Μετρώντας 24 χρόνια σκηνικής πορείας, οι Pop Evil επιλέγουν σχεδόν πάντα να αλληλεπιδρούν με τους μουσικούς υποστηρικτές τους με γνώμονα τον δυναμισμό. Αυτή τη φορά, η δισκογραφική MNRK Heavy συμβάλλει ενεργά στη διάδοση όσων επιδιώκουν να εκφράσουν και να μεταδώσουν στον κόσμο οι Pop Evil. Ας παραμερίσουμε, λοιπόν, τα περιττά λόγια και ας αφήσουμε το “What Remains” να αναπνεύσει, να ακουστεί και να συνθλίψει.
Οι Pop Evil, σε συνέντευξή τους σχετική με το “What Remains”, δηλώνουν πως χτίζουν πλέον με μεγαλύτερη μεθοδικότητα τον βαρύγδουπο χαρακτήρα τους. Παράλληλα, εξερευνούν ακόμα πιο heavy μονοπάτια. Ίσως να είναι νωρίς για συμπεράσματα· ωστόσο, το “The Bullet That Missed” λειτουργεί ως αξιόλογο ζέσταμα για την αρχή του δίσκου. Πρόκειται για ένα καλωσόρισμα που δημιουργεί προσδοκίες. Αμέσως μετά, το “Deathwalk” ανεβάζει το επίπεδο της ενέργειας. Το κομμάτι κερδίζει το ενδιαφέρον των υποστηρικτών του heavy ήχου, κυρίως χάρη στα έντονα drums και τα metalcore-ικά riffs στην κιθάρα.

Το ομώνυμο κομμάτι του “What Remains” προετοιμάζει αποτελεσματικά το έδαφος για απογείωση, με ένα συνεχές “try not to headbang” challenge. Οι εναλλαγές ρυθμών και δυναμικών στις συνθέσεις ενισχύουν τη συνολική ένταση του τραγουδιού. Από τα πρώτα λεπτά του δίσκου, οι Pop Evil δείχνουν πως τήρησαν την υπόσχεσή τους για στροφή σε πιο βαρύ ήχο. Οι μουσικές εκρήξεις στα κομμάτια, με πρωταγωνιστές τα drums και τις κιθάρες, παρασύρουν τον ακροατή και τον καλούν να αφεθεί στη δύναμη της εκτόνωσης.
Oι ρυθμοί πέφτουν προσωρινά στο “Wishful Thinking”, δίνοντάς μας μια ανάσα πριν την επόμενη κορύφωση. Οι Pop Evil πειραματίζονται και αντλούν στοιχεία που φέρνουν στον νου metalcore επιρροές, τόσο στον ήχο όσο και στο ύφος τους. Στο “Wishful Thinking”, το acoustic και το ατμοσφαιρικό heavy στοιχείο συνυπάρχουν αρμονικά με τα εκρηκτικά breakdowns. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά και τα φωνητικά του Leigh Kakaty, απόλυτα συγχρονισμένα με τις εναλλαγές της σύνθεσης.
Ένταση και πειραματισμός διαπερνούν το “What Remains”, με τους Pop Evil να κινούνται μεταξύ nu και alternative metal
Το “Side Effects” περιγράφει μια κατάσταση χωρίς θετική κατάληξη, και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην ερμηνεία. Οι μελωδίες και τα φωνητικά φέρουν αγανάκτηση, παράπονο και έναν εσωτερικευμένο θυμό που κορυφώνεται στο τέλος του τραγουδιού με το έντονο breakdown. Στη συνέχεια, τα “Criminal” και “Enough is Enough” εξερευνούν το industrial στοιχείο· το πρώτο με πιο ωμή προσέγγιση και το δεύτερο βασισμένο στα grooves. Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν προτείνεται κάτι ριζικά νέο. Ωστόσο, η προσέγγιση είναι μελετημένη, ταιριάζει στην αισθητική της μπάντας και συνδέεται με την ταυτότητα που διαμορφώνουν. Το αποτέλεσμα παραμένει συνεκτικό και κρατά το ενδιαφέρον ζωντανό για τη συνέχεια του “What Remains” και την ευρύτερη εξέλιξη των Pop Evil.
Αν είσαι φαν του nu-metal, τότε το “Zero To None” πιθανότατα θα γίνει το αγαπημένο σου κομμάτι από το “What Remains”. Τα catchy riffs, η σταθερότητα στον ρυθμό, τα φωνητικά που σκάνε σαν βόμβα στο στήθος και ο εκρηκτικός χαρακτήρας στα drums αποτελούν βασικά στοιχεία. Οι Pop Evil τα τιμούν όχι μόνο σε αυτό το κομμάτι, αλλά και συνολικά σε όλο τον δίσκο.
Το “Knife For The Butcher” λειτουργεί ως ωδή στην alternative metal, ξυπνώντας την εφηβική μου πλευρά που βρήκε μια μορφή λύτρωσης στο άκουσμά του. Θα μπορούσε να περιγραφεί ως η metal εκδοχή ενός τραγουδιού των Twenty One Pilots. Στο συγκεκριμένο κομμάτι, οι Pop Evil επιλέγουν να διατηρήσουν σταθερό και επαναλαμβανόμενο τον ρυθμό και τις μελωδίες, δίνοντας έμφαση στους στίχους. Ο Kakaty, με φωνητικά που τραβούν αμέσως την προσοχή, αφηγείται μια εσωτερική διαδρομή επούλωσης τραυμάτων. Σε συνδυασμό με τα μουσικά ξεσπάσματα, η ερμηνεία τονίζει το βάρος της εμπειρίας και μας καλεί να απορροφήσουμε όλη τη δυσκολία μέχρι την τελευταία σταγόνα.
Με το “What Remains”, οι Pop Evil φανερώνουν πειραματισμό, ωριμότητα και έντονη συναισθηματική φόρτιση
Τέλος, έρχεται η επισφράγιση του “What Remains” με το “Overkill”, ένα κομμάτι που συγκεντρώνει όλα τα μουσικά στοιχεία με τα οποία ασχολήθηκαν οι Pop Evil στο άλμπουμ. Οι μελωδίες του αφήνουν μια ζεστή και αισιόδοξη επίγευση στον ακροατή. Ωστόσο, οι στίχοι ακολουθούν διαφορετική κατεύθυνση. Προσωπικά, ταυτίζομαι με την εξωτερίκευση του πόνου με πιο ανάλαφρο τρόπο, οπότε αυτή η προσέγγιση μου είναι οικεία. Το “Overkill” λειτουργεί ως καταλληλότερος τίτλος τέλους. Συγκεντρώνει και επεξεργάζεται τα φρέσκα στοιχεία που εισήγαγαν οι Pop Evil, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την αποδοχή του πιο heavy ηχητικού αποτελέσματος, ειδικά σε ακροατές που ίσως είχαν επιφυλάξεις.
Συνοψίζοντας, θα χαρακτήριζα το “What Remains” ως ένα εργαλείο αφήγησης της οπτικής που έχουν διαμορφώσει οι Pop Evil σχετικά με τη διαδικασία της δοκιμής και της δοκιμασίας. Πρόκειται για έναν πειραματικό δίσκο, στον οποίο η μπάντα αφιερώνει ενέργεια σε νέα μουσικά στοιχεία σε σύγκριση με όσα μας έχει συνηθίσει. Παράλληλα, θέτει νέους στόχους και μοιράζεται φρέσκες ιστορίες με το κοινό της. Αυτό το πετυχαίνει με συνέπεια και ακρίβεια. Αξιοσημείωτη είναι και η εξαιρετική παραγωγή, η οποία προσφέρει ένα καθαρό και ισορροπημένο ηχητικό αποτέλεσμα. Τι να προσθέσω; Ήδη νιώθω περιέργεια και ανυπομονησία για την επόμενη κυκλοφορία τους.
Artist: Sober On Tuxedos
Album: Good Intentions
Label: Heaven Music
Release Date: 11/12/2020
Genre: Nu Metal, Metalcore
Artist: Pop Evil
Album: What Remains
Release Date: 21/03/2025
Label: MNRK Heavy
Genre: Alternative Metal, Hard Rock
1. The Bullet That Missed
2. Deathwalk
3. What Remains
4. Wishful Thinking
5. Side Effects
6. Criminal
7. Enough is Enough
8. Zero To None
9. Knife For The Butcher
10. Overkill
Producer: Leigh Kakaty, George Cappellini Jr
Pop Evil: Leigh Kakaty (Φωνή), Davey Grahs (Κιθάρα), Joey Chicago (Μπάσο), Nick Fuelling (Κιθάρα), Blake Allison (Τύμπανα)
Pop Evil: What Remains
Μπορεί το “What Remains” να μην αποτελεί ωδή στην πρωτοπορία, όμως οι Pop Evil προσέφεραν μία ενδιαφέρουσα και καλοδουλεμένη προσθήκη στη φαρέτρα των alternative metal albums του 2025.