Με το νέο τους album, “The Iconoclast“, οι Ελβετοί HEROD δεν βρίσκονται εδώ για να διακηρύξουν το γκρέμισμα αυτού του κόσμου. Ούτε την αποκαθήλωση του συστήματός του, των ειδώλων του, των προφητών και των ηγετών του. Είναι εδώ για να το κάνουν πράξη.
“Κάθε πράξη καταστροφής είναι εν γένει μια δημιουργική δύναμη μεταμόρφωσης. Ξαναδημιουργείς κάτι χρησιμοποιώντας σπασμένα κομμάτια”. Αυτά είναι τα λόγια του κιθαρίστα των HEROD, Pierre Carroz. Δεν θα μπορούσαμε να συμφωνούμε περισσότερο σε ένα κόσμο που βρίσκεται καιρό τώρα σε αναβρασμό από οργή και δυσφορία. Ένας κόσμος που είναι θέμα χρόνου οι δυνάμεις μεταμόρφωσής του να είναι αδύνατο πια να περιοριστούν και να ελεγχθούν. Λάβετε θέσεις.
Η ευφυία του "The Iconoclast" βρίσκεται στην κυκλική τοποθέτηση των καθρεπτών των πολλών προσώπων που μπορεί να έχει ο βαρύς ήχος
Το νέο album των HEROD αποτελεί σίγουρα ένα βήμα μπροστά από την τελευταία τους κυκλοφορία. Σε καμία περίπτωση όμως δεν υπαναχωρεί από τη διάθεση για κοινωνικοπολιτική κριτική και σφοδρότητα. Είναι εξίσου ανελέητο και εύθραυστο, εξίσου πυκνό και απογυμνωμένο.
Το εξώφυλλο προσθέτει ακόμα ένα επίπεδο που συμπληρώνει το κάδρο των εντυπώσεων. Απεικονίζει έναν δυστοπικό κόσμο που αδημονεί να ξεφορτωθεί από πάνω του όλη τη σαπίλα που του έχουν φορτώσει. Μια εικόνα ενός κόσμου όπου το φυσικό συγκρούεται με το κατασκευασμένο. Ένας κόσμος που η αφθονία έχει κυριαρχήσει σαν άτρωτο κακό σε βασίλεια που πλέον είναι ρημαγμένα.
Το album ανοίγει με το “The Icon“, το οποίο εκρήγνυται από το hardcore attitude ονομάτων όπως οι Lamb of God και οι Hatebreed. Ο σταθερός βηματισμός του, το σμήνος των ήχων από τις κιθάρες, και τα πολλαπλά επίπεδα των drones πλάθουν αμέσως έναν κόσμο που νιώθει ασφυκτικός. Αυτή η βοερή μάζα από υφές παρελαύνει συμπαγής μέσα από όλο το άλμπουμ. Η εμφάνιση των καθαρών φωνητικών περίπου μετά από τεσσεράμισι λεπτά προσθέτει μια πολύ ωραία μελωδική δυναμική. Το κομμάτι χτίζει σιγά-σιγά την κορύφωσή του με τις κιθάρες να επιμένουν αντηχώντας στο πίσω μέρος.
Οι HEROD επέλεξαν ένα εξώφυλλο για το "The Iconoclast" το οποίο προσθέτει ακόμη ένα επίπεδο στο κάδρο εντυπώσεων
Με τα “The girl with a balloon” και “The Edifice” σε παρασύρουν στον κόσμο του “The Iconoclast” ολοκληρωτικά. Το “The girl with a balloon” είναι κατά κάποιο τρόπο πιο απογυμνωμένο. Αγγίζει μια απλότητα που αναδεικνύει την ομορφιά του και αποδεικνύει πως η βαριά μουσική μπορεί και με το παραπάνω να είναι απλή.
Οι Gojira το έχουν αποτυπώσει αυτό πανυγηρικά εξάλλου, και οι HEROD φαίνεται να τους εμπιστεύονται. Αμέσως μετά το εναρκτήριο riff, το οποίο ζωγραφίζει ένα ερημωμένο τοπίο, η ογκώδης, crunchy νότα του riff που ακολουθεί υψώνει ένα τοίχο που παρασύρει τα πάντα σαν ωστικό κύμα.
Περιλαμβάνοντας τον Matt McGachy των technical death metal masters “Cryptopsy“, το “The Edifice” είναι πιο βραδυκίνητο. Μας θυμίζουν τα φωνητικά στην αρχή τους Alice in Chains; Ναι. Αλλά περισσότερο ακούγονται σαν δαιμονικές καρικατούρες που υψώνονται τριγύρω σου. Το “The Iconoclast” δεν είναι τραχύ επειδή είναι σφοδρό σε ταχύτητα, αλλά περισσότερο επειδή είναι κλειστοφοβικό και δυσοίωνο.
Οι HEROD επέλεξαν ένα εξώφυλλο για το "The Iconoclast" το οποίο προσθέτει ακόμη ένα επίπεδο στο κάδρο εντυπώσεων
Στο “The ode to…” ακούμε μια συνεργασία με τέσσερα μέλη της χορωδίας Les Mysterès des Voix Bulgares. Αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ευφυίας του “The Iconoclast“. Την κυκλική τοποθέτηση των καθρεπτών των πολλών προσώπων που μπορεί να έχει ο βαρύς ήχος. Το συγκεκριμένο κομμάτι μου την έφερε για τα καλά.
Την πρώτη φορά που το άκουσα, φάνηκε κάπως παράταιρο. Ξαφνιάστηκα πάρα πολύ όταν τη δεύτερη φορά που το έβαλα να παίξει είχε μεταμορφωθεί τελείως στο πιο βαρύ πράγμα που έχω ακούσει τον τελευταίο καιρό. Καθώς οι κιθάρες και οι ήχοι από τα τύμπανα πυκνώνουν όλο και πιο πολύ. Οι πολυφωνίες συνεχίζουν αμείωτα και το κομμάτι αποκτά μια βαρύτητα επικών διαστάσεων.
Το banger “The Becoming” είναι καταιγιστικό, πιο δεμένο από άποψη riffs και συνοχής και πιο ζωηρό. Είναι ίσως το πιο άμεσο κομμάτι στο δίσκου. Αφού το “The Becoming” επιταχύνει για λίγο τα πράγματα, το instrumental “The Intergloom” ρίχνει τους τόνους ξανά. Εισάγει το άλμπουμ σε μια υπνωτιστική αιώρηση κατά μήκος ψηλών και χαμηλών σημείων που κόβει την ανάσα. Δίνει ύψος στην οπτική γωνία, έτσι ώστε μπορούμε κατά κάποιο τρόπο να έχουμε μεγαλύτερο οπτικό πεδίο του τοπίου που κατοικεί το άλμπουμ.
Με τα "The Girl With A Balloon" και "The Edifice", οι HEROD σε παρασύρουν στον κόσμο που έφτιαξαν με το "The Iconoclast"
Η στρεβλωμένη νότα του επόμενου κομματιού, “The Obsolete” ακούγεται σαν νεύρο που ταλαντεύεται. Μάζι με τις fuzzy κιθάρες και τα βροντερά downstrokes, προσθέτει άλλη μια υγρή, μουντή πινελιά στον καμβά. Μια πινελιά που τρέχει και καταλήγει στο γλυκόπικρο επίλογο του “The Prophecy“. Εκεί, οι πρώην και νυν frontmen των The Ocean χτίζουν μοναδικές δυναμικές μέσα στο album. Οι HEROD συνεργάζονται με Mike Pilat και Loïc Rosetti, δίνοντας μια τελευταία ώθηση και σηκώνει το “The Iconoclast” από το έδαφος τελείως.
Το “The Iconoclast” σε κερδίζει με απροσδόκητους τρόπους. Δεν υπάρχουν καθόλου εκκρεμότητες και περισσεύματα, επειδή κάθε κομμάτι αποτελεί και ένα διαφορετικό μαγικό φίλτρο. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα πράγματα που καταφέρνει, είναι πως αγκαλιάζει πολλαπλές δυναμικές και οπτικές. Είναι πραγματική πηγή έμπνευσης το να βλέπεις τόσες κυκλοφορίες να χτίζουν πάνω σε υπάρχουσες βάσεις, προσθέτοντας στρώματα δημιουργικότητας, επεκτείνοντας τα όρια των ήχων και τις φόρμουλες.
Ο νέος δίσκος των HEROD είναι σφοδρός σε ταχύτητα, κλειστοφοβικός και δυσοίωνος
Ο νέος δίσκος των HEROD είναι ένα καλό παράδειγμα αυτού. Αποτυπώνει την ακατάπαυστη ανάγκη μερικών καλλιτεχνών να εξερευνούν διαρκώς πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν για να περισυλλέξουν ιδέες και να τις κάνουν κομμάτι του ήχου τους. Καλλιτέχνες αυτού του είδους δεν στοχεύουν στο “αρκετό”, αλλά στο “υπερβατικό”. Και με αυτόν τον τρόπο διανοίγουν ένα χώρο που έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος σε σχέση με την αρχική πρόθεση.
Artist: Sober On Tuxedos
Album: Good Intentions
Label: Heaven Music
Release Date: 11/12/2020
Genre: Nu Metal, Metalcore
Artist: HEROD
Album: The Iconoclast
Label: Pelagic Records
Release Date: 05/05/2023
Genre: Post metal, Sludge metal, Progressive metal
1. The icon
2. The girl with a balloon
3. The edifice
4. The ode to..
5. The becoming
6. The intergloom
7. The obsolete
8. The prophecy
Producer: Raphaël Bovey
HEROD: Michael Pilat (Φωνή, κιθάρα), Pierre Carroz (Κιθάρα, μπάσο), Bertrand Pot (Κιθάρα), Fabien Vodoz (Τύμπανα)
Herod
Ο νέος δίσκος των HEROD είναι ένα καλό παράδειγμα αυτού. Αποτυπώνει την ακατάπαυστη ανάγκη μερικών καλλιτεχνών να εξερευνούν διαρκώς πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν για να περισυλλέξουν ιδέες και να τις κάνουν κομμάτι του ήχου τους.