Close Menu
    What's Hot

    Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

    2025-05-15

    Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή

    2025-05-15

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;
    • Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή
    • Οι Elephant στο Electricity Sound Studio
    • Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica
    • Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    Παρασκευή, 16 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή

      2025-05-15

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή

      2025-05-15

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Ville Valo: Neon Noir | Album Review
    Featured

    Ville Valo: Neon Noir | Album Review

    Χρήστος Καραγιάννης και Χρήστος ΚαραγιάννηςΑπό Χρήστος Καραγιάννης και Χρήστος Καραγιάννης2023-01-13
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Ο Ville Valo μπορεί να σνομπάρεται από πολλούς, να αντιμετωπίζεται ως ένας «mainstream τραγουδιστής της σειράς». Γενικά ως κάποιος που απέκτησε φήμη χωρίς κανέναν απολύτως λόγο.

    Η αλήθεια, αν με ρωτάτε, είναι αρκετά διαφορετική. Αφού είτε σου αρέσουν είτε όχι οι συνθέσεις του Ville Valo, δε γίνεται να παραβλέψεις τη σημασία τους στην τελευταία 20ετία. Επίσης, για κάποιον λόγο που δεν έχω καταλάβει ακόμα, θεωρούμε ότι είναι εύκολο να κάνεις mainstream επιτυχία. Ή ότι δε χρειάζεται να έχεις ταλέντο.

    Picture of Φοίβος Κρομμύδας

    Φοίβος Κρομμύδας

    Συντάκτης

    Picture of Ξιφαράς Γιώργος

    Ξιφαράς Γιώργος

    Συντάκτης

    Η τοποθέτηση αυτή, σε σχεδόν απόλυτο βαθμό, είναι – κατ’ εμέ – λάθος. Η δισκογραφική επιστροφή ενός μεγέθους, όπως αυτό του Ville Valo με το Neon Noir,  γεννά προσδοκίες για κάτι καλό. Ανεξάρτητα από το αν θα είναι του γούστου μου ή όχι.

    Κάτι ακόμα πριν δώσω τη σκυτάλη στον Φοίβο. Έχουν περάσει δέκα χρόνια από την τελευταία φορά που ο συμπαθής Ville Valo κυκλοφόρησε μία full length δουλειά. Φαντάζομαι ότι όλοι γνωρίζουμε πως ο Φινλανδός frontman ήταν ο ιθύνων νους των HIM. Αν συνδυάσουμε την εκτός μουσικής εικόνα του με τα κομμάτια του, βλέπουμε έναν καλλιτέχνη που γράφει μουσική, κυρίως, βιωματικά.

    Τούτου λεχθέντος, το Neon Noir αποκτά σημασία και για έναν ακόμα λόγο, πιο βιογραφικό. Έχει ιδιαίτερη σημασία να αξιολογήσουμε την ηχητική απόστασή του από τον «προκάτοχό» του, Tears on Tape. (Γιώργος Ξ.)

    Με τους καλλιτέχνες που αποτελούν κομμάτι της εφηβείας του ακροατή συνήθως υφίσταται ένας τυπικός κύκλος στη σχέση των δύο. Η ανακάλυψη φέρνει το πάθος και το φανατισμό. Η μετέπειτα διεύρυνση των καλλιτεχνικών γούστων (μέρος των οποίων οφείλεται και σε αυτούς τους καλλιτέχνες) φέρνει τη σταδιακή αποκαθήλωση και ίσως την αποκήρυξη. «Μεγαλώσαμε, δεν ακούμε αυτά που ακούγαμε ως πιτσιρίκια». Ο χρόνος, όμως, φέρνει τη νοσταλγία που ξαναοδηγεί σε αυτά τα ακούσματα και τις αναμνήσεις. Και όλη αυτή η διαδικασία οδηγεί στην επανεκτίμηση ενός καλλιτέχνη. Στην καλύτερη κατανόηση της πραγματικής του αξίας.

    Φοίβος Κρομμύδας και Γιώργος Ξιφαράς αναλύουν τη νέα δουλειά του Ville Valo, Neon Noir

    Είναι γεγονός πως στις αρχές των ’00s αρκετά ήταν τα συγκροτήματα που εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία. Linkin Park, Limp Bizkit (ναι και δεν ακούω κουβέντα), My Chemical Romance. Μπάντες οι οποίες τότε ακούγονταν ως ένα εφηβικό καπρίτσιο, κατέληξαν να επανεκτιμώνται για την προσφορά τους όχι μόνο στην ποπ κουλτούρα αλλά και στις μετέπειτα γενιές μουσικών. Ακόμα και φεστιβάλ όπως το When We Were Young στην Αμερική πόνταρε σε αυτόν τον παράγοντα και μάζεψε όλα αυτά τα ονόματα κάτω από ένα νοσταλγικό πακέτο.

    Είτε σου αρέσουν είτε όχι οι συνθέσεις του Ville Valo, δε γίνεται να παραβλέψεις τη σημασία τους στην τελευταία 20ετία

    Στην ίδια ακριβώς μοίρα εμπίπτει και η φινλανδική goth σκηνή εκείνης της περιόδου. Με προφανείς μπροστάρηδες τους HIM. Ένα συγκρότημα που βρήκε την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο σκοτεινό και το προβάσιμο. Γεγονός που τους έκανε αδιάσπαστο κομμάτι πολλών εφηβικών αναμνήσεων, κολλώντας τους τη ρετσινιά από τους «πολλά βαρείς» που είχαν αλλεργία στην επιτυχία και μετατρέποντας τον Ville Valo σε άμεσα αναγνωρίσιμη μορφή.

    Τα χρόνια πέρασαν. Οι HIM διαλύθηκαν και ο Ville δεν είναι πλέον ένας νεαρός ενήλικας του οποίου η μορφή κοσμεί δωμάτια σε μορφή πόστερ. Ωστόσο ο χρόνος δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη δημιουργία. Ως εκ τούτου, έστω και ως σόλο καλλιτέχνης, αποφάσισε να συνεχίσει τη μουσική του πορεία. Το EP Gothica Fennica Vol. 1 που κυκλοφόρησε το 2020 έδειξε πως ακόμα έχει πράγματα να πει. Οι δυσκολίες της πανδημίας συνέβαλλαν στην καθυστέρηση μιας πλήρους δισκογραφικής κυκλοφορίας και χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια. Το ημερολόγιο δείχνει Ιανουάριο του 2023 και τελικά το Neon Noir κυκλοφορεί ευρέως. (Φοίβος Κ.)

    Ανορθόδοξα θα πιάσω το Neon Noir και θα μιλήσω για το ομώνυμο κομμάτι όπου ο Ville Valo θυμίζει λίγο Μιχάλη Χατζηγιάννη. Αυτό θα υποθέτει κάποιος ότι το λέω ως κάτι αρνητικό. Όμως, η αλήθεια δε θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετική.

    Πρόκειται για ένα ελαφρύ pop rock τραγουδάκι και άκρως ραδιοφωνικό. Ο «άτιμος» ο Ville Valo έχει κάνει μία ευφυέστατη ενορχήστρωση πάνω σε ένα άκρως catchy θέμα. Το αποτέλεσμα αυτού, είναι ένα κομμάτι που ίσως να μην το θυμόμαστε σε 20 χρόνια (γιατί μην ξεχνάμε, το έχει πετύχει ήδη με τους HIM αυτό ο Ville Valo) αλλά δύσκολα κάποιος δε θα το ακούσει πολλές φορές.

    Πίσω στην αρχή λοιπόν, το “Echolocate Your Love” έχει αρκετά HIM λογική αν και αυτό δεν μπορώ να το πω με σιγουριά. Δεν είναι ότι στερούμαι τριβής με τον ήχο της μπάντας, όμως, η χαρακτηριστική φωνή του Ville Valo είναι αυτό που στο μυαλό μου έχει αποτυπωθεί ως η ηχητική τους υπογραφή.

    Τέλος πάντων, αρκετά ενδιαφέρον κομμάτι το προαναφερθέν, όπως αντίστοιχα και το επόμενο. Το “Run Away From The Sun”. Μέχρι στιγμής, στο πρώτο τέταρτο επί της ουσίας του Neon Noir, έχουμε εύπεπτα κομμάτια, χωρίς όμως, να σου «αλλάζουν τη ζωή» ή να επαναπροσδιορίζουν κάποιον ήχο.

    Η πρώτη τετράδα κλείνει με το “Loveletting”, για το οποίο κακά τα ψέματα, πρέπει να ακούσουμε τα τέσσερα πρώτα του λεπτά για να φτάσουμε σε μία αξιοσημείωτη στιγμή και την ηθελημένα εκτός τόνου «κραυγή» του Ville Valo. (Γιώργος Ξ.)

    Στο Neon Noir φαίνεται ότι ο Ville Valo έχει ωριμάσει και εξελιχθεί τόσο φωνητικά, όσο και μουσικά

    Πέρα από τα τρία κομμάτια του EP τα οποία τα ακούσαμε τρία χρόνια πριν περιλαμβάνονται άλλα 8 κομμάτια και ένα ιντερλούδιο, δύο εκ των οποίων είχαν προηγηθεί ως singles. Και η αλήθεια είναι ότι ακούγοντάς το στην πληρότητά του, συναντάμε αρκετή από τη μαγεία που άλλοτε βρίσκαμε στο σχήμα του Φινλανδού.

    Το εναρκτήριο Echolocate Your Love δίνει ένα uptempo σημείο εκκίνησης. Πιασάρικο και με την απαραίτητη ενέργεια για να δημιουργηθούν οι απαραίτητες θετικές εντυπώσεις. Ενώ το Run Away From The Sun που ακολουθεί, θυμίζει μέχρι και τις μέρες του Razorblade Romance. Απλά, εμφανώς πιο φωτεινό στην ενορχήστρωσή του. Από την άλλη, το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου, ίσως αποτελεί την πιο ευθεία αναφορά του στους HIM.

    Το Loveletting το οποίο είχε αποτελέσει και το πρώτο single του δίσκου, εννιά μήνες μετά εξακολουθεί να ακούγεται εξίσου γλυκόπικρο αναδεικνύοντας το εύρος των φωνητικών δυνατοτήτων του Valo. Πλέον δε χρειάζεται να καταφύγει στις χαμηλότερες δυνατές οκτάβες για να εκφράσει τα μελαγχολικά του συναισθήματα. Οπότε, με τη μελωδία ενός synthesizer και τα κρουστά ως κύριους οδηγούς του και τη διακριτική παρουσία της ηλεκτρικής κιθάρας χτίζει μια από τις κορυφαίες στιγμές του δίσκου. (Φοίβος Κ.)

    Με τον Φοίβο συχνά-πυκνά συζητάμε για το φινλανδικό goth των 00s και συχνά η συζήτηση καταλήγει στη σχέση των 69 Eyes με τους HIM. Έ λοιπόν, το Foreverlost είναι μια μουσική αναφορά που εν έτει 2023 υπενθυμίζει αυτή τη σχέση.

    Πιο goth ‘n’ roll από τον υπόλοιπο δίσκο και τόσο ξεσηκωτικό όσο χρειάζεται προκειμένου να μου θυμίσει το ότι οι ταμπέλες που κάποτε προσάπταμε στα συγκροτήματα της Φινλανδίας αδίκως υπήρχαν. (Nightwish εξαιρουμένων, το μένος μου γι’ αυτούς είναι γνωστό). Από την άλλη, λίγα πράγματα έχω να πω για το Baby Lacrimarium το οποίο όσο και να προσπάθησα να μπω στο mood του, καθόλου δεν τα κατάφερα.

    Ούτε αρκετά σκοτεινό αλλά ούτε και αρκετά φωτεινό ώστε να μου μείνει από την ατμόσφαιρά του. Όταν το συζητάγαμε με τον Φοίβο, καθόλου τυχαία μου είπε πως αυτό και το In Trenodia δε θα τα θυμάται όσο και να προσπαθήσει. Και εγώ μαζί του.

    Από την άλλη, το Salute The Sanguine μια χαρά το θυμάμαι από το 2020 που πρωτοκυκλοφόρησε. Και μια χαρά θυμόμουν τη μελωδική γραμμή του ρεφραίν. Κάτι το οποίο αποδεικνύει πως αυτό που θέλει να καταφέρει, το έχει καταφέρει και με το παραπάνω. (Γιώργος Ξ.)

    Ο Valo δεν προσπαθεί - ευτυχώς - να γίνει πάλι εκείνη η σκοτεινή μορφή που ως πόστερ συναντούσαμε σε κάθε εφηβικό δωμάτιο

    Θα ήμουν μάλλον άδικος αν δεν ανέφερα πως στο άκουσμα της εισαγωγής του Foreverlost δεν ένιωσα ένα τσιμπηματάκι κάπου μέσα στην καρδιά μου όπως ένιωθα στην εφηβεία μου το διάστημα στο οποίο 7 στις 10 μπάντες που άκουγα ήταν από την Φινλανδία και φορούσαν μαύρα ρούχα και eyeliner. Σαφώς πιο uptempo από όσα έχουν προηγηθεί, σαφώς πιο συναυλιακό, με καλύπτει απόλυτα.

    Το Baby Lacrimarium, αν και αρκούντως μελωδικό, στα πρώτα ακούσματα ίσως αποτελεί μια από τις πιο αδύναμες στιγμές του δίσκου, μαζί με το In Trenodia. Το Salute The Sanguine από την άλλη, αν και έχει κυκλοφορήσει από το 2020 εξακολουθεί να είναι ένα κομμάτι που βουτά ξανά στο παρελθόν του δημιουργού και τις μέρες που μεσουρανούσε με το παρελθοντικό σχήμα του. (Φοίβος Κ.)

    Το synth του Heartful Of Ghosts να πω την αλήθεια μού άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Σίγουρα μου «πέρασε» μια ατμόσφαιρα σκοτεινή αλλά ταυτόχρονα γοητευτική. Θα το ήθελα, όμως, λίγο πιο κιθαριστικό. Χωρίς να μπορώ να πω ότι με χάλασε δε μου άφησε το κάτι παραπάνω που θα περίμενα ακούγοντας την εισαγωγή του.

    Από την άλλη το Saturnine Saturnalia το θεωρώ την ίσως καλύτερη στιγμή του δίσκου. Αργόσυρτο όσο πρέπει, με τον Valo να τραγουδάει με μελαγχολική γλυκύτητα. Ενώ στο ρεφραίν επιστρατεύει κάποιες πιο ψηλές νότες και με τη χρήση εφέ στη φωνή για παραπάνω ατμόσφαιρα, δείχνει πως όσα χρόνια και αν πέρασαν, δεν έχει αλλάξει σε αυτά που θεωρούνται σήματα κατατεθέντα του αναφορικά με το ποιόν του ως ερμηνευτής.

    Και μετά το instrumental Zener Solitaire το οποίο βασίζεται μόνο στα πλήκτρα, έρχεται το κλείσιμο του δίσκου, το Vertigo Eyes. Ένας επίλογος κατάλληλος για το σύνολο του δίσκου, δείχνοντας ότι πρώτιστο μέλημα του Valo δεν ήταν να γίνει ο σκοτεινός νεαρός που ήταν κάποτε (θα ήταν αδύνατο να γυρίσει το χρόνο πίσω άλλωστε) αλλά να δείξει πως μεγαλώνοντας κατανοεί τη μελαγχολία καλύτερα από ποτέ. (Γιώργος Ξ.)

    Στον δίσκο υπάρχει η επιθυμητή επίγευση νοσταλγίας και υπενθύμισης

    Το Heartful of Ghosts αν και ξεκινάει με ένα riff που θυμίζει το Bury Me Deep Inside Your Heart καταλήγει σε μια διαφορετική φόρμα, όχι τόσο έντονα καψούρικο αλλά ντελικάτο και ανένοχα pop. Αντίστοιχα το Saturnine Saturnalia με ένα σχεδόν doom riff θα μπορούσε να αποτελεί απορριφθέν υλικό από τις ημέρες του Love Metal, ατμοσφαιρικό και συνάμα αιθέριο. Το κλείσιμο του δίσκου με το Vertigo Eyes αποτελεί μια διαυγή, κλιμακούμενη σύνοψη του δίσκου, μπολιάζοντας τη βασική pop φόρμα του κομματιού με ευφάνταστα στοιχεία τόσο στην ενορχήστρωση όσο και στην ίδια την ερμηνεία του Valo, χωρίς να καταλήγει περίπλοκο ως άκουσμα. (Φοίβος Κ.)

    Γιώργος Ξ.: Ήσουν και είσαι καμένος με HIM. Σταμάτα να μας το παίζεις κουλτούρα. Στον δίσκο ακούς τους HIM που θυμάσαι ή κάτι διαφορετικό; Ακούς, δηλαδή κάτι πρωτόγνωρο και που δεν περίμενες ή ένα tribute στην μπάντα του Valo; 

    Φοίβος Κ.: Η απάντηση είναι μια μίξη των δύο. Προφανώς δε θα απομακρυνόταν από τις ρίζες του ένας μουσικός που έχει περάσει κοντά τρεις δεκαετίες υπηρετώντας έναν ήχο. Ταυτόχρονα, αυτό δε σημαίνει ότι θα μείνει κι εκεί. Τα χρόνια περνούν και προφανώς ο Valo θέλει να δοκιμάσει διάφορα πράγματα που και θα θυμίζουν το παρελθόν του αλλά και θα το αναμειγνύουν με νέες ιδέες. Επιπλέον, αν και το “κύριο βάρος” των HIM, ο Valo είναι μόλις ένα από τα μέλη του συνόλου. Οπότε δεν ακούμε παρά τη δική του μεριά της μουσικής του σχήματος. Και ως τέτοια πρέπει να προσεγγίζεται.

    Φοίβος Κ.: Εσύ από την άλλη ως ο ούγκανος που είσαι, γύρισες πίσω στο χρόνο και θυμήθηκες, έστω και ως παρατηρητής πως ήταν εκείνη η εποχή που μεσουρανούσαν οι HIM; Ή για να γίνει αυτό χρειάζεται να ξαναβάλεις το Alive In Athens;

    Γιώργος Ξ.: Καταρχάς λίγα τα λόγια σου για τη μεγαλύτερη συναυλία της εφηβείας μου. Κατά δεύτερον ναι, θα είμαι ειλικρινής και θα πω ότι μου έβγαλε το παρελθόν ατόφιο μέσα μου. Με την καλή έννοια. Χωρίς να είναι ίδιο όμως αυτό το συναίσθημα, ήταν σαν ένα πολύ ευχάριστο ταξίδι στο παρελθόν το οποίο αν δεν ήμουν ο ούγκανος που λες θα συγκινούμουν.

    Είναι εν τέλει το Neon Noir ένας τέλειος δίσκος; Όχι. Αλλά είναι ένας υπέροχος pop δίσκος χρωματισμένος με goth παλέτα. Και στα καλά του σημεία είναι πραγματικά καλός. Επίσης, οφείλουμε να το παραδεχτούμε κάτι. Ο Ville Valo αποδεικνύει πως δεν ήταν μόνο ένα εφηβικό ίνδαλμα πολλών αλλά και ένας καταρτισμένος μουσικός. Και μάλιστα, δείχνει να μην αρκείται στις δάφνες του παρελθόντος. (Γιώργος Ξ.)

    Εν τέλει, η επιθυμητή επίγευση νοσταλγίας και υπενθύμισης των αιτιών για τους οποίους κάποτε ο Ville Valo αντιμετωπιζόταν ως θεός από το κοινό του γίνεται σε υγιείς ποσότητες. Κι αυτό δε συμβαίνει λόγω της χαμηλής ποιότητας του δίσκου. Συμβαίνει επειδή πλέον και ο ίδιος έχει προχωρήσει στη ζωή του. Δε σταματά να θυμάται τις ρίζες του αλλά ταυτόχρονα δοκιμάζει νέους τρόπους διάβασης της πεπατημένης οδού του. Και παρά τις κάποιες πιο αδύναμες στιγμές του δίσκου, το τελικό πρόσημο παραμένει θετικό. Υπέρ το δέον. (Φοίβος Κ.)

    Info ⓘ

    Artist: Sober On Tuxedos

    Album: Good Intentions

    Label: Heaven Music

    Release Date: 11/12/2020

    Genre: Nu Metal, Metalcore

    Info

    Artist: Ville Valo

    Album: Neon Noir

    Label: Heartagram, Universal, Spinefarm

    Release Date: 13/01/2023

    Genre: Gothic Rock

    Neon Noir tracklist

    1. Echolocate Your Love

    2. Run Away from the Sun

    3. Neon Noir

    4. Loveletting

    5. The Foreverlost

    6. Baby Lacrimarium

    7. Salute the Sanguine

    8. In Trenodia

    9. Heartful of Ghosts

    10. Saturnine Saturnalia

    11. Zener Solitaire

    12. Vertigo Eyes

    Follow Ville Valo

    Facebook | Instagram | Spotify | YouTube

    Ville Valo

    8.0

    Ο Ville Valo αποδεικνύει πως δεν ήταν μόνο ένα εφηβικό ίνδαλμα πολλών αλλά και ένας καταρτισμένος μουσικός. Και μάλιστα, δείχνει να μην αρκείται στις δάφνες του παρελθόντος.

      Gothic Rock Ville Valo
      Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
      Share. Facebook Twitter Copy Link
      ΠροηγούμενοIron Maiden | Θα παίξουν το Alexander the Great στην περιοδεία The Future Past
      Επόμενο Embrace Of Thorns, Agnes Vein, 14/01/2022 @Temple Athens | Live Report

      ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

      Cemetery Skyline: Nordic Gothic | Album Review

      8.5 2024-12-26

      Soror Dolorosa Live: Ένα νέο κεφάλαιο σκοτεινής μουσικής στο Temple

      2024-11-27

      Οι Unto Others επιστρέφουν στην Αθήνα!

      2024-11-26

      The Nosferatu, The Illusion Fades 10/02/2024 @Temple

      2024-02-14

      Ville Valo για Reunion HIM: “Ίσως κάποια μέρα, αλλά θα πρέπει να υπάρχει καλός λόγος”

      2024-01-04

      Ο Ville Valo επιστρέφει στην Ελλάδα για το Rockwave 2023!

      2023-04-27
      Our Picks
      5.5

      UADA: Crepuscule Natura | Album Review

      2023-09-22

      The Black Keys | Walkin’ down their own Camino

      2023-07-06

      Selofan: «Στον σκοτεινό ήχο οι καλλιτέχνες είναι μόνοι τους»

      2023-07-20
      9.0

      InnerWish: Ash Of Eternal Flame | Album Review

      2024-11-17
      Stay In Touch
      • Facebook
      • Twitter
      • Instagram
      • Threads
      • Spotify
      ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
      Αφιερώματα & Άρθρα

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      Από DEPART Staff2025-05-15

      12 μουσικά είδη που ξεκίνησαν ως underground και εξετάζουμε αν μπορούν να διατηρήσουν την αυθεντικότητά τους με την αναγνώριση

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14
      About Us
      About Us

      Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

      Email Us: [email protected]

      Our Picks

      Οι Blind Guardian παίζουν για πρώτη φορά το American Gods live!

      2023-10-11
      6.0

      Morrissey: I Am Not a Dog on a Chain | Album Review

      2020-03-20

      Η Οδύσσεια: H επόμενη ταινία του Christopher Nolan!

      2025-01-26
      Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • CINEMA
      • POP CULTURE
      • DEPARTISTS
      ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

      © 2025 DEPART

      Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.