Την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025, η Laura Snapes ανέφερε πως ένας Αμερικανός δικαστής απέρριψε τον ισχυρισμό δύο τραγουδοποιών της ντίσκο ότι η Dua Lipa αντέγραψε το “Levitating” από δύο δικά τους τραγούδια. Ο δικαστής σημείωσε πως μια τέτοια απόφαση θα “μπλόκαρε εντελώς” την εξέλιξη του μουσικού είδους.

Οι L. Russell Brown και Sandy Linzer είχαν κατηγορήσει τη Lipa το 2022 για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Υποστήριξαν ότι το κομμάτι της από το άλμπουμ “Future Nostalgia” (2020) αντιγράφει στοιχεία από τα τραγούδια τους “Wiggle and Giggle All Night” (1979) και “Don Diablo” (1980).
Η δικαστής Katherine Polk Failla έκρινε πως οι ομοιότητες αφορούν γενικά χαρακτηριστικά εκτός πνευματικής προστασίας, όπως το “pattern style” (μοτίβο) που έχει χρησιμοποιηθεί από τον Μότσαρτ αλλά και το ντουέτο Gilbert and Sullivan. Επίσης, ο γρήγορος ρυθμός θυμίζει τραγούδια όπως το “Stayin‘ Alive” των Bee Gees.
Ένα μουσικό ύφος, όπως η “pop με αίσθηση disco”, δεν μπορεί να προστατευτεί
Οι δημιουργοί υποστήριξαν ότι το “Levitating”, το οποίο παρέμεινε στο UK Top 40 για 43 μη συνεχόμενες εβδομάδες, δανείστηκε την εισαγωγική μελωδία και τη βασική φράση από το τραγούδι τους, χαρακτηρίζοντάς το “αντίγραφο”.
Η δικαστής ανέφερε: “Το δικαστήριο θεωρεί ότι ένα μουσικό ύφος, που οι ενάγοντες περιγράφουν ως “pop με αίσθηση disco”, και μια μουσική λειτουργία, με σκοπό τη “ψυχαγωγία και τον χορό”, δεν μπορούν να προστατευτούν… Αν ίσχυε το αντίθετο, θα εμπόδιζε κάθε μελλοντική εξέλιξη της μουσικής σε αυτό το είδος ”.
“Η υπόθεση αυτή είχε πάντα στόχο να υπερασπιστεί την αξία της πρωτότυπης δημιουργίας και συνεχίζουμε να πιστεύουμε στη δύναμη της κληρονομιάς των κ. Brown και κ. Linzer”, ανέφερε ο συνήγορος Jason T. Brown.

Η Lipa είχε προηγουμένως δικαιωθεί και σε άλλη υπόθεση για το Levitating. Το reggae συγκρότημα Artikal Sound System από τη Φλόριντα υποστήριξε ότι ηχογράφησε πρώτο το ρεφρέν, στο τραγούδι “Live Your Life” του 2015.
Το Levitating παραμένει στο επίκεντρο και μιας τρίτης αγωγής, αυτή τη φορά από τον καλλιτέχνη Bosko Kante. Ο Bosko με τη σειρά του υποστηρίζει ότι η συμβολή του – φωνητικά μέσω talkbox – χρησιμοποιήθηκε σε remixes χωρίς την άδειά του.