Το “Seasons in the Abyss” των Slayer, που κυκλοφόρησε στις 9 Οκτωβρίου 1990, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα από τα μνημεία του thrash metal. Το πέμπτο άλμπουμ τους, αντιπροσωπεύει ένα υβρίδιο της επιθετικότητας του “Reign in Blood” και του σκοταδιού του “South of Heaven”, εδραιώνοντας τη θέση των Slayer ως ένα από τα πιο επιδραστικά metal συγκροτήματα όλων των εποχών.
Σε παραγωγή του Rick Rubin, το “Seasons in the Abyss” σηματοδότησε μια κρίσιμη στιγμή όχι μόνο για τους Slayer αλλά και για το thrash metal συνολικά. Ήταν το τελευταίο άλμπουμ στο οποίο συμμετείχε ο Dave Lombardo, μέχρι την επιστροφή του το 2006, και ολοκλήρωσε αυτό που πολλοί θεωρούν την απόλυτη τριλογία των Slayer.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, οι Slayer ήταν ήδη ένα από τα κορυφαία ονόματα του thrash metal. Άλμπουμ όπως το “Reign in Blood” και το “South of Heaven” είχαν φροντίσει γι αυτό. Και τα δύο είχαν αναδείξει την επιθετικότητα και το σκοτεινό θεματικό περιεχόμενο της μπάντας. Τα μέλη του συγκροτήματος —οι Tom Araya, Kerry King, Jeff Hanneman και Dave Lombardo— ήταν αποφασισμένα να εξελίξουν περαιτέρω τον ήχο τους. Το “Seasons in the Abyss” γεννήθηκε από αυτή την επιθυμία, συνδυάζοντας την ωμή ένταση των προηγούμενων δουλειών τους με μια πιο εκλεπτυσμένη προσέγγιση.
Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης, η οποία διήρκεσε αρκετούς μήνες το 1990 σε διάφορα στούντιο στο Λος Άντζελες, όπως το Hit City West και το Record Plant, οι Slayer συνεργάστηκαν στενά με τον Rick Rubin, ο οποίος είχε ήδη συνεργαστεί μαζί τους στα δύο προηγούμενα άλμπουμ, και τον ηχολήπτη Andy Wallace. Η συνεργασία του με τον Andy εξασφάλισε ότι το άλμπουμ δεν θα ήταν απλώς βαρύ, αλλά και γυαλισμένο. Θα του προσέθετε μια καθαρότητα που επέτρεπε στην πολυπλοκότητα της μουσικής να λάμψει.
Tο “Seasons in the Abyss” είναι απλώς μια επέκταση του “South of Heaven”
Στόχος τους ήταν να διατηρήσουν την αγριότητα των ζωντανών τους εμφανίσεων. Ταυτόχρονα, ήθελαν να επεκτείνουν τον ήχο τους με πιο mid-tempo, μελωδικά τμήματα. Όπως εξήγησε ο Kerry King, «Θέλαμε να αποτυπώσουμε την ενέργεια των ζωντανών μας εμφανίσεων, εξερευνώντας παράλληλα νέα μουσικά εδάφη». Θεματικά, το άλμπουμ εμβαθύνει σε πιο σκοτεινά πραγματικά θέματα, εξερευνώντας τον πόλεμο, τους κατά συρροή δολοφόνους και την κοινωνική κατάρρευση.
Κομμάτια όπως το “War Ensemble” και το “Dead Skin Mask” παρουσιάζουν αυτή τη μετατόπιση από τη φαντασία προς τις απτές, ανθρώπινες φρίκες. Όπως παρατήρησε κάποτε ο Jeff Hanneman, «το “Seasons” είναι απλώς μια επέκταση του “South of Heaven”· ήμασταν ακόμα σε αυτό το πλαίσιο σκέψης, αλλά τα θέματα ήταν πιο αληθινά, πιο συνδεδεμένα με την πραγματικότητα».
Μια από τις πιο περίεργες στιγμές της ηχογράφησης είναι η ιστορία πίσω από τα φωνητικά στο “Temptation”. Ο Tom Araya ηχογράφησε τα φωνητικά δύο φορές. Η μία ήταν όπως πίστευε ότι έπρεπε να ακούγεται το τραγούδι και η άλλη, βάσει των προτάσεων του Kerry King. Όταν τα δύο τμήματα παίχτηκαν κατά λάθος μαζί, το συγκρότημα συμπάθησε το απόκοσμο, διπλής στρώσης αποτέλεσμα και αποφάσισε να το κρατήσει.
Οι Slayer πειραματίστηκαν επίσης με διαφορετικούς ρυθμούς και ενορχηστρώσεις σε αυτό το άλμπουμ. Τραγούδια όπως το “War Ensemble” διατήρησαν την ιλιγγιώδη ταχύτητα για την οποία ήταν γνωστοί. Κομμάτια όπως το “Skeletons of Society” και το ομώνυμο “Seasons in the Abyss” περιείχαν πιο mid-tempo τμήματα, δίνοντας στη μουσική μια αίσθηση δυσοίωνου προμηνύματος.
Το “Seasons in the Abyss” αποτέλεσε τόσο μουσική όσο και εμπορική επιτυχία
Το άλμπουμ ξεκινά με το “War Ensemble”, μια ολομέτωπη επίθεση ταχύτητας και επιθετικότητας. Αυτό το κομμάτι, ένα σχόλιο για τη βιαιότητα του πολέμου, έγινε ένα από τα χαρακτηριστικά τραγούδια των Slayer. Με τα άγρια κιθαριστικά riffs και τα δυνατά φωνητικά του Tom Araya, οι Slayer αποτυπώνουν την ουσία του thrash metal στην πιο άγρια μορφή του.
Το “Dead Skin Mask” αλλάζει τον τόνο του άλμπουμ, επιβραδύνοντας τον ρυθμό. Θεματικά, βυθίζεται στον μακάβριο κόσμο του Ed Gein, του διαβόητου κατά συρροή δολοφόνου. Η κιθαριστική δουλειά του Hanneman και η εμρηνεία του Araya κάνουν το κομμάτι ένα από τα πιο τρομακτικά του άλμπουμ. Το απόκοσμο outro, με τη φωνή ενός παιδιού που παρακαλεί, «Let me out of here Mr. Gein», προσθέτει ένα στρώμα ψυχολογικού τρόμου που ανεβάζει το τραγούδι σε άλλο επίπεδο.
Το ομώνυμο κομμάτι, “Seasons in the Abyss”, είναι μία από τις κορυφές του άλμπουμ. Με διάρκεια πάνω από έξι λεπτά, χτίζεται αργά με ένα σχεδόν υπνωτικό riff πριν εξαπολύσει έναν χείμαρρο thrash metal οργής. Οι στίχοι του τραγουδιού αντανακλούν μια αίσθηση υπαρξιακού τρόμου. Εξερευνούν την άβυσσο όχι μόνο ως φυσικό μέρος, αλλά και ως μεταφορά για το χάος και το σκοτάδι που παραμονεύει μέσα στην ανθρώπινη ύπαρξη.
Άλλα τραγούδια που ξεχωρίζουν είναι το “Expendable Youth”, το οποίο ασκεί κριτική στην κατάσταση με τις συμμορίες, και το “Hallowed Point”, μια επίθεση κατά της βίας των όπλων και της καταστροφικής δύναμης του σύγχρονου πολέμου. Κάθε τραγούδι του άλμπουμ συμβάλλει στο γενικότερο θέμα της κοινωνικής αποσύνθεσης και της φρίκης της ανθρώπινης φύσης.
Πάνω από τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του, το “Seasons in the Abyss” παραμένει ένα από τα πιο επιδραστικά άλμπουμ στην ιστορία του thrash metal
Το “Seasons in the Abyss” αποτέλεσε τόσο μουσική όσο και εμπορική επιτυχία. Με την κυκλοφορία του, έκανε το ντεμπούτο του στο νούμερο 40 του Billboard 200, σηματοδοτώντας το υψηλότερο άλμπουμ των Slayer στο chart εκείνη την εποχή. Το άλμπουμ έγινε χρυσό στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση των Slayer ως ένα από τα κορυφαία συγκροτήματα του metal.
Κριτικά, το άλμπουμ επαινέθηκε για την ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και μελωδίας. Περιοδικά όπως το Rolling Stone εξήραν την ικανότητα των Slayer να εξελίσσονται χωρίς να θυσιάζουν την επιθετικότητα που τους είχε εδραιώσει. Σε μια κριτική, ο Steve Huey του AllMusic περιέγραψε το άλμπουμ ως «το πιο προσιτό τους άλμπουμ, επιδεικνύοντας όλο το φάσμα των ικανοτήτων τους σε ένα μέρος, με κοφτερή, καθαρή παραγωγή». Το ομώνυμο κομμάτι και το “War Ensemble” έλαβαν σημαντικό airplay, ιδιαίτερα στο Headbangers Ball του MTV, συστήνοντας τους Slayer σε ένα ευρύτερο κοινό.
Πάνω από τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του, το “Seasons in the Abyss” παραμένει ένα από τα πιο επιδραστικά άλμπουμ στην ιστορία του thrash metal. Το μείγμα ταχύτητας, μελωδίας και σκοτεινών θεμάτων του έχει εμπνεύσει αμέτρητες μπάντες σε όλο το φάσμα του metal. Ως επιρροή τους, το άλμπουμ το έχουν αναφέρει σχήματα όπως οι Lamb of God, Gojira και Slipknot. Τραγούδια όπως το “War Ensemble” και το “Dead Skin Mask” συνεχίζουν να αποτελούν βασικά στοιχεία στις ζωντανές εμφανίσεις των Slayer, ενώ το άλμπουμ στο σύνολό του συχνά κατατάσσεται ανάμεσα στα καλύτερα metal άλμπουμ όλων των εποχών.
Artist: Sober On Tuxedos
Album: Good Intentions
Label: Heaven Music
Release Date: 11/12/2020
Genre: Nu Metal, Metalcore
Artist: Slayer
Album: Seasons in the Abyss
Label: Def American
Release Date: 09/10/1990
Genre: Thrash Metal
1. War Ensemble
2. Blood Red
3. Spirit In Black
4. Expendable Youth
5. Dead Skin Mask
6. Hallowed Point
7. Skeletons Of Society
8. Temptation
9. Born Of Fire
10. Seasons In The Abyss
Producer: Rick Rubin, Any Wallace, Slayer
Slayer: Tom Araya (Φωνή, μπάσο), Kerry King (Κιθάρα), Jeff Hanneman (Κιθάρα), Dave Lombardo (Τύμπανα)
Slayer (OW) | Bandcamp | Deezer | Facebook | Instagram | ReverbNation | SoundCloud | Spotify | Tidal | Twitter | VEVO | YouTube