Στη streaming εποχή λογικό είναι να παράγονται ταινίες που προορίζονται απευθείας για τις πλατφόρμες. Όπως και στην straight to video εποχή, είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς τι πραγματικά αξίζει τον κόπο να ιδωθεί. Λογικό είναι, επομένως, κάποιοι σκηνοθέτες, θέλοντας να δείξουν πως αξίζουν κάτι παραπάνω να προσπαθούν να κάνουν το παραανίσιο βήμα. Άλλοι το πετυχαίνουν κι άλλοι όχι. Και ο Brian Duffield, σκηνοθέτης του No One Will Save You, δείχνει να έχει αυτήν την ανησυχία.

Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Brynn, ζει αποκομμένη από την κοινότητα της πόλης στην οποία μένει. Αυτό δε δείχνει να την πτοεί, καθώς διάγει ένα βίο εκκεντρικό στα όρια του αθώου. Όλα όμως αλλάζουν όταν εξωγήινοι εισβολείς την επισκέπτονται με απειλητικές βλέψεις. Στην προσπάθεια επιβίωσής της, όμως, η μεγαλύτερη απειλή θα αποδειχθεί το ίδιο το παρελθόν της.

Ένας από τους μεγαλύτερους ανθρώπινους φόβους, το σπάσιμο του οικιακού ασύλου, λειτουγεί ως πετυχημένη βάση όταν ένας σκηνοθέτης ξέρει πως να το χρησιμοποιήσει

Ο Duffield έχει κατά νου μεγαλύτερα νοήματα και προκειμένου να τα αποτυπώσει, χρησιμοποιεί τη φόρμουλα της κατ’ οίκον εισβολής. Ένας από τους μεγαλύτερους ανθρώπινους φόβους, το σπάσιμο του οικιακού ασύλου, λειτουγεί ως πετυχημένη βάση όταν ένας σκηνοθέτης ξέρει πως να το χρησιμοποιήσει. Από το Straw Dogs του Sam Peckinpah μέχρι το Home Alone και το υποτιμημένο γαλλικό διαμάντι Ils, αρκετοί έχουν ιδρώσει στην ιδέα της εισβολής. Για να μεγενθύνει την εισβολή, ωστόσο, ο σκηνοθέτης εν προκειμένω χρησιμοποιεί τόσο τη μακροκοσμική (εξωγήινοι στη Γη) όσο και τη μικροκοσμική (η αποκάλυψη των τραυματικών αναμνήσεων) κλίμακα.

Με ένα μεγαλεπίβολο σχέδιο, όμως, έρχονται και ορισμένες απαιτήσεις. Απαιτήσεις που αφορούν στην εξισορρόπηση αυτών των στοιχείων και όχι σε άτσαλη μετακίνηση του «βάρους» που θα κάνει τη ζυγαριά να κοπανάει μονίμως στο τραπέζι. Και σε αυτό το ατόπημα καταλήγει η ταινία. Εξαντλεί πάρα πολύ γρήγορα την απειλή της εισβολής και καταλήγει να κάνει κύκλους γύρω από αυτήν. Ακόμα και το σκηνοθετικό εύρημα της έλλειψης διαλόγων κουράζει γρήγορα και καταλήγει περισσότερο ένας επιδειξιομανής φορμαλισμός παρά ένα εύστοχο πείραμα. Αυτός ο «λόξυγγας» του ρυθμού σε συνδυασμό με τα μέτρια εφέ και τη σχεδόν προβλέψιμη πλοκή καταλήγουν να απογοητεύουν.

Το No One Will Save You εξαντλεί πάρα πολύ γρήγορα την απειλή της εισβολής και καταλήγει να κάνει κύκλους γύρω από αυτήν

Όταν, μάλιστα, θέλει να τολμήσει και να μιλήσει για το τραύμα, εκεί είναι που πέφτει στο πάτωμα. Γιατί καμία σεναριακή στροφή δεν είναι απρόσμενη ή τουλάχιστον δικαιολογημένη και φαίνεται σα να προσπαθεί να εκβιάσει ένα άτοπο, παραφορτωμένο κλισέ συμπέρασμα. Ακόμα κι όταν προσπαθεί να το εμπλουτίσει με αναφορές στο Invasion of The Bodysnatchers, δεν το καταφέρνει. Όχι πλήρως τουλάχιστον.

Σημαίνει αυτό ότι το No One Will Save You είναι μια απαίσια ταινία; Όχι, έχει τις στιγμές της. Έχει μια ενδιαφέρουσα ιδέα που τυγχάνει αδιάφορης υλοποίησης. Έχει μια πρωταγωνίστρια όπως την Kaitlyn Dever η οποία κουβαλά στην πλάτη της άλεκτα το βάρος της ταινίας. Έχει ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα στις εσωτερικές σκηνές του σπιτιού και ωραίους φωτισμούς. Αλλά στην προσπάθειά του να ξεχωρίσει, καταλήγει να προσπαθεί να κουβαλήσει περισσότερα από αυτά που μπορεί να σηκώσει.

Το No One Will Save You εξαντλεί πάρα πολύ γρήγορα την απειλή της εισβολής και καταλήγει να κάνει κύκλους γύρω από αυτήν

 Έτσι τα «δέματα» πέφτουν συνεχώς στο έδαφος και φτάνουν ταλαιπωρημένα, με την όποια έκπληξη του «ανοίγματός» τους να απουσιάζει ή να μετριάζεται. Και είναι κρίμα γιατί αν αφοσιωνόταν περισσότερο σε μια από τις πτυχές της και την ακολουθούσε πιο συγκεντρωμένα, τότε θα ξεχώριζε όντως. Ωστόσο στο τέλος καταλήγει μια τηλεταινία πολυτελείας που έχει ενδιαφέρον αλλά ακόμα και στη μιάμιση ώρα μοιάζει τραβηγμένη.

Δε νομίζω στο μέλλον το No One Will Save You να μνημονεύεται ως ένα διαμαντάκι που παρεξηγήθηκε στην εποχή του αλλά ούτε και ως απαίσια ταινία

Δε νομίζω στο μέλλον να μνημονεύεται ως ένα διαμαντάκι που παρεξηγήθηκε στην εποχή του αλλά ούτε και ως απαίσια ταινία. Ίσως τη θυμόμαστε ως ένα αποπροσανατολισμένο φιλμ που προσπάθησε να μιλήσει μια άλλη γλώσσα από αυτή που όντως γνώριζε και ενώ καταλάβαμε τι εννοούσε τα γραμματικά και συντακτικά λάθη της έβγαζαν μάτι. Ωστόσο ως επιλογή για κάτι που θα βλέπετε χωρίς πλήρη προσήλωση απλά για να «αδειάσετε» μια χαρά λειτουργεί. Και μέχρι εκεί.

Rating:
5.5/10

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: No One Will Save You

Duration: 93′

Year: 2023

Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller

Director: Brian Duffield

Starring: Kaitlyn Dever

No One Will Save You

5.5
Share.
Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με συνεργάτες μας στα κοινωνικά μέσα, τη διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Απόρριψη
Πολιτική Απορρήτου
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Όροι Χρήσης

Η εταιρεία DEPART (εφεξής «Εταιρεία»), ιδιοκτήτρια του παρόντος διαδικτυακού τόπου (εφεξής «Διαδικτυακός Τόπος»), προσφέρει τις υπηρεσίες της υπό τους κάτωθι όρους χρήσης. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ενημερώνει ή να τροποποιεί τους όρους χρήσης οποτεδήποτε χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Παρακαλείστε να ελέγχετε τακτικά τους όρους χρήσης για τυχόν αλλαγές. Η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου συνιστά αποδοχή των παρακάτω όρων.

1. Χρήση του Διαδικτυακού Τόπου

Η πρόσβαση και η χρήση του Διαδικτυακού Τόπου υπόκεινται στους παρόντες όρους χρήσης. Οι χρήστες οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους αυτούς. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, καλούνται να μην κάνουν χρήση των υπηρεσιών ή του περιεχομένου του Διαδικτυακού Τόπου.

2. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του Διαδικτυακού Τόπου, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, γραφικών, εικόνων και αρχείων, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του DEPART και προστατεύεται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία. Η αναπαραγωγή, διανομή, τροποποίηση ή χρήση του περιεχομένου για εμπορικούς σκοπούς απαγορεύεται χωρίς την έγγραφη άδεια της Εταιρείας. Επιτρέπεται η αποθήκευση και χρήση τμημάτων του περιεχομένου αποκλειστικά για προσωπική και μη εμπορική χρήση, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρείται η ένδειξη προέλευσης από τον Διαδικτυακό Τόπο.

3. Ευθύνη Χρήστη

Οι χρήστες φέρουν την ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκαλείται στον Διαδικτυακό Τόπο ή στην Εταιρεία λόγω αθέμιτης ή κακής χρήσης του περιεχομένου ή των υπηρεσιών του.

4. Περιορισμός Ευθύνης

To DEPART δεν φέρει ευθύνη για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση ζημία προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου. Το περιεχόμενο παρέχεται «ως έχει» και χωρίς εγγύηση ως προς την ακρίβεια, την πληρότητα ή τη διαθεσιμότητά του. Η Εταιρεία δεν εγγυάται ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται αδιάλειπτα ή χωρίς σφάλματα.

5. Υπερσύνδεσμοι (Links)

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να περιέχει συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους. Το DEPART δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων των ιστότοπων αυτών. Ο χρήστης έχει την ευθύνη να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης των εν λόγω ιστότοπων.

6. Cookies

Ο Διαδικτυακός Τόπος ενδέχεται να χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης. Ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει τον περιηγητή του ώστε να απορρίπτει τα cookies ή να ειδοποιείται για τη χρήση τους. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο privacy@depart.gr.

7. Εφαρμοστέο Δίκαιο και Δικαιοδοσία

Οι παρόντες όροι διέπονται από το ελληνικό δίκαιο. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει από τη χρήση του Διαδικτυακού Τόπου, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας.

Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή ζήτημα που άπτεται νομικών ή ηθικών θεμάτων, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Εταιρεία μέσω email στο privacy@depart.gr.
Save settings
Cookies settings
Exit mobile version