-11

    Midnight Express | Krull – Ακονίζοντας ξίφη και ξόρκια

    2023-12-09

    Midnight Express presents: Οι 12 Άθλοι του Αστερίξ | Μια σύγχρονη Οδύσσεια παράνοιας και γέλιου

    2023-11-24

    Midnight Express | Rocky: Αθλητισμός, καπιταλισμός και διαφθορά ονείρων

    2023-05-30

    Midnight Express | Altered States | Το ασυνείδητο ως κινηματογραφικό βίωμα

    2022-09-08
    Our Picks
    8.0

    Birds of Vale: Limbo | Album Review

    2024-02-11

    Αχέρων Music Sessions: Tuber, Acid Mammoth, Hypnotic Nausea, Automaton 14/10/2023 @Arch Club Live Stage | Live Report

    2023-10-22

    Epica 26/10/2023 @Floyd | Live Report

    2023-10-28

    Hellfest 2024: Day 1, 27/06/2024, @ Clisson, France

    2024-07-05
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

    Από DEPART Staff2025-05-15

    12 μουσικά είδη που ξεκίνησαν ως underground και εξετάζουμε αν μπορούν να διατηρήσουν την αυθεντικότητά τους με την αναγνώριση

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14

    Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

    2025-05-14

    Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

    2025-05-14
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Ο Dave Lombardo κυκλοφορεί το πρώτο solo album του, Rites Of Percussion

    2023-03-19

    Release Athens 2024: Στην Πλατεία Νερού οι Megadeth!

    2023-12-06

    Pain, Degenerate Mind 27/11/2023 @Gagarin 205 | Live Report

    2023-12-04
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.