Η Zelda Williams, κόρη του αείμνηστου Robin Williams και σκηνοθέτρια της ρομαντικής κωμωδίας “Lisa Frankenstein”, δημοσίευσε πρόσφατα ένα οργισμένο μήνυμα στo Instagram, ζητώντας από το κοινό να σταματήσει να της στέλνει βίντεο με ψηφιακά αναπαραχθείσες εκδοχές του πατέρα της μέσω AI. Ο ηθοποιός, που έφυγε από τη ζωή το 2014 σε ηλικία 63 ετών, παραμένει αγαπητός σε εκατομμύρια ανθρώπους, ωστόσο η κόρη του τονίζει πως η χρήση της εικόνας και της φωνής του χωρίς συναίνεση συνιστά προσβολή στη μνήμη του.
«Σας παρακαλώ, σταματήστε να μου στέλνετε AI βίντεο του μπαμπά. Δεν τα θέλω, δεν τα καταλαβαίνω και δεν πρόκειται να τα καταλάβω», έγραψε η Zelda. «Αν το κάνετε για να με τρολάρετε, προχωρήστε, έχω δει πολύ χειρότερα. Αλλά αν έχετε έστω και λίγη αξιοπρέπεια, σταματήστε να το κάνετε αυτό σε εκείνον, σε εμένα, σε όλους».
Η Zelda Williams προχώρησε σε μια ευρύτερη τοποθέτηση για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη «συμπυκνώνει τις κληρονομιές πραγματικών ανθρώπων σε κάτι που απλώς μοιάζει με αυτούς», ώστε να παράγεται περιεχόμενο για κοινωνικά δίκτυα. Όπως σημείωσε, «δεν πρόκειται για τέχνη αλλά για μια αηδιαστική, υπερεπεξεργασμένη εκδοχή της ανθρώπινης δημιουργίας».

Στο τέλος της ανάρτησής της, απηύθυνε μια αιχμηρή προειδοποίηση προς όσους θεωρούν την τεχνητή νοημοσύνη το μέλλον της τέχνης: «To AI δεν είναι το μέλλον. Ανακυκλώνει και αναμασά το παρελθόν για να το καταναλώσουμε ξανά. Είναι το ‘Human Centipede’ του περιεχομένου».
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Zelda Williams τοποθετείται δημόσια για το ζήτημα. Το 2023, όταν το σωματείο SAG-AFTRA είχε χαρακτηρίσει τις αναπαραγωγές μέσω AI ως «θέμα υποχρεωτικής διαπραγμάτευσης» στη διάρκεια της απεργίας, η ίδια είχε εκφράσει ξανά τη βαθιά της ανησυχία. Τότε είχε δηλώσει πως η χρήση της φωνής του πατέρα της από AI μοντέλα είναι «ενοχλητική» και ότι οι εν ζωή ηθοποιοί αξίζουν το δικαίωμα να δημιουργούν οι ίδιοι τους χαρακτήρες τους.
Σύμφωνα με την ίδια, αυτές οι ψηφιακές αναπαραστάσεις αποτελούν «μια φτωχή απομίμηση μεγάλων ανθρώπων» και, στις πιο ακραίες τους μορφές, «ένα φρικιαστικό Frankensteinian τέρας, φτιαγμένο από ό,τι χειρότερο έχει να δείξει η βιομηχανία του θεάματος».