Close Menu
    What's Hot

    Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

    2025-05-08

    Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

    2025-05-08

    Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

    2025-05-08
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»
    • Venom Inc.: “We are our own gods and devils”
    • Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK
    • Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”
    • Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy
    • Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές
    • Testament: The New Order | Tο manual για ένα πειθαρχημένο χάος
    • Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα
    Παρασκευή, 9 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Οι Alice Cooper επιστρέφουν μετά από 50 χρόνια

      2025-04-22

      Helter Skelter: Όταν το “White Album” έγινε το σκοτεινό soundtrack μιας αληθινής φρίκης

      2025-04-19

      Το “Shōgun” επιστρέφει με δεύτερη σεζόν το 2026

      2025-04-30

      The Smashing Machine: Ο Dwayne Johnson μεταμορφώνεται στον Mark Kerr

      2025-04-30

      Νέο trailer για το “Fountain of Youth” του Guy Ritchie

      2025-04-27

      Πρώτο trailer για τη 2η σεζόν του “Wednesday”

      2025-04-27

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Το “Shōgun” επιστρέφει με δεύτερη σεζόν το 2026

      2025-04-30

      The Smashing Machine: Ο Dwayne Johnson μεταμορφώνεται στον Mark Kerr

      2025-04-30

      Νέο trailer για το “Fountain of Youth” του Guy Ritchie

      2025-04-27
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Machine Head: Unatøned | Album Review

      6.5 2025-04-22

      Hate: Bellum Regiis | Album Review

      7.5 2025-04-22

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Venus Effect: όταν το βλέμμα επιστρέφει μέσα από τη μουσική

      2025-04-03

      Dirty Sound Magnet: «H μουσική είναι το φως μετά το σκοτάδι»

      2025-03-27

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Testament: The New Order | Tο manual για ένα πειθαρχημένο χάος

      2025-05-05

      The Beatles: Let It Be | O «θάνατός» τους σε live μετάδοση

      2025-05-03

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

      2025-05-08

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Popeye’s Revenge | Film Review | Η απόδειξη ότι δεν πρέπει να γυρίζονται ταινίες με generator τίτλων

      3.0 2025-04-11

      Saturday Night | Film Review | Ένα χαοτικό αφιέρωμα σε μια άλλη εποχή

      7.0 2025-04-06

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27

      Morgan Freeman: Mια καριέρα χωρίς επανάληψη

      2025-04-20

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Οι Conifère για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

      2025-02-27

      UP THE HAMMERS FESTIVAL XIX: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ HEAVY METAL ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

      2025-02-26

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Soulfly: Prophecy | ‘Οταν ο Cavalera δεν ήθελε να γίνει κατανοητός, μόνο να ακουστεί
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Soulfly: Prophecy | ‘Οταν ο Cavalera δεν ήθελε να γίνει κατανοητός, μόνο να ακουστεί

    Το "Prophecy" ήταν ένα ριψοκίνδυνο άλμπουμ που χώρισε το κοινό και σημάδεψε τη μετάβαση των Soulfly προς μια νέα κατεύθυνση
    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2025-03-27
    Facebook Twitter Copy Link
    Soulfly: Prophecy | ‘Οταν ο Cavalera δεν ήθελε να γίνει κατανοητός, μόνο να ακουστεί
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Το 2004, οι Soulfly κυκλοφόρησαν το τέταρτο στούντιο άλμπουμ τους με τίτλο “Prophecy”. Πρόκειται για έναν δίσκο που λειτουργεί σαν κομβικό σημείο στη διαδρομή τους. Εκείνη την εποχή, αν και ανήκαν στο groove metal, είχαν ήδη διαμορφώσει ταυτότητα πέρα από την αρχική τους σύνδεση με τον Max Cavalera και τους Sepultura. Το “Prophecy” δείχνει μια δημιουργική πορεία που κινείται προς πιο απρόβλεπτες κατευθύνσεις. Ο ήχος και η δομή του άλμπουμ ακολουθούν μια συγκεκριμένη σκέψη. Οι Soulfly επέλεξαν να διαλύσουν ό,τι τους καθόριζε μέχρι τότε και να το επαναδομήσουν μέσα από μια νέα προσέγγιση στο metal.

    Το “Prophecy” είναι το πρώτο άλμπουμ όπου ο Cavalera ακολουθεί ξεκάθαρα μια λογική συνεχών αλλαγών στη σύνθεση της μπάντας. Μέχρι τότε, οι Soulfly είχαν αλλάξει περισσότερα μέλη απ’ όσα αντέχουν συνήθως συγκροτήματα που θέλουν να επιβιώσουν. Αντί όμως να προσπαθήσει να φέρει σταθερότητα, ο Max έκανε την εναλλαγή βασικό στοιχείο της μπάντας.

    Ο Joe Nunez επέστρεψε στα τύμπανα, έχοντας παίξει και στο “Primitive”. Ο Marc Rizzo, πρώην κιθαρίστας των Ill Niño, συμμετείχε για πρώτη φορά. Έφερε μαζί του επιρροές από flamenco και μια τεχνική ακρίβεια. Αυτά τα στοιχεία θα στήριζαν τον ήχο των επόμενων άλμπουμ των Soulfly. Στο μπάσο, η δουλειά μοιράστηκε. Ο Bobby Burns από τους Primer 55 και ο David Ellefson των Megadeth έπαιξαν σε διαφορετικά κομμάτια. Αυτό έδωσε στο άλμπουμ έναν χαρακτήρα σχεδόν «κολάζ». Ο Cavalera το είπε ξεκάθαρα: οι Soulfly δεν λειτουργούσαν ως δημοκρατική μπάντα. Τους έβλεπε περισσότερο σαν πλατφόρμα.

    «Ποτέ δεν ήθελα οι Soulfly να λειτουργούν όπως οι Metallica», είχε πει τότε ο Cavalera. «Δεν με ενδιέφερε να παίζουν για πάντα οι ίδιοι τέσσερις άνθρωποι. Αυτό που ήθελα ήταν μια συλλογικότητα. Για μένα, κάθε άλμπουμ είναι μια νέα ένωση από φυλές».

    Ουσιαστικά, το “Prophecy” είναι κυρίως ένα world music άλμπουμ, στο οποίο κυριαρχεί το metal ως γλώσσα

    Παρόλο που αυτό ήταν το αρχικό πλάνο, η σύνθεση στο “Prophecy” κράτησε περισσότερο απ’ όσο περίμενε κανείς. Ο μόνος που λειτούργησε ως προσωρινός συνεργάτης ήταν ο Ellefson. Αντίθετα, οι Rizzo, Nunez και Burns έμειναν στη μπάντα για αρκετά άλμπουμ. Έτσι, χωρίς να το σχεδιάσουν, ανέτρεψαν την αρχική ιδέα. Είναι κάπως ειρωνικό πως η σταθερότητα ήρθε μέσα από ένα μοντέλο που την απέκλειε.

    Οι Soulfly ηχογράφησαν το “Prophecy” σε δύο διαφορετικές ηπείρους. Τα πιο βαριά κομμάτια έγιναν στη Mesa της Αριζόνα. Από την άλλη, τα μέρη με παγκόσμιες μουσικές επιρροές, με πιο ατμοσφαιρικά και μη δυτικά στοιχεία, ηχογραφήθηκαν στη Σερβία. Εκεί, ο Max είχε ήδη έρθει κοντά με την τοπική μουσική σκηνή.

    Soulfly: Prophecy | ‘Οταν ο Cavalera δεν ήθελε να γίνει κατανοητός, μόνο να ακουστεί

    Μία από τις πιο γνωστές συνεργασίες ήταν με τους Eyesburn, μια σερβική μπάντα που έπαιζε punk και reggae. Ο τραγουδιστής τους, ο Nemanja “Hornsman Coyote” Kojic, είχε βασικό ρόλο στο κομμάτι “Moses”. Εκεί, το dub, το metal και η πνευματικότητα μπλέκονται σε κάτι που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Τα πνευστά, οι ιδιαίτεροι ρυθμοί και το γρέζι του Cavalera δένουν με τρόπο που ακούγεται σχεδόν εξωγήινος — αλλά με καλό τρόπο.

    Στο άλμπουμ μπήκαν και όργανα που σπάνια συναντάμε στο metal, όπως γκάιντες από δέρμα προβάτου, μεσαιωνικά φλάουτα και περίεργα κρουστά. Κάποιοι από αυτούς τους ήχους δεν ξεχωρίζουν εύκολα, εκτός αν προσέξεις πολύ. Παρ’ όλα αυτά, η παρουσία τους επηρεάζει έντονα την ατμόσφαιρα. Ουσιαστικά, το “Prophecy” είναι κυρίως ένα world music άλμπουμ, στο οποίο κυριαρχεί το metal ως γλώσσα.

    Είναι σαν ο Cavalera να σχεδίασε τη σειρά των κομματιών για να θυμίζει ένα εσωτερικό ταξίδι

    Αυτό που ξεχωρίζει το “Prophecy” από τις προηγούμενες δουλειές των Soulfly δεν είναι μόνο η ενορχήστρωση ή η σύνθεση. Είναι και η ξεκάθαρη πνευματική κατεύθυνση. Ο Max Cavalera δεν έκρυψε ποτέ τις πεποιθήσεις του. Όμως εδώ, για πρώτη φορά, τις έκανε κεντρικό στοιχείο του άλμπουμ. Το ομώνυμο κομμάτι δεν περιγράφει μια προφητεία. Είναι η ίδια η προφητεία — ή, τουλάχιστον, η εκδοχή του Max. Το “I Believe”, ένα από τα πιο πειραματικά κομμάτια του δίσκου, περιέχει spoken word αποσπάσματα όπου ο Max μιλά ανοιχτά για την πίστη του.

    Αυτό ίσως ξενίσει όσους ακούνε metal για να νιώσουν ένταση και κάθαρση, όχι για επιβεβαίωση ή υπέρβαση. Ωστόσο, στο άλμπουμ δεν υπάρχει ούτε κήρυγμα ούτε προσπάθεια να πείσει κανέναν. Ο Cavalera δεν προσπαθεί να προσηλυτίσει. Απλώς βάζει τις πεποιθήσεις του μέσα στις συνθέσεις του, χωρίς να το κάνει θέμα. Το λιοντάρι του Ιούδα στο εξώφυλλο, τα tribal τύμπανα και η αναφορά στη Σιών δεν είναι τυχαία. Δεν πρόκειται για απλές αισθητικές επιλογές. Είναι σημεία σε έναν χάρτη. Ο Cavalera δεν γράφει μουσική για να προωθήσει κάποια ιδεολογία. Αντίθετα, καταγράφει τον δικό του εσωτερικό κόσμο.

    Ένα στοιχείο που σπάνια συζητιέται στο “Prophecy” είναι το πόσο μελετημένη είναι η δομή του. Το πρώτο μισό του δίσκου είναι βαρύ, γεμάτο riff και άμεσο χαρακτήρα. Τραγούδια όπως τα “Living Sacrifice”, “Execution Style” και “Defeat U” είναι επιθετικά και χτυπάνε με έντονα κρουστά. Ρυθμικά και φωνητικά, πλησιάζουν τον ήχο του hardcore punk. Στη συνέχεια, το άλμπουμ μεταλλάσσεται.

    Τα προηγούμενα άλμπουμ των Soulfly συχνά θύμιζαν mixtapes που είχε φτιάξει ο ίδιος ο Cavalera

    Το “Mars” ξεκινά ως ένα καθαρόαιμο metal κομμάτι, αλλά στη μέση αλλάζει τελείως. Μπαίνουν κιθάρες φλαμένκο και dub ρυθμοί. Η στροφή είναι απότομη και δεν καταλήγει κάπου συγκεκριμένα — απλώς εξελίσσεται. Το “I Believe” συνεχίζει σε ψυχεδελικό ύφος. Όταν φτάνεις στο “Moses”, νιώθεις ότι έχεις περάσει σε άλλη ηχητική ήπειρο. Έπειτα έρχεται το “Born Again Anarchist” και σε τραβά απότομα πίσω, σε μια punk-metal σύγκρουση. Είναι σαν ο Cavalera να σχεδίασε τη σειρά των κομματιών για να θυμίζει ένα εσωτερικό ταξίδι: πίστη, αμφιβολία, έκσταση, βία και στο τέλος, υπέρβαση.

    Κάθε άλμπουμ των Soulfly μέχρι τότε περιλάμβανε ένα ορχηστρικό κομμάτι με το όνομα της μπάντας: “Soulfly”, “Soulfly II” και πάει λέγοντας. Το “Prophecy” συνεχίζει αυτή την παράδοση με το “Soulfly IV”, όπου ακούγονται σιτάρ, tribal κρουστά και ambient στοιχεία. Αυτά τα κομμάτια, που συνήθως μπαίνουν προς το τέλος του δίσκου, λειτουργούν σαν «καθάρισμα» του αυτιού ή σαν μουσικά διαλείμματα με πιο ονειρική διάθεση. 

    Στο “Prophecy”, ακόμα και τα ιντερλούδια δεν μπαίνουν απλώς για ξεκούραση — εξυπηρετούν το μήνυμα. Το “Soulfly IV” δεν έχει μόνο χαλαρωτικό ρόλο. Κατευθύνει ξανά την ακρόαση. Αμέσως μετά έρχεται το “Wings”, με έντονα γυναικεία φωνητικά και μια απρόσμενη εκτέλεση του “Marš na Drinu”, ενός σερβικού στρατιωτικού εμβατηρίου. Εκεί, το άλμπουμ δεν τελειώνει με τον κλασικό τρόπο. Απλώς διαλύεται. Δεν νιώθεις ότι πήρες ένα κλείσιμο. Νιώθεις ότι σου άνοιξε κάτι. Ίσως αυτό να ήθελε εξαρχής.

    Τα προηγούμενα άλμπουμ των Soulfly συχνά θύμιζαν mixtapes που είχε φτιάξει ο ίδιος ο Cavalera. Υπήρχαν featuring καλλιτέχνες σχεδόν παντού, και κάποιες φορές κάλυπταν ακόμη και το ίδιο το συγκρότημα. Στο “Prophecy”, αυτό αλλάζει. Πέρα από τους Eyesburn και μερικά δευτερεύοντα φωνητικά, το άλμπουμ έχει μία ξεκάθαρη φωνή που κυριαρχεί. Αυτή η επιλογή στρατηγική. Αυτή τη φορά, oι φωνές μέσα στο κεφάλι του Max ήταν ήδη αρκετά δυνατές για να τον καθοδηγήσουν.

    Το “Prophecy” δίχασε, ρίσκαρε, δεν κυριάρχησε εμπορικά, αλλά σημάδεψε μια μοναδική καμπή για τους Soulfly

    Οι κριτικοί δεν συμφώνησαν μεταξύ τους. Μερικοί εκτίμησαν τη φιλοδοξία του άλμπουμ και την κατεύθυνσή του. Άλλοι θεώρησαν πως οι πνευματικές αναφορές και ο μουσικός πειραματισμός το έκαναν να φαίνεται χωρίς σαφή προσανατολισμό. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και όσοι το κριτίκαραν, παραδέχτηκαν ότι το “Prophecy” αποτέλεσε σημείο καμπής.

    Ο John Serba από το AllMusic μίλησε με θετικά λόγια για το άλμπουμ. Το χαρακτήρισε ίσως την καλύτερη δουλειά του Max μετά τους Sepultura. Ο Don Kaye από το Blabbermouth ήταν πιο συγκρατημένος, αλλά παραδέχτηκε ότι το άλμπουμ έδειχνε μια μπάντα που ψάχνει νέα μονοπάτια. Ακόμα και ανάμεσα στους ίδιους τους οπαδούς, το “Prophecy” συνεχίζει να διχάζει. Είναι πολύ βαρύ για όσους αγαπούν την world music και πολύ ανοιχτό για τους metal οπαδούς. Αλλά η πόλωση δεν είναι αδυναμία. Είναι ένα υποπροϊόν του ρίσκου.

    Το “Prophecy” δεν έκανε μεγάλη επιτυχία στα charts των ΗΠΑ. Έφτασε μέχρι το #82 στο Billboard 200 και έμεινε μόνο για μία εβδομάδα. Στην Ευρώπη όμως, και ειδικά σε χώρες όπως η Αυστρία, η Πορτογαλία και η Πολωνία, τα πήγε πολύ καλύτερα. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς το ευρωπαϊκό κοινό δείχνει συχνά μεγαλύτερη αποδοχή σε πειραματισμούς μέσα στο metal. Μέχρι σήμερα, το άλμπουμ έχει πουλήσει πάνω από 275.000 αντίτυπα. Μπορεί να μην εντυπωσιάζουν ως αριθμοί, όμως είναι αξιοσέβαστοι.

    Το Prophecy ήταν το τελευταίο άλμπουμ όπου οι Soulfly άφησαν τα πάντα ανοιχτά. Πειραματίστηκαν χωρίς φρένο και δοκίμασαν διαφορετικές κατευθύνσεις. Στη συνέχεια, στράφηκαν σε πιο ευθύ και βαρύ ήχο, με δίσκους όπως τα “Dark Ages” και “Conquer”. Εκεί, ο πειραματισμός έμεινε πίσω. Η επιθετικότητα πέρασε μπροστά. Οι πνευματικές αναφορές μειώθηκαν, και τα tribal στοιχεία έπαιξαν μικρότερο ρόλο.

    Το “Prophecy” ήταν τολμηρό, ατελές και συγκινητικό, μια σπάνια στιγμή όπου οι Soulfly έγιναν αίσθηση, όχι εξήγηση

    Με αυτή τη λογική, το “Prophecy” είναι ένας μεταίχμιος δίσκος. Είναι η στιγμή λίγο πριν κλείσει η πόρτα στην πειραματική πλευρά των Soulfly. Λειτουργεί ταυτόχρονα σαν κορύφωση και σαν αποχαιρετισμός. Αν το ακούσει κανείς προσεκτικά, θα νιώσει τον απόηχο από όλα τα μονοπάτια που τελικά δεν ακολούθησαν.

    Το “Prophecy” δεν είναι τέλειο άλμπουμ. Έχει σκαμπανεβάσματα και κάποιες ιδέες δεν λειτουργούν πάντα. Όμως, παραμένει συνεπές στη φιλοδοξία του. Είναι ένας δίσκος που νοιάζεται περισσότερο για την πορεία παρά για τον προορισμό. Είτε σε άγγιξε, είτε σε προβλημάτισε, είτε σε μπέρδεψε, ένα είναι σίγουρο: δεν ήταν ποτέ βαρετός. Μέχρι σήμερα, παραμένει μια από τις πιο ιδιαίτερες κυκλοφορίες των Soulfly. Ένα στιγμιότυπο όπου, για μία φορά, η μπάντα έδειχνε λιγότερο ενδιαφέρον να γίνει κατανοητή και περισσότερο να γίνει αισθητή. Μπορεί να μην είναι προφητικό. Όμως σίγουρα έχει δύναμη που δεν μπορείς να αγνοήσεις.

    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info

    Artist: Soulfly

    Album: Prophecy

    Label: Roadrunner Records

    Release Date: 30/03/1982

    Genre: Groove Metal

    Prophecy tracklist

    1. Prophecy

    2. Living Sacrifice

    3. Execution Style

    4. Defeat U

    5. Mars

    6. I Believe

    7. Moses

    8. Born Again Anarchist

    9. Porrada

    10. In the Meantime (Helmet cover)

    11. Soulfly IV

    12. Wings / Marš na Drinu (Stanislav Binički cover)

    Personnel

    Producer: Max Cavalera 

    Soulfly: Max Cavalera (Φωνή, κιθάρα, σιτάρ, μπερίμπο), Marc Rizzo (Κιθάρα), Bobby Burns (Μπάσο, κρουστά), Joe Nuñez (Τύμπανα, κρουστά)

    Follow Soulfly

    Soulfly (OW) | Facebook | Instagram | SoundCloud | Spotify | TikTok | X/Twitter | YouTube

    Groove Metal Max Cavalera Soulfly
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοGodzillionaire: Diminishing Returns | Album Review
    Επόμενο Bathory: Nordland II | Το ύστατο χαίρε του Quorthon

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Sepultura: Roots | Από τις ζούγκλες της Βραζιλίας στη νέα εποχή

    2025-02-16

    Soulfly: Totem | Album Review

    7.5 2024-06-26

    Release Athens 2023: Parkway Drive, Soulfly, Triptykon, Skybinder, 27/06/2023 | Live Report

    2023-06-28

    Η Αθήνα χοροπηδάει σε ρυθμό Soulfly (video)

    2023-06-27

    Οι Soulfly του Max Cavalera έρχονται στο Release Athens 2023

    2023-04-25

    In Flames: Foregone | Album Review

    8.0 2023-02-10
    Our Picks

    Nightwish | Πώς αξιολογεί ο Tuomas Holopainen τα albums τους;

    2023-05-22
    6.0

    A Minecraft Movie | Film Review | Γέλιο με το φτυάρι, έμπνευση με το σταγονόμετρο

    2025-04-05

    Blind Guardian | Μα καλά, ποιος πάει και τρίτη φορά να τους δει;

    2023-10-09

    Bram Stoker | Let there be Dracula

    2023-11-05
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    ΜΟΥΣΙΚΗ

    Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

    Από Ελευθερία Μαυροκεφάλου2025-05-08

    Venom Inc.’s Tony Dolan explores chaos, duality, and raw sound through There’s Only Black—an album that rejects polish for truth

    Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

    2025-05-07

    The Beatles: Let It Be | O «θάνατός» τους σε live μετάδοση

    2025-05-03

    Το “Shōgun” επιστρέφει με δεύτερη σεζόν το 2026

    2025-04-30
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    The Who: Quadrophenia | Το magnum opus των θρύλων της rock

    2023-10-23

    Ανώριμοι, 25/03/2023 @Frida | Live Report

    2023-03-29

    Οι Madball επιστρέφουν στην Ελλάδα μετά από 12 χρόνια!

    2024-09-23
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.